Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2 volle dagen San Francisco, wat te doen?
2 volle dagen San Francisco, wat te doen?
Hallo.
Ik ben volop bezig met het plannen van onze rondreis die start in augustus dit jaar. Nu is het zo dat wij 2 volle dagen verblijven in SF.
Wij vertrekken 's ochtends vanuit Yosemite Nat. Park naar SF. Hier komen in de middag aan. Iemand hier al ideeën over wat we dan nog het beste kunnen doen? We hebben een hotel bij Fishermans Warf. Misschien een wandeling langs Fishermans Warf? En qua eten?
De volgende, 1e volle dag, had ik gadacht om te beginnen de early bird tour naar Alcatraz te pakken, start om 9:00am( van te voren boeken via internet) Deze duurt 2,5 uur dus ik verwacht zo rond 11:30 weer terug te zijn. Dan eerst wat eten en dan de auto te nemen om over de Golden Gate brug te rijden naar de overkant ( foto's maken ed.). 's Avonds uiteraard ergens iets eten.
De dag daarna, 2e volle dag, had ik gedacht een wandeling te gaan maken startend vanaf Union Square via het Financial Center richting China town. En van hieruit de Cable car te nemen richting Lombart Street. Her en der uit stappen.
Heeft iemand nog andere goede ideeën of suggesties? Alle zijn zeer welkom? Misschien iemand ideeën waar te eten zowel 's middags als 's avonds?
Wij horen het graag!
Ik ben volop bezig met het plannen van onze rondreis die start in augustus dit jaar. Nu is het zo dat wij 2 volle dagen verblijven in SF.
Wij vertrekken 's ochtends vanuit Yosemite Nat. Park naar SF. Hier komen in de middag aan. Iemand hier al ideeën over wat we dan nog het beste kunnen doen? We hebben een hotel bij Fishermans Warf. Misschien een wandeling langs Fishermans Warf? En qua eten?
De volgende, 1e volle dag, had ik gadacht om te beginnen de early bird tour naar Alcatraz te pakken, start om 9:00am( van te voren boeken via internet) Deze duurt 2,5 uur dus ik verwacht zo rond 11:30 weer terug te zijn. Dan eerst wat eten en dan de auto te nemen om over de Golden Gate brug te rijden naar de overkant ( foto's maken ed.). 's Avonds uiteraard ergens iets eten.
De dag daarna, 2e volle dag, had ik gedacht een wandeling te gaan maken startend vanaf Union Square via het Financial Center richting China town. En van hieruit de Cable car te nemen richting Lombart Street. Her en der uit stappen.
Heeft iemand nog andere goede ideeën of suggesties? Alle zijn zeer welkom? Misschien iemand ideeën waar te eten zowel 's middags als 's avonds?
Wij horen het graag!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Re: 2 volle dagen San Francisco, wat te doen?
1.Insider's tip:
In het financial district bij China Town, een borrel halen in de Carnelian Room op de 52e verdieping van het Bank of America gebouw donkergrijs/zwart gebouw.
Geniet van het prachtige uitzicht op de baai met de Golden Gate en Alcatraz. Zorg wel dat je er ook daadwerkelijk om 3pm bent als het open gaat, dan kun je het mooiste plaatsje uitzoeken.
2. Een bezoek aan Pier 39 voor o.a. de Zeeleeuwen
3. De huisjes van de Serie Full House opzoeken.
4. Thee drinken in de Japanese Garden.
Half 12 terug van Alcatraz ia wel wat krap gerekend.
Lombardstreet is Erg leuk met je huurauto.
In het financial district bij China Town, een borrel halen in de Carnelian Room op de 52e verdieping van het Bank of America gebouw donkergrijs/zwart gebouw.
Geniet van het prachtige uitzicht op de baai met de Golden Gate en Alcatraz. Zorg wel dat je er ook daadwerkelijk om 3pm bent als het open gaat, dan kun je het mooiste plaatsje uitzoeken.
2. Een bezoek aan Pier 39 voor o.a. de Zeeleeuwen
3. De huisjes van de Serie Full House opzoeken.
4. Thee drinken in de Japanese Garden.
Half 12 terug van Alcatraz ia wel wat krap gerekend.
Lombardstreet is Erg leuk met je huurauto.
Afgelopen zomer hebben wij in San Franscisco de Barbary Coast Trail gelopen. Dit is een hele leuke wandeling langs historische highlights. De route is aangegeven met bronzen medallions (wegwijzers) in de stoep.
Als je deze wandeling wilt doen kun je het beste eerst naar het Visitor Information Center op Hallidie Plaza gaan (vlakbij het draaipunt van de cable car in Powell Street). Koop daar de Barbary Coast Trail Official Guide en loop vervolgens naar het vlakbij gelegen beginpunt bij de Old U.S. Mint. Als je de hele wandeling doet kom je uit bij Ghirardelli Square. Zowel begin- als eindpunt zijn goed bereikbaar met de cable car.
Als je deze wandeling wilt doen kun je het beste eerst naar het Visitor Information Center op Hallidie Plaza gaan (vlakbij het draaipunt van de cable car in Powell Street). Koop daar de Barbary Coast Trail Official Guide en loop vervolgens naar het vlakbij gelegen beginpunt bij de Old U.S. Mint. Als je de hele wandeling doet kom je uit bij Ghirardelli Square. Zowel begin- als eindpunt zijn goed bereikbaar met de cable car.
-
- Amerika-expert
Kun je met de fiets doen en vanaf Sausolito terug met de ferry. Is één van de favorieten van heel wat forumleden. Eenmaal over de brug : links omhoog, steile heuvel maar wel prachtig zicht op San Francisco (als je niet wegwaait).G&M schreef:Dan eerst wat eten en dan de auto te nemen om over de Golden Gate brug te rijden naar de overkant ( foto's maken ed.). 's Avonds uiteraard ergens iets eten.
jacques
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vond ik eerlijk gezegd niet de moeite waard.. We hebben ons rotgezocht..GinoW schreef:3. De huisjes van de Serie Full House opzoeken.
.
En aldaar, kan je even leuk op het grasveld zitten, maak je wat foto's van de huisjes, en dat was het dan wel..
Als je wat meer tijd hebt, is het wel leuk, maar in twee dagen heb je daar de tijd niet voor..
Wat Jacques zegt; zeker doen!
Wij hebben ook gefietst en dat is echt een enorm leuk ritje!
Wij zijn ook tot Sausolita (of is het o?) gefietst, en dan met de boot terug!
Leuke ronde!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
Inderdaad de Golden gate brug over en een bezoek aan Sausolito en dan inderdaad links naast de brug ( afslag naar Sausolito en dan onder de weg door ) de heuvel op en daar genieten van het uitzicht over de brug en de stad ( mits het zicht het toelaat natuurlijk)
ook leuk om te bezoeken is het golden gate park, en eventueel de in het park gelegen tuinen/musea enzo, maar beter nog huur een fiets.
Of ga gewoon lekker door de stad toeren met de auto, er is genoeg te zien zoals Nobb Hill ed
jan
ook leuk om te bezoeken is het golden gate park, en eventueel de in het park gelegen tuinen/musea enzo, maar beter nog huur een fiets.
Of ga gewoon lekker door de stad toeren met de auto, er is genoeg te zien zoals Nobb Hill ed
jan
Wij vonden het Golden Gatepark ook erg mooi, dus zeker een aanrader........
Twin Paeks zijn 2 identieke heuvels met een mooi uitzicht over de stad, ook hier kun je mooie foto's maken.
Wij blijven ook 2 volle dagen in S.F. en hebben de volgende planning: Fishermans Warff, Pier 39, China Town, Lombard Street, Alcatraz, Golden Gatepark, Golden Gatebridge, Twin Paeks, winkelen op Union Square, ritje met de Cablecar, Alamo Square. Ik denk dat we nog tijd te kort gaan komen.......
Groeten Ingrid
Twin Paeks zijn 2 identieke heuvels met een mooi uitzicht over de stad, ook hier kun je mooie foto's maken.
Wij blijven ook 2 volle dagen in S.F. en hebben de volgende planning: Fishermans Warff, Pier 39, China Town, Lombard Street, Alcatraz, Golden Gatepark, Golden Gatebridge, Twin Paeks, winkelen op Union Square, ritje met de Cablecar, Alamo Square. Ik denk dat we nog tijd te kort gaan komen.......
Groeten Ingrid
Niet alles hoeft toch uren te duren?José schreef:Vond ik eerlijk gezegd niet de moeite waard.. We hebben ons rotgezocht..GinoW schreef:3. De huisjes van de Serie Full House opzoeken.
En aldaar, kan je even leuk op het grasveld zitten, maak je wat foto's van de huisjes, en dat was het dan wel..
Als je wat meer tijd hebt, is het wel leuk, maar in twee dagen heb je daar de tijd niet voor..
Wij vonden het meteen en zijn 10 minuten gestopt om foto's te maken.
Wij vonden dat WEL leuk.
Ieder zo zijn ideeen. Ik zou bijvoorbeeld niet aan fietsen en met de boot terug moeten denken.
Dat kost je veel tijd die je ook ergens anders aan kan besteden in de korte tijd die je hebt.
- José
- Amerikakenner
Dat moet ik nuanceren door te zeggen dat wij geen auto hadden in SF.
De huisjes waren met het openbaar vervoer lastig te bereiken (althans, wij zijn met de metro gegaan, toen uitgestapt en de heuvel opgelopen..)
Maar goed; de huisjes zijn inderdaad best de moeite waard; maar doordat je in Sausolito zo'n mooi uitzicht op SF hebt (en vanaf de boot)
valt dit mooi te combineren..
De huisjes waren met het openbaar vervoer lastig te bereiken (althans, wij zijn met de metro gegaan, toen uitgestapt en de heuvel opgelopen..)
Maar goed; de huisjes zijn inderdaad best de moeite waard; maar doordat je in Sausolito zo'n mooi uitzicht op SF hebt (en vanaf de boot)
valt dit mooi te combineren..
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
Je moet echt met de fiets over de Golden Gate gaan hoor!! Is echt en aanrader. Zonde als je dat met de auto gaat doen. Maar het ligt wel aan het weer natuurlijk.
Geniet van de stad. Het is er heerlijk.
Geniet van de stad. Het is er heerlijk.
wij vinden autorijden in SF heel erg leuk ! Voor ons één van de hoogtepunten van een vakantie in een Zuid-Westen.
Er is een prima autoroute, de 69-mile drive, langs alle hoogtepunten. Op papier te koop in boekwinkels en kantoren van de MUNI, maar ook vast wel te downloaden.
Er is een prima autoroute, de 69-mile drive, langs alle hoogtepunten. Op papier te koop in boekwinkels en kantoren van de MUNI, maar ook vast wel te downloaden.
Alvast ontzettend bedankt voor de vele suggesties tot dus ver.
Wij hebben een hotel in een zijstraat van Fishermans Warf, nog geen 10 minuten lopen naar pier 39. Dus daar kunnen we zowieso goed en makkelijk naar toe wandelen. Kun je daar 's avonds ook goed wandelen of is dat niet aan te raden, denk aan criminaliteit of valt dat wel mee?
Als ik me niet vergis is Sausolito toch boven op die berg aan de linker kant als je de Golden Gate over rijdt he vanaf SF? Maar dit is ook goed met de auto te doen denk ik he ipv de fiets? Ik neem aan dat je die fietsen ergens kunt huren of zo? Aangezien we die niet zelf bij ons hebben.
Mochten er nog meer tips of ideeën zijn dan horen we dat graag!
Wij hebben een hotel in een zijstraat van Fishermans Warf, nog geen 10 minuten lopen naar pier 39. Dus daar kunnen we zowieso goed en makkelijk naar toe wandelen. Kun je daar 's avonds ook goed wandelen of is dat niet aan te raden, denk aan criminaliteit of valt dat wel mee?
Als ik me niet vergis is Sausolito toch boven op die berg aan de linker kant als je de Golden Gate over rijdt he vanaf SF? Maar dit is ook goed met de auto te doen denk ik he ipv de fiets? Ik neem aan dat je die fietsen ergens kunt huren of zo? Aangezien we die niet zelf bij ons hebben.
Mochten er nog meer tips of ideeën zijn dan horen we dat graag!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De afstand is iets minder, namelijk 49 mijlen.thebes schreef:Er is een prima autoroute, de 69-mile drive, langs alle hoogtepunten. Op papier te koop in boekwinkels en kantoren van de MUNI, maar ook vast wel te downloaden.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij twijfelen: we hebben zondag één hele dag San Francisco (voor ons niet de eerste keer) en gaan óf met de BART naar Powell Station en lopen dan via Chinatown en Nob Hill naar Fisherman's Warf en Pier 39 en proberen dan een Bay Cruise langs de Golden Gate. Of we proberen bij slecht weer toch nog ter plekke op het vliegveld een auto te huren voor die dag en de 49-miles drive te rijden.
Als het voor je vrienden het eerste bezoek is, zou ik de 49-mile drive doen. Die komt langs alle bekende plekjes en geeft een prima idee van de steile straten.
- Jostravels
- Amerikakenner
Het is ook leuk om gewoon wat te lopen en een drankje te drinken in een van de leuke wijken die SF rijk is: The Castro, Nob Hill, Russian Hill...
(iemand fan van Armistead Maupin? Zijn Macondray-lane is opgenomen in een wandelroute die in de Lonely Planet California staat)
(iemand fan van Armistead Maupin? Zijn Macondray-lane is opgenomen in een wandelroute die in de Lonely Planet California staat)
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
En Haight-Ashbury, de oude hippie buurt.Jostravels schreef:Het is ook leuk om gewoon wat te lopen en een drankje te drinken in een van de leuke wijken die SF rijk is: The Castro, Nob Hill, Russian Hill...
It does not matter what you did yesterday,
what matters is what you do from this moment on.
what matters is what you do from this moment on.
-
- Amerika-expert
is inderdaad ook een mooie fietstocht : van Fisherman's via ,,de huisjes van Full House" door het ,,lange " Golden Gate Park tot aan de Oceaan en dan richting Golden Gate Bridge.Wij vonden het Golden Gatepark ook erg mooi, dus zeker een aanrader........
Jacques
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben dat wel met je eens, maar we hebben al zoveel 'autodagen', openbaar vervoer en wandelen heeft ook zo z'n charmes, toch? Wij vonden de eerste keer San Francisco ook erg leuk om te lopen en ze geven zelf aan niet zoveel met stadbezoeken te hebben en zeker niet alles te hoeven zien.thebes schreef:Als het voor je vrienden het eerste bezoek is, zou ik de 49-mile drive doen. Die komt langs alle bekende plekjes en geeft een prima idee van de steile straten.
Fietsen kun je daar inderdaad huren. Wij vonden destijds nog een krantje met een kortingsbon. Maar het stikt daar van de toeristen op de fiets, dus je ziet het vanzelf wel.G&M schreef:Ik neem aan dat je die fietsen ergens kunt huren of zo? Aangezien we die niet zelf bij ons hebben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht