Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Joshua Tree of Santa Monica?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maartje
Amerikafan

Joshua Tree of Santa Monica?

Bericht door Maartje »

We zijn de puntjes op de i aan het zetten voor ons rondje vanuit Phoenix, deze zomer. Ik twijfel nog op 1 punt: vanuit San Luis Obispo kunnen we een overnachting Santa Monica doen en dan naar Phoenix rijden, of ipv naar Santa Monica naar Joshua Tree, daar overnachten, en dan naar Phoenix. De laatste optie is wel een uur langer.

Wat is jullie advies? Het lijkt me mooi om nog een extra park mee te pikken, en zo vermijden we de drukte rond LA wellicht enigszins, waardoor het tijdsverlies misschien nog meevalt.

Alvast bedankt!
kai
Amerika-ontdekker

Re: Joshua Tree of Santa Monica?

Bericht door kai »

Ik zou voor Joshua Tree Park gaan. Is echt supermooi! En weer heel anders dan de Grand Canyon, of Yosemite, of andere parken, dus zeer de moeite waard vind ik.. Aanrader!
Sofie Creemers
Amerikafan

Bericht door Sofie Creemers »

Het is wat je zelf wilt, wanneer je rustig wilt relaxen als afsluiter op een vakantie kan je de hele dag luieren in santa monica wat wij ook gedaan hebben. Je kan daar shoppen en te voet wandelen naar venice beach. Dit was een mooie afsluiter voor ons na drie weken niets anders dan parken gedaan te hebben. Dan heb je zo eens een dagje strandvakantie. Kan wel eens fijn zijn. Maarja das iedereen zijn eigen goesting

groetjes sofie
juli '08 NY en ZW Amerika
http://www.everyoneweb.be/usatrip2008/
sept '09 denver - denver
eltigro
Amerika-ontdekker

Bericht door eltigro »

Ik zou ook voor Joshua Tree gaan.
Er wordt vaak gezegd dat je JT wel over kan slaan etc, maar wij vonden dit juist een heel bijzonder park.
Het klopt dat je Joshua Trees ook op andere plekken tegenkomt, maar er staan er hier zoveel bij elkaar dat het toch wel bijzonder is.
Verder heb je veel kleine trails/loops zodat je niet gelijk uren hoeft te lopen wat handig is als je er maar kort bent.
Wij hebben hier 2 wandelingen van ongeveer 1,5 uur gedaan. Het was super rustig en zijn erg veel wildlife tegengekomen. (ratelslangen, hagedissen ed).
Tevens vonden wij het uitzichtpunt op de st andreas breuklijn erg bijzonder (was gelukkig helder die dag), al zijn er betere plekken om dit te bekijken!
Vergis je alleen niet in de temperatuur, na Death Valley was het hier het warmst tijdens onze reis met temperaturen dik boven de 30gr.

Santa Monica is ook wel leuk, maar meer dan een rondje heen en terug over de pier en dan het winkelgebied in zit er volgens mij niet in. Misschien komt dit ook doordat toen wij er afgelopen maand waren het zo hard waaide dat je gezandstraalt werd op het strand en de boulevard. :lol:

veel plezier
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

Tja het is inderdaad wat je wilt, rust of nog meer zien.

Persoonlijk zou ik kiezen voor even de rust en gezelligheid in Santa Monica. Je kunt daar lekker winkelen in een gezellig straatje, lekker eten, lekker op het strand liggen, fiets huren en lekker over de boulevard fietsen.
Wij hebben er heerlijk genoten.

Jan
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Tevens vonden wij het uitzichtpunt op de st andreas breuklijn erg bijzonder
Eltigro waar start deze wandeling?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Betti
eltigro
Amerika-ontdekker

Bericht door eltigro »

Zover als ik weet heb je in JT alleen een uitzichtpunt op de st andreas breuklijn en die heet als ik me kan herinneren "keys view".
Deze ligt ongeveer halverwege het park, het is ongveer 7 mile heen en 7 terug vanaf de park boulevard.
Nogmaals, je hebt wel helder weer nodig, anders sta je daar voor noppes.
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Wij zijn zelf ook met de laatste planningen bezig en zo kwamen wij ook bij JT park. Kun je vanuit Palm Springs het beste de zuidelijke of de noordelijke kant van JT park pakken? En bedoel ik eigenlijk wat is mooier? Daar schijnt toch veel verschil tussen te zijn, zo heb ik gelezen? Of maakt dat niet uit?

We moeten wel aan het einde van de dag aankomen in Phoenix ivm een hotel daar.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Rondje
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje »

Wij zijn een paar weken terug twee dagen in JT geweest en erna ook nog in Santa Monica, en wij vonden JT veel bizonderder, maar het blijft smaak.
Ik vond de rondleiding en info over de Bill Keys' farm in JT 1 van de vele hoogtepunten...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De reden voor veel mensen om Joshua Tree NP over te slaan is een gebrek aan tijd. Nu dat bij jou niet het geval is zou ik JTNP zeker overwegen. Neem ca62 vanaf I10 naar de west ingang van JTNP maar maak bij Yucca Valley het korte zijsprongetje naar Pioneer Town eerst. Dan zou ik de NW hoek van Joshua Tree NP bekijken en overnachten in Twentynine Palms. Dan kan je de volgende dag dwars door JT naar I10 en dan naar Phx.
Yeehaw.
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Omdat we na Phoenix doorvliegen naar NYC om een paar dagen bij m'n zus in Connecticut aanin het zwembad te liggen hoeven we niet per se te rusten aan het eind van onze reis. Ik voel dus wel veel voor Joshua Tree, mede dankzij jullie input. We overnachten het liefst in cabins op campsites, maar in JT heb ik dat nog niet kunnen ontdekken. Misschien in 29 Palms?
stema
Amerikafan

Bericht door stema »

Ook ik zou zeker kiezen om Joshua Tree aan te doen, niet alleen de mooie uitzichtspunten en wandelingen die je er kunt maken maar zeker ook de prachtige Campgrounds. Zie onze post op Reizen Algemeen viewtopic.php?f=10&t=21167#p351800
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar misschien kan iemand mij hier toch nog mee helpen.:

Kun je vanuit Palm Springs het beste de zuidelijke of de noordelijke kant van JT park pakken? En dan bedoel ik eigenlijk wat is mooier? Daar schijnt toch veel verschil tussen te zijn, zo heb ik gelezen? Of maakt dat niet uit?

We moeten wel aan het einde van de dag aankomen in Phoenix ivm een hotel daar.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In het noordelijke gedeelte is het meeste te zien. Ga via de west ingang naar binnen (bij het plaatsje Joshua Tree) en kom er weer uit ten oosten van Twentynine Palms. Je kan ook dwars door het park naar het zuiden rijden maar er is minder begroeiing en meer woestijn. Dus ca62 van Palm Springs. In Yucca Valley is ook nog een korte zijweg naar Pioneer Town.
Yeehaw
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Ok dank je wel dan nemen we de west ingang . Ik neem aan dat je hier met de auto doorheen kan rijden?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Op de website van de National Park Service betreffende Joshua Tree NP kan je informatie vinden over dit park,
Klik door naar "Plan Your Visit",
Klik door naar "Directions", dan zie je een klein landkaartje met de drie hoofdingangen van het park. Bij allemaal kan je met de auto het park binnen rijden.
Tevens zie je rechtsboven op de pagina de link naar de "Park Map", dit is de landkaart van het park,
dat is dit pdf-bestand http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/u ... otrmap.pdf , dat verduidelijkt jouw vragen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Persoonlijk zou ik naar Santa Monica gaan. Vind het echt een geweldige stad, dichtbij LA maar toch heel anders. En het strand enz. is gewoon mooi.

Joshua Tree vonden wij een kleine tegenvaller, we zijn er ook maar snel doorheen gereden opweg naar Black Rock Campground.
Pieter & Mirjam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Pieter & Mirjam »

Zoals een ieder al zegt, het is wat je wilt. Wij hebben beide gedaan, geslapen in 29 Palms, bij 29 Palms Inn, wat wij erg knus vonden, ze hebben een klein zwembad en daar heerlijk gegeten.

JT vonden wij leuk, kwam ook omdat dat het 1e park was die wij bezocht hebben (rondje vanaf LA), achteraf vonden wij andere parken mooier, omdat het hier (vond ik) kaler/eenzijdiger is, nu wil ik mensen niet voor de borst stoten hoor. Maar op een gegeven moment toch veel van hetzelfde. Wij stonden dus ook op de key overview en het was wel hazy, dus was er weinig te zien.
Wij zijn vanaf 29palms dus naar beneden gereden en via het zuiden (cottonwood denk ik) het park verlaten en richting phoenix gereden, dat is prima te doen. Inderdaad was het hier erg heet, zeker bijna 40 graden, maar goed wij waren er half juli.

Santa Monica vond ik erg knus en gezelllig, vond Santa Barbara overigens leuker. Venice Beach viel mij iets tegen, meer qua publiek, de tentjes die er zitten vond ik iets grimmiger dan in SB en SM. Maar idd, ook dat is smaak en wat je ervan verwacht.
Succes met je keuze.

Gr Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Hoi Mirjam.

Dus als ik het goed begrijp dan kun je vanaf de Northe entrance door het park rijden naar Cottenwood en daar weer Highway 10 oprijden en veder rijden naar Phoenix? Dat zou inderdaad denk ik wel super zijn. JT word ook ons eerste park en de rest kan naar mijn voorlopige mening alleen maar beter worden. :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je door Joshua Tree NP naar het zuiden gaat rijd je zo I10 op na het park via het Cottonwood Visitor center verlaten te hebben. Van dit visitor center moet je je niet veel voorstellen. Meer een bord en een hut (maar het is al lang geleden dat we er waren).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer