Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

20 dagen rondreis Zuid West

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marcel05
Amerika-newbie

20 dagen rondreis Zuid West

Bericht door marcel05 »

L.S

Vrijdag 27 maart vertrek ik voor een 20 daagse rondreis door het zuidwesten richting san franscisco, zie onderstaande schema. Graag hoor ik nog tips of bezienwaardigheden welke leuk zijn voor deze reis. Eventuele andere op of aanmerkingen zijn altijd welkom.

Dag 1 San francisco (aankomst 15:00)
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 Yosemite N.P
Dag 5 Yosemite N.P
dag 6 Bakersfield (Rit van yosemite richting bakersfield via Sequoia N.P)
dag 7 Las vegas (luxor)
dag 8 Las vegas (luxor)
Dag 9 Zion N.P
Dag 10 Bryce canyon N.P (hotel, Best Western Ruby's Inn)
Dag 11 Page (Antelope canyon tour, Glen Canyon dam)
Dag 12 Grand canyon (Red Feather Lodge)
dag 13 Flagstaff (Oak creek canyon (sedona), Barringer Meteor Crater (35 Mile oost van flagstaff))
Dag 14 Phoenix
Dag 15 Palm springs
Dag 16 Los angeles
Dag 17 Los angeles
Dag 18 Marrow bay (route 1 richting san francisco)
dag 19 San Francisco
Dag 20 San francisco (Vertrek 14:00)

Al vast bedankt,
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 20 dagen rondreis Zuid West

Bericht door José »

Veelste volle reis voor 20 dagen..
Sommige plekken kan je nauwelijks iets bekijken..
Heb je al hotels geboekt?
Ik zou Flagstaff en Phoenix eruit laten.. Ligt niet op de route van de GC naar Palm Springs.
Die dagen kun je zeer goed gebruiken voor bijvoorbeeld; extra dagje in Zion of Page..
Of misschien een nachtje logeren in Death Valley?

Zelfs zou ik ook niet kiezen voor een overnachting in Bakersfield, maar in Three Rivers (vlak bij Seqoia..)

Ik zou het volgende doen:

Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - yosemite
Dag 4 Yosemite N.P
Dag 5 Yosemite N.P
dag 6 Yosemite - Sequoia N.P - Three Rivers
dag 7 Three Rivers- Death Valley
dag 8 Death Valley - Las vegas (luxor)
dag 9 Las vegas (luxor) - Zion NP
Dag 10 Zion N.P
Dag 11 Zion N.P - Bryce canyon N.P (hotel, Best Western Ruby's Inn)
Dag 12 Bryce - Page
Dag 13 Page (Antelope canyon tour, Glen Canyon dam)- Grand canyon (Red Feather Lodge)
dag 14 Grand Canyon - via Route 66 - Palm Springs
Dag 15 Palm springs - Los Angeles
Dag 16 Los angeles
Dag 17 Los angeles
Dag 18 Marrow bay (route 1 richting san francisco)
dag 19 San Francisco
Laatst gewijzigd door José op 11 mar 2009, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een erg drukke route. Schrijf het eens uit in de vorm van:

Dag 9 Las Vegas -Zion N.P
Dag 10 Zion - Bryce canyon N.P
Dag 11 Bryce - Page etc
Dan zul je zien dat je weinig tijd voor de parken hebt.

Ook de kustroute is krap met maar 1 overnachting, maar dat is ook afhankelijk van wat je wilt zien. De route van Jose ziet er al beter uit. Ik zou van Morro Bay niet meer naar SF gaan maar direct naar een hotel bij het vliegveld, dan heb je meer tijd voor het prachtige stuk langs Big Sur en Monterey.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind de route best wel kunnen. Wij hebben onze eerste reis een soortgelijke route in 26 dagen gedaan maar dan nog met San Diego, El Centro en Lake Tahoe erbij.
Alleen het gedeelte van Yosemite naar Las Vegas is vrij lang. Je zou kunnen overwegen om Phoenix eruit te halen en dan op dag 13 al door te rijden naar Sedona en daar te overnachten (of in Prescott). Dan houd je één dag over en die zou je kunnen gebruiken om bijvoorbeeld op dag 7 in death valley te overnachten i.p.v. door te rijden naar las Vegas.
De kustroute is goed te doen met één overnachting . Wij hebben dat onze eerste reis ook gedaan (en toen hadden we het wel gezien ook) Natuurlijk mis je dan een aantal punten op de kustroute maar je moet nu eenmaal keuzes maken. Ik heb niet het gevoel dat we iets gemist hebben.

Ons reisverslag 2004: http://www.wunnik.web-log.nl

Marjon
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Houd er rekening mee dat er op sommige plaatsen nog sneeuw kan liggen of dat het er behoorlijk koud is.

We zijn vorig jaar in mei geweest en in Yosemite was de Glacier Point Road juist terug open (Tioga pass- off course- nog toe) en was het bitterkoud in Bryce Canyon ( 3° C) 's morgens.

Voorzie dus dat je misschien niet alles van een park zult kunnen zien en steek een paar warme truien in de koffer.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marcel05
Amerika-newbie

Bericht door marcel05 »

Al vast bedankt voor de reacties,

Een soort gelijke reis stond ook in de reisgids, dus het moet allemaal wel ongeveer kunnen alleen ik heb
er een eigen draai aangegeven. Death valley staat niet echt op mij verlanglijst om te zien, dus daar ga ik niet extra voor omrijden of een extra nacht aan besteden. Van bakersfield naar Las Vegas is iets van 5/6 uur rijden, maar daar ontkom je niet aan. Voor de rest denk ik dat het wel redelijk uit kan. Om een voorbeeld te geven van Las Vegas naar Zion n.p is 2/3 uur rijden als je vroeg vertrekt (8:00) ben je om 11 uur in het park en heb je nog de hele dag om het park te zien. Dit zelfde geld vervolgens voor bryce canyon, page en grand canyon.
José
Amerikakenner

Bericht door José »

marcel05 schreef: Een soort gelijke reis stond ook in de reisgids, dus het moet allemaal wel ongeveer kunnen .
Daar hebben de meeste hier, terecht, veel kritiek op, omdat je in dat geval meer asfalt dan parken ziet...

Wat ik zelf heb ervaren is, dat de afstanden een stuk verder zijn dan je denkt.. En 5 uurtjes klinkt niet ver, maar ga maar eens naar Frankrijk op vakantie, heb je dan een lange rit (uurtje of 7 dan..) nog zin om wandeltochten te maken, of vanalles te bekijken?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Om een voorbeeld te geven van Las Vegas naar Zion n.p is 2/3 uur rijden als je vroeg vertrekt (8:00) ben je om 11 uur in het park en heb je nog de hele dag om het park te zien.
12:00 uur want je verliest een uur door het tijdsverschil tussen Nevada en Utah.
Daarbij komt dat je in Zion niet met eigen auto mag rijden maar van de (gratis) shuttlebus gebruik moet maken en als je rond het middaguur aankomt heb je kans dat alle parkeerplaatsen in het park vol zijn dus een hele dag is maar een halve of nog minder.
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Hallo,

Ik zag je reis plannen en heb toch wat tips voor je.

Je zegt death valley ga ik niet voor omrijden maar dat is echt zonde! Death valley is misschien wel de meest bizare plek die ik ooit op aarde heb gezien! Je weet niet wat je mee maakt. Overigens overnachten wij toen ook in Bakersfield en zijn de volgende dag door Death valley naar Las vegas gereden. We kwamen rond 17.00 aan in Las vegas! Je hebt dus tijd genoeg om dit te bekijken! En bedenkt daarbij... Las Vegas is overdag echt niks te beleven! Ron 19.00 begint de stad tot leven te komen. Het is er zo warm dat mensen overdag echt niet de straat op gaan en zonder lampjes en geluid is dit echt een saaie stad.

Verder zie ik dat je in totaal 3,5 dag in San francisco bent! Dit is echt veel te veel. Je kunt je tijd beter ergens anders besteden. wij hebben 3 nachten in San Francisco gedaan en dat vonden we meer dan genoeg.

Op de dag dat wij Las vegas verlieten zijn we naar Zion gereden dat ongeveer 2 uur rijden is. We hebben daar de heele dag in het park gelopen en wij vonden dit echt genoeg. Tenzijn je natuurlijk een echt lange hike wilt maken dan moet je wel een dag extra uit trekken.

Bezoek in Page ook de horse shoe bent! Dit is echt een geweldige plek. En de glenn canyon dam vond ik persoonlijk niet bijzonder. Wij hebben vanuit vegas de Hoover dam bezocht vanwege het fijt dat er overdag niks te doen was in Vegas! Dus ik zou zeggen plan 4 uurtje hoover dam in.

Verder in vegas een must do : Fremont street! Echt een geweldige ervaring een straat compleet overdekt door een video scherm. Persoonlijk zou ik zoiets maken van jou reis :

Dag 2 San Francisco
Dag 3 San francisco -> Yosemite
Dag 4 Yosemite N.P bezoek bijvoorbeeld de tioga pass totaan mono lake echt geweldig!
dag 5 Yosemite -> Bakersfield (door sequoia goed te doen)
dag 6 Bakersfield -> Las vegas (luxor) Rijd echt door death valley! Wij zijn via de oost kant het park in gereden en hebben het bad water rondje gemaakt echt geweldig!
dag 7 Las vegas (luxor) (overdag hooverdam)
Dag 8 Las vegas -> Zion N.P
Dag 9 Zion
Dag 10 zion -> Bryce canyon N.P (hotel, Best Western Ruby's Inn)
Dag 11 bryce -> Moab (capitol reef en canyonland np) Ik baal echt dat ik dit niet gedaan heb!
dag 12 moab -> Page (Antelope canyon tour, Glen Canyon dam)
Dag 13 page -> Grand canyon (Red Feather Lodge) (eventueel via monument valley) hebben wij gedaan was redelijk goed te doen als je op tijd vertrekt.
Dag 14 Grand canyon
dag 15 Grand canyon -> palm springs
Dag 16 palm springs -> Los angeles
Dag 17 Los angeles
Dag 18 La -> Marrow bay route 1 is geweldig!
Dag 19 Marrow bay -> San francicsco

Ps laat phoenix echt vallen na steden als LA, SF en LV heb je hier niks te zoeken. Wij hadden spijt als haren op ons hoofd!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik vind dat een reis die best te doen is.
Natuurlijk met behoorlijk wat kilometers rijden,maar als je daar geen probleem mee hebt,is er niks mis mee.

Het enige wat ik dan wel zou veranderen,met bloedend hart,is Phoenix vergeten,en toch een dag in Death Valley nemen.
Met bloedend hart, want Phoenix is wel een favoriet van mij persoonlijk,maar DV is toch net wat mooier....en echt een park wat veel meer verdient dan alleen er doorheen rijden met gesloten ramen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer