Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schietbaan bezoeken tijdens rondreis?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Schietbaan bezoeken tijdens rondreis?

Bericht door RiverCola »

Hallo Mensen!

Ik bedacht me dat het me hartstikke leuk lijkt om tijdens mijn vakantie (wordt waarschijnlijk aan het einde in Los Angeles) te gaan schieten op zo'n schietbaan. Je weet wel.....in zo'n hokje, oorbescherming op en schieten op zo'n plaatje dat dan na de schietsessie aan een rail naar voren komt zodat je je eigen kunsten kunt bewonderen!

Niet dat ik nou zo geweldadig ben of gek op wapens maar het lijkt me echt zo'n typische 'Amerika-ervaring' :)

Heeft iemand dat weleens gedaan? Kan dat als buitenlander?
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Schietbaan bezoeken tijdens rondreis?

Bericht door Bushmaster »

Mocht je Las vegas nog aandoen,
op Tropicana AVE. vind je:
http://www.thegunstorelasvegas.com/
wel legitimatie meenemen, kan je ook gelijk full-auto eens proberen (tip: probeer de m16 in .223)
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

In Las Vegas zit er ook eentje, heb de website zo niet bij de hand...
Even googlen misschien?
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Onze kinderen (18+) hebben dit afgelopen zomer gedaan in genoemde Las Vegas Gunstore. Je kunt er zo binnen lopen: wapen kiezen, poster kiezen, oorbeschermers en veiligheidbril op, een korte instructie en schieten. Al met al waren we niet meer dan een half uurtje kwijt, maar ze waren compleet onder de indruk van de enorme kracht van zo'n pistool. Is nog uren over nagepraat...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

kan je ook gelijk full-auto eens proberen (tip: probeer de m16 in .223)
Dit lijkt me een beetje teveel van het goede :wink: , heb nog nooit een wapen in mijn handen gehad!!

Vegas zou inderdaad ook een optie zijn want daar komen we ook. Heb gisteren ge-googled naar Gun Range's in LA en het zijn er tientallen. Je kunt zelfs ergens gaan kleiduif-schieten, lijkt me ook wel leuk. Ik zal die Range in Vegas eens opzoeken op internet.

Bedankt voor de reacties!
Bushmaster
Amerika-expert

Als je voor het eerst gaat schieten, zou ik dat kleiduiven niet adviseren.
Dit wordt verschoten met 12 gauge dubbelloops en/of shotguns.
Niet bevordelijk voor je schouder, als je in je enthousiasme vergeet correct te "schouderen".
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Dat hebben wij dus gedaan met een vriend van ons in Noord-Dakota. Hij wilde ons eerst meenemen om fazanten te schieten, toen heb ik bedankt. Toen hebben we klei duiven geschoten in een weiland, dat wil zeggen mijn partner, en ik op een blik. Totaal niet voorbereid op de kracht die er vanuit zo'n shotgun gaat. Inderdaad een pijnlijke schouder er aan overgehouden.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb vroeger een enfield gehad canadian rifle uit WW II. Een best kanon was dat. heb nu een Crosman air rifle. Schiet op lucht, maar het is wel een hele krachtige.
Niet veel terugslag maar je kan wel een blikje raken op 100m afstand als je een beetje geoefend bent. het is ook een goed middel om ongewenste honden uit je tuin te houden. Hierbij refereer ik naar het kattentopic. Het gebeurt namelijk geen tweede keer dat er een kat wordt opgevroten in mijn tuin als ik het kan helpen.
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Als je ook in Vegas komt zou ik zelf bij Center Mass Firearms in Henderson gaan schieten: http://www.centermassfirearms.com/

Vorig jaar november daar geschoten en gaan er dit jaar zeker weer heen.

We zijn de gunstore binnen gelopen maar vonden het meer een massa iets daar. Er werd totaal geen tijd voor de mensen genomen. Bij drukte moest je zelfs, netzoals in een attractiepark, in een slingerende rij gaan staan.

Als iemand nog iets weet in San Francisco, LA, San Diego oid dan hoor ik het graag :)
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hoi Victoria,

Thanx voor de tip! Wij wilden ook naar de Gunstore gaan.. maar deze ziet er ook goed uit! En kunnen we ook meenemen op weg naar de Hooverdam!!
Heb je daar zelf ook geschoten?

Sing
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Ja wij hebben daar afgelopen november geschoten.
Wij hadden zelf geen goed gevoel bij de GunStore. Ze draaien erg goed maar het is er te druk.

Bij Center Mass nemen ze echt de tijd voor je.
Aankomende November gaan we dan ook zeker terug daarheen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dat 'de tijd nemen' vind ik ook erg belangrijk aangezien ik nog nooit een wapen vast gehouden heb. Ik wil dan ook echt een uitleg en tips over hou ik moet vuren, wat ik kan verwachten van de kracht (terugslag heet dat geloof ik?) van het wapen etc.
Gewoon wat extra aandacht voordat ik enthousiast aan de gang ga :wink:

Mocht ik toch in LA gaan ipv Vegas dan zal ik ook zeker eerst contact opnemen met de desbetreffende Gun Range om te vragen of ze ons kunnen begeleiden. Maar voor Vegas zal ik Center Mass eens bekijken....

Bedankt voor de tips, en ik ben nog best verbaasd over het aantal mensen dat op dit topic gereageerd heeft en zelfs al zelf naar een schietbaan geweest zijn. Dat had ik niet verwacht!
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

Ben zelf ook wel benieuwd of er een schietbaan is in de omgeving van Denver is, waar je als tourist kunt proberen te schieten?
En of er misschien een buitenbaan is?
Ik heb op internet al flink gezocht, maar kan zo snel niets vinden wat voor touristen te bezoeken is. Misschien heeft forum lid Loek een idee?

Jan
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Als je googled 'Gun Range Denver' krijg je meteen een hele lijst! Volgens mij zijn de meeste voor iedereen toegankelijk tenzij erbij staat dat je over bepaalde vergunningen moet beschikken, maar dit zag ik tot nu toe pas bij 1 gun range.
Als je er 1 hebt gevonden waar je naartoe zou willen gaan kun je natuurlijk altijd eerst een emailtje sturen om te vragen of je als toerist mag schieten.
Bushmaster
Amerika-expert

Dat 'de tijd nemen' vind ik ook erg belangrijk aangezien ik nog nooit een wapen vast gehouden heb. Ik wil dan ook echt een uitleg en tips over hou ik moet vuren, wat ik kan verwachten van de kracht (terugslag heet dat geloof ik?) van het wapen etc.
Gewoon wat extra aandacht voordat ik enthousiast aan de gang ga
Er is eigenlijk maar één regel die je moet onthouden,
"behandel elk wapen alsof het geladen is",
ook al heb je 300x gecontroleerd dat het wapen "leeg" is, dan nog geen "grappen" als: het richten op levende wezens, loop tegen je hoofd zetten of andere ongein.

Meeste gewonden vallen met "lege" wapens.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Victoria schreef:Ja wij hebben daar afgelopen november geschoten.
Wij hadden zelf geen goed gevoel bij de GunStore. Ze draaien erg goed maar het is er te druk.

Bij Center Mass nemen ze echt de tijd voor je.
Aankomende November gaan we dan ook zeker terug daarheen.
Ok Thanx! Nee, met zoiets zou ik ook niet graag onderdeel uitmaken van "de lopende band".. :shock:
Ik weet niet wat het is met dat schieten maar het lijkt met gewoon zo'n ervaring en adrenaline om een keer te schieten!
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Bushmaster schreef:"behandel elk wapen alsof het geladen is",
idd, safety first, denk er dan ook aan dat het niet uitmaakt hoe je schiet, als je maar aan de veiligheid denkt.

Ik was in ieder geval erg onder de indruk. Was mijn eerste keer en gelukkig niet de laatste keer :)
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

snellejan schreef:Ben zelf ook wel benieuwd of er een schietbaan is in de omgeving van Denver is, waar je als tourist kunt proberen te schieten?
En of er misschien een buitenbaan is?
Ik heb op internet al flink gezocht, maar kan zo snel niets vinden wat voor touristen te bezoeken is. Misschien heeft forum lid Loek een idee?

Jan
Ik woon in Colorado Springs (net ten zuiden van Denver) en wij (mijn collega's en ik) gaan meestal naar een openbare "shooting range" aan de Rampart Range Road. Voordeel is dat het gratis is (wordt volgens mij onderhouden door de stad). Uiteraard moet je wel zelf een schietijzer meenemen (of lenen).
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

Ik woon in Colorado Springs (net ten zuiden van Denver) en wij (mijn collega's en ik) gaan meestal naar een openbare "shooting range" aan de Rampart Range Road. Voordeel is dat het gratis is (wordt volgens mij onderhouden door de stad). Uiteraard moet je wel zelf een schietijzer meenemen (of lenen).[/quote]

hmm dat meenemen gaat toch een lastig verhaal worden vanuit nederland denk ik... :shock: Is er geen range waar je dus als tourist iets kan huren en dan daar gaan proberen dat jij weet?

jan
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer