Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Highway 1 van SF tot Santa Cruz
-
- Amerika-ontdekker
Highway 1 van SF tot Santa Cruz
Wij willen graag van het zomer de highway 1 rijden. Onze planning is om Alcatraz te bezoeken en daarna door te rijden naar Monterey.
De vraag is: Is dit enigzins haalbaar op 1 dag? Is het stuk van SF tot Santa Cruz interessant (dus beginnen bij het topje van SF) of kunnen we beter via de G5 door Palo alto naar Santa Cruz rijden?
alvast bedankt
Andre en Jolanda
De vraag is: Is dit enigzins haalbaar op 1 dag? Is het stuk van SF tot Santa Cruz interessant (dus beginnen bij het topje van SF) of kunnen we beter via de G5 door Palo alto naar Santa Cruz rijden?
alvast bedankt
Andre en Jolanda
-
- Amerikafan
- Contacteer:
dubbel
Laatst gewijzigd door zrx1100 op 12 mei 2005, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar in 's morgens in SFO vertrokken en waren 's avonds in San Simeon. We hebben onderweg de Santa Cruz boardwalk bezocht, Monterey Bay Aquarium, de helft van de 17-mile drive en nog wat Vista Points.
Het hangt af van verschillende faktoren af tot waar je geraakt:
hoe snel rij je, hoeveel stops voor eten/drinken e.d., hoelang loop je ergens rond.
Bij ons, pittig tempo, 2 uur Santa Cruz Boardwalk, 1,5 uur Bay Aquarium, 17-mile drive wegens overschat dus niet volledig uitgereden, onderweg enkele vista points voor foto's. +/- 30 minuten na zonsondergang gestopt net voorbij San Simeon. We zijn trouwens net onder SFO al de 1 opgereden, rustige 's morgens dus lekker doorrijden
Het hangt af van verschillende faktoren af tot waar je geraakt:
hoe snel rij je, hoeveel stops voor eten/drinken e.d., hoelang loop je ergens rond.
Bij ons, pittig tempo, 2 uur Santa Cruz Boardwalk, 1,5 uur Bay Aquarium, 17-mile drive wegens overschat dus niet volledig uitgereden, onderweg enkele vista points voor foto's. +/- 30 minuten na zonsondergang gestopt net voorbij San Simeon. We zijn trouwens net onder SFO al de 1 opgereden, rustige 's morgens dus lekker doorrijden
mei 2003: LA
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Alcatraz bezoeken heb ik niet gedaan maar aannemend dat dit enkele uren duurt (als dat al zo lang moet duurt)... Naar Monterey op dezelfde dag moet geen enkel probleem opleveren. Wij hebben in 2002 vanaf LA tot San Luis Obispo gereden en daar trokken we ongeveer een dag voor uit, dat ging eigenlijk prima!
Wat betreft Highway One moet ik zeggen dat binnen het stuk SF > LA vooral schitterend is tussen Monterey en San Luis Obispo. je komt dan o.a. langs Hearst Castle.
Wat betreft Highway One moet ik zeggen dat binnen het stuk SF > LA vooral schitterend is tussen Monterey en San Luis Obispo. je komt dan o.a. langs Hearst Castle.
-
- Amerika-ontdekker
hallo André en Jolanda,
Wij zijn in mei jl. ook van SF naar Santa Cruz gereden. Omdat het onze eerste camperdag was hebben we hiervoor de kortste route gevolgd via de interstate.
De volgende dag zijn we van Santa Cruz naar San Luis Obispo gereden via de CA-1, inclusief 17-miles drive.
Achteraf gezien zouden we dat niet meer zo doen. We hebben over deze route namelijk de hele dag gereden.....en op een gegeven moment werd het wel een beetje veel berg op...berg af... langs ravijnen en bochten. O.K. het is een mooie kustlijn, maar na een stukje 17-miles drive heb je ook al een stuk kustlijn gezien. Het is dus maar net waar je interesse ligt....wil je heel veel natuur... maar lang rijden... of kies je voor klein stukje kust en korter rijden.... en dus meer tijd om buiten de auto of camper te verblijven op een mooie plek. (bv spanish bay bij de 17-miles drive)
Onderschat vooral niet het rij-tempo op de CA-1 en de afstand.
Wij zijn in mei jl. ook van SF naar Santa Cruz gereden. Omdat het onze eerste camperdag was hebben we hiervoor de kortste route gevolgd via de interstate.
De volgende dag zijn we van Santa Cruz naar San Luis Obispo gereden via de CA-1, inclusief 17-miles drive.
Achteraf gezien zouden we dat niet meer zo doen. We hebben over deze route namelijk de hele dag gereden.....en op een gegeven moment werd het wel een beetje veel berg op...berg af... langs ravijnen en bochten. O.K. het is een mooie kustlijn, maar na een stukje 17-miles drive heb je ook al een stuk kustlijn gezien. Het is dus maar net waar je interesse ligt....wil je heel veel natuur... maar lang rijden... of kies je voor klein stukje kust en korter rijden.... en dus meer tijd om buiten de auto of camper te verblijven op een mooie plek. (bv spanish bay bij de 17-miles drive)
Onderschat vooral niet het rij-tempo op de CA-1 en de afstand.
Ik vond het stuk tussen Monterey en iets verder dan Big Sur (tot Ragged Point) het allermooiste. Eén van de mooiste gedeeltes van Californie.
De 17-miles drive viel ons tegen. Wel mooie uitzichtpunten, maar rond Big Sur zijn de panorama's minstens zo spectaculair en geheel gratis (en rustig). Als je 17-mile drive overslaat en af en toe kort stopt bij Big Sur, is tijdwinst! Even voor San Simeon liggen vaak zeekoeien op het stand. Je kunt er zo tussendoor lopen!
Eén dag om het hele stuk te rijden, vind ik erg krap. Het is te mooi om er langs te jakkeren. Misschien handig om een overnachtig te plannen in San Simeon of SL Obispo.
De 17-miles drive viel ons tegen. Wel mooie uitzichtpunten, maar rond Big Sur zijn de panorama's minstens zo spectaculair en geheel gratis (en rustig). Als je 17-mile drive overslaat en af en toe kort stopt bij Big Sur, is tijdwinst! Even voor San Simeon liggen vaak zeekoeien op het stand. Je kunt er zo tussendoor lopen!
Eén dag om het hele stuk te rijden, vind ik erg krap. Het is te mooi om er langs te jakkeren. Misschien handig om een overnachtig te plannen in San Simeon of SL Obispo.
-
- Amerika-ontdekker
Dat begreep ik toen ik je originele bericht nog eens nalas, nadat ik mijn bijdrage geplaatst had.
's Morgens Alcatraz en daarna naar Monterey moet te doen zijn, het is in mijn herinnering ca. 2,5 uur rijden.
Het stuk van Monterey naar LA via de Highway 1 vind ik toch erg lang om in één dag te doen. Het is één van de mooiste ritten die je kunt maken, maar erg inspannend met veel haarspeldbochten en tegemoetkomend verkeer, zoals anderen hierboven ook al meldden.
's Morgens Alcatraz en daarna naar Monterey moet te doen zijn, het is in mijn herinnering ca. 2,5 uur rijden.
Het stuk van Monterey naar LA via de Highway 1 vind ik toch erg lang om in één dag te doen. Het is één van de mooiste ritten die je kunt maken, maar erg inspannend met veel haarspeldbochten en tegemoetkomend verkeer, zoals anderen hierboven ook al meldden.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Daar ben ik het helemaal mee eens! Een overnachting in Monterey is prima te doen. Daarna zou ik nog een overnachting in San Simeon plannen, zodat je de dag van Monterey naar San Simeon de tijd hebt om een paar tussenstops te doen.thebes schreef:Het stuk van Monterey naar LA via de Highway 1 vind ik toch erg lang om in één dag te doen. Het is één van de mooiste ritten die je kunt maken, maar erg inspannend met veel haarspeldbochten en tegemoetkomend verkeer, zoals anderen hierboven ook al meldden.
De eerste dag zou je na je bezoek naar Alcatraz naar Monterey kunnen rijden. Zoals gezegd is dit prima te doen via de normale snelweg, aangezien de kustweg tot Monterey nog niet veel voorsteld.
Ik weet niet precies hoe laat je dan in Monterey aan zou komen, maar anders zou je de Monterey Bay Aquarium nog kunnen bezoeken
En verdere stops tussen Monterey en San Simeon zouden bijvoorbeeld kunnen zijn:
- 17-Miles Drive (alhoewel ik net las dat Big Sur mooier is
)
- Point Lobos
- Big Sur
- Julia Pfeiffer Burns S.P
- Zeekoeien bij San Simeon
Maar nogmaals, ik ben het met Thebes eens, in één dag van Monterey naar Los Angeles is vrijwel niet te doen.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3291 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 5 Reacties