Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke wandelingen in welk National Park is aan te raden?
Welke wandelingen in welk National Park is aan te raden?
Hoi hoi
Welke wandelroute in welk park is aan te raden?
Wij bezoeken oa de Grand canyon, Bryce canyon, Zion en Yosemite...
Alle parken bezoeken we minimaal 1 dag.
Ik heb op dit forum al een beetje gezocht maar nog niet echt het antwoord gevonden...
WIj zijn niet echt wandelaars, al zien we niet op tegen een stevige klim....
Als je eenmaal het uitzicht ziet is dat denk ik vast en zeker de moeite waard!
Ik las wel al dat bryce verschillende viewpoints heeft maar is dit genoeg om een goede indruk van het park te krijgen?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Welke wandelroute in welk park is aan te raden?
Wij bezoeken oa de Grand canyon, Bryce canyon, Zion en Yosemite...
Alle parken bezoeken we minimaal 1 dag.
Ik heb op dit forum al een beetje gezocht maar nog niet echt het antwoord gevonden...
WIj zijn niet echt wandelaars, al zien we niet op tegen een stevige klim....
Als je eenmaal het uitzicht ziet is dat denk ik vast en zeker de moeite waard!
Ik las wel al dat bryce verschillende viewpoints heeft maar is dit genoeg om een goede indruk van het park te krijgen?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Re: Welke wandelingen in welk National Park is aan te raden?
Voor Bryce: combinatie van Queens Garden Trail en Navajo Loop, waarbij je dichtbij en langs de hoodoos komt; viewpoints geven 'enkel' een mooi uitzicht van boven. ( ... 054762958/)
Jaap
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zou toch wel heel veel op het forum te vinden moeten zijn!
Maar een prima startpunt is de NPS-site. Ga naar het park van je keuze en kijk onder Plan Your Visit. Daar vind je bij de meeste parken een overzicht van de hikes.
Googelen op day hikes + parknaam geeft ook veel info.
Voor Yosemite is dit een heel handige site.
Voor meer informatie over een specifieke trail kun je altijd op het forum terecht.
Bij binnenkomst in een park krijg je een krantje uitgereikt (ook als PDF op de NPS-sites te vinden) waarin je ook informatie over wandelingen en andere activiteiten kunt vinden. Ook informeren bij het visitor center is verstandig, dan weet je meteen of sommige trails wellicht niet begaanbaar zijn (sneeuw, beren, vallende rotsblokken, flash floods).
Marianne
Maar een prima startpunt is de NPS-site. Ga naar het park van je keuze en kijk onder Plan Your Visit. Daar vind je bij de meeste parken een overzicht van de hikes.
Googelen op day hikes + parknaam geeft ook veel info.
Voor Yosemite is dit een heel handige site.
Voor meer informatie over een specifieke trail kun je altijd op het forum terecht.
Bij binnenkomst in een park krijg je een krantje uitgereikt (ook als PDF op de NPS-sites te vinden) waarin je ook informatie over wandelingen en andere activiteiten kunt vinden. Ook informeren bij het visitor center is verstandig, dan weet je meteen of sommige trails wellicht niet begaanbaar zijn (sneeuw, beren, vallende rotsblokken, flash floods).
Marianne
-
- Amerikafan
Hoi,
In GC: bright angel trail tot aan 1,5 mile resthouse, als je nog verder kunt tot 3 mile resthouse, nog verder indian garden!
Bryce: Navajo/queen's garden
Zion: Angels landing of een stuk ervan, narrows, zion canyon overlook (niet echt een trail)
Arches: devil's garden trail of een deel ervan.
Chari
In GC: bright angel trail tot aan 1,5 mile resthouse, als je nog verder kunt tot 3 mile resthouse, nog verder indian garden!
Bryce: Navajo/queen's garden
Zion: Angels landing of een stuk ervan, narrows, zion canyon overlook (niet echt een trail)
Arches: devil's garden trail of een deel ervan.
Chari
Hier staan ook nog wat tips.
viewtopic.php?f=7&t=22327&p=353437#p353437
viewtopic.php?f=7&t=17113&p=267893#p267893
viewtopic.php?f=7&t=22327&p=353437#p353437
viewtopic.php?f=7&t=17113&p=267893#p267893
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Vraagje:
Is de angel landing hike echt niet geschikt voor mensen met hoogtevrees?
Wij hebben allebei een beetje hoogtevrees en heb op verschillende site's gelezen dat deze hike dan niet echt geschikt is...
Maar het lijkt ons wel de mooiste hike...
En als je deze hike helemaal loopt kom je dan bij de narrows?
Is de angel landing hike echt niet geschikt voor mensen met hoogtevrees?
Wij hebben allebei een beetje hoogtevrees en heb op verschillende site's gelezen dat deze hike dan niet echt geschikt is...
Maar het lijkt ons wel de mooiste hike...
En als je deze hike helemaal loopt kom je dan bij de narrows?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Linda,
Kijk eens naar de eerste link die Joyee heeft gegeven, daar staat onder andere iets over Angels Landing in.
Je kunt natuurlijk net zo ver lopen als je wil, en terug gaan als je niet verder durft. Maar er zijn veel meer prachtige wandelingen in Zion, staar je niet alleen blind op Angels Landing.
De Narrows ligt aan het eind van de canyon. Je rijdt met de shuttlebus naar het eindpunt en loopt eerst de Riverside walk waarna je verder kunt lopen door het water. Zie daarvoor ons 2008-verslag.
Ligt jullie route al helemaal vast? Hoeveel tijd hebben jullie in Zion? En wanneer ga je? De Narrows is niet aan te raden in het voorjaar of begin van de zomer als het water te koud is en te hoog staat.
Marianne
Kijk eens naar de eerste link die Joyee heeft gegeven, daar staat onder andere iets over Angels Landing in.
Je kunt natuurlijk net zo ver lopen als je wil, en terug gaan als je niet verder durft. Maar er zijn veel meer prachtige wandelingen in Zion, staar je niet alleen blind op Angels Landing.
De Narrows ligt aan het eind van de canyon. Je rijdt met de shuttlebus naar het eindpunt en loopt eerst de Riverside walk waarna je verder kunt lopen door het water. Zie daarvoor ons 2008-verslag.
Ligt jullie route al helemaal vast? Hoeveel tijd hebben jullie in Zion? En wanneer ga je? De Narrows is niet aan te raden in het voorjaar of begin van de zomer als het water te koud is en te hoog staat.
Marianne
We komen 15 september s'middags rond 12u aan in Zion...
En de volgende dag gaan we richting Las vegas maar dat is pas tegen/in de avond...
We willen eigenlijk de 15e de angel landing lopen en de 16e smorgens beginnen met de river side walk (narrows)...
En de volgende dag gaan we richting Las vegas maar dat is pas tegen/in de avond...
We willen eigenlijk de 15e de angel landing lopen en de 16e smorgens beginnen met de river side walk (narrows)...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat zou ik omdraaien, Angels Landing in de middag is niet echt lekker, vol in de zon en nergens schaduw.
Op de Riversite Walk heb je nog wat schaduw en je kan op het eind ook nog het water in van de Narrows om wat verkoeling te zoeken.
Op de Riversite Walk heb je nog wat schaduw en je kan op het eind ook nog het water in van de Narrows om wat verkoeling te zoeken.
Klopt, wij gingen op een hele hete dag (dik over de 100 graden) de Narrows doen en waren blij verrast dat er schaduw was, 's middags, en dat we lekker pootje konden baaien, zo was die wandeling goed te doen.
- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Linda,
Wij hebben vorige maand ook die parken bezocht en heerlijk gewandeld. Zie ons reisverslag voor de details en wat foto's.
Wij hebben vorige maand ook die parken bezocht en heerlijk gewandeld. Zie ons reisverslag voor de details en wat foto's.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Weet iemand ook hoelaat ongeveer de zon op komt en onder gaat?
http://www.timeanddate.com/worldclock/s ... =-11&day=1Linda81 schreef:Weet iemand ook hoelaat ongeveer de zon op komt en onder gaat?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Hoi René!
Bedankt voor je reactie!
Ik heb je site bekeken. Erg overzichtelijk en leuk om te lezen!
Op youtube heb ik een indruk gekregen van de angel landing, denk dat het toch echt niets voor mij is die hoogte
Dus zal het een andere hike worden..
Bedankt voor je reactie!
Ik heb je site bekeken. Erg overzichtelijk en leuk om te lezen!
Op youtube heb ik een indruk gekregen van de angel landing, denk dat het toch echt niets voor mij is die hoogte

Dus zal het een andere hike worden..
En Marianne
Ook jullie reisverslag heb ik gelezen. Er staan een aantal goede tips bij waar ik nog niet aan had gedacht
.
Onder andere de waterschoenen!
Ook jullie reisverslag heb ik gelezen. Er staan een aantal goede tips bij waar ik nog niet aan had gedacht

Onder andere de waterschoenen!
-
- Amerikakenner
Wij vonden in Yosemite de Mist Trail naar Vernal en Nevada Falls erg leuk, voorbij Nevada Falls kan je dan een deel van de Muir Trail nemen om weer terug te komen. Zo maak je er een 'loop' van. http://yosemiteexplorer.com/trails/mist
Ilona
Ilona
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
We zijn eruit!
Bryce canyon: navoyo loop, queens garden trail... samen ongeveer 5km
Zion: Angels landing.. ongeveer 8.6km en de river side walk 3.3km
Yosemite: Mist trail (vernal,nevada falls) ongeveer 15 km
Grand canyon: Bright angel trail ongeveer 19,2 km, al weten we deze nog niet zeker.. Hangt van het weer af en de info die we terplekke krijgen..
Of heeft iemand een andere tip voor de grand canyon..
Bryce canyon: navoyo loop, queens garden trail... samen ongeveer 5km
Zion: Angels landing.. ongeveer 8.6km en de river side walk 3.3km
Yosemite: Mist trail (vernal,nevada falls) ongeveer 15 km
Grand canyon: Bright angel trail ongeveer 19,2 km, al weten we deze nog niet zeker.. Hangt van het weer af en de info die we terplekke krijgen..
Of heeft iemand een andere tip voor de grand canyon..
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Het lijkt me niet dat jullie de Bright Angel trail helemaal gaan wandelen, zeker als je geen echte wandelaar bent. Hou er rekening mee dat je bij de Bright Angel trail eerst omlaag loopt en dezelfde afstand ook weer omhoog moet aangezien het maar een one way trail is en geen loop. Wij hebben de Bright Angel Trail gelopen in november 2002 en zijn tot aan het eerste rustpunt omlaag gelopen. 's Morgens vroeg begonnen met een dikke trui aan en muts op vanwege de kou, maar toen eenmaal de zon begon de schijnen en we bergop moesten lopen werd het snikheet.
Een andere optie voor Yosemite zou ook nog de Four mile trail kunnen zijn of, mits je tijd genoeg hebt, de Panorama Trail.
Een andere optie voor Yosemite zou ook nog de Four mile trail kunnen zijn of, mits je tijd genoeg hebt, de Panorama Trail.
-
- Amerikakenner
je zal zeker geen spijt krijgen van de Mist Trail Linda! Erg leuk! Vooral niet vergeten om via de Muir Trail terug te komen, dan loop je niet twee keer hetzelfde pad en de gezichten over de watervallen vanaf Muir zijn erg fraai.
V.w.b. Bright Angel: bedoel je dat je die helemaal naar beneden wil doen, heen en terug in een dag? Dat wordt ter zeerste afgeraden! Het is een zware trail en met de hitte daarzo zeker niet verstandig. Er zijn echter een aantal punten op de trail waar je makkelijk (of ok, relatief makkelijk
) naartoe kan op een dag: Indian Garden bv.
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/hike-smart.htm
ilona
V.w.b. Bright Angel: bedoel je dat je die helemaal naar beneden wil doen, heen en terug in een dag? Dat wordt ter zeerste afgeraden! Het is een zware trail en met de hitte daarzo zeker niet verstandig. Er zijn echter een aantal punten op de trail waar je makkelijk (of ok, relatief makkelijk

http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/hike-smart.htm
ilona
Groetjes, Ilona
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties