Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hotels zoeken LA en SF
hotels zoeken LA en SF
Hoi,
Over drie weken is het zover. Dan gaan we eindelijk. Het begint dan nu ook echt te kriebelen. We hebben de tickets en de auto geregeld. Nu willen we het zo doen om alleen in de grote steden de hotels te boeken en de rest gewoon onderweg. Nu is mijn vraag (en er zal zeker al een draadje over zijn) kan iemand mij wat tips geven over leuke, betaalbare hotles in S.F. en L.A in veilige buurten.
Wat betreft LA, we willen graag een dag hollywood bezoeken (walk of fame, Chinese Theatre, Hollywood Sign, Rodeo Drive e.d.) en een dag Universal Studios. Welk hotel zou hiervoor in aanmerking komen qua ligging.
Wat betreft S.F. eigenlijk een beetje centraal.
Wie zou mij kunnen helpen????
Groetjes Edith
Over drie weken is het zover. Dan gaan we eindelijk. Het begint dan nu ook echt te kriebelen. We hebben de tickets en de auto geregeld. Nu willen we het zo doen om alleen in de grote steden de hotels te boeken en de rest gewoon onderweg. Nu is mijn vraag (en er zal zeker al een draadje over zijn) kan iemand mij wat tips geven over leuke, betaalbare hotles in S.F. en L.A in veilige buurten.
Wat betreft LA, we willen graag een dag hollywood bezoeken (walk of fame, Chinese Theatre, Hollywood Sign, Rodeo Drive e.d.) en een dag Universal Studios. Welk hotel zou hiervoor in aanmerking komen qua ligging.
Wat betreft S.F. eigenlijk een beetje centraal.
Wie zou mij kunnen helpen????
Groetjes Edith
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: hotels zoeken LA en SF
Hollywood Orchid Suites (http://www.orchidsuites.com/).Edith schreef: Wat betreft LA, we willen graag een dag hollywood bezoeken (walk of fame, Chinese Theatre, Hollywood Sign, Rodeo Drive e.d.) en een dag Universal Studios. Welk hotel zou hiervoor in aanmerking komen qua ligging.
Dit ligt op loopafstand van Walk of Fame, Chinese Theater. Verder zit het winkelcentrum Hollywood Highlands om de hoek en kun je daar ook de metro pakken naar Universal City (1 halte verder). Hollywood Sign kun je goed zien maar om er echt dicht te komen zul je toch even de auto moeten pakken

Wij hebben daar ook geslapen en het is ons erg goed bevallen. Ze hebben ook een eigen ondergrondse parkeergarage.
Gewoon direct bij het hotel boeken is het goedkoopste. Je betaalt pas bij aankomst.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Edith schreef: Als je met de auto gaat rijden voor the hollywood sign, waar kun je dan het beste naar toe???.

(klikbaar)
[1] Hier staat je hotel (Orchid Suites)
[2] Hier bevind volgens Streets and Trips het Hollywood Sign zich

[3] Tot hier kun je met de auto komen. Als je nog dichter bij wilt komen moet je het hek over

Wij zijn met de laptop en de GPS die kant op gereden. Het is allemaal nogal kronkelig in die buurt. Ik zou een goede kaart van LA kopen als je die kant op wilt...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
allo,
voor het hollywood sign: één van de mogelijkheden is vanaf franklin av. - dat hollywood met griffith park (glendale) verbindt, beachwood drive oprijden, praktisch zo ver als je kunt. indien je er ook naartoe wil wandelen kun je zelfs
verder rijden tot sunset ranch ( waar je ook kan paardrijden), van sunset ranch is er een trail tot kortbij het hollywood sign.
op http://edhiker.home.comcast.net/gpmap.html vindt je kaarten van griffith park met de trails.
ook http://www.griffithobs.org/GriffithParkMap.html geeft een schitterende kaart van griffith park met de trails
voor info: http://www.seeing-stars.com/Landmarks/H ... Sign.shtml
voor san francisco: geen zin om de bridge over te fietsen en met de veerboot van sausolito terug te keren ? vonden we heel plezierig.
jacques
voor het hollywood sign: één van de mogelijkheden is vanaf franklin av. - dat hollywood met griffith park (glendale) verbindt, beachwood drive oprijden, praktisch zo ver als je kunt. indien je er ook naartoe wil wandelen kun je zelfs
verder rijden tot sunset ranch ( waar je ook kan paardrijden), van sunset ranch is er een trail tot kortbij het hollywood sign.
op http://edhiker.home.comcast.net/gpmap.html vindt je kaarten van griffith park met de trails.
ook http://www.griffithobs.org/GriffithParkMap.html geeft een schitterende kaart van griffith park met de trails
voor info: http://www.seeing-stars.com/Landmarks/H ... Sign.shtml
voor san francisco: geen zin om de bridge over te fietsen en met de veerboot van sausolito terug te keren ? vonden we heel plezierig.
jacques
-
- Amerikafan
-
- Amerika-expert
allo,
the bridge per fiets voor niet zo sportievelingen:
is zeker te doen. je kunt de fietsen huren aan fisherman's warf en dan is het langs de baai volledig vlak en (na enkele honderden meter) via een fietspad naar de brug.
na de brug kun je het wel wat zwaarder maken:
- ofwel rijdt je direkt richting sausolito (voor de veerboot) en dan is het....bergaf
- ofwel rijdt je de straat onder en heb je een heel flinke heuvel ( velen doen die gedeeltelijk al stappend). beloning: een prachtig uitzicht op de brug met san francisco als uitzicht. het kan er wel heel winderig en fris zijn. daarna bergaf richting sausolito.
jacques
the bridge per fiets voor niet zo sportievelingen:
is zeker te doen. je kunt de fietsen huren aan fisherman's warf en dan is het langs de baai volledig vlak en (na enkele honderden meter) via een fietspad naar de brug.
na de brug kun je het wel wat zwaarder maken:
- ofwel rijdt je direkt richting sausolito (voor de veerboot) en dan is het....bergaf
- ofwel rijdt je de straat onder en heb je een heel flinke heuvel ( velen doen die gedeeltelijk al stappend). beloning: een prachtig uitzicht op de brug met san francisco als uitzicht. het kan er wel heel winderig en fris zijn. daarna bergaf richting sausolito.
jacques
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Wij hebben onlangs geslapen in het townhousemotel in S.F.
http://www.sftownhousemotel.com
Het ligt aan Lombard street, lekker centraal dus en op loopafstand van Ghirardelli Square en Fishermans Wharf.
Het motel is niet zo veel speciaal aan maar de ligging is goed, je kunt er gratis parkeren en het is goed betaalbaar, ik geloof dat een kamer nu vanaf $80,- per nacht kost en dat is niet veel voor hartje S.F.
Succes en veel plezier
Jan
Wij hebben onlangs geslapen in het townhousemotel in S.F.
http://www.sftownhousemotel.com
Het ligt aan Lombard street, lekker centraal dus en op loopafstand van Ghirardelli Square en Fishermans Wharf.
Het motel is niet zo veel speciaal aan maar de ligging is goed, je kunt er gratis parkeren en het is goed betaalbaar, ik geloof dat een kamer nu vanaf $80,- per nacht kost en dat is niet veel voor hartje S.F.
Succes en veel plezier
Jan
California Rules!
-
- Amerika-expert
allo,
efkens terug naar het hollywood sign: vandaag gepost op virtual tourist
My friend, a_debaser (do visit her page), has inspired me to post about my little secret about getting close to the Hollywood sign. Well, it's not *that* secret, but you get *extremely* close. Do this by taking Lake Hollywood in Tolouca Lake. You might have heard of this street because it's where Madonna used to live. The best way to get to Lake Hollywood is to take Cahuenga north and drive it alongside the 101. Turn right at Barham. Turn right at Lake Hollywood. Keep following it past all the houses and you'll get to a fork in the road in an open area. You only have one choice (go straight) because going left you'll run into a sign that says "no access to Hollywood Sign." Keep going alongside the LA Reservoir until you get to the dog park. If you get lost, in fact, just ask the locals for the dog park, and they'll guide you. Follow the curvy road and *boom* - suddenly you have closest view of Hollywood sign possible without getting arrested. Beware: you can't stop along this stretch of road, so either take your pictures very quickly or turn around and park, then walk around the dog park for your photo ops.
Directions: Getting back to Hollywood is easy - you're at the top of the hill, past Mulholland Highway, so follow the streets going downhill. Stop off at the cafe. In about 5-10 min you'll hit Franklin street, just a block north of Hollywood Blvd.
jacques
efkens terug naar het hollywood sign: vandaag gepost op virtual tourist
My friend, a_debaser (do visit her page), has inspired me to post about my little secret about getting close to the Hollywood sign. Well, it's not *that* secret, but you get *extremely* close. Do this by taking Lake Hollywood in Tolouca Lake. You might have heard of this street because it's where Madonna used to live. The best way to get to Lake Hollywood is to take Cahuenga north and drive it alongside the 101. Turn right at Barham. Turn right at Lake Hollywood. Keep following it past all the houses and you'll get to a fork in the road in an open area. You only have one choice (go straight) because going left you'll run into a sign that says "no access to Hollywood Sign." Keep going alongside the LA Reservoir until you get to the dog park. If you get lost, in fact, just ask the locals for the dog park, and they'll guide you. Follow the curvy road and *boom* - suddenly you have closest view of Hollywood sign possible without getting arrested. Beware: you can't stop along this stretch of road, so either take your pictures very quickly or turn around and park, then walk around the dog park for your photo ops.
Directions: Getting back to Hollywood is easy - you're at the top of the hill, past Mulholland Highway, so follow the streets going downhill. Stop off at the cafe. In about 5-10 min you'll hit Franklin street, just a block north of Hollywood Blvd.
jacques
een centrale hotel is travelodge op Market en Valencia.
http://www.sanfranciscocentralhotel.com. Ik betaal iets van $69 voor een goede room. Ik heb in San Francisco gewoond en dit is echt een supercentrale hotel, je zit minuutjes lopen van de Castro, Civic Center af. Je bent op Market Street, wat dus de main road van SF is. Je kunt vanaf dit motel makkelijk, de tram/bus/metro nemen (metro is on Church street, it's called MUNI). Er is een goed Spaans Tapas restaurant accross the street en een leuk restaurant winkeltje waar je sodas die vanuit verscheidene regios van de VS gemaakt worden, of speciale Amerikaanse lekkernijen (zoals overheerlijke Marsmallow Fluf uit Massachusetts). een beetje zuiderlijk is er een van mijn meest favoriete diners in SF, It's TOPS, heerlijke pannekoeken, burgers en hun Milk Shakes are out of this world!!! http://www.digitalcity.com/sanfrancisco ... =100929637
Je bent dichtbij de Mission buurt (mexican, artiest, etc.) en Civic Center. heel erg centraal en leuk.
Zwervers zijn er overal in SF, maar de meeste zijn Downtown en Tenderloin buurten.
http://www.sanfranciscocentralhotel.com. Ik betaal iets van $69 voor een goede room. Ik heb in San Francisco gewoond en dit is echt een supercentrale hotel, je zit minuutjes lopen van de Castro, Civic Center af. Je bent op Market Street, wat dus de main road van SF is. Je kunt vanaf dit motel makkelijk, de tram/bus/metro nemen (metro is on Church street, it's called MUNI). Er is een goed Spaans Tapas restaurant accross the street en een leuk restaurant winkeltje waar je sodas die vanuit verscheidene regios van de VS gemaakt worden, of speciale Amerikaanse lekkernijen (zoals overheerlijke Marsmallow Fluf uit Massachusetts). een beetje zuiderlijk is er een van mijn meest favoriete diners in SF, It's TOPS, heerlijke pannekoeken, burgers en hun Milk Shakes are out of this world!!! http://www.digitalcity.com/sanfrancisco ... =100929637
Je bent dichtbij de Mission buurt (mexican, artiest, etc.) en Civic Center. heel erg centraal en leuk.
Zwervers zijn er overal in SF, maar de meeste zijn Downtown en Tenderloin buurten.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn toen savonds om negen uur van de Wharf teruggelopen naar het motel en ik kan me niets herinneren van ongure types enzo. Als je via Van Ness loopt en dan rechtsaf Lombard street op dan loop je alleen maar langs drukke straten en dan lijkt mij er niks gevaarlijk aan.Edith schreef:Hoi Jan,
Klinkt goed. Ik heb ook net op internet gekeken. Volgens mij is het prima. Maar hoe is het daar als je 's avonds de deur uitgaat? Ik lees wel vaker dat er veel zwervers rondlopen. Ook daar???
Groetjes Edith
De zwervers zijn inderdaad volop aanweizg in S.F. maar ik heb eigenlijk nog nooit last van ze gehad en ben ze voornamelijk tegengekomen rond Martket Street en bij Fishermans Wharf.
Veel plezier, mijn vakantie is alweer voorbij en ik heb al weer heimwee.
groetjes
Jan
California Rules!
-
- Amerika-ontdekker
Mission Street? ligt dat niet in SoMa (south of market) dat is inderdaad een wat mindere buurt in S.F. In 1999 heb ik daar ergens in een hostel geslapen en daar voelde ik me savonds niet echt veilig, maar goed dat was mijn eerste keer VS en toen was ik 22.Souraia schreef:Little John,
Even een vraagje aan je. Ik zie op jouw link een Town House en een Mission Inn. De laatste kost momenteel (tot 30-9) maar 65 dollar.
Heb jij ervaring met deze motel. Is de ligging goed (5630 Mission Street)?
Alvast bedankt.
Ik denk dat je kwa ligging beter wat noordelijker kan zitten.
veel plezier
Jan
California Rules!
de ligging van het hotel is nog zuidelijker van SOMA (wat trouwens nu leuk is), het is dichtbij South San Francisco, wat niet veilig is. De mission district in SF noordelijk van Soma is heel leuk, goed mexicaans eten, gave barretjes, etc.Little John schreef:Mission Street? ligt dat niet in SoMa (south of market) dat is inderdaad een wat mindere buurt in S.F. In 1999 heb ik daar ergens in een hostel geslapen en daar voelde ik me savonds niet echt veilig, maar goed dat was mijn eerste keer VS en toen was ik 22.Souraia schreef:Little John,
Even een vraagje aan je. Ik zie op jouw link een Town House en een Mission Inn. De laatste kost momenteel (tot 30-9) maar 65 dollar.
Heb jij ervaring met deze motel. Is de ligging goed (5630 Mission Street)?
Alvast bedankt.
Ik denk dat je kwa ligging beter wat noordelijker kan zitten.
veel plezier
Jan
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
Hoi,
wij zaten ook te zoeken naar een betrouwbaar en betaalbaar hotel in San Francisco. Zijn net terug van de Westkust en wij hebben in hotel Kensington park gezeten vlakij Union Square en de cable car. Buurt was verder ok en we zaten heel erg centraal. We hebbenhet via hotelplan geboekt voor 50 euro per persoon. Het was niet supermodern, maar schoon en dat vind ik belangrijk!
Gr. Angela
wij zaten ook te zoeken naar een betrouwbaar en betaalbaar hotel in San Francisco. Zijn net terug van de Westkust en wij hebben in hotel Kensington park gezeten vlakij Union Square en de cable car. Buurt was verder ok en we zaten heel erg centraal. We hebbenhet via hotelplan geboekt voor 50 euro per persoon. Het was niet supermodern, maar schoon en dat vind ik belangrijk!
Gr. Angela
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
-
- Amerikafan
Ik heb net Buena Vista Motor Inn geboekt voor 74 dollar per nacht incl. gratis parkeren, het ligt ook zeer centraal (Lombard street), vlakbij Fisherman's Wharf en heeft een goede beoordeling op tripadvisor
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 8719 Weergaves
-
Laatste bericht door Ericp
-