Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
LA > parken/LV > SF = route te druk?
LA > parken/LV > SF = route te druk?
Beste Alles Amerika mede forumgenoten.
wij (een groepje van 3 vrienden) gaan eind april/begin-midden mei op vakantie naar het westen van de Verenigde Staten. Nou hebben wij al flink wat uurtjes het forum door lopen spitten op zoek naar informatie, met name naar de te volgen route. Het volgende hebben wij tot nu toe:
25 apr: Amsterdam > Los Angeles
26 apr: Los Angeles (Universal Studios)
27 apr: Los Angeles (Walk of Fame en overige sightseeing)
28 apr: Los Angeles > San Diego (Sea World)
29 apr: San Diego > Blythe (Joshua Tree NP)
30 apr: Blythe > Flagstaff
1 mei: Flagstaff > Page (Grand Canyon NP)
2 mei: Page > Cortez (Monument Valley)
3 mei: Cortez > Moab (Mesa Verde NP)
4 mei: Moab > Torrey (Arches NP, Capitol Reef NP)
5 mei: Torrey > Panguitch (Bryce Canyon NP)
6 mei: Panguitch > Las Vegas (Zion NP)
7 mei: Las Vegas
8 mei: Las Vegas
9 mei: Las Vegas
10 mei: Las Vegas > Bishop (Death Valley NP)
11 mei: Bishop > Fresno (Yosemite NP)
12 mei: Fresno > Fresno (Seqouia NP)
13 mei: Fresno > Santa Cruz (Monterey Bay Aqarium)
14 mei: Santa Cruz > San Fransisco
15 mei: San Fransico
16 mei: San Fransisco > Amsterdam
Al met al een behoorlijk druk schema dus voor een eerste keer naar de VS. We hebben reeds een huurauto via usareisen.de geboekt en de vliegtickets hebben we ook. Nou is onze vraag of dit schema niet TE vol zit en niet genoeg de tijd nemen om de parken te bezichtigen. We hebben de route zo opgesteld dat we de nationale parken in de ochtend en middag kunnen bezoeken en daarna door kunnen rijden naar de volgende bestemming.
Zou het verstandig zijn om Mesa Verde en Arches te schrappen en via Page direct naar Zion, Bryce en evt Capitol Reef. te gaan, zodoende meer tijd vrij te maken voor andere delen van de route? Wij zijn verder op de hoogte van de Tioga pas waarvan de kans bestaat dat deze dicht is op het moment dat wij hier langs zouden willen gaan. In dat geval gaan wij via het zuiden eerst langs Seqouia en dan naar Yosemite. Wij beschouwen Las Vegas als pauze in onze reis (voor zover we hier tot rust komen).
Wat ons nu te doen staat is het boeken van een hotel in Los Angeles, Las Vegas en evt in San Francisco. Wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen en zullen in de tussentijd nog verder op het forum rondspeuren naar goede tips.
Michel, Richard en Fabian.
wij (een groepje van 3 vrienden) gaan eind april/begin-midden mei op vakantie naar het westen van de Verenigde Staten. Nou hebben wij al flink wat uurtjes het forum door lopen spitten op zoek naar informatie, met name naar de te volgen route. Het volgende hebben wij tot nu toe:
25 apr: Amsterdam > Los Angeles
26 apr: Los Angeles (Universal Studios)
27 apr: Los Angeles (Walk of Fame en overige sightseeing)
28 apr: Los Angeles > San Diego (Sea World)
29 apr: San Diego > Blythe (Joshua Tree NP)
30 apr: Blythe > Flagstaff
1 mei: Flagstaff > Page (Grand Canyon NP)
2 mei: Page > Cortez (Monument Valley)
3 mei: Cortez > Moab (Mesa Verde NP)
4 mei: Moab > Torrey (Arches NP, Capitol Reef NP)
5 mei: Torrey > Panguitch (Bryce Canyon NP)
6 mei: Panguitch > Las Vegas (Zion NP)
7 mei: Las Vegas
8 mei: Las Vegas
9 mei: Las Vegas
10 mei: Las Vegas > Bishop (Death Valley NP)
11 mei: Bishop > Fresno (Yosemite NP)
12 mei: Fresno > Fresno (Seqouia NP)
13 mei: Fresno > Santa Cruz (Monterey Bay Aqarium)
14 mei: Santa Cruz > San Fransisco
15 mei: San Fransico
16 mei: San Fransisco > Amsterdam
Al met al een behoorlijk druk schema dus voor een eerste keer naar de VS. We hebben reeds een huurauto via usareisen.de geboekt en de vliegtickets hebben we ook. Nou is onze vraag of dit schema niet TE vol zit en niet genoeg de tijd nemen om de parken te bezichtigen. We hebben de route zo opgesteld dat we de nationale parken in de ochtend en middag kunnen bezoeken en daarna door kunnen rijden naar de volgende bestemming.
Zou het verstandig zijn om Mesa Verde en Arches te schrappen en via Page direct naar Zion, Bryce en evt Capitol Reef. te gaan, zodoende meer tijd vrij te maken voor andere delen van de route? Wij zijn verder op de hoogte van de Tioga pas waarvan de kans bestaat dat deze dicht is op het moment dat wij hier langs zouden willen gaan. In dat geval gaan wij via het zuiden eerst langs Seqouia en dan naar Yosemite. Wij beschouwen Las Vegas als pauze in onze reis (voor zover we hier tot rust komen).
Wat ons nu te doen staat is het boeken van een hotel in Los Angeles, Las Vegas en evt in San Francisco. Wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen en zullen in de tussentijd nog verder op het forum rondspeuren naar goede tips.
Michel, Richard en Fabian.
Re: LA > parken/LV > SF = route te druk?
Iets te ambitieus programma, denk ik inderdaad. Je loopt het risico parken-moe te worden, waardoor je het allemaal niet meer zo in je opneemt. En je zit wel erg lang in de auto op sommige dagen. Ik hou ook van rijden door deze landschappen, maar jullie planning is nog drukker dan die van ons. Wij deden het stuk tussen Grand Canyon en Las Vegas op ongeveer dezelfde manier (andersom en zonder Page) in 7 dagen en dat was al behoorlijk vol. Af en toe een dagje ergens wat langer blijven of een mooie lange hike/jeep tour/rafting ofzo zou niet zo gek zijn, al zijn de parken ook wel weer zo verschillend van elkaar dat elke dag weer de moeite waard is.
Misschien is het een optie om San Diego te vergeten. Of is SeaWorld een must?
Ik zou dan van LA via Route 66 (Oatman-Kingman-Peach Springs-Seligman) naar Grand Canyon rijden en Flagstaff overslaan.
Wat ga je in Page doen ? Antelope Canyon is natuurlijk een aanrader, maar kost ook weer aardig wat tijd. Je zou Page over kunnen slaan en via Tuba City en Kayenta naar Monument Valley gaan.
Verder zou ik Mesa Verde schrappen, maar Arches erin laten. Mesa Verde is toch een omweg en je hebt er het grootste gedeelte van de dag voor nodig. Als je per se indiaanse ruines wil zien kan je vlak voor Kayenta naar het Navajo NM-Betakin. Arches vond ik echt een van de hoogtepunten, maar ook daar moet je wel een hele dag voor uittrekken. De volgende dag zou je dan Goblin Valley en Capitol Reef kunnen doen. Tussen Monument Valley en Moab (Arches) liggen trouwens ook nog leuke dingen als Goosenecks, Mexican Hat, Moki Dugway, Muley Point en Natural Bridges. En Canyonlands, die hebben wij toen overgeslagen, maar daar heb ik nu spijt van.
Ook zou ik een dagje Las Vegas opofferen. Op 3 avonden en 2 dagen kan je ook echt genoeg beleven in Las Vegas. Vergeet Valley of Fire SP niet, en ook de Hoover Dam is natuurlijk een must.
Ik zou er van uitgaan dat Tioga Pass gesloten is rond die tijd. De afgelopen 2 jaar vielen vroeg, maar gemiddeld genomen is ie echt pas eind mei open. Dat wordt dan dus onderlangs via Visalia of bovenlangs via de Sonora Pass (waarschijnlijk wel open tegen die tijd). Sequoia NP zou ik sowieso schrappen, aangezien je in Yosemite ook sequoia's kan zien in de Mariposa Grove (bij Oakhurst).
Maar eigenlijk zou ik in dit geval heel Yosemite vergeten (helaas, maar je hebt toch eigenlijk te weinig tijd ervoor) en via de kustweg naar San Francisco rijden na Death Valley. Hearst Castle en Big Sur zijn natuurlijk ook geweldig.
Al met al is het gewoon niet zo heel handig om in LA te beginnen en in San Francisco te eindigen als de Tioga Pass gesloten is.
Hoop dat je er iets aan hebt!
Misschien is het een optie om San Diego te vergeten. Of is SeaWorld een must?
Ik zou dan van LA via Route 66 (Oatman-Kingman-Peach Springs-Seligman) naar Grand Canyon rijden en Flagstaff overslaan.
Wat ga je in Page doen ? Antelope Canyon is natuurlijk een aanrader, maar kost ook weer aardig wat tijd. Je zou Page over kunnen slaan en via Tuba City en Kayenta naar Monument Valley gaan.
Verder zou ik Mesa Verde schrappen, maar Arches erin laten. Mesa Verde is toch een omweg en je hebt er het grootste gedeelte van de dag voor nodig. Als je per se indiaanse ruines wil zien kan je vlak voor Kayenta naar het Navajo NM-Betakin. Arches vond ik echt een van de hoogtepunten, maar ook daar moet je wel een hele dag voor uittrekken. De volgende dag zou je dan Goblin Valley en Capitol Reef kunnen doen. Tussen Monument Valley en Moab (Arches) liggen trouwens ook nog leuke dingen als Goosenecks, Mexican Hat, Moki Dugway, Muley Point en Natural Bridges. En Canyonlands, die hebben wij toen overgeslagen, maar daar heb ik nu spijt van.
Ook zou ik een dagje Las Vegas opofferen. Op 3 avonden en 2 dagen kan je ook echt genoeg beleven in Las Vegas. Vergeet Valley of Fire SP niet, en ook de Hoover Dam is natuurlijk een must.
Ik zou er van uitgaan dat Tioga Pass gesloten is rond die tijd. De afgelopen 2 jaar vielen vroeg, maar gemiddeld genomen is ie echt pas eind mei open. Dat wordt dan dus onderlangs via Visalia of bovenlangs via de Sonora Pass (waarschijnlijk wel open tegen die tijd). Sequoia NP zou ik sowieso schrappen, aangezien je in Yosemite ook sequoia's kan zien in de Mariposa Grove (bij Oakhurst).
Maar eigenlijk zou ik in dit geval heel Yosemite vergeten (helaas, maar je hebt toch eigenlijk te weinig tijd ervoor) en via de kustweg naar San Francisco rijden na Death Valley. Hearst Castle en Big Sur zijn natuurlijk ook geweldig.
Al met al is het gewoon niet zo heel handig om in LA te beginnen en in San Francisco te eindigen als de Tioga Pass gesloten is.
Hoop dat je er iets aan hebt!
Bedankt voor je reactie BobDylan,
Seaworld is een must, hebben we ook al flex-park tickets voor geboekt i.c.m. Universal Studios. De reden dat we waarschijnlijk via flagstaff willen rijden is omdat we dan de route langs Sedona kunnen volgen.
De reden dat wij naar Page wouden gaan was voornamelijk de Glen Canyon Dam, maar dit is wellicht overbodig aangezien we ook de Hoover Dam willen bezoeken. Het is inderdaad een optie om dit te schrappen.
Navajo NM-Betaking ken ik niet, hier maar even verder op zoeken op het internet. Als die enige vergelijking heeft met Mesa Verde dan scheelt ons dit al gauw een dag in onze planning die wij weer ergens anders kunnen gebruiken, zonder het gevoel te hebben dat we echt iets gemist te hebben. Goblin Valley is mij ook nauwelijks bekend, maar dit ligt zo te zien aardig op de route als we toch naar Capitol Reef gaan. Wat betreft Canyonlands. Het viel mij al op dat dit park al erg hoog scoorde in de topfavorieten van de forumleden hier. Ik ga mij hier nog even wat verder in verdiepen.
De reden dat wij wat langer in Las Vegas verblijven is omdat we zelf ook een poging willen wagen om hier een daar een kaartje te leggen. Hoover Dam stond sowieso op de planning, Valley of Fire nog niet. Is het mogelijk om dit op dezelfde dag te doen (en aan te raden)?
Yosemite is een must voor ons, of we nou onderlangs, bovenlangs of via Tioga pass moeten. Wat ons ook al was opgevallen waren de seqioua's in Maripose Grove, wat enigszins Seqouia NP overbodig maakt.
In ieder geval nog genoeg stof tot nadenken. Nogmaals bedankt voor je reactie en de sugesties. Ik ga weer aan de slag aan een mogelijk alternatieve route.
Fabian.
Seaworld is een must, hebben we ook al flex-park tickets voor geboekt i.c.m. Universal Studios. De reden dat we waarschijnlijk via flagstaff willen rijden is omdat we dan de route langs Sedona kunnen volgen.
De reden dat wij naar Page wouden gaan was voornamelijk de Glen Canyon Dam, maar dit is wellicht overbodig aangezien we ook de Hoover Dam willen bezoeken. Het is inderdaad een optie om dit te schrappen.
Navajo NM-Betaking ken ik niet, hier maar even verder op zoeken op het internet. Als die enige vergelijking heeft met Mesa Verde dan scheelt ons dit al gauw een dag in onze planning die wij weer ergens anders kunnen gebruiken, zonder het gevoel te hebben dat we echt iets gemist te hebben. Goblin Valley is mij ook nauwelijks bekend, maar dit ligt zo te zien aardig op de route als we toch naar Capitol Reef gaan. Wat betreft Canyonlands. Het viel mij al op dat dit park al erg hoog scoorde in de topfavorieten van de forumleden hier. Ik ga mij hier nog even wat verder in verdiepen.
De reden dat wij wat langer in Las Vegas verblijven is omdat we zelf ook een poging willen wagen om hier een daar een kaartje te leggen. Hoover Dam stond sowieso op de planning, Valley of Fire nog niet. Is het mogelijk om dit op dezelfde dag te doen (en aan te raden)?
Yosemite is een must voor ons, of we nou onderlangs, bovenlangs of via Tioga pass moeten. Wat ons ook al was opgevallen waren de seqioua's in Maripose Grove, wat enigszins Seqouia NP overbodig maakt.
In ieder geval nog genoeg stof tot nadenken. Nogmaals bedankt voor je reactie en de sugesties. Ik ga weer aan de slag aan een mogelijk alternatieve route.
Fabian.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet in ieder geval Fresno,compleet onhandig om daar vandaan naar Yosemite te rijden,wees wijs,en boek in Yosemite zelf,of zo dichtbij mogelijk.
En doe maar een kip 6 met zoetzure saus

Is het verstandig om dit dan eventueel in de periode dat wij daar aankomen van te voren te boeken?Pete.Z schreef:Vergeet in ieder geval Fresno,compleet onhandig om daar vandaan naar Yosemite te rijden,wees wijs,en boek in Yosemite zelf,of zo dichtbij mogelijk.
En Tonnie, dwaas

Zijn Canyonlands NP en Arches NP op 1 dag te doen of moet je hier echt 2 dagen voor uittrekken?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Om volledig de parken te kunnen bekijken en er van te genieten is 1 park per dag natuurlijk meer aan te bevelen, maar als je niet meer tijd hebt, kun je ook rustig voor beide parken ieder een halve dag uittrekken. Je krijgt dan best een goede eerste indruk van deze parken.
Zowel de weg naar Canyonlands als de ingang naar Arches komen beide op de US 191 uit en liggen niet al te ver van elkaar verwijderd, een paar mijl maar.
Marjan
Zowel de weg naar Canyonlands als de ingang naar Arches komen beide op de US 191 uit en liggen niet al te ver van elkaar verwijderd, een paar mijl maar.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een veel te drukke route zo. Ik zou Mesa Verde en Sequoia laten vallen. En Yosemite zeker niet vanuit Fresno doen.
En Yosemite zo snel mogelijk boeken.
Marianne
En Yosemite zo snel mogelijk boeken.
Marianne
Mesa Verde laten we waarschijnlijk ook zitten. Sequoia ligt er aan. Als de Tioga road gesloten is is de kans groot dat wij onderlangs zullen gaan. Als we dan naar Yosemite gaan komen we praktisch langs Sequoia. Verder hoeven wij niet per se in Yosemite zelf te overnachten. Is het daarbuiten ook snel vol of is het af te raden om buiten het park te overnachten?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lijkt wel zo, maar vergis je niet, het is een omweg van 3 uur, en dan rijd je alleen maar door het park en ben je nog nergens uitgestapt. Het kost ongeveer een uur om ook nog de sequoia's te bekijken.Fabian schreef: Als de Tioga road gesloten is is de kans groot dat wij onderlangs zullen gaan. Als we dan naar Yosemite gaan komen we praktisch langs Sequoia.
Bishop ligt niet op de route onderlangs, je kunt dan beter in Lone Pine of in Ridgecrest overnachten.
Yosemite is een groot park, als je buiten de vallei overnacht ben je gauw een uur of langer aan het rijden voor je in de vallei bent. Overnachten in het park betekent dat je meer tijd in het park hebt. Het zal wel moeilijk zijn nog iets te vinden (Housekeeping Camp, Curry Village zijn mogelijkheden, wel extra dekens vragen) . Buiten het park zul je wel makkelijker iets kunnen vinden.Fabian schreef:
Verder hoeven wij niet per se in Yosemite zelf te overnachten. Is het daarbuiten ook snel vol of is het af te raden om buiten het park te overnachten?
Marianne
Marianne, bedankt voor je reacties. Wij zijn er nog niet helemaal uit hoe wij dat gedeelte van de reis willen gaan indelen. Het eerste gedeelte hebben we ietsje aangepast, alleen de exacte plaatsen voor overnachting staan nog niet vast. Met name de overnachting bij Panguitch. Wellicht dat er een betere mogelijkheid is in of vlakbij Bryce Canyon NP?
Onderstaande is een weergave van het eerste gedeelte van de reis. Kritiek en suggesties zijn meer dan welkom.

- Aankomstdag
- A>B: Universal Studios.
- B>C: Walk of Fame en andere bezichtigingen in Los Angeles, later op de middag door rijden naar San Diego.
- C>D: Ochtend en middag naar Sea World, daarna naar Palm Springs.
- D>E: Via Yoshua Tree NP en via een gedeelte route 66 naar Kingman.
- E>F: Richting Grand Canyon waar we aan het einde van de ochtend aan moeten komen. Hele middag verder de tijd daar met overnachting in of vlakbij het park.
- F>G: Vertrekken langs de zuidelijke Rim van de Grand Canyon richting Monticello. Onderweg langs meerdere bezichtigheden. Indien we op tijd zijn rijden we meteen door naar Moab.
- G>H: Langs Moab naar Canyonlands NP, indien genoeg tijd daarna langs Arches NP.
- H>I: In de ochtend naar Arches NP en tegen het middaguur verder rijden naar Torrey. Tussendoor langs Goblin Valley en Capitol Reef NP.
- I>J: Vervolg Capitol Reef NP en naar Bryce Canyon NP. Overnachting zijn we hier nog niet over uit, of dit in Panguitch is of dichter bij Bryce.
- J>K: Langs Cedar Breaks als we nog niet moe zijn van de omgeving en van het rijden. Daarna naar Zion NP.
- K>L: Via Valley of Fire en de Hoover Dam naar Las Vegas.
Onderstaande is een weergave van het eerste gedeelte van de reis. Kritiek en suggesties zijn meer dan welkom.

- Aankomstdag
- A>B: Universal Studios.
- B>C: Walk of Fame en andere bezichtigingen in Los Angeles, later op de middag door rijden naar San Diego.
- C>D: Ochtend en middag naar Sea World, daarna naar Palm Springs.
- D>E: Via Yoshua Tree NP en via een gedeelte route 66 naar Kingman.
- E>F: Richting Grand Canyon waar we aan het einde van de ochtend aan moeten komen. Hele middag verder de tijd daar met overnachting in of vlakbij het park.
- F>G: Vertrekken langs de zuidelijke Rim van de Grand Canyon richting Monticello. Onderweg langs meerdere bezichtigheden. Indien we op tijd zijn rijden we meteen door naar Moab.
- G>H: Langs Moab naar Canyonlands NP, indien genoeg tijd daarna langs Arches NP.
- H>I: In de ochtend naar Arches NP en tegen het middaguur verder rijden naar Torrey. Tussendoor langs Goblin Valley en Capitol Reef NP.
- I>J: Vervolg Capitol Reef NP en naar Bryce Canyon NP. Overnachting zijn we hier nog niet over uit, of dit in Panguitch is of dichter bij Bryce.
- J>K: Langs Cedar Breaks als we nog niet moe zijn van de omgeving en van het rijden. Daarna naar Zion NP.
- K>L: Via Valley of Fire en de Hoover Dam naar Las Vegas.
Wij zitten over 2 maanden in de Cedar Lodge bij El Portal. Ongeveer $120 (ex tax) , best prijzig dus, maar wel redelijk dichtbij Yosemite. Zo'n tent in de vallei is rond de $95. Zag ik niet zo zitten met de kou in mei. En ik hou ook wel gewoon van een eigen bad en tv 's avonds. Maar misschien mis ik een geweldige ervaring
(wat er zo geweldig is aan sterven van de kou en uitkijken voor beren als je naar de wc moet, weet ik ook niet
).
(wat er zo geweldig is aan sterven van de kou en uitkijken voor beren als je naar de wc moet, weet ik ook niet

Nog even een reactie op je kaartje :
- vergeet niet via Oatman te rijden op weg naar Kingman, eventueel via Amboy om nog een extra stukje Route 66 mee te pakken
- je slaat nu Monument Valley eigenlijk over? Je rijdt er wel langs, maar eigenlijk moet je daar toch even de 17 mile gravel road rijden. Kost wel ook weer minimaal 2 uurtjes.
- tussen Monument Valley en Moab heb je Goosenecks, Muley Point, Valley of the Gods, Natural Bridges, etc. Zou zonde zijn om daar ook zomaar langs te rijden.
- van Arches naar Torrey en dan even 3 parken op 1 dag doen is nogal veel van het goede. Arches ben je zo 5 uur aan kwijt. Goblin Valley toch snel een uur. Capitol Reef 2 uur als je je beperkt tot de scenic drive. Heeeel vroeg opstaan die dag dus.
- Bryce zou je in een halve dag kunnen doen, als je geen wandeling maakt. Wij hadden achteraf spijt dat we dit niet gedaan hadden, toen we de schitterende foto's van zo'n wandeling zagen. Als je van bovenaf op de canyon kijkt, maakt het op de een of andere manier wat minder indruk dan wanneer je tussen die roze rotsen staat.
Het blijft een afweging. Ik wilde ook alle parken zien en dat is ook wel ongeveer gelukt, maar achteraf kreeg ik steeds meer het idee dat ik juist dingen gemist had, gewoon omdat er te weinig tijd was (of niet goed wist wat de echte highlights waren). Bryce kwamen wij 4 uur 's middags aan en het werd al snel donker in januari. Dat is je voordeel, dat het in deze tijd pas rond 8 uur donker wordt. En in Zion hadden we ook meer tijd moeten nemen voor een paar wandelingen. Maar goed, nog een keertje terug moeten is ook geen straf. Ben nu al aan het plannen voor de volgende reis naar Zuid-Utah, terwijl ik volgende maand eerst nog een totaal andere reis door New Mexico, Arizona en Californie ga doen
- vergeet niet via Oatman te rijden op weg naar Kingman, eventueel via Amboy om nog een extra stukje Route 66 mee te pakken
- je slaat nu Monument Valley eigenlijk over? Je rijdt er wel langs, maar eigenlijk moet je daar toch even de 17 mile gravel road rijden. Kost wel ook weer minimaal 2 uurtjes.
- tussen Monument Valley en Moab heb je Goosenecks, Muley Point, Valley of the Gods, Natural Bridges, etc. Zou zonde zijn om daar ook zomaar langs te rijden.
- van Arches naar Torrey en dan even 3 parken op 1 dag doen is nogal veel van het goede. Arches ben je zo 5 uur aan kwijt. Goblin Valley toch snel een uur. Capitol Reef 2 uur als je je beperkt tot de scenic drive. Heeeel vroeg opstaan die dag dus.
- Bryce zou je in een halve dag kunnen doen, als je geen wandeling maakt. Wij hadden achteraf spijt dat we dit niet gedaan hadden, toen we de schitterende foto's van zo'n wandeling zagen. Als je van bovenaf op de canyon kijkt, maakt het op de een of andere manier wat minder indruk dan wanneer je tussen die roze rotsen staat.
Het blijft een afweging. Ik wilde ook alle parken zien en dat is ook wel ongeveer gelukt, maar achteraf kreeg ik steeds meer het idee dat ik juist dingen gemist had, gewoon omdat er te weinig tijd was (of niet goed wist wat de echte highlights waren). Bryce kwamen wij 4 uur 's middags aan en het werd al snel donker in januari. Dat is je voordeel, dat het in deze tijd pas rond 8 uur donker wordt. En in Zion hadden we ook meer tijd moeten nemen voor een paar wandelingen. Maar goed, nog een keertje terug moeten is ook geen straf. Ben nu al aan het plannen voor de volgende reis naar Zuid-Utah, terwijl ik volgende maand eerst nog een totaal andere reis door New Mexico, Arizona en Californie ga doen

Als we Oatman meepikken, is het dan nog nuttig om Amboy ook te rijden? We willen eigenlijk via Amboy rijden, maar ik merk dat er over Oatmen vaker gesproken wordt op het forum.BobDylan schreef:Nog even een reactie op je kaartje :
Dit wordt inderdaad een lange dag. We willen waarschijnlijk vroeg op gaan staan in het Grand Canyon NP (zonsopgang). Monument Valley willen we wel gaan bezoeken. Goosenecks en Valley of the Gods zien er mooi uit, en het moet volgens mij wel te doen zijn om hier kort te stoppen en wat foto's te maken. Of we naar beneden rijden naar Muley Point weet ik nog niet. Is dit zoveel anders als het uitzicht bij Valley of the Gods? Natural Bridges laten we liggen aangezien we al naar Arches NP gaan.BobDylan schreef:- je slaat nu Monument Valley eigenlijk over? Je rijdt er wel langs, maar eigenlijk moet je daar toch even de 17 mile gravel road rijden. Kost wel ook weer minimaal 2 uurtjes.
Misschien gaan we proberen om de dag er voor, de dag van Canyonlands NP ook een gedeelte Arches NP mee te pakken, maar we zijn er nog uit of dit verstandig is. Als dit wel lukt dan hebben we de dag richting Torrey wat meer speling.BobDylan schreef:- van Arches naar Torrey en dan even 3 parken op 1 dag doen is nogal veel van het goede. Arches ben je zo 5 uur aan kwijt. Goblin Valley toch snel een uur. Capitol Reef 2 uur als je je beperkt tot de scenic drive. Heeeel vroeg opstaan die dag dus.
Wij komen hier rond het einde van de ochtend aan en hebben dan de gehele middag de tijd tot het park sluit. Daarna is het maar een klein stukje naar Panguitch.BobDylan schreef:- Bryce zou je in een halve dag kunnen doen, als je geen wandeling maakt. Wij hadden achteraf spijt dat we dit niet gedaan hadden, toen we de schitterende foto's van zo'n wandeling zagen. Als je van bovenaf op de canyon kijkt, maakt het op de een of andere manier wat minder indruk dan wanneer je tussen die roze rotsen staat.
Het is en blijft een drukke route voor 21 dagen. We willen in ieder geval een redelijke planning hebben, maar deze staat niet voor 100% vast als we er eenmaal zijn. Het blijft nog even knutselen maar we komen er wel uit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het park sluit gelukkig niet, dat scheelt alweer. Panguitch is misschien niet zo ver, maar het lijkt me toch veel prettiger om dichter bij het park te zitten (bijvoorbeeld in de Bryce View Lodge), zeker omdat je toch echt niet veel tijd heb. Een wandeling naar beneden is een aanrader, maar kost wel wat tijd. Ook is het mooi als je er met zonsondergang bent.Fabian schreef:Wij komen hier rond het einde van de ochtend aan en hebben dan de gehele middag de tijd tot het park sluit. Daarna is het maar een klein stukje naar Panguitch.
En het is niet echt fijn als je nog in het donker de 3 kwartier naar Panguitch moet rijden.
Marianne
Is een reservering bij bijvoorbeeld Bryce View lodge (of iets vergelijkbaars in dezelfde omgeving) noodzakelijk?
Wij hebben ondertussen een aantal hotels geboekt, waaronder een aantal via USAreisen.de . In de email die vervolgens opgestuurd is naar ons staan een stuk Duitse tekst die ik niet begrijp (kan wel wat Duits, maar hier komt ik niet uit).
WICHTIG: Zur Inanspruchnahme der gebuchten Leistung(en) ben tigen Sie zwingend die
schriftliche Best tigung des jeweiligen Reiseveranstalters und einen Leistungsgutschein/Voucher.
Ohne diese Unterlagen kann eine Inanspruchnahme der gebuchten Leistung nicht gew hrleistet werden.
Je nach Abreisedatum/Leistungsbeginn erhalten Sie diese Reiseunterlagen von uns entweder per
Email (Dateianhang im PDF Format), per Telefax oder auf dem normalen Postweg.
Es liegt in Ihrem Verantwortungsbereich uns zu erm glichen, Ihnen die Unterlagen rechtzeitig
und ohne weiteren Aufwand vor Leistungsbeginn zuzustellen. Bei kurzfristigen Buchungen
ber cksichtigen Sie unbedingt unsere B rozeiten. Im World-Wide-Web k nnen jederzeit
bertragungsfehler auftreten. Sollten Sie innerhalb von 48 Stunden nach get tigter Buchung
nicht von uns h ren, nehmen Sie bitte daher unbedingt telefonisch mit uns Kontakt auf.
Sie erreichen uns Montag bis Freitag von 10.00 - 19.00 Uhr Samstag von 10.00 - 14.00 Uhr
An Sonn- und Feiertagen ist unser B ro geschlossen.
Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn in 1 a 2 zinnen uit te leggen wat hier staat? Bij voorbaat dank!!!!
WICHTIG: Zur Inanspruchnahme der gebuchten Leistung(en) ben tigen Sie zwingend die
schriftliche Best tigung des jeweiligen Reiseveranstalters und einen Leistungsgutschein/Voucher.
Ohne diese Unterlagen kann eine Inanspruchnahme der gebuchten Leistung nicht gew hrleistet werden.
Je nach Abreisedatum/Leistungsbeginn erhalten Sie diese Reiseunterlagen von uns entweder per
Email (Dateianhang im PDF Format), per Telefax oder auf dem normalen Postweg.
Es liegt in Ihrem Verantwortungsbereich uns zu erm glichen, Ihnen die Unterlagen rechtzeitig
und ohne weiteren Aufwand vor Leistungsbeginn zuzustellen. Bei kurzfristigen Buchungen
ber cksichtigen Sie unbedingt unsere B rozeiten. Im World-Wide-Web k nnen jederzeit
bertragungsfehler auftreten. Sollten Sie innerhalb von 48 Stunden nach get tigter Buchung
nicht von uns h ren, nehmen Sie bitte daher unbedingt telefonisch mit uns Kontakt auf.
Sie erreichen uns Montag bis Freitag von 10.00 - 19.00 Uhr Samstag von 10.00 - 14.00 Uhr
An Sonn- und Feiertagen ist unser B ro geschlossen.
Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn in 1 a 2 zinnen uit te leggen wat hier staat? Bij voorbaat dank!!!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
Volgens mij komt het op het volgende neer:
Je boeking is pas compleet/geldig als je een schriftelijke bevestiging van de aanbieder en een voucher hebt ontvangen.
Deze krijg je per post/email/fax van usareisen opgestuurd.
Als je binnen 48 uur niets van hun kant hebt vernomen word je verzocht contact met ze op te nemen.
Je boeking is pas compleet/geldig als je een schriftelijke bevestiging van de aanbieder en een voucher hebt ontvangen.
Deze krijg je per post/email/fax van usareisen opgestuurd.
Als je binnen 48 uur niets van hun kant hebt vernomen word je verzocht contact met ze op te nemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1746 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 23 Reacties