Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

indianengebied??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anice van den Boer
Amerikafan

indianengebied??

Bericht door anice van den Boer »

hoi,

wij gaan van de zomer een tour van 3 weken maken, wij zijn mijn man,zoon van 16,dochter dan 7 en ikzelf.
Wij hebben al samen van alles uitgestippeld maar waar wij niet goed uitkomen is waar je iets van indianen kunt zien, ik ben daar zeer geintresseerd in (heb ook een cursus sjamanisme gedaan en veel boeken gelezen), maar zoals ik al zei ik wil de anderen er niet te gek mee maken om er heel ver voor om te moeten rijden.
Ik zoek dus iets in de nabijheid van page(AZ),zion national park en Bryce canyon (UT).
Heb al gelezen dat je bij Flagstaff en Kanab soms indianenstalletjes hebt en er in de buurt ook rotstekeningen zijn.
Maar misschien heeft iemand van jullie nog tips, ik zou ze graag horen.
groetjes Anice
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Anice,

Page ligt in of bij een van de grootste indianenreservaten. Het Hopi Indian Reservaat.

Zelf ben ik er nog nooit geweest dus ik kan je er niks over vertellen, maar er valt wel veel te zien daar. Tenminste dat heb ik gehoord :)

Ik ga met vrienden naar de VS. Als wij in Page zijn bezoeken wij in ieder geval Monument Valley en de rest zien we daar wel.

In ieder geval succes

groetjes Sanny
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Anice,

Wij gaan ook een bezoek brengen aan het Montezuma Castle, een soort indianen "appartementengebouw" van 600 jaar oud.
Zie http://www.nps.gov/moca

>> It's not a castle and Montezuma was never here.
Nestled into a limestone recess high above the flood plain of Beaver Creek in the Verde Valley stands one of the best preserved cliff dwellings in North America. The five-story, 20-room cliff dwelling served as a "high-rise apartment building" for prehistoric Sinagua Indians over 600 years ago. Early settlers to the area assumed that the imposing structure was associated with the Aztec emperor Montezuma, but the castle was abandoned almost a century before Montezuma was born.

Locatie is 40 miles ten zuiden van Flagstaff. Ik weet niet welke route jullie nemen vanuit LA richting Page?? Als je via Phoenix rijdt, kom je er vanzelf langs als je naar het noorden gaat.

Groeten
Wendy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tussen Page en Kayenta ligt het Navajo National Monument. Daar kun je neerkijken op een oude Indianen rotsnederzetting of je kunt een (lange) wandeling maken naar een andere. Er is ook een Navajo museum en Navajo's zitten er kleden en andere dingen te maken.

In Canyon de Chelly (ik zie niemand daarover schrijven, deze canyon is heel bijzonder en mooi en er zijn een heel stel Indiaanse nederzettingen in de rotsen) is het maar een mijl naar beneden om bij de oude nederzetting te komen, die nog in heel goede staat verkeerd.

Verder zijn er enkele Hopi dorpjes bij Tuba City, waar het leven nog als honderden jaren geleden is.

En in het Petrified Forest National Park en op andere plaatsen kun je petroglyphs in rotsen zien.

Er zijn nog een heel stel andere Indianen plaatsen en als je door Navajo land rijdt, zie je ook overal hun typische halfronde huisjes.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hallo Petra,
Je had het over Canyon de Chelly NM daar zijn we in 1999 geweest inderdaad een er mooi gebied, hopelijk kan je binnen kort ons reisverhaal van 1999 lezen op deze site ik ben er volop mee bezig en hoop hem binnen een week aan dennis te mailen.
in 2005 gaan we voor de vierde keer en staat Canyon de Chelly ook weer op het programma ik ben al bezig met het uitzetten van een route dus heb ik vlug even gekeken, ook wij zitten eerst in Page om Antelope Canyon en het Navajo NM te bezoeken daarna reizen we naar Chinle bij Canyon de Chelly NM even ter info voor Anice, van Page naar Chinle is ongeveer 230 mile rijden.

Gr. Rob
Vraagje voor Dennis moet deze topic eigenlijk niet naar het reisforum
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Rob,

Gelijk heb je, ik heb het verplaatst.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
anice van den Boer
Amerikafan

indianengebied

Bericht door anice van den Boer »

allen hartelijk bedankt voor jullie reactie's.
Wij hebben gisteren gelijk op de wegenkaart de route bekeken en mede door tips (wij wilden bij Mexico ook even de grens over, maar hoorde daar niet zoveel enthousisate berichten over) gaan wij nu hoogst waarschijnlijk ook naar Canyon de Chelly.
En je had gelijk Rob, dit hoort op het reisforum, maar het is de eerst keer dat ik iets plaatst en kwam er te laat achter dat je eerst je forum moet aanklikken :oops: , de volgende keer is wel gelukt!!

groetjes Anice en Frank

ps was weer een gezellige avond achter de kaarten en reisboeken :D
Lei
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lei »

Hoi Anice,

Zelf zijn wij in Canyon de Chelly geweest en het is inderdaad schitterend om te zien hoe de Indianen hier geleefd hebben. Er is alleen één nadeel
aan Canyon de Chelly, je kunt niet in de woningen rondkijken. Dat kun je wel bij Mesa Verde Nat'l Park. Hier kun je samen met een ranger een aantal Cliff Dwellings van binnen bekijken en krijg je uitgebreid uitgelegd hoe de Indianen hier hebben geleefd.
Mesa Verde ligt iets verder naar het noorden tussen Cortez en Durango in Colorado.
Om iets meer te weten te komen van de Indianen moet je inderdaad rond het Hopi Indian Reservation zijn. Dit is het Four Corners gebied, waar de staatsgrenzen van Utah Arizona New Mexico en Colorado elkaar ontmoeten. Hier ligt Navajo Nation, het grootste Indianen reservaat. In dit reservaat ligt het Hopi Indian Reservation.

Groetjes Lei
http://www.lei-chip.tk
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo Anice

Het is wat verder weg en een beetje uit de normale route rondom de Grand Canyon maar al je tijd hebt is een bezoek aan Taos pueblo wel leuk. Taos is een nog bewoond authentiek indianendorp zonder TV stromend water etc. Het ligt 80 km ten noorden van Santa Fe in Nieuw Mexico. Ook een bezoek aan Bandelier NM is de moeite waart, met een wandeling langs de overblijfselen van indianendorpen.

Harm
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer