Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp bij route planning gezocht Colorado / Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Indy
Amerika-newbie

Hulp bij route planning gezocht Colorado / Utah

Bericht door Indy »

Wij willen in september vanuit Denver een route doen. We willen zeker Monument Valley bekijken en ik zou zelf ook het liefst Yellowstone bezoeken. Maar aangezien die twee nogal ver uit elkaar liggen zit ik te stoeien met de route. Ik vraag me af of het uberhaupt haalbaar is om in zo'n dag of 18 max. te doen.

Ik dacht aan de volgende route
1. Heenvlucht
2. Aankomst Denver
3. Denver
4. Denver – Rocky Mountains – Cheyenne
5. Cheyenne - Cody
6. Cody - Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone – Grand Teton – Salt Lake City
10. Salt Lake City
11. Salt Lake City – Arches - Moab
12. Moab – Glenn Canyon
13. Glenn Canyon
14. Glenn Canyon – Monument Valley
15. Monument Valley – Mesa Verde
16. Mesa Verder- Grand Junction
17. Grand Junction - Denver
18. Terugvlucht naar Nederland
19. Aankomst Nederland

Er zitten zoveel parken in dat onderste deel. Is er iets wat ik kan schrappen, zodat ik op iets minder dagen uitkom of is het verstandiger om yellowstone niet te doen en dat voor een andere keer te bewaren?
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Hulp bij route planning gezocht Colorado / Utah

Bericht door Gypsygirl1 »

Kijk maar eens naar onze route van 2008, wat wij in 22 dagen (met een camper) hebben kunnen doen vanuit Denver!
En echt overal tijd zat voor gehad.
Succes met je planning!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu in Moab wel erg weinig tijd. Ik zou Glen Canyon laten vallen, en dan een dag Moab en misschien ook nog een dag Yellowstone of Grand Teton erbij. Dan heb je een prachtige route met voldoende tijd overal.
Wij hebben vorig jaar een heel stuk van deze route geddaan, misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Indy
Amerika-newbie

Bericht door Indy »

Ik wilde vanuit Moab steeds de parken bezoeken..
dus steeds terug naar Moab als uitvalsbasis bedacht ik later...
Moab – Canyonlands - Glenn Canyon - Moab
Moab – Monument Valley – Mesa Verde – Moab
en dan van Moab naar Denver terug

Of is dat niet handig?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Persoonlijk vind ik Salt Lake City niet echt spannend. (we wonen in Utah dus shoppen regelmatig in SLC). Het is een grote stad maar er is niet echt veel te doen.
Ik zou denk liever meer tijd in Moab doorbrengen dan SLC. Of je kan bijv. naar Lehi, naar het dinosaurusmuseum + tuinen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Indy schreef:Ik wilde vanuit Moab steeds de parken bezoeken..
dus steeds terug naar Moab als uitvalsbasis bedacht ik later...
Moab – Canyonlands - Glenn Canyon - Moab
Moab – Monument Valley – Mesa Verde – Moab
en dan van Moab naar Denver terug

Of is dat niet handig?
Nee, dat is helemaal niet handig. Kijk eens met googlemaps naar de afstanden!
Moab is de uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands, maar de rest is veel te ver van Moab gelegen.
Voor Mesa Verde heb je minstens een halve dag, maar beter een volle dag nodig, dit heeft geen enkele zin zo.
Ik weet niet precies wat je met Glen (met 1 n) Canyon bedoelt, kijk eens goed naar de toegankelijkheid van het park.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 aug 2009, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Indy
Amerika-newbie

Bericht door Indy »

OKe, ik moet sommige dingen dus nog even goed checken dus.
Misschien Glen Canyon laten vallen en die hele dag voor Canyonlands gebruiken en weer terug naar Moab...
Van Moab naar Mesa Verde is 2.57 uur, dat is prima te doen hoor. Maar daarna dan misschien overnachten in Durango?
Als ik Monument Valley wil bekijken, waar kan ik dan het beste overnachten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Indy schreef:Van Moab naar Mesa Verde is 2.57 uur, dat is prima te doen hoor. Maar daarna dan misschien overnachten in Durango?
Sorry, ik begreep dat je Moab- Monument Valley - Mesa Verde - Moab in 1 dag wou doen.
Het is inderdaad ongeveer 3 uur rijden naar Mesa Verde vanuit Moab, een half uur verder naar de echte bezienswaardigheden. Overnachten kun je in het park (vind ik een aanrader) of in Cortez. Durango ligt erg uit de route tenzij je daarna naar Denver terug rijdt.
Indy schreef:Als ik Monument Valley wil bekijken, waar kan ik dan het beste overnachten?
Ik vond de cabin bij Gouldings Campground erg leuk en uitstekend gelegen. Ik had al naar ons 2008-verlag verwezen, daar kun je er meer over lezen (ook over Moab en Mesa Verde).
Andere mogelijkheden bij Monument Valley zijn Gouldings Lodge en het nieuwe (en duurdere) View hotel.

Marianne
Indy
Amerika-newbie

Bericht door Indy »

Sorry, ik begreep dat je Moab- Monument Valley - Mesa Verde - Moab in 1 dag wou doen.
Dat had ik inderdaad eerst ook, maar dat gooi ik wel om. Daarna moeten we idd de volgende dag weer door naar Denver voor de terugvlucht, dus wil niet al te lang rijden...
Naar die campgrounds zal ik eens gaan kijken! Heel erg dank.
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

leuke route zo, maar ik zou een dag minder Salt Lake city doen en die tijd gebruiken in bijvoorbeeld Grand Teton NP. En ook Glen Canyon zou ik overslaan en die dagen elders gebruiken. Je zou bijvoorbeeld de terugreis naar Denver via Durango, Quray, Gunnisons kunnen doen.

Jan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer