Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
advies gevraagd -planning- rondreis zuidwest juli 2009
advies gevraagd -planning- rondreis zuidwest juli 2009
Hallo allemaal!
30 juni a.s. vliegen wij met z'n tweeën naar Amerika. Het wordt onze eerste verre rondreis. 25 juli vliegen wij weer terug naar Amsterdam. Hiervoor hebben wij de volgende reisplanning opgesteld:
Dag 1. Vliegen Amsterdam - San Diego, aankomst San Diego : 22.30u -> direct naar hotel en daar uitrusten van de reis
Dag 2. Auto ophalen (geboekt via Usareisen.de) boodschappen doen etc. en naar Joshua Tree Ntl. Park
Dag 3. -- (Vrije ruimte) evt. richting Grand Canyon
Dag 4. Van Joshua Tree richting Grand Canyon South RIm (in één keer, of onderweg ergens overnachten)
Dag 5. Grand Canyon South RIm
Dag 6. Van Grand Canyon via Monument Valley naar Page
Dag 7. Bezoek Antelope Canyon
Dag 8. -- (vrije ruimte)
Dag 9. Van Page via Zion naar Las Vegas
Dag 10. Las Vegas
Dag 11. Van Las Vegas door Death Valley (overnachten bij Lone Pine)
Dag 12. Lone Pine naar Yosemite via de Tioga Pass
Dag 13. Yosemite Ntl. Park
Dag 14. van Yosemite naar San Francisco
Dag 15. San Francisco
Dag 16. San Francisco Naar Monterey
Dag 17. Monterey/Carmel
Dag 18. Monterey naar Big Sur
Dag 19. Big Sur naar Santa Barbara (of omgeving)
Dag 20. Whale Watching bij Santa Barbara
Dag 21. Santa Barbara naar Los Angeles
Dag 22. Los Angeles
Dag 23. LA naar San Diego
Dag 24. San Diego
Dag 25. San Diego
Dag 26. Terugvlucht van San Diego naar Amsterdam
_________________________________________________________________________________________________
Ik zou heel graag van jullie horen wat jullie van dit schema vinden! Is het haalbaar, wat zouden jullie anders doen? Wat moet ik zeker doen onderweg?
Omdat dit onze eerste rondreis wordt ben ik ook een beetje onzeker over het wel of niet vooraf boeken van hotels/motels. We zijn van plan een tent mee te nemen en afwisselend zowel te kamperen als in motels te slapen. Is het noodzakelijk campings/hotels/motels vooraf te reserveren ? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wij willen slapen in redelijk low-cost motels á ongeveer 50-80 dollar per nacht (in het weekend natuurlijk iets meer) Kan dit in juli?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Laurens
30 juni a.s. vliegen wij met z'n tweeën naar Amerika. Het wordt onze eerste verre rondreis. 25 juli vliegen wij weer terug naar Amsterdam. Hiervoor hebben wij de volgende reisplanning opgesteld:
Dag 1. Vliegen Amsterdam - San Diego, aankomst San Diego : 22.30u -> direct naar hotel en daar uitrusten van de reis
Dag 2. Auto ophalen (geboekt via Usareisen.de) boodschappen doen etc. en naar Joshua Tree Ntl. Park
Dag 3. -- (Vrije ruimte) evt. richting Grand Canyon
Dag 4. Van Joshua Tree richting Grand Canyon South RIm (in één keer, of onderweg ergens overnachten)
Dag 8. -- (vrije ruimte)
Dag 10. Las Vegas
Dag 11. Van Las Vegas door Death Valley (overnachten bij Lone Pine)
Dag 12. Lone Pine naar Yosemite via de Tioga Pass
Dag 13. Yosemite Ntl. Park
Dag 14. van Yosemite naar San Francisco
Dag 15. San Francisco
Dag 16. San Francisco Naar Monterey
Dag 17. Monterey/Carmel
Dag 18. Monterey naar Big Sur
Dag 19. Big Sur naar Santa Barbara (of omgeving)
Dag 20. Whale Watching bij Santa Barbara
Dag 21. Santa Barbara naar Los Angeles
Dag 22. Los Angeles
Dag 23. LA naar San Diego
Dag 24. San Diego
Dag 25. San Diego
Dag 26. Terugvlucht van San Diego naar Amsterdam
_________________________________________________________________________________________________
Ik zou heel graag van jullie horen wat jullie van dit schema vinden! Is het haalbaar, wat zouden jullie anders doen? Wat moet ik zeker doen onderweg?
Omdat dit onze eerste rondreis wordt ben ik ook een beetje onzeker over het wel of niet vooraf boeken van hotels/motels. We zijn van plan een tent mee te nemen en afwisselend zowel te kamperen als in motels te slapen. Is het noodzakelijk campings/hotels/motels vooraf te reserveren ? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wij willen slapen in redelijk low-cost motels á ongeveer 50-80 dollar per nacht (in het weekend natuurlijk iets meer) Kan dit in juli?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Laurens
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: advies gevraagd -planning- rondreis zuidwest juli 2009
Je hebt redelijk veel dagen voor de kustroute. daar zou je best iets af kunnen halen. Ik zou zelf een overnachting in/bij Zion nemen en je slaat ook Bryce helemaal over zie ik. Dat park kun je inklemmen tussen Page en Zion.LaurensL schreef:Ik zou heel graag van jullie horen wat jullie van dit schema vinden! Is het haalbaar, wat zouden jullie anders doen? Wat moet ik zeker doen onderweg?
wij hebben nu drie reizen gemaakt in juli/augustus en nooit een problleem gehad om een motel te vinden. Langs de kust is het in het weekend wel lastig, dat zou ik vastleggen van te voren.Omdat dit onze eerste rondreis wordt ben ik ook een beetje onzeker over het wel of niet vooraf boeken van hotels/motels. We zijn van plan een tent mee te nemen en afwisselend zowel te kamperen als in motels te slapen. Is het noodzakelijk campings/hotels/motels vooraf te reserveren ? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wij willen slapen in redelijk low-cost motels á ongeveer 50-80 dollar per nacht (in het weekend natuurlijk iets meer) Kan dit in juli?
Als je in de parken wilt overnachten moet je wel reserveren. Rondom 4th of juli zal het ook overal wel vol zitten.
Marjon
Bedankt voor de info!
Wij zaten er zelf ook aan te denken om de kustroute misschien in iets minder dagen te doen, maar whale watching in santa barbara kan (met de maatschappij waarmee wij willen varen) maar op bepaalde data. Waren jullie soms lang aan het zoeken naar een motel voor een redelijke prijs? En hoe laat moet je ongeveer beginnen met zoeken als je bijtijds zeker wilt zijn van een overnachtingsplek?
We willen in ieder geval aankomst/vertrek hotel vastleggen en het hotel in Las Vegas. In de nationale parken willen we het liefst op een camping in een tent overnachten, maar deze zitten veel al volgeboekt en hebben verder alleen first-come-first serve plekken. Iemand hier ervaring mee? Wat is de kans dat je een plekje bemachtigd met deze regeling?
Suggesties/adviezen voor onze route zijn ook nog steeds zéér welkom:)
Wij zaten er zelf ook aan te denken om de kustroute misschien in iets minder dagen te doen, maar whale watching in santa barbara kan (met de maatschappij waarmee wij willen varen) maar op bepaalde data. Waren jullie soms lang aan het zoeken naar een motel voor een redelijke prijs? En hoe laat moet je ongeveer beginnen met zoeken als je bijtijds zeker wilt zijn van een overnachtingsplek?
We willen in ieder geval aankomst/vertrek hotel vastleggen en het hotel in Las Vegas. In de nationale parken willen we het liefst op een camping in een tent overnachten, maar deze zitten veel al volgeboekt en hebben verder alleen first-come-first serve plekken. Iemand hier ervaring mee? Wat is de kans dat je een plekje bemachtigd met deze regeling?
Suggesties/adviezen voor onze route zijn ook nog steeds zéér welkom:)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat was heel verschillend. Soms gingen we al om 3 uur 's middags op zoek naar een hotel, soms pas om 7 uur 's avonds.LaurensL schreef:. Waren jullie soms lang aan het zoeken naar een motel voor een redelijke prijs? En hoe laat moet je ongeveer beginnen met zoeken als je bijtijds zeker wilt zijn van een overnachtingsplek?
Nou moet ik wel zeggen dat wij de laatste 2 reizen in wat minder toeristische gebied zaten. Daar was altijd wel een motel te vinden.
Ik heb begrepen dat het in het zuidwesten vorig jaar een stuk drukker was.
Wij overnachten vaak in Super 8 motels. Die zijn vrij eenvoudig maar verder meestal prima in orde. Motel 6 motels zijn nog iets goedkoper.
Neem je ANWB pasje mee want daarmee krijg je bij de meeste hotels 10 % korting (AAA discount)
Marjon
Bedankt!
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die goede tips voor ons hebben, vooral over de indeling van onze route. Hoe vinden jullie de route in elkaar zitten? Wat zouden jullie anders doen? Zijn er tussenstops onderweg die jullie zouden kunnen aanraden? Is de route qua tijd haalbaar? (we willen ook wel graag de tijd hebben om ergens goed rond te kijken.) etc.etc.
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die goede tips voor ons hebben, vooral over de indeling van onze route. Hoe vinden jullie de route in elkaar zitten? Wat zouden jullie anders doen? Zijn er tussenstops onderweg die jullie zouden kunnen aanraden? Is de route qua tijd haalbaar? (we willen ook wel graag de tijd hebben om ergens goed rond te kijken.) etc.etc.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik zelf zou veranderen, van Grand Canyon naar Monument valley en terug naar Page is op 1 dag niet handig,ik zou dat verdelen over 2 dagen.
Yosemite zou ik een dag extra voor nemen
death valley zou ik overnachten,ipv in Lone Pine.
Yosemite zou ik een dag extra voor nemen
death valley zou ik overnachten,ipv in Lone Pine.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je weinig reacties krijgt betekent dat meestal dat het een prima route is. Maar het kan ook zijn dat er niet meer tips worden gegeven omdat er niets met de tips gedaan wordt, zoals met de (goede) tips van Marjon.LaurensL schreef:niemand?
Ik ben het met Pete eens om het stuk naar Page aan te passen. Een overnachting bij Monument Valley is beter, het geeft je de gelegenheid om de rotsen bij zonsondergang (of zonsopgang als je vroeg opstaan geen probleem vindt) te zien, de rotsen zijn dan veel mooier/roder. Een goedkope en leuke overnachting is een cabin bij Gouldings campground, zie hiervoor ons reisverslag 2008.
Dit stuk zou ik in elk geval aanpassen:
Dag 8. -- (vrije ruimte)
en zo doen:
Dag 5. Grand Canyon South Rim
Dag 6. Van Grand Canyon naar Monument Valley
Dag 7. Van MV naar Page, onderweg bezoek Antelope Canyon
Dag 8. Van Page naar Zion
Dag 9. Van Zion naar Las Vegas
Als je de kustroute aanpast heb je de gelegenheid om ook Bryce te bezoeken, en/of een dag Zion extra te doen. Whale watchen kun je ook bij Monterey. De kust is prachtig, maar ik vind het jammer om daarvoor zo snel door het prachtige Utah te rijden.
Ook de eerste dagen kun je wat tijd winnen, je kunt in een dag van Joshu TRee naar de GC rijden. Als je er langer over wilt doen is een overnachting bij of onderweg naar Sedona een aanrader zodat je ook tijd hebt voor de omgeving van Sedona.
De auto zou ik meteen ophalen bij aankomst in San Diego. Of heb je een hotel valk bij het vliegveld? Maar zelfs dan lijkt het mij prettiger om meteen de auto op te halen.
Heb je Yosemite al geboekt? Zou ik zo snel mogelijk doen! En als het kan daar een nacht langer blijven dan je nu hebt gepland.
Marianne
Bedankt voor de info!!
We zijn nu bezig een nieuwe route op te stellen, ik zal hem hier plaatsen als we er uit zijn. (het is overigens niet zo, dat we niets met de tips doen, maar zoals al eerder gezegd; er zijn wat data die lastig te veranderen zijn..)
We zijn nu bezig een nieuwe route op te stellen, ik zal hem hier plaatsen als we er uit zijn. (het is overigens niet zo, dat we niets met de tips doen, maar zoals al eerder gezegd; er zijn wat data die lastig te veranderen zijn..)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 1931 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-
- 13 Reacties