Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
antelope canyon
antelope canyon
Wij hebben voor 20 juli om half 12 een reservering gedaan voor de upper antelope canyon. Echter nu gaan we twijfelen, we lezen dat het er mega druk is. WIj dachten dat je moest reserveren omdat het anders vol zou zijn. Nu blijkt dat ze gewoon nog een paar vrachtwagens inzetten als er animo is.
Eigenlijk willen we nu naar de lower antelope om daar op ons gemak foto's te kunnen maken. Zou dit nog om te wisselen zijn? Ik heb een week geleden al gemaild maar tot nu toe geen reaktie gehad.
Mocht dit nu niet lukken, dan willen we toch ook naar de lower gaan maar kun je dan reductie krijgen op je kaartje? weten jullie wat de lower kost?
Gr. Ingrid
Eigenlijk willen we nu naar de lower antelope om daar op ons gemak foto's te kunnen maken. Zou dit nog om te wisselen zijn? Ik heb een week geleden al gemaild maar tot nu toe geen reaktie gehad.
Mocht dit nu niet lukken, dan willen we toch ook naar de lower gaan maar kun je dan reductie krijgen op je kaartje? weten jullie wat de lower kost?
Gr. Ingrid
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: antelope canyon
Wij betaalden 20 dollar pp vorig jaar, alleen voor de Canyon.
Ik denk dat je het beste kunt bellen als je wilt weten of het om te wisselen is. Heb je al betaald?
Marianne
Ik denk dat je het beste kunt bellen als je wilt weten of het om te wisselen is. Heb je al betaald?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het is er inderdaad mega-druk, maar je wilt het echt niet missen. De gidsen zorgen ervoor dat de verschillende groepen geen last van elkaar hebben en dat je foto's kunt maken zonder dat er andere mensen op staan.Ingrid67 schreef:Wij hebben voor 20 juli om half 12 een reservering gedaan voor de upper antelope canyon. Echter nu gaan we twijfelen, we lezen dat het er mega druk is. WIj dachten dat je moest reserveren omdat het anders vol zou zijn. Nu blijkt dat ze gewoon nog een paar vrachtwagens inzetten als er animo is.
Gr. Ingrid
Nou, dat die gidsen daarvoor zorgen valt nog te bezien. Zullen ze eerst alle statieven moeten weghalen. De toegangsprijs is inmiddels $ 25,-- + $ 6,-- Navajo fee en dat is een stijf prijsje. Als je een tour regelt vanaf het centrum van Page, bv bij Chief Tsosie of Roger Ekis rijd je meteen door naar de ingang van de canyon. Daar zal het druk zijn. Probeer het fotograferen te beperken (en gebruik geen flits) en geniet van de zonnestralen op de canyonfloor en door de slots. Daar kom je tenslotte voor. De mooiste foto's zijn al lang gemaakt.
Wij lopen meteen zover mogelijk naar achteren. Hoe verder weg hoe stiller. Helaas moet het komende en gaande bezoek dezelfde weg nemen. Een eerste bezoek zou ik toch aan Upper besteden.
Yeehaw
Wij lopen meteen zover mogelijk naar achteren. Hoe verder weg hoe stiller. Helaas moet het komende en gaande bezoek dezelfde weg nemen. Een eerste bezoek zou ik toch aan Upper besteden.
Yeehaw
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Laat ik het zo zeggen. Bij ons bezoek vorig jaar, toen het echt gestoord druk was, ging het zo. De gidsen zorgden er steeds voor dat 'hun' groepen de andere niet stoorden. Ze gooiden ook steeds stof in de lichtbundels om die beter te laten uitkomen. Dat laatste vond ik zelf wat minder geslaagd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij waren in de upper op 9 juli 2007, foto's
Het was zeker druk, maar we hadden er geen last van. Iedereen kon rustig foto's maken en de gids zorgde ervoor dat er geen massa andere toeristen op de foto stonden.(op de foto's lijkt het misschien zelfs of we de enigen in de canyon waren) Kortom: prima te doen!
Het was zeker druk, maar we hadden er geen last van. Iedereen kon rustig foto's maken en de gids zorgde ervoor dat er geen massa andere toeristen op de foto stonden.(op de foto's lijkt het misschien zelfs of we de enigen in de canyon waren) Kortom: prima te doen!
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus toch maar gewoon doen dan? Bij reservering heb ik miju cc gegevens door moeten geven. Het wordt dus afgeschreven denk ik?
We nemen de gok, en blijven gewoon achteraan hangen voor mooie foto's te maken.
Bedankt voor de info.
Groeten Ingrid
Bedankt voor de info.
Groeten Ingrid
- Iwan & Evelien
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hmmm.....ik vond het veel te druk voor het leuke. De gidsen doen vast hun best voor je, maar uiteindelijk loop je toch te dringen en te haasten. Als je juist voor het fotograferen gaat dan heb je het zwaar, zeker als je even de tijd wilt nemen om de juiste instellingen te kiezen. Als je alleen gaat om te kijken, dan is het prima te doen.
Veel mensen doen 's morgens vroeg de Lower en rond de lunch de Upper. Dan heb je het beste van twee werelden. Maar ja, het kost je ook een paar dollars meer. Ik heb de lower niet gedaan, en daar heb ik nu spijt van. De rsultaten van de Upper zijn achteraf gezien beter dan ik ter plaatse had verwacht, maar ik heb van het bezoek zelf maar weinig genoten.
Mijn advies: Loop met de laatste van de aankomende groepen mee naar binnen, dan wordt je van achteren in iedergeval niet gehinderd door opdringerige nieuwe groepen. De gidsen zullen wel zeggen dat je bij de groep moet blijven, maar daar moet je als fotograaf maar even "Oud Hollands Scheit" aan hebben. 't Is JOUW bezoek ! Je kunt je gids natuurlijk ook dringend verzoeken om als laatste met jouw groep de canyon in te gaan....
Als je 's morgens eerst de Lower doet heb je als voordeel dat je al even hebt kunnen experimenteren met je camera settings.....
Heb je er wat aan ?
Veel plezier daar,
Iwan
Veel mensen doen 's morgens vroeg de Lower en rond de lunch de Upper. Dan heb je het beste van twee werelden. Maar ja, het kost je ook een paar dollars meer. Ik heb de lower niet gedaan, en daar heb ik nu spijt van. De rsultaten van de Upper zijn achteraf gezien beter dan ik ter plaatse had verwacht, maar ik heb van het bezoek zelf maar weinig genoten.
Mijn advies: Loop met de laatste van de aankomende groepen mee naar binnen, dan wordt je van achteren in iedergeval niet gehinderd door opdringerige nieuwe groepen. De gidsen zullen wel zeggen dat je bij de groep moet blijven, maar daar moet je als fotograaf maar even "Oud Hollands Scheit" aan hebben. 't Is JOUW bezoek ! Je kunt je gids natuurlijk ook dringend verzoeken om als laatste met jouw groep de canyon in te gaan....
Als je 's morgens eerst de Lower doet heb je als voordeel dat je al even hebt kunnen experimenteren met je camera settings.....
Heb je er wat aan ?
Veel plezier daar,
Iwan
hallo
wij zijn daar vorig jaar ook geweest met ekis tours en het was er idd stervens druk,
ik ben een beetje en hobby fotograaf met niet al te veel kennis voor instellingen ed, dus ik moest steeds zoeken naar de juiste instellingen en met dat statief erbij had ik zelf steeds het idee dat ik iedereen in de weg stond (was waarschijnlijk ook zo).
achteraf vrij mooie foto's maar zelf veel te weinig genoten van al dat moois. en ik vond dat gooien met zand ook niet echt geweldig.
heb ook maar een enkele foto waar geen andere mensen op staan.
ik geloof dat ik een volgende keer gewoon lekker zou genieten van de canyon, het is er echt mooi.
hoe dan ook, heel veel plezier en een fijne vakantie.
groeten mark
wij zijn daar vorig jaar ook geweest met ekis tours en het was er idd stervens druk,
ik ben een beetje en hobby fotograaf met niet al te veel kennis voor instellingen ed, dus ik moest steeds zoeken naar de juiste instellingen en met dat statief erbij had ik zelf steeds het idee dat ik iedereen in de weg stond (was waarschijnlijk ook zo).
achteraf vrij mooie foto's maar zelf veel te weinig genoten van al dat moois. en ik vond dat gooien met zand ook niet echt geweldig.
heb ook maar een enkele foto waar geen andere mensen op staan.
ik geloof dat ik een volgende keer gewoon lekker zou genieten van de canyon, het is er echt mooi.
hoe dan ook, heel veel plezier en een fijne vakantie.
groeten mark
Ik heb afgelopen woensdag op advies van mensen op dit forum de Lower Antelope Canyon bezocht en moest 20 dollar betalen + 6 dollar voor de permit.
Het was helemaal niet druk,we gingen met en groepje van 6 mensen de canyon in en we kwamen tijdens de tour maar 3 andere mensen tegen in de canyon!
Ik vond het geweldig mooi!
Ik zag dat het op de parkeerplaats van de Upper canyon erg druk was dus ik was blij dat ik voor de Lower canyon heb gekozen.
Groeten Jeroen
Het was helemaal niet druk,we gingen met en groepje van 6 mensen de canyon in en we kwamen tijdens de tour maar 3 andere mensen tegen in de canyon!
Ik vond het geweldig mooi!
Ik zag dat het op de parkeerplaats van de Upper canyon erg druk was dus ik was blij dat ik voor de Lower canyon heb gekozen.
Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Als het bij Roger Ekis (antelopecanyontours.com) dan kun je lezen op je reservering dat de CC enkel gebruikt wordt bij no-show. Indien je gewoon opdaagt kun je ter plekke kiezen hoe je betaalt.Ingrid67 schreef:Dus toch maar gewoon doen dan? Bij reservering heb ik miju cc gegevens door moeten geven. Het wordt dus afgeschreven denk ik?
Bedankt voor de info.
Groeten Ingrid
Als je wilt annuleren kan dat gerust, op voorhand.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 18 jun 2009, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Twee weken geleden hebben wij ook de tour van half twaalf gedaan in Upper. Door de tijdswinst (wij kwamen vanuit monument valley) konden we de tour al op dinsdag doen, hoewel ik voor de woensdag gereserveerd. Dit was geen probleem. En hoewel het erg druk was (heel erg druk....) vonden wij het toch wel de moeite waard. Onze gids zei trouwens dat iedereen rond het middaguur wil, maar dat het licht wat later op de middag (na drie uur) juist ook heel mooi was. Dus misschien ook nog het overwegen waard om later te gaan?
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Die gids vindt het misschien te druk rond de middag....
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zijn de kleuren in de canyon vroeg in de ochtend of later op de middag?nikky_vv schreef:Onze gids zei trouwens dat iedereen rond het middaguur wil, maar dat het licht wat later op de middag (na drie uur) juist ook heel mooi was. Dus misschien ook nog het overwegen waard om later te gaan?
Ingrid
- Iwan & Evelien
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hi Ingrid,
De kleuren zijn wel mooi, maar je hebt geen invallende stralen. Je mist dus het "Beam me up Scotty" plaatje. Veel mensen doen de Lower Antelope in de vroege ochtend, dus dat zegt al genoeg over de kleuren, denk ik.
Succes,
Iwan
De kleuren zijn wel mooi, maar je hebt geen invallende stralen. Je mist dus het "Beam me up Scotty" plaatje. Veel mensen doen de Lower Antelope in de vroege ochtend, dus dat zegt al genoeg over de kleuren, denk ik.
Succes,
Iwan
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Wij zijn er een week of 3 geleden geweest.
Hebben vanwege de drukte er bewust voor gekozen pas om 13.30 uur gedaan en het was weer prachtig.
Bij de tour van 11.30 uur werden 5 grote wagens ingezet, bij onze tour maar 3.
Wij hadden een hele fijne gids.
Ik vond alleen dat we in 2005 veel meer tijd kregen om foto's te maken en rond te kijken. Het is beduidend drukker dan 4 jaar geleden.
Reny
Hebben vanwege de drukte er bewust voor gekozen pas om 13.30 uur gedaan en het was weer prachtig.
Bij de tour van 11.30 uur werden 5 grote wagens ingezet, bij onze tour maar 3.
Wij hadden een hele fijne gids.
Ik vond alleen dat we in 2005 veel meer tijd kregen om foto's te maken en rond te kijken. Het is beduidend drukker dan 4 jaar geleden.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat komt omdat er zo enthousiast over gesproken wordt op een bepaald Amerika forum, iedereen wil er heenReny schreef:Ik vond alleen dat we in 2005 veel meer tijd kregen om foto's te maken en rond te kijken. Het is beduidend drukker dan 4 jaar geleden.
Reny

Marjon
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Iemand hints qua instellingen op de dSLR ?
Ik lees dit op het net, als richtlijnen voor foto's:
Iemand opmerkingen of tips ? ik ben een beginner met dSLR maar snap ondertusen de basis wel.
Ik lees dit op het net, als richtlijnen voor foto's:
en dit kom ik tegen van waardes op de foto's (EXIF):One exposure method for photographing in a darkened area such as a slot canyon would be to start out at ASA 200 and F8 and see where your shutter times fall for the particular lighting situation. You can always change to ASA 400 if needed. For digital cameras, I try to keep my exposure times to 30 seconds or less since longer exposures add noise to the image. While I try to photograph using F8 or higher such as F11, it is not always required to get the depth of field you want when using a wide angle lens and you could photograph at F5.6 if you need to. It is really a need to adjust your ASA, F-stop and length of exposure to work best for the specific shooting condition you are in to get the results you want. When using a tripod, I usually do not mind a long exposure such as in the seconds since nothing really moves in most the antelope canyon photographs.
Code: Selecteer alles
F11/ISO100/20sec
F8/ISO100/10sec
F8/ISO100/5sec
F8/ISO100/15sec
F8/ISO200/15sec
F11/ISO400/30sec
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Dat gaat ook fel van de lichtinval afhangen.
