Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moab, Potash, Shafer trail, Long Canyon.
-
- Amerikafan
Moab, Potash, Shafer trail, Long Canyon.
Binnen 2,5 week vertrekken we voor onze tweede reis naar Amerika. Wordt nu best spannend !!
Tijdens onze rondreis verblijven we enkele dagen in Moab.
De planning is om op een dag van Moab via de scenic 279 naar Potash te rijden, zo verder via de Shafer trail naar Canyonlands,
daar dan wat uitkijkpunten te doen en op het einde terug naar Moab te rijden via Dead Horse point en Long Canyon. Altans dit is de bedoeling.
Ik heb reeds vele reisverslagen gelezen om te zien of dit wel te doen is. We huren een SUV met high clearance wat wel noodzakelijk is blijkbaar.
Na het lezen van het verslag van Marjan die deze trip enkele maanden geleden heeft gedaan dacht ik dat het wel best te doen zou zijn.
Nu heb ik gisteren het liveverslag van Karin en Marlous gelezen en die zijn wel naar boven gereden langs de Shafer trail die wel te doen lijkt, maar durfden
het niet aan om langs de Long Canyon naar beneden te rijden. Blijkbaar zeer steil en zanderig.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik dit wel zou proberen.
Ik zelf wil dit gerust proberen ( ik heb wel wat ervaring met het rijden in alle terrein door mijn werk - militair ) maar ik denk dat het voor mijn vrouw misschien wat teveel van het goede zou kunnen zijn ( zij heeft namelijk nogal wat hoogtevrees )
Graag de meningen van de kenners onder jullie die deze dirthroad's al hebben gereden. Ik weet wel dat men in princiepe van de verhuurder niet op dirthroad's mag rijden, maar het is wel de bedoeling om zeer voorzichtig te zijn natuurlijk.
Alvast bedankt op voorhand voor de reacties.
Patrick
Tijdens onze rondreis verblijven we enkele dagen in Moab.
De planning is om op een dag van Moab via de scenic 279 naar Potash te rijden, zo verder via de Shafer trail naar Canyonlands,
daar dan wat uitkijkpunten te doen en op het einde terug naar Moab te rijden via Dead Horse point en Long Canyon. Altans dit is de bedoeling.
Ik heb reeds vele reisverslagen gelezen om te zien of dit wel te doen is. We huren een SUV met high clearance wat wel noodzakelijk is blijkbaar.
Na het lezen van het verslag van Marjan die deze trip enkele maanden geleden heeft gedaan dacht ik dat het wel best te doen zou zijn.
Nu heb ik gisteren het liveverslag van Karin en Marlous gelezen en die zijn wel naar boven gereden langs de Shafer trail die wel te doen lijkt, maar durfden
het niet aan om langs de Long Canyon naar beneden te rijden. Blijkbaar zeer steil en zanderig.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik dit wel zou proberen.
Ik zelf wil dit gerust proberen ( ik heb wel wat ervaring met het rijden in alle terrein door mijn werk - militair ) maar ik denk dat het voor mijn vrouw misschien wat teveel van het goede zou kunnen zijn ( zij heeft namelijk nogal wat hoogtevrees )
Graag de meningen van de kenners onder jullie die deze dirthroad's al hebben gereden. Ik weet wel dat men in princiepe van de verhuurder niet op dirthroad's mag rijden, maar het is wel de bedoeling om zeer voorzichtig te zijn natuurlijk.
Alvast bedankt op voorhand voor de reacties.
Patrick
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Moab, Potash, Shafer trail, Long Canyon.
Hoi Patrick,
Als je de Shäfertrail durft/kunt rijden, kun je zeker ook Long Canyon doen. Daar is wel hier en daar een afgrond maar veel minder diep.
Het punt aan het begin van de trail waar Karin en Marlous zijn gestrand, zie je hieronder op de foto. Dit is even een lastig stukje. Je moet tussen de rotsen door (geen afgrond) en het "wegdek" is slecht (zanderig, stenen en kuilen en ook steil), maar het is niet langer dan je hier op de foto ziet. Ik schat nog geen 100 meter. Als je voorzichtig bent, is deze hobbel te nemen.
Ben je hier de rotswanden voorbij, maakt de trail gelijk een bocht naar links met een haarspeld nog verder naar beneden. Het wegdek is hier beter, maar wel nog smal met een afgrondje. Dit stuk is nog eens plm 100 meter. De rest van de Long Canyon is prima te doen en heel mooi en zeker niet moeilijker dan de Potash road en Shäfertrail. Zoals je op mijn weblog kon lezen reed hier zelfs een gewone auto (zonder highclearance).

Marjan
P.S. Karin heeft ook nog vandaag het volgende geschreven hier op het forum. Ze gaan het dus nog eens proberen waarschijnlijk......
Als je de Shäfertrail durft/kunt rijden, kun je zeker ook Long Canyon doen. Daar is wel hier en daar een afgrond maar veel minder diep.
Het punt aan het begin van de trail waar Karin en Marlous zijn gestrand, zie je hieronder op de foto. Dit is even een lastig stukje. Je moet tussen de rotsen door (geen afgrond) en het "wegdek" is slecht (zanderig, stenen en kuilen en ook steil), maar het is niet langer dan je hier op de foto ziet. Ik schat nog geen 100 meter. Als je voorzichtig bent, is deze hobbel te nemen.
Ben je hier de rotswanden voorbij, maakt de trail gelijk een bocht naar links met een haarspeld nog verder naar beneden. Het wegdek is hier beter, maar wel nog smal met een afgrondje. Dit stuk is nog eens plm 100 meter. De rest van de Long Canyon is prima te doen en heel mooi en zeker niet moeilijker dan de Potash road en Shäfertrail. Zoals je op mijn weblog kon lezen reed hier zelfs een gewone auto (zonder highclearance).

Marjan
P.S. Karin heeft ook nog vandaag het volgende geschreven hier op het forum. Ze gaan het dus nog eens proberen waarschijnlijk......

Karinita schreef: PS: Wel balen om te lezen dat de weg door Long Canyon na dat lastige stuk niet zo moeilijk is. Het is dat we hier nu al tijd te kort kort komen anders waren we hem alsnog gaan rijden.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In alle oprechtheid, met hoogtevrees lijkt de Shaefer (Shafer,Shäfer?) mij geen aanrader, ik heb hem in Mei gereden,en er zitten best flinke afgraonden naast je,met een op sommige stukken extreem smalle weg.
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Marjan zei het al. Wij durfden het niet aan, omdat we bang waren dat we vast kwamen te zitten omdat de auto niet genoeg high clearance had én omdat we niet wisten hoe de weg na die verzakking in de weg zou zijn en we niet dachten dat we eenmaal voorbij die verzakking nog terug konden gaan. Omdat we maar met z'n tweeën zijn, hadden we geen idee wat te doen als die auto daar vast in het zand kwam te zitten. Helaas hebben we nog maar één dag in Moab en al iets anders op de planning staan, anders hadden we hem zeker alsnog gereden
Ik zou de weg dus gewoon rijden (zeker als je ervaring hebt met terrein rijden) en als je het ter plaatse niets vindt kun je altijd nog omkeren en via de 'gewone' weg terug naar Moab rijden.
Ik vond de Potash Road soms wat slechte stukken hebben, maar dat was niet langs de afgrond. De switchbacks van de Shafer Trail (wel langs de afgrond) vond ik juist héél erg verbeterd ten opzichte van een paar jaar geleden. Die waren echt heel goed te rijden en je ziet eventuele tegenliggers op tijd aankomen zodat één van de twee in één van de inhammen kan gaan staan.
Ondanks dat we Long Canyon niet hebben gereden vond ik het een erg mooie tocht.
Karin

Ik vond de Potash Road soms wat slechte stukken hebben, maar dat was niet langs de afgrond. De switchbacks van de Shafer Trail (wel langs de afgrond) vond ik juist héél erg verbeterd ten opzichte van een paar jaar geleden. Die waren echt heel goed te rijden en je ziet eventuele tegenliggers op tijd aankomen zodat één van de twee in één van de inhammen kan gaan staan.
Ondanks dat we Long Canyon niet hebben gereden vond ik het een erg mooie tocht.
Karin
-
- Amerikafan
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal het met mijn vrouw bekijken en indien zij het aandurft gaan we het zeker proberen ( Als het weer het toelaat natuurlijk )
Hangt er ook wel een beetje van af welke wagen we mee gaan krijgen vanuit Las Vegas hé. We hebben een Equinox gereserveerd via USA.reizen. Als we mogen kiezen ( wat ik wel hoop natuurlijk ) dan neem ik zeker één met voldoende high clearance.
Nog een prettige voortzetting van jullie reis Karin en Marlous. Ik lees bijna elke dag jullie reisverslag .
Als jullie terug naar huis komen is het aan ons
Patrick
Ik zal het met mijn vrouw bekijken en indien zij het aandurft gaan we het zeker proberen ( Als het weer het toelaat natuurlijk )
Hangt er ook wel een beetje van af welke wagen we mee gaan krijgen vanuit Las Vegas hé. We hebben een Equinox gereserveerd via USA.reizen. Als we mogen kiezen ( wat ik wel hoop natuurlijk ) dan neem ik zeker één met voldoende high clearance.
Nog een prettige voortzetting van jullie reis Karin en Marlous. Ik lees bijna elke dag jullie reisverslag .
Als jullie terug naar huis komen is het aan ons

Patrick
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik ben van plan volgend jaar misschien deze trails te rijden met de huurwagen (equinox type). Dit jaar heb ik slechts enkele dirt roads gereden.
Namelijk een dirtroad vanuit Bullhead City naar Oatman, dirtroad naar Paria en de Monument Valley Loop.
Zijn de shafer en long canyon trails vergelijkbaar, iets ruwer of echt veel slechter ?
Namelijk een dirtroad vanuit Bullhead City naar Oatman, dirtroad naar Paria en de Monument Valley Loop.
Zijn de shafer en long canyon trails vergelijkbaar, iets ruwer of echt veel slechter ?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het verschil zit hem in de hoogte. Naar Paria en de Monument Valley loop zijn nagenoeg vlak. Bij de Shäfertrail en de Long Canyon trail moet je nogal wat hoogteverschil overbruggen. Dat betekent dat je met name bij de Shäfertrail via een aantal haarspeldbochten en langs afgronden moet rijden, voor Long Canyon is dit maar een relatief klein stukje.
Het wegdek is mede afhankelijk van de weersomstandigheden. Het wegdek van de Shäfertrail is dit jaar wat verbeterd en goed te doen, de Long Canyon zit één lastig (zanderig, smal, met kuilen en stenen) stukje in van plm 100 m.
Shäfertrail

Marjan
Het wegdek is mede afhankelijk van de weersomstandigheden. Het wegdek van de Shäfertrail is dit jaar wat verbeterd en goed te doen, de Long Canyon zit één lastig (zanderig, smal, met kuilen en stenen) stukje in van plm 100 m.
Shäfertrail

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Shafer zelf vond ik niet echt slecht, maar wel heel veel stenen, opletten dus dat er een volwaardig reservewiel bij de auto zit.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik ben bestuurder, en heb geen hoogtevrees, mijn vriendin wel maar in de auto gaat dat wel meevallen denk ik.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
-
- Amerikakenner
Nee he, waar ligt die Long Canyon nou weer? Nou ja, de Shafer was echt leuk om te rijden en meestal rij je zo langzaam vanwege die stenen dat het wel heel gek moet lopen wil je in de afgrond kukelen. Mijn vriendin heeft ook wel hoogtevrees en was blij dat ze beneden was, maar zei naderhand dat het wel mee viel. Wel dachten we dat het een uurtje was en dan lijkt het alsof er geen eind aan komt...Mn vriendin zei wel 5x: "ah, daar is het einde" (door een hek, water in de verte etc). Achteraf vond ik zo'n route een van de mooiere momenten van de reis; echt 'downtown' Utah. Wel vond ik onze Highlander vrij log en is het beter zo'n Jeepje te huren in Moab, lekkere bandjes! Kwamen 1 verrassende 'traptree' tegen; dacht dat de onderkant eruit lag... :bump:
Gr.
Gr.
Gr, Gerben
nou dat laatste laat ik maar lekker niet lezen aan m'n mede reisgenoten, we huren gewoon zo'n jeepje!! 

-
- Amerikakenner
We kwamen 3 auto's tegen op de hele trail, maar precies bij die 'traptree' kwamen we zo'n rood Jeepje tegen met drie dudes erin, waarvan de bestuurder spontaan met zn hoofd schudde.....Tja, rij niet elke dag op zo'n dirtroad... Inderdaad Thuul: wellicht beter apart Jeepje te huren! Kan allemaal wel met gewone SUV, maar zo'n Jeep rijdt denk ik echt prettiger daar. Plezier!
Gr, Gerben
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij willen volgend jaar ook een Jeep huren in Moab. Ik zag dat er genoeg aanbieders zijn. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde verhuurder? Moet je nog ergens op letten wb verzekeringen etc.?
lijkt me inderdaad verstandiger Gerben, we reizen met een 30ft camper, die komt daar echt niet langs 

- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Bedankt Marjan voor je duidelijke uitleg inclusief de foto's, zo krijg je er toch een beter beeld van. Wij willen de twee route's ook gaan rijden half september, we hebben wel een Jeep gehuurd in Moab. Moet dus gewoon goed komen, als het weer mee zit.
Bianca, wij hebben gehuurd bij Canyonlands Jeep Rentals. Hier op het forum had ik daar goede verhalen over gelezen, o.a. van Monique (Nieuwenoord).
Na september kan ik je er meer over vertellen!
In dit topic lees je er meer over: viewtopic.php?f=7&t=19643&hilit=moab+jeep
Bianca, wij hebben gehuurd bij Canyonlands Jeep Rentals. Hier op het forum had ik daar goede verhalen over gelezen, o.a. van Monique (Nieuwenoord).
Na september kan ik je er meer over vertellen!

In dit topic lees je er meer over: viewtopic.php?f=7&t=19643&hilit=moab+jeep
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerikakenner
Campers langer dan 28ft worden daar geweigerd...!thuul schreef:lijkt me inderdaad verstandiger Gerben, we reizen met een 30ft camper, die komt daar echt niet langs

Gr, Gerben
In mei van dit jaar willen we vanuit Moab naar Potash rijden en dan via de Shafertrail naar Canyonlands om via de Long Canyon weer naar Moab te rijden.Onderweg willen we ook nog naar Musselman arch(White rim road) en naar Corona arch (potash road).Nou heb ik al best veel op dit geweldige forum ronggesnuffeld,maar is het mij nog steed niet duidelijk of dit goed te doen (of al gedaan is) met een gehuurde midsize SUV.Het risico (gehuurde auto op dirtroads)is mij bekend en wij hebben geen last van hoogtevrees.Verder graag reacties of dit allemaal goed te doen is in 1 dag.Graag reacties van ervaringsdeskundigen!!!

Hallo Ruud,
Wij hebben in september een jeep gehuurd en zijn toen vanuit Moab via de Geminibridges route naar Canyonsland gegaan en terug via Shafer, Musselman en Potash. Corona arch hebben we overgeslagen om daar heen te wandelen. Dat willen we dit jaar doen.
We zijn van 9.30 -16.00 uur weggeweest uit Moab, onderweg ruimschoots de tijd genomen voor foto's en wandelingetjes. En om manliefs adrenaline weer op normaal pijl te krijgen want die heeft wel hoogtevrees
Met longcanyon heb ik dus geen ervaring maar misschien krijg je zo wel een idee van afstanden en tijden.
De rit naar Geminibridges ging naar mijn idee wel over slechtere wegen dan vanaf Canyonsland terug. Dus of dat te doen is met een SUV ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Het was voor ons een dusdanige ervaring dat we besloten hebben dit jaar niet met een camper te gaan maar met een midsize SUV!
onderstaande link kan je mgl helpen:
ik moet zeggen, we kregen bij de huur van de jeep een zeer duidelijke routebeschrijving mee met kaarten, misrijden kon bijna niet.
http://www.blm.gov/ut/st/en/fo/moab/rec ... anyon.html
Wij hebben in september een jeep gehuurd en zijn toen vanuit Moab via de Geminibridges route naar Canyonsland gegaan en terug via Shafer, Musselman en Potash. Corona arch hebben we overgeslagen om daar heen te wandelen. Dat willen we dit jaar doen.
We zijn van 9.30 -16.00 uur weggeweest uit Moab, onderweg ruimschoots de tijd genomen voor foto's en wandelingetjes. En om manliefs adrenaline weer op normaal pijl te krijgen want die heeft wel hoogtevrees

Met longcanyon heb ik dus geen ervaring maar misschien krijg je zo wel een idee van afstanden en tijden.
De rit naar Geminibridges ging naar mijn idee wel over slechtere wegen dan vanaf Canyonsland terug. Dus of dat te doen is met een SUV ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Het was voor ons een dusdanige ervaring dat we besloten hebben dit jaar niet met een camper te gaan maar met een midsize SUV!
onderstaande link kan je mgl helpen:
ik moet zeggen, we kregen bij de huur van de jeep een zeer duidelijke routebeschrijving mee met kaarten, misrijden kon bijna niet.
http://www.blm.gov/ut/st/en/fo/moab/rec ... anyon.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2778 Weergaves
-
Laatste bericht door Tinuszke
-