Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis elkur: LA - SF - LV - Saginaw

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis elkur: LA - SF - LV - Saginaw

Bericht door elkur »

Hallo allemaal,

Nadat we hier al ongeveer een half jaar meelezen en erg veel nuttige info kregen, hebben we ons nu ook geregistreerd. In september vertrekken we voor onze eerste rondreis door Amerika. We zitten nu al te popelen van ongeduld :D

Ons reisschema ziet er als volgt uit:
di 8 sep: Brussel - Los Angeles: landen 's avonds, auto ophalen en naar het hotel
wo 9 sepr: Los Angeles: walk of fame, rit langs mulholland drive en in de namiddag naar Santa Monica en Venice
do 10 sep: Los Angeles - San Francisco: enkel de rit gepland vandaag, via I-5.
vr 11 sepr: San Francisco: de stad verkennen, te voet ofwel de 49-mile drive, voor 's avonds al tickets besteld voor Alcatraz
za 12 sep: San Francisco - Yosemite National Park: 's ochtends vertrekken naar Yosemite, daar in de namiddag al een beetje de vallei verkennen, we overnachten in Housekeeping Camp
zo 13 sep: Yosemite National Park: Mariposa Grove, een hike ergens (Vernall Fall?) en 's avonds de zonsondergang bij Glacier Point
ma 14 sep: Yosemite National Park - Lone Pine: de Tioga Road met ergens een korte (2-3u) hike en dan verder
di 15 sep: Lone Pine - Las Vegas
wo 16 sep: Las Vegas - Zion National Park (Springdale)
do 17 sep: Zion - Bryce Canyon National Park
vr 18 sep: Bryce Canyon National Park
za 19 sep: Bryce Canyon - Grand Canyon
zo 20 sep: Grand Canyon
ma 21 sep: Grand Canyon - Las Vegas - Saginaw (bezoek bij vrienden)
di 22 sep: Saginaw
wo 23 sep: Saginaw - Traverse City - Saginaw
do 24 sep: Saginaw - Detroit - Brussel

We hebben alle overnachtingen al gereserveerd omdat we 's avonds geen stress willen hebben om een plekje te zoeken, dus de route ligt redelijk vast, al zijn sommige reservaties nog wel te annuleren.
Wat denken jullie van onze route? Zijn er parken waar we in tijdnood komen?

Sinds een week of twee zijn we de route meer in detail aan het voorbereiden (we zitten al in yosemite zoals je kan zien ;-)): wat kunnen/willen we gaan zien en doen, waar hebben we de tijd voor/waarvoor niet. We hebben de neiging nogal (te)veel te willen zien. Om teleurstelling te voorkomen willen we op voorhand inschatten hoeveel tijd alles kost. Dan kunnen we de verschillende opties voor bijv. hikes meenemen en ter plekke een keuze maken.
Welke kortere hike(s) zouden jullie aanraden bij de Tioga road?

groetjes,
elke & kurt
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Onze eerste rondreis naar het zuidwesten sep 2009

Bericht door GJ »

Ik zou als ik jullie was op 17 september in Zion blijven en pas de volgende dag naar Bryce gaan. Naar mijn idee heb je in Zion meer mogelijkheden om (langere) wandelingen te maken dan in Bryce en het park is ook wat diverser, vonden wij.
Laatst gewijzigd door GJ op 18 aug 2009, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route, wel wat jammer van die I5, maar je hebt inderdaad niet veel tijd om het anders te doen.
Persoonlijk zou ik 1 volle dag (dus 2 nachten) Zion doen, en 1 nacht Bryce, maar de meningen zijn daarover verdeeld. Er valt natuurlijk ook wel wat te schuiven door wat later naar Bryce te vertrekken. Nadeel van 1 nacht Bryce in jullie geval is dat je 's morgens al weer vroeg moet vertrekken. Bryce - Grand canyon is een lange rit, maar wel te doen. Je kunt via Page rijden, of er net onderlangs. Bij Page zou je dan een bezoek aan Antelope Canyon kunnen brengen, en misschien nog Horseshoe Bend.

Overweeg bij Yosemite om de Mariposa Grove te bezoeken op weg van SF naar Yosemite. Je hebt dan niet het stuk van de vallei naar Mariposa Grove twee keer, het kost je ook wel veel tijd, beetje jammer van die dag. De volgende dag is inderdaad Vernal (en Nevada) Fall een goede. Verder kun je de vallei verkennen, en een wandeling bij Glacier Point doen. Of loop de Panorama Trail.
Kijk eens op http://www.yosemitehikes.com voor meer mogelijkheden, ook langs de Tioga Road.
Zie ook ons reisverslag 2008 en ook 2006 (12 augustus) voor mogelijkheden daar.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Inderdaad de meningen Bryce/Zion zijn verdeeld. Ik zou er voor kiezen om twee nachten in/bij Bryce te blijven. Wij vonden het er adembenemend mooi en Zion eigenlijk tegenvallen. Als je één flinke wandeling doet in de canyon (combinatie Queens Garden en Navajo Loop) en misschien nog een kleinere en de viewpoints afgaat, kun je er prima een dag doorbrengen.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Bedankt voor de antwoorden.

Ja, over Zion/Bryce hebben we ons ook al afgevraagd of dit nu de goeie keuze was. Het plan is voorlopig om vanuit Las Vegas ergens halverwege de namiddag in Springdale aan te komen (16 sep) zodat we die dag al even het park in kunnen en dan het grootste deel van de volgende dag (17 sep) ook in Zion gebruiken en pas in de late namiddag of avond naar Bryce rijden waar we dan de volledige volgende dag (18 sep) hebben. Nog even verder over nadenken en kijken of de boeking in Bryce nog wijzigbaar is.
Martin & Marianne schreef:Overweeg bij Yosemite om de Mariposa Grove te bezoeken op weg van SF naar Yosemite. Je hebt dan niet het stuk van de vallei naar Mariposa Grove twee keer, het kost je ook wel veel tijd, beetje jammer van die dag. De volgende dag is inderdaad Vernal (en Nevada) Fall een goede. Verder kun je de vallei verkennen, en een wandeling bij Glacier Point doen. Of loop de Panorama Trail.
Kijk eens op http://www.yosemitehikes.com voor meer mogelijkheden, ook langs de Tioga Road.
Zie ook ons reisverslag 2008 en ook 2006 (12 augustus) voor mogelijkheden daar.
Bedoel je het park binnen te komen langs de zuidelijke ingang? We waren eerst van plan om vanuit San Francisco langs Groveland en de CA-120 het park binnen te rijden en het leek ons dan te laat worden als we die dag vanuit de vallei nog naar de Grove en terug zouden gaan. We willen ons graag in onze cabin in Housekeeping Camp installeren voor het donker wordt en de zonsondergang is al rond 19u. Ik ga de route langs de zuidelijke ingang is even bekijken (zou fijn zijn als dat ons wat meer ruimte geeft de dag nadien) en ook jullie reisverslagen eens goed doornemen.
De Panorama trail is vermoedelijk wat veel als we nog wat anders willen doen die dag (op yosemitehikes staat er 4,5 tot 7u).

Ik amuseer me geweldig met het voorbereiden van deze reis, hopelijk wordt de reis zelf ook zo geweldig!

elke
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Martin & Marianne schreef: Bryce - Grand canyon is een lange rit, maar wel te doen. Je kunt via Page rijden, of er net onderlangs. Bij Page zou je dan een bezoek aan Antelope Canyon kunnen brengen, en misschien nog Horseshoe Bend.
Mmh, moet ik duidelijk nog eens bekijken, want ik dacht dat we niet over Page zouden komen en dus had ik die prachtige foto's van Antelope Canyon al maar uit m'n hoofd gezet.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

elkur schreef: want ik dacht dat we niet over Page zouden komen en dus had ik die prachtige foto's van Antelope Canyon al maar uit m'n hoofd gezet.
Ligt aan je route, als je de US-89 blijft volgen kom je door/langs Page, neem je de Alt US-89 dan kom je niet in de buurt van Page maar kom je langs Lees Ferry, Jacob Lake en Fredonia.
US-89 en Alt US-89 scheiden zich bij Bitter Springs en komen bij Kanab weer samen.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

elkur schreef: Mmh, moet ik duidelijk nog eens bekijken, want ik dacht dat we niet over Page zouden komen en dus had ik die prachtige foto's van Antelope Canyon al maar uit m'n hoofd gezet.
Het is goed te doen op één dag. Wij hebben het andersom gedaan (van de GC naar Page, daar Antelope Canyon gedaan, en toen door naar Bryce) en dat is op zich gunstiger, want als je grens van Arizona naar Utah oversteekt 'win' je een uur en andersom verlies je dus een uur. Maar als je vroeg genoeg vertrekt vanuit Bryce moet je het zeker kunnen redden op één dag!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

elkur schreef:Bedoel je het park binnen te komen langs de zuidelijke ingang? We waren eerst van plan om vanuit San Francisco langs Groveland en de CA-120 het park binnen te rijden en het leek ons dan te laat worden als we die dag vanuit de vallei nog naar de Grove en terug zouden gaan. We willen ons graag in onze cabin in Housekeeping Camp installeren voor het donker wordt en de zonsondergang is al rond 19u. Ik ga de route langs de zuidelijke ingang is even bekijken (zou fijn zijn als dat ons wat meer ruimte geeft de dag nadien) en ook jullie reisverslagen eens goed doornemen.
Ja, dat bedoelde ik, maar ik ga nu twijfelen. :? De route via de 120 is wel mooier. Je kunt ook via de 120 het park binnen rijden en als je niet al te laat bent nog naar de Mariposa grove rijden. Maar misschien is het wel zo rustig om eerst naar de vallei te rijden en het visitor center enzo te bezoeken. Je zou zelfs de Vernal Fall nog kunnen doen, die eerste dag. De Mariposa Grove is te combineren met Glacier Point want op weg naar Wawona kom je langs de afslag van de Glacier Point road.
Wat GP betreft: de zonsondergang is wel mooi daar, maar bedenk dat het niet fijn is om in het donker terug te moeten rijden. En je mist dan ook het uitzicht bij de tunnel view.

Marianne
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

De watervallen stellen in september niet veel voor. Toen wij er in 2008 waren, vonden we het maar zielige stroompjes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Vernal Fall blijft wel stromen en de wandeling ernaar toe/erlangs is prachtig, ook al is het lang niet zo indrukwekkend als in juni.
Er is gelukkig meer te zien in Yosemite.

Marianne
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

We hebben gisteravond de route via CA-49 en 41 eens bekeken maar we zijn er nog niet helemaal uit.
Als we de valley wat gaan verkennen doen we dat dan best met de shuttle bus of kun je te voet naar El Capitan, bridalveil Fall en andere uitzichtpunten in het westen van de valley?
Martin & Marianne schreef: Wat GP betreft: de zonsondergang is wel mooi daar, maar bedenk dat het niet fijn is om in het donker terug te moeten rijden. En je mist dan ook het uitzicht bij de tunnel view.
We beseffen dat we voorzichtig terug zullen moeten rijden, maar we hebben die weg dan al eens gereden dus denken we dat het wel zal meevallen.
Waarom missen we het uitzicht bij tunnel view? Kunnen we dat dan niet zien als we eerder op de dag richting Wawona vertrekken?

We hebben gisteren ook veel gelezen op de NPS website voor Yosemite. De waarschuwingen i.v.m. beren en het wegbergen van eten zijn nogal euh... onheilspellend. Komen de beren ook overdag in de 'bevolkte' delen van het park? Elke wil wel graag een beer zien, maar liefst van niet al te dicht :lol:

Elke & Kurt
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Jan & Wilma schreef:De watervallen stellen in september niet veel voor. Toen wij er in 2008 waren, vonden we het maar zielige stroompjes.
Ook de Vernall fall? Raad je ons dan aan om de hike ernaartoe over te slaan?

Elke & Kurt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

elkur schreef:We hebben gisteravond de route via CA-49 en 41 eens bekeken maar we zijn er nog niet helemaal uit.
Als we de valley wat gaan verkennen doen we dat dan best met de shuttle bus of kun je te voet naar El Capitan, Bridalveil Fall en andere uitzichtpunten in het westen van de valley?
Op de NPS-site kun je mooie kaartjes vinden van de vallei en van de shuttlebusroutes. In het osotelijke deel van de vallei is de shuttlebus echt een aanrader, maar voor de Bridalveil Fall en El Capitan is de auto handiger. Er gaat tegenwoordig wel een shuttlebus naar El Capitan, maar die rijdt minder frequent. Kijk ook eens naar de Yosemite Guide, je krijgt dit krantje bij de ingang van het park, maar het is leuk om de nieuwste versie alvast eens door te nemen. Helemaal achterin staan de shuttlebusroutes.
De Bridalveil Fall kun je het beste doen als je het park binnenrijdt, via de 120 of via de Wawona Road. Als je vanuit Wawona of Glacier Point naar de vallei rijdt kom je langs de Tunnel view.
elkur schreef: We hebben gisteren ook veel gelezen op de NPS website voor Yosemite. De waarschuwingen i.v.m. beren en het wegbergen van eten zijn nogal euh... onheilspellend. Komen de beren ook overdag in de 'bevolkte' delen van het park? Elke wil wel graag een beer zien, maar liefst van niet al te dicht :lol:
Er zijn maar heel weinig mensen die overdag een beer zien in Yosemite. Als er beren in de vallei gesignaleerd worden zijn er ook altijd rangers paraat om ze weg te jagen.
elkur schreef:
Jan & Wilma schreef:De watervallen stellen in september niet veel voor. Toen wij er in 2008 waren, vonden we het maar zielige stroompjes.
Ook de Vernall fall? Raad je ons dan aan om de hike ernaartoe over te slaan?
Ik had hier al op gereageerd; ik vind het nog steeds een mooie wandeling om te doen, ook al is de waterval veel minder indrukwekkend dan in het voorjaar. Ook verder lopen naar de Nevada Fall via de Mist Trail is mooi.
Maar er zijn natuurlijk veel meer wandelmogelijkheden, je zou ook eens naar Hetch Hetchy kunnen kijken, of doe wat langs de Tioga Road.

Marianne
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Bedankt alweer voor je uitgebreide uitleg marianne!

We hebben een lijstje gemaakt met allemaal verschillende wandelingen en plaatsen/uitzichtpunten die we kunnen gaan bekijken en dan kijken we ter plekke wel waar we het meest zin in hebben of dat er misschien nog iets leuks georganiseerd wordt door de rangers (een sunset talk of stargazing tour lijkt ons wel leuk).

Marianne, als ik het goed heb uit jullie verslagen, hebben jullie zowel in Housekeeping Camp als in Curry Village al gelogeerd. Welke accomodatie vond je het best? Wij hebben nu een reservatie voor HKC maar er zijn opnieuw cabins vrijgekomen in curry village.

Elke&Kurt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebebn inderdaad zowel in Housekeeping Camp als in Curry Village gelogeerd (en ook in de lodge en in White Wolf). Het enige wat we nog niet gedaan hebben is de Ahwahnee, maar dat zit er ook niet in denk ik :wink: en Tuolumne Lodge.

In CV hadden we vorig jaar een cabin with bath. De andere cabins en de tenten in CV ken ik niet. Onze cabin was heel eenvoudig, vrij klein, we hadden 2 doubles en konden niet alle tassen kwijt in de kamer. Maar prima om te overnachten, en onze cabin lag ook lekker dicht bij alle voorzieningen. We hebben ook al eens een kamer gehad in CV, de Stoneman room. Die is ruimer en luxer.

Onze favoriet is echter HKC. De ligging is prachtig, aan de Merced River, helemaal mooi als je een River unit hebt. Het lijkt op een camping, met telkens 2 tenten tegen elkaar aan. De gemeenschappelijke achterwand en de zijwanden zijn van beton, de rest is canvas.
Het leuke is dat je een picknicktafel erbij hebt, en een fire ring. Wij hadden toen een propaanbrander bij ons zodat we ook zelf eten konden klaarmaken.
Je moet in principe zelf je beddengoed meenemen, maar ze verhuren ook dekens en lakens. Er zijn meerdere was- en toiletgebouwen. De douches zitten in een apart, centraal gebouw. Is allemaal redelijk primitief.
In HKC zitten vaak families die er dagen of weken zitten en vaak ook hun tent prachtig aankleden met een mat, lampjes etc. Het kan wel eens rumoerig zijn rindom het kampvuur, hoewel het altijd wel op tijd rustig is. De voorzieningen bij CV zijn uitgebreider (een buffetrestaurant, coffeecorner, pizza-afhaal, taqueria, meerdere winkels, zwembad, fietsverhuur), terwijl bij HKC alleen een winkeltje is, en een wasserette (de enige in yosemite). Beide locaties liggen op loopafstand van elkaar (1 halte met de shuttlebus) dus voor de voorzieningen maakt het niet veel uit.
Op www.yosemitepark.com kun je ook informatie vinden over alle accommodatie.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Er zijn maar heel weinig mensen die overdag een beer zien in Yosemite. Als er beren in de vallei gesignaleerd worden zijn er ook altijd rangers paraat om ze weg te jagen.
Onze eerste beer zagen wij in de vallei, dichtbij Bridalveil Falls tussen de bomen. Hij was wel tamelijk ver weg. Ik heb wel een aantal fotos gemaakt maar hij was net iets te ver weg om hem mooi te krijgen. Stom eigenlijk maar wij hadden helemaal niet door dat beren prima bomenklimmers zijn. Wij sloegen steil achterover toen wij hem net een eekhoorn in een boom zagen klauteren. :shock: Wij voelden ons direct ietsje minder 'safe' wandelend tussen de bomen :lol: , almaar omhoog kijkend of er geen beer tussen de takken naar ons aan het loeren was :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, het blijft uitkijken! :wink:
En bruine beren zijn inderdaad goede bomenklimmers in tegenstelling tot grizzlyberen.

De vraag waar ik op reageerde ging over de "bevolkte" delen van het park- ik denk dat je daar niet echt bang hoeft te zijn, wat niet wil zeggen dat er daar geen beren zijn. Maar rondom de campings en bij HKC en CV zijn de rangers wel alert.

Marianne
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Wij zijn vorige maand op klaarlichte dag (7:30 in de ochtend) midden op de "Day Use" parkeerplaats in Yosemite Village een zwarte beer (in de kleur bruin.....) tegengekomen. In open gebied dus. We zaten in de camper, dus waren niet bang, en hij gunde ons ook geen blik, maar hij was wel groter dan ik gedacht had. Na een paar minuten draaide hij zich om en schommelde weg, zodat wij konden parkeren.

Bottom line: het is dus eigenlijk nogal onvoorspelbaar waar en wanneer je een beer tegen zou kunnen komen.....
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

chips, zal ik toch nog maar even lezen wat je precies moet doen als je een beer tegen het lijf loopt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer