Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alcatraz, top of flop?
Alcatraz, top of flop?
Wij willen van de zomer naar San Francisco en nu wil mijn man Alcatraz bezoeken. Mijn vraag: Alcatraz, top of flop?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Alcatraz, top of flop?
Super top. 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
TOP! :doublethumb:
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Toppie :beerchug:
Het eiland op zich is al reuze interessant.
Het uitzicht rondom is ook prachtig.
DOEN zou ik zeggen...
Het eiland op zich is al reuze interessant.
Het uitzicht rondom is ook prachtig.
DOEN zou ik zeggen...
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Ik vond Alcatraz heel indrukwekkend.
Vooral de avondrondleidingen in het donker en als de celblokken gesloten worden is erg indrukwekkend.
Vooral de avondrondleidingen in het donker en als de celblokken gesloten worden is erg indrukwekkend.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vervallen gebouw,met erg mooi uitzicht.
De gevangenis zelf is flop,het eiland is top.
De gevangenis zelf is flop,het eiland is top.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Ik denk dat een bezoek aan San Francisco niet compleet is als je niet bij Alcatraz bent geweest.
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
TOP, zeker doen
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Top zeker doen
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
*slik*
Wij gaan ook naar SF en waren niet van plan om Alcatraz te bezoeken.
We gaan dat precies eens moeten herzien blijkt hier.
Wij gaan ook naar SF en waren niet van plan om Alcatraz te bezoeken.
We gaan dat precies eens moeten herzien blijkt hier.
- Iwan & Evelien
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik vond de rondleiding erg leuk. Je krijgt een koptelefoon met ingesproken rondleiding (met anekdotes) mee, die je kunt starten, pauseren en stoppen als het jou uitkomt. Je kunt dus in je eigen tempo door de gevangenis, zonder begeleiding. Omdat iedereen naar z'n koptelefoon luistert is het ook heerlijk stil in de gevangenis. Ook zijn er gidsen / suppoosten in de gevangenis, en van één van hen kreeg ik een leuke uitleg bij de techniek achter de gevangenisdeuren. Het staat je vrij om op jezelf de gevangenis verkennen, maar je kunt ook met vragen terecht.
Ik ben blij dat ik er ben geweest omdat het een markant stuk van San Francisco is.
De afvaart naar Alcatraz ligt naast de piep met de zeeleeuwen, bij het plein met de vele straatartiesten, en vlakbij de cable cars en de duikboot. Je komt waarschijnlijk dus toch al in de buurt....
Have fun,
Iwan
Ik ben blij dat ik er ben geweest omdat het een markant stuk van San Francisco is.
De afvaart naar Alcatraz ligt naast de piep met de zeeleeuwen, bij het plein met de vele straatartiesten, en vlakbij de cable cars en de duikboot. Je komt waarschijnlijk dus toch al in de buurt....
Have fun,
Iwan
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Absoluut TOP, zeker niet overslaan! Ik vond het een geweldige ervaring.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Laat ik vooropstellen dat Alcatraz sowieso indrukwekkend is. Het is 1 van de attracties die ik me vrij goed kan herinneren van mijn korte bezoek aan San Francisco en de audio tour (in het Engels welteverstaan!) helpt zeker mee om een soort mystieke sfeer te creëren waardoor je de geschiedenis dieper beleeft. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met de Nederlandse audiotour, maar de Engelse lijkt mij authentieker klinken.
Aan de andere kant, heel zwart/wit gezien: Het is een leegstaande gevangenis. Als je geen interesse hebt in geschiedenis dan kan ik me voorstellen dat je er op voorhand niet naar uitkijkt, zeker als je wat jonger bent. Ik heb de gevangenis in 1999 bezocht toen ik 21 jaar was en op mij heeft het indruk gemaakt. Maar om nu te zeggen: Ik wil er nog een keer naar toe, nee. Daarom sla ik Alcatraz dit jaar over tijdens ons bezoek aan San Francisco. Alhoewel je vanaf Alcatraz wel een schitterend uitzicht hebt op San Francisco mits er geen mist hangt.
Aan de andere kant, heel zwart/wit gezien: Het is een leegstaande gevangenis. Als je geen interesse hebt in geschiedenis dan kan ik me voorstellen dat je er op voorhand niet naar uitkijkt, zeker als je wat jonger bent. Ik heb de gevangenis in 1999 bezocht toen ik 21 jaar was en op mij heeft het indruk gemaakt. Maar om nu te zeggen: Ik wil er nog een keer naar toe, nee. Daarom sla ik Alcatraz dit jaar over tijdens ons bezoek aan San Francisco. Alhoewel je vanaf Alcatraz wel een schitterend uitzicht hebt op San Francisco mits er geen mist hangt.
Top! Erg leuk. Je moet vaak wel van te voren reserveren (8 jaar geleden wel tenminste) omdat je vaak niet dezelfde dag kunt afvaren als alles al vol zit.
Nog leuker vond ik de USS Pampanito, een duikboot uit WOII. Ook met een hoofdtelefoontje en luisteren naar verhalen van oud-bemanningsleden. De tour vond ik eigenlijk nog leuker dan Alcatrez. Wij zijn hier in 2001 geweest.
http://www.maritime.org/pamphome.htm
Nog leuker vond ik de USS Pampanito, een duikboot uit WOII. Ook met een hoofdtelefoontje en luisteren naar verhalen van oud-bemanningsleden. De tour vond ik eigenlijk nog leuker dan Alcatrez. Wij zijn hier in 2001 geweest.
http://www.maritime.org/pamphome.htm
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Absoluut top.
De gevangenis zelf is gewoon een leegstaand gebouw, maar de audiotour maakt het wel helemaal levendig. Echt super. Daarnaast heb je vanaf het eiland inderdaad een super uitzicht.
Zeker doen.
De gevangenis zelf is gewoon een leegstaand gebouw, maar de audiotour maakt het wel helemaal levendig. Echt super. Daarnaast heb je vanaf het eiland inderdaad een super uitzicht.
Zeker doen.
Helemaal top!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1087 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleecedeken
-
- 2 Reacties