Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 weken CA/UT/AR, puntjes op de I

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marcus
Amerika-ontdekker

3 weken CA/UT/AR, puntjes op de I

Bericht door Marcus »

Eind augustus is het dan eindelijk zover. Met z’n tweetjes tentkamperen in het zuidwesten van de USA. Inmiddels voor een leuke prijs (460,-) een ticket weten te bemachtigen (heen Las Vegas, terug Los Angeles). Een Mustang Cabrio voor het eerste deel van de reis (LV – LV) en hopelijk een 300c voor het tweede deel (LV – LA).

Na heel veel gelezen te hebben op dit forum, de website ontdek-amerika.nl en vele anderen, heb ik het volgende reisschema samengesteld. Naar mijn mening is het een redelijk rustige route. Weinig lange afstanden en ook een aantal dagen waarop we helemaal niet zullen rijden.

De parken/steden die in het schema naar voren komen wil ik zeker bezoeken. Maar volgens mij hebben we hier en daar nog wel wat tijd over om iets extra’s mee te pikken. Hopelijk kan een van jullie ervaringsdeskundigen mij hierbij helpen.

- 27/08: +/- 17:30 Aankomst LV -> Valley of Fire
- 28/08: Valley of Fire -> Zion NP
- 29/08: Zion NP
- 30/08: Zion NP -> Bryce NP
- 31/08: Bryce NP -> ?
- 01/09: ?
- 02/09: ? -> Monument Valley
- 03/09: Monument Valley -> Page
- 04/09: Antelope Canyon/Horseshoebend -> GC south Rim
- 05/09: GC south Rim
- 06/09: GC South Rim -> Hoover Dam -> LV
- 07/09: LV
- 08/09: LV -> Death Valley
- 09/09: Death Valley -> Bodie SP
- 10/09: Bodie SP -> Yosemite
- 11/09: Yosemite
- 12/09: Yosemite -> San Fransisco
- 13/09: San Fransisco
- 14/09: San Fransisco –> (ergens op de) Highway 1
- 15/09: Highway 1
- 16/09: Highway 1 -> (’s avonds) LA
- 17/09: LA
- 18/09: LA -> Amsterdam
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 3 weken CA/UT/AR, puntjes op de I

Bericht door georgesken »

Ziet er een mooie uitgebalanceerde route uit!

Ik snap alleen niet goed wat je op de dag van aankomst in Valley of fire wil gaan doen? Al bezoeken? Daar slapen?
Je zal al kapot zijn van de vlucht en gewoon rustig iets willen gaan eten in LV en dan gaan slapen.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik versta ook niet wat je direct in valley of fire gaat doen. Voor je uit de luchthaven bent, auto opgehaald en naar de winkel om koelbox/drinken etc, is het al laat.
En dan nog doorrijden naar Valley of fire....

Voor de rest is het een vrij rustige route!

groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

I.v.m. het vraagteken, 1 dag is wel weinig, maar misschien langs Moab rijden. Je zal wel keuzes moeten maken want er zijn daar veel parken rond.

Anders moet je misschien vanaf Bryce naar Page (via Cottonwood canyon road als je een SUV hebt, ook de toadstool hoodoos niet vergeten), en de volgende dag door naar Monument Valley.
Dan kan je de volgende dag vanaf Monument Valley (via Canyon de chelly) naar Petrified forest NP om te overnachten in de buurt en zo door naar Grand Canyon.

Maar ik ben maar wat aan het brainstormen hoor !
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

inderdaad vaak een rustige route, enkel :

- bryce en de vraagtekens : langs Moab rijden is door een prachtstreeks rijden zonder de tijd te hebben ze te bezoeken. Zou ik voor een volgende trip houden, en nu dus van bryce naar page rijden, kun je makkelijk een paar dagen mee vullen, zeker indien jullie graag wat langer wandelen.

- je schrijft dat je de steden wil bezoeken maar 1,5 dag SF en LA is eerder een korte kennismaking.

Jacques
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Een mogelijkheid zou zijn:
- 31/08: Bryce NP -> Torrey (langs Kodachrome Basin SP, Kiva Koffeehouse, Devils Garden, Long Canyon (Overlook)
- 01/09: evt. Capitol Reef (of deze dag ergens anders besteden)
- 02/09: Torrey -> Monument Valley, via de 24, 95 en 261. Je kunt dan nog meepikken Natural Bridges NM, Moki Dugway, (evt. Valley of the Gods) en Goosenecks SP. Mogelijkheid tot slapen ook evt. in Mexican Hat.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcus
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcus »

Voor wat betreft Valley of Fire. Doel is om de eerste dag nog zo min mogelijk van Las Vegas te zien. Vervolgens anderhalve week door te brengen in natuurparken en campgrounds met weinig luxe, om vervolgens in de grote kermis aan te komen die Las Vegas is. Beetje het contrast tussen die twee zeg maar.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog steeds twijfel of het verstandig is meteen in de auto te stappen. Maar van de andere kant is het ook maar 1u30m. rijden. Daarom reserveer ik i.i.g. niets van te voren.

Moab heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar deze gedachte steeds weer laten varen omdat het toch wel een aardig stuk rijden is. Dus inderdaad wellicht leuk voor een volgende keer (Rondje Denver en dan ook met Yellowstone erbij ;) ).

De tip van Jaap klinkt goed, even uitzoeken wat waar ligt….

De tijd die ik voor het bezichtigen van de steden heb uitgetrokken is inderdaad niet veel, maarja ik moet keuzes maken. Wellicht dat ik voor La meer tijd overhoud.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Wat betreft die dag met het vraagteken heeft Jaap je goed advies gegeven. Ik zou Capitol Reef NP kiezen om dat dagje door te brengen, een fraai park, relatief onontdekt nog en als tentkampeerder zal je zeker Fruita Campground op prijs stellen. Dat is nog steeds een van onze favoriete campgrounds na drie maal tentkamperen in het Zuidwesten. Je staat fraai in een fruitboomgaard en 's middags trekken de herten langs je kamp! Heerlijk... *zucht..*
Ik denk dat Cap Reef gegeven de tijd (een dagje maar) een betere keuze zou zijn dan Moab. Heb je nog een reden om een volgende keer terug te komen niewaar? :)

Vwb de eerste dag al direct Valley of Fire: ik zie dat je tamelijk laat aankomt. Carine zei het al, maar je moet dan nog het vliegveld door (baggage opppikken e.d., reken op een uur), de auto oppikken (met de shuttle, reken op een uur of anderhalf, twee...) en proviand inslaan (dus Wal-Mart oid opzoeken, reken op op z'n minst 2 uurtjes) dus je zou dan pas laat op pad kunnen. Dan nog zo'n anderhalf uur rijden naar VoF, dan kom je daar pas middernacht of zoiets aan. En dan nog een kampeerplaatsje opzoeken? Het lijkt mij niet echt realistisch.
Als je het 'echte LV-gevoel' voor later wil bewaren kan ik je adviseren om in plaat van naar LV, naar Henderson (een voorstadje van LV) te rijden en daar de eerste avond te verblijven, en dan de volgende ochtend lekker vroeg op pad. Wij zijn geen LV fans en dat is wat wij altijd doen. Henderson heeft een aantal redelijk geprijste chain-hotels en er is een Wal-Mart supercenter dus lekker makkelijk. Of beter nog: kies het Sunset Station hotel, de Walmart ligt er vlak naast.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer