Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wannes: San Francisco - Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wannes
Amerika-newbie

Reis Wannes: San Francisco - Las Vegas

Bericht door wannes »

Dag iedereen!

Binnenkort vertrekken wij met zijn vieren naar California. We komen 15 september aan in San Francisco en vliegen 6 weken later terug vanuit Las Vegas.
Ik heb een ruwe trip in gedachten, aangeduid op deze kaart
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 2eb7d96172

De route komt hier op neer;

SF - Lassen Volcanic Park - Bodie (ghost town) - Yosemite - Kings Canyon - Sequoia - Death Valley - Mojave- Grand Canyon - Bryce - Zion - Las Vegas

Een aantal vragen die bij mij opkomen;

- Ik ben vooral geïnformeerd over de nationale parken, dus voorlopig mss wat veel natuur(voor mij niet maar mss voor mijn reisgenoten :) ) en wat weinig stadjes, dorpjes, cultuur, ... => Iemand tips voor speciale of gezellige plaatsen of andere bezienswaardigheden op deze route?
- Kan iemand mij een boek aanraden met dagtrips en meerdaagse hikes van alle nationale parken in Cali?
- Is LA de moeite? Ik heb gehoord dat LA wat overroepen is en voor ons de omweg niet waard is(zie kaart), wat vinden jullie hiervan?
- Is Bodie de meest interessante ghost town? Iemand mss minder touristische of speciale alternatieven?
- Zouden jullie op bepaalde plaatsen de route ombuigen/veranderen? Waarom?

Graag had ik advies/ suggesties/commentaar op onze trip van mensen met ervaring!
Alle soort tips zijn welkom!!

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten vanuit België!
Wannes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mening gevraagd over trip California!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Wannes, welkom op het forum!

Je route klinkt erg leuk (ik zie hem niet, je moet de link die je rechtsboven ziet in je bericht kopieren). Is ook goed te doen in 6 weken, je kunt nog wel wat parken en steden toevoegen aan de reis, maar het is ook heerlijk om voldoende tijd voor elk park uit te trekken.

Ik ben vooral geïnformeerd over de nationale parken, dus voorlopig mss wat veel natuur(