Ik heb mijn (geslaagde) foto's even nagekeken. Ik weet nog dat ik op aanraden van iemand op het forum ook voor f8 koos en ik kom aan sluitertijden van 1/4 tot 1 sec. Wij waren wel in de lower en daar is de opening bovenaan de canyon groter dan bij de upper en dus meer lichtinval. Je kan de f waarde ook omhoog krikken voor meer scherpte maar dan worden de sluitertijden langer. Moeilijk als er veel volk in de cayon is. Als ik de waarde hierboven zou moeten gebruiken denk ik dat ik een witte foto zou gehad hebben.
Bart
Ik heb mijn (geslaagde) foto's even nagekeken. Ik weet nog dat ik op aanraden van iemand op het forum ook voor f8 koos en ik kom aan sluitertijden van 1/4 tot 1 sec. Wij waren wel in de lower en daar is de opening bovenaan de canyon groter dan bij de upper en dus meer lichtinval. Je kan de f waarde ook omhoog krikken voor meer scherpte maar dan worden de sluitertijden langer. Moeilijk als er veel volk in de cayon is. Als ik de waarde hierboven zou moeten gebruiken denk ik dat ik een witte foto zou gehad hebben.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Ik ben er zelf nog niet geweest, dus echt informatie geven over de sluitertijden kan ik niet maar de uitleg hier houdt steek:
Voor mensen die hun camera niet helemaal manueel kunnen gebruiken maar wel ISO kunnen veranderen (compactcamera's), lees je handleidig hoe je het best je ISO zo hoog mogelijk kunt zetten. De kwaliteit zal niet zo goed zijn als met een reflex camera maar het valt zeker te doen zonder statief op voorwaarde dat je ISO serieus omhoog kan.
Hoop dat jullie er iets aan hebben
Ik raad aan om een statief te gebruiken, de ISO zo laag mogelijk te houden, niet boven 400, en ik denk dat 100 te laag is en 200 de beste resultaten geeft, ISO200 geeft ook de mogelijkheid om je foto groot uit te printen zonder ruis erop. dienen je foto's voor in een plakboek en dus voor gewoon formaat, dan zal ISO400 even goed zijn en heb je dus de mogelijkheid om iets kortere sluitertijden te gebruiken wat dus betekent dat je meer foto's kunt maken en moesten er bewegende voorwerpen in beeld komen (wat mij sterk lijkt in een slotcanyon) dan heb je minder kans op "bewogen" foto's. Voor een focusafstand onder de 25mm zal waarschijnlijk diafragma f/5,6 volstaan voor voldoende scherpte maar ga toch best voor f/8 (f/11 lijkt mij niet nodig als je een groothoek gebruikt of een allroundlens met focusafstand onder de 25mm. Als je een statief hebt, gebruik dan ook een afstandbediening (kost echt niet zoveel maar oefen eens van te voren). Met statief gebruik je voor Nikon best de A-stand (aperture of diaframa keuze), kies diafragma f/8 en laat je camera de sluitertijd bepalen (Voor Canon is dit de AV stand). Om tijd te winnen kun je voor je bezoek al de instellingen vastleggen, zodat je ter plaatse minder moet klooien, vergeet zeker niet om alle instellingen daarna terug gewoon te zetten want anders mislukken alle andere foto's die niet in de canyon genomen zijn.GoBieN schreef:en dit kom ik tegen van waardes op de foto's (EXIF):One exposure method for photographing in a darkened area such as a slot canyon would be to start out at ASA 200 and F8 and see where your shutter times fall for the particular lighting situation. You can always change to ASA 400 if needed. For digital cameras, I try to keep my exposure times to 30 seconds or less since longer exposures add noise to the image. While I try to photograph using F8 or higher such as F11, it is not always required to get the depth of field you want when using a wide angle lens and you could photograph at F5.6 if you need to. It is really a need to adjust your ASA, F-stop and length of exposure to work best for the specific shooting condition you are in to get the results you want. When using a tripod, I usually do not mind a long exposure such as in the seconds since nothing really moves in most the antelope canyon photographs.Iemand opmerkingen of tips ? ik ben een beginner met dSLR maar snap ondertusen de basis wel.Code: Selecteer alles
F11/ISO100/20sec F8/ISO100/10sec F8/ISO100/5sec F8/ISO100/15sec F8/ISO200/15sec F11/ISO400/30sec
Voor mensen die hun camera niet helemaal manueel kunnen gebruiken maar wel ISO kunnen veranderen (compactcamera's), lees je handleidig hoe je het best je ISO zo hoog mogelijk kunt zetten. De kwaliteit zal niet zo goed zijn als met een reflex camera maar het valt zeker te doen zonder statief op voorwaarde dat je ISO serieus omhoog kan.
Hoop dat jullie er iets aan hebben
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11402 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-