Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GJ: Potentiële route juni 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis GJ: Potentiële route juni 2010

Bericht door GJ »

We zijn op dit moment aan het rondneuzen voor onze derde Amerikareis. In 2006 hebben we het 'standaardrondje' Phoenix - GC - Bryce - Zion - Vegas - LA - Tucson - Phoenix gemaakt, de tweede keer zijn we van Salt Lake City via Grand Teton en Yellowstone en South Dakota naar Denver gereisd.

Deze derde reis wordt onze huwelijksreis en hij zal waarschijnlijk in juni 2010 gaan plaatsvinden (we trouwen op 28 mei en het weekend daarna willen we vertrekken, dus rond 4 juni). We zaten in eerste instantie te denken aan een route vanaf Seattle, via Montana (vrienden) door Oregon naar San Francisco, maar werden wat afgeschrikt door de info die we op de site van de NPS vonden over het weer in met name Olympic en Mount Rainer national parks rond die tijd. We vonden de regen en sneeuw die we vorig jaar juni in Yellowstone en Grand Teton hebben meegemaakt al vreselijk, maar tijdens onze huwelijksreis willen we dat al helemáál niet hebben, en als de titel van het klimaatfoldertje van Olympic dan al 'Sun? What sun?' luidt, zakt de moed ons in de schoenen (maar mochten er hier mensen zijn die andere ervaringen hebben met het weer aldaar: laat maar weten!)

Afijn, in verband met het weer en de mooie herinneringen aan onze eerste reis hebben we ons vooralsnog gestort op een mooi rondje Zuid-West. In de planning die we hebben gemaakt, staan enkele parken die we al hebben gezien, maar we hebben bijvoorbeeld de Grand Canyon weggelaten omdat we daarbij een 'been there, done that' gevoel hebben. Zion daarentegen zouden we graag nog eens wat beter bekijken, dus die zit er wel in.

Dit is de planning die ik in gedachten had:

Dag 1 – Amsterdam-Phoenix
Dag 2 – Phoenix – shoppen/outlet – overnachten in Sedona
Dag 3 – Sedona – Blue Canyon (en andere bezienswaardigheden), Canyon de Chelly, overnachten in Chinle
Dag 4 – White Mesa Arch – Monument Valley, overnachten in Gouldings Lodge
Dag 5 - Grand Staircase, Peek-A-Boo en Spooky gulches, overnachten in Escalante
Dag 6 – Capitol Reef National Park, overnachten in Torrey?
Dag 7 - Canyonlands National Park, overnachten in Moab
Dag 8 – Arches National Park, Fiery Furnace trail - overnachten in Moab
Dag 9 – Raften bij Moab, overnachten in Moab
Dag 10 - Bryce Canyon, overnachten in Ruby’s Inn
Dag 11 – Zion, the Narrows - overnachten in Zion Lodge
Dag 12 – Zion, Angels Landing trail - overnachten in Zion Lodge
Dag 13 – Valley of Fire of Red Rock Canyon, Cirque du Soleil, Love! Show – overnachten ergens in Las Vegas
Dag 14 – Death Valley, overnachten in ofwel Furnace Creek ofwel Stovepipe Wells
Dag 15 – King’s Canyon, Sequoia National Park, waar overnachten?
Dag 16 – Yosemite NP – waar overnachten?
Dag 17 – Yosemite NP – waar overnachten?
Dag 18 – Yosemite NP – waar overnachten?
Dag 19 – San Francisco – waar overnachten?
Dag 20 – San Francisco – waar ovenachten?
Dag 21 – San Francisco – waar overnachten?
Dag 22 – San Francisco - Amsterdam

Vraagjes:

- Ik heb het idee dat dag 3 en 4 wat onhandig zijn gepland en dat we wellicht beter Canyon de Chelly kunnen laten voor wat het is en na Blue Canyon door kunnen rijden naar Monument Valley. De dag die we dan winnen, zouden we in Sequoia kunnen besteden. Is dat verstandig of is Canyon de Chelly de omweg waard?
- Weet iemand of de show 'Love' in 2010 nog te zien zal zijn in het Mirage in Las Vegas? Je kunt nu nog maar tot 31 januari 2010 kaarten bestellen, dus ik ben bang dat hij uit roulatie wordt genomen. Zo niet: dan kunnen we wellicht ook Vegas skippen, want zo bijzonder vonden we dat niet, maar die show willen we graag zien.
- Tijdens onze vorige reizen waren we vaste klant van Days Inn, Super 8 en Motel 6, maar omdat het onze huwelijksreis is, mag het nu allemaal wel wat specialer en mooier (en ietsjes duurder) zijn. Goede tips voor mooie, non-chain hotels of cabins zijn welkom!
- En verder: schiet gerust op de route en de planning. Mis ik dingen, heb ik voor bepaalde zaken teveel of juist te weinig tijd genomen?

Alvast bedankt!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Potentiële route juni 2010

Bericht door Harry »

De show "Love" zal bijna zeker niet gestopt worden, het theater is voor vele tientallen miljoenen aangepast aan de show, de show is een redelijk succes (alhoewel er nu tijdens de crisis grote kortingen gegeven worden om de zaal vol te krijgen) en zal waarschijnlijk nog vele jaren draaien.
Wij zijn er dit jaar geweest, als je een grote fan bent van de Beatles zal je de show geweldig vinden, wij vonden het wel mooi, maar ik vindt "Le Reve" , "O" en "Mystere" veel mooier, bij "Love" ligt de nadruk vooral op de muziek, bij de andere shows meer op de artiesten.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

We houden inderdaad allebei erg van The Beatles, ik snap ook nog steeds niet dat we in 2006 niet zijn geweest :lol:. Ik denk dat ik er maar eens een mailtje naar Cirque du Soleil aan ga wagen voor de zekerheid. En de aanbiedingen in de gaten ga houden (waar vind ik die? Ik durf het er niet op te wagen om op de dag zelf bij zo'n ticketbureau te gaan kijken). Zijn er eigenlijk ook arrangementen, waarbij je bijvoorbeeld bij je kaartje een hotelovernachting in het Mirage relatief goedkoop krijgt?
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

GJ schreef:Dag 6 – Capitol Reef National Park, overnachten in Torrey?
Wij vonden de Sandstone Inn een prima plek. Goed ontbijt, zwembad, internet, nice management etc en goed betaalbaar (ontbijt wel extra betalen, maar je kan wel veel bestellen). http://www.capitolreefwonderland.com/
Gr, Gerben
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Probeer in Bryce te boeken in Canyon Grand Hotel (ook BW) ipv Ruby's Inn. CGH is nieuw en ziet er veel beter uit.
Na onze vakantie kan ik je de verschillen laten weten. We hebben al 2x overnacht in Ruby's en dit jaar voor het eerst in CGH.

Mocht Zion Lodge niet lukken is dit http://www.zionparkinn.com/ ook een goede optie! Zijn wij zeer tevreden over!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ok, een beetje vuur dan.
Blue Canyon is 4wd ergens tussen Tuba City en Second Mesa. Je hebt daar ook nog Coal Mine Canyon dichterbij Tuba City. Blue Canyon hebben we niet gedaan ivm die 4wd dirtroad. Je verhuurbedrijf staat het niet toe. Maar goed, ik zou zeker Canyon de Chelly niet willen missen maar niet via een flitsroute en flitsverblijf. Het is zeer de moeite waard om een guided tour te nemen maar die duurt tenminste 3 uur. Wil je dit niet rijd dan south rim van CdC naar Spider Rock overlook (19 miles van het visitor center) en wandel onderweg naar White House. De enige plek die zonder gids in de canyon bezocht mag worden. Wel een stevige klim terug. Voor deze activiteiten moet je zo'n 4 uur uittrekken (dus zonder de guided tour). Chinle heeft een stuk of 3 hotels. Na CdC kan je naar Monument Valley rijden voor Goulding's of het View Hotel. CdC naar Monument valley is ongeveer 3 uur rijden. De binnenweg Bia59 van Many Farms naar Kayenta is geheel verhard, maar maakt kwa tijd niet veel uit met 191/160. Als je van Sedona naar Chinle wil via Tuba City, Coal Mine Canyon en Blue Canyon met de off road drives, zal het een lange dag worden. Beter misschien om Sedona-Flag-Winslow (even stoppen bij Standing on the Corner)-Painted desert overlook-Ganado (stoppen bij Hubbell Trading Post)- Chinle. Onderweg is ook nog Petrified Forest dat al gauw een paar uur in beslag neemt. Ik zou al gauw een dag extra voor de route Sedona-Chinle-MV tellen. je hebt ook nog Walnut Canyon en Meteor Crater ten oosten van Flagstaff.
En dan wil je in een dag van Monument Valley naar GSENM? Waarom doe je dat niet na Moab? Dus:
Monument Valley via Gooseneck SP, Moki Dugway, Natural Bridges-Moab
2 Dagen Moab
Moab-Goblin Valley SP-Little Wild Horse Canyon-Torrey. (191/I70/24)
Capitol Reef
Torrey-Ut12-GSENM-Bryce http://www.scenicbyway12.com
Bryce-Zion etc.
Onderweg naar Las Vegas kan je via Valley of Fire en Lake Mead gaan.
Red Rock SP is vlak ten westen van Las Vegas maar ik zou dit graag willen overslaan om meer tijd aan Death Valley NP te besteden. Na alle fantastische plaatsen die je al bezocht hebt, zou Red Rock een lichte tegenvaller kunnen zijn, en dat is DV beslist niet.
Bij Seki NP zou ik in Three Rivers overnachten. Het is al een lange rit van Death Valley naar Seki. Neem ook een dag tussen Seki en Yose.
maak reserveringen voor Yose zo ver mogelijk vooruit.
Yeehaw
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik heb het idee dat je tussen dag 3 en 11 een beetje veel aan het heen en weer rijden bent.

Eerlijk gezegd kon ik Blue Canyon niet vinden, maar Chinle lijkt inderdaad nogal uit de route te liggen. Hoewel wij het er erg mooi (en lekker rustig) vonden, kan ik me voorstellen dat je dat eruit laat.

Van Monument Valley zou ik doorgaan naar Moab, dan naar Torrey - met bezoeken aan Goblin Valley ( ... 054762958/), Little Wild Horse Canyon ( ... 054762958/) en evt. Crystal Geyser bij Green River ( ... 054762958/).
Vervolgens Escalante (misschien ook nog even kijken bij Devils Garden: ... 054762958/), Bryce en Zion.

Jaap
Laatst gewijzigd door vtveen op 29 jul 2009, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

GJ schreef:We houden inderdaad allebei erg van The Beatles, ik snap ook nog steeds niet dat we in 2006 niet zijn geweest :lol:. Ik denk dat ik er maar eens een mailtje naar Cirque du Soleil aan ga wagen voor de zekerheid. En de aanbiedingen in de gaten ga houden (waar vind ik die? Ik durf het er niet op te wagen om op de dag zelf bij zo'n ticketbureau te gaan kijken). Zijn er eigenlijk ook arrangementen, waarbij je bijvoorbeeld bij je kaartje een hotelovernachting in het Mirage relatief goedkoop krijgt?

Hier kun je de huidige aanbiedingen voor LOVE bekijken: http://www.smartervegas.com/shows/love_ ... ounts.aspx, wij hadden catagorie 2 tickets, en dat waren prima plaatsen.
En ik zou niet wachten om op de dag zelf te kijken of er aanbiedingen zijn, je weet nooit welke shows er die avond in de aanbieding zijn.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Deze ome was er nog bij toen de echte Beattles in 1964 (?) in Amsterdam waren. Nee, niet in het water gesprongen. Ken nog steeds zeker 50% van hun teksten uit het hoofd.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Cool! Ik ben 'net' iets te jong om de Beatles te hebben meegemaakt (lees: ik ben geboren in het jaar dat John Lennon werd vermoord) maar de muziek blijft geweldig. Ben twee keer in Liverpool geweest en heb daar uiteraard de Magical Mystery Tour gedaan, een aanrader!

Bedankt voor alle tips, daar hebben we zeker iets aan! Ja, die volgorde van Monument Valley naar Arches is inderdaad niet logisch, we kunnen dan beter na Monument Valley naar Arches gaan en dan van oost naar west reizen.

Ik denk dat ik dag drie en vier ga indikken, zodat dag drie wordt: Sedona - Blue Canyon - evt. Coal Mine Canyon - Monument Valley. Als we vroeg vertrekken uit Sedona (en het is dag twee, dus ik vermoed dat we vroeg wakker zullen zijn) moeten we toch tegen het eind van de middag Monument Valley wel bereiken? En dan kunnen we daar de zonsondergang in ieder geval meemaken. Het 'rondje' kunnen we dan wellicht de volgende ochtend rijden, als daar op dag drie zelf geen tijd meer voor is.

De dag die we zo winnen, wil ik besteden in Sequoia/King's Canyon. Als ik de kaarten eens goed bekijk, kun je daar alleen via het westen in, klopt dat? Want dat betekent een aardige omweg vanuit Death Valley!

EDIT - zie ik dat nou trouwens goed dat Delta tegenwoordig 50 dollar vraagt voor het tweede stuk baggage? Dus dat dat 200 dollar scheelt op een retourtje voor twee personen? Wat asociaal zeg! En de vluchten bij United zijn er ook niet goedkoper op geworden... goedkoopste wat ik kan vinden is 809 euro. Continental zit daar bijna 200 euro onder!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

GJ schreef:De dag die we zo winnen, wil ik besteden in Sequoia/King's Canyon. Als ik de kaarten eens goed bekijk, kun je daar alleen via het westen in, klopt dat? Want dat betekent een aardige omweg vanuit Death Valley!
Ja, dat klopt. Je kunt natuurlijk ook eerst naar Yosemite gaan, via de Tioga Pass. Als je dat nog niet hebt gedaan lijkt me dat zeker een aanrader, met onderweg nog een bezoek aan Mono Lake en Bodie. Vervolgens kun je vanuit Yosemite naar Sequoia rijden. Kijk eens met googlemaps hoeveel tijd je met beide opties kwijt bent.
Boek nu al voor Yosemite, er is al erg veel moois volgeboekt (de cabins with bath in Curry Village zijn de beste optie qua betaalbaarheid en ligging, met de Lodge als duurder maar nog beter gelegen alternatief). Boeken kan een jaar van te voren, via http://www.yosemitepark.com .
Voor Sequoia/Kings Canyon zijn de cabin bij Grant Grove (zie ons 2006-verslag) en bij Cedar Grove prima opties, beide in Kings Canyon. De andere mogelijkheden in het park ken ik niet. Trek wel meer dan 2 nacht uit voor het park, zeker als je de route onderlangs neemt, anders blijft er geen tijd over om er iets te zien en te doen. Het is geen park waar alleen even doorheenrijden al de moeite is.

Marianne
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Oh, dat is ook nog een optie inderdaad. Ik maak me alleen wel een beetje zorgen om de Tioga Pass - we zouden dan, afhankelijk van de datum dat we naar Amerika reizen, zo ongeveer tussen 15 en 18 juni arriveren in Yosemite. Ik zie op de website van de National Park Service dat er ongeveer een kans van één op vijf is dat de pas dan nog niet open is (gebaseerd op de gegevens van de afgelopen twintig jaar). Vorig jaar hebben we vanwege kl*tenweer en sneeuw ook al de Beartooth Pass moeten missen in Yellowstone en volgens mij betekent het een hele lange omweg als de pas nog niet open is, toch?

Bedankt voor de overnachtingstips. Ik heb even zitten kijken op de site waar je alles kan boeken en daar vind ik eigenlijk geen tent cabins with bath als ik de availability check (zie alleen maar de keuze staan tussen heated of unheated). Mochten we toch voor een tent cabin zonder eigen voorzieningen gaan, zijn er dan meerdere gebouwen met douches/wc's verspreid over het terrein of kun je het ook zo treffen dat je een kilometer moet lopen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De tenten hebben geen badkamer, alleen de cabins. Als je bij hotel Curry Village kiest, en dan bij Room type cabin w/bath, zie je de beschikbaarheid van de cabins.
Het kan dat ze allemaal al vol zijn, maar wellicht komt er toch weer iets vrij. Je kunt altijd iets anders boeken en later ruilen voor een cabin with bath. Een tent is ook prima. Er zijn meerdere toilet/douchegebouwen, dus ik denk dat je nooit ver hoeft te lopen. Wij hadden tot nu toe altijd een eigen badkamer in CV, dus ik heb er zelf echter geen ervaring mee.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als Tioga Pass dicht is dan rijd je toch gewoon om? Dan neemt het maar wat langer.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Daar zit ook wat in, haha.

Ik heb de route nog eens aangepast op jullie aanraden en dan kom ik ongeveer hierop uit:

Dag 1 – Amsterdam-Phoenix
Dag 2 – Phoenix – shoppen/outlet – overnachten in Sedona
Dag 3 – Sedona – Blue Canyon – Monument Valley
Dag 4 – Arches National Park, overnachten bij Moab
Dag 5 – Raften bij Moab, overnachten in Moab
Dag 6 – Canyonlands National Park, overnachten in Moab
Dag 7 – Capitol Reef National Park, overnachten in Torrey
Dag 8 - Grand Staircase, Peek-A-Boo en Spooky gulches, overnachten in
Dag 9 - Bryce Canyon, overnachten in Ruby’s Inn
Dag 10 – Zion, the Narrows - overnachten in Zion Lodge
Dag 11 – Zion, Angels Landing trail - overnachten in Zion Lodge
Dag 12 – Valley of Fire of Red Rock Canyon, Cirque du Soleil, Love! Show – overnachten ergens in Las Vegas
Dag 13 – Death Valley, overnachten in ofwel Furnace Creek ofwel Stovepipe Wells
Dag 14 – Yosemite NP – overnachten ergens in park
Dag 15 – Yosemite NP – overnachten ergens in park
Dag 16 – Yosemite NP – overnachten ergens in park
Dag 17 – Kings Canyon/Seqoia NP, overnachten in Three Rivers
Dag 18 – Kings Canyon/Sequoia NP, overnachten in Three Rivers
Dag 19 – San Francisco – waar overnachten?
Dag 20 – San Francisco – waar ovenachten?
Dag 21 – San Francisco – waar overnachten?
Dag 22 – San Francisco - Amsterdam

Ik heb ook al gezien dat het niet handig is om op vrijdag of zaterdag te vertrekken, want dan zouden we op dinsdag of woensdag in Vegas zijn en dan wordt Love! niet opgevoerd.

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met de cabins in Bryce Canyon NP? Die lijken ons erg leuk, maar ik ben benieuwd hoe ze zijn!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou de tijd voor Arches en Canyonlands Island in the Sky/Dead Horsepoint SP omdraaien. Voor Arches heb je langer nodig.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik heb voor allebei maar één dag uitgetrokken; bedoel je dat het handiger is om de volgorde om te draaien?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Arches heb je nu geen volledige dag want je komt uit Monument Valley. Onderweg van MV naar Moab is ook nog genoeg te zien. Je kunt al wel de zonsondergang bij Delicate Arch meenemen, en misschien een bezoek aan het visitor center, zeker als je de Fiery Furnace Walk wilt doen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 aug 2009, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

via klm.be met vertrek uit antwerpen centraal station:

4 juni naar Phoenix (via ams)
retour uit sfo op 26 juni

adult
Price 338.00
Taxes and surcharges 191.08
Booking fee 0.00
Total price per passenger 529.08
Number of passengers 1

Als je meteen uit AMS vertrekt is de prijs 620€ pp

Misschien heb je hier iets aan?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Fiery Furnace....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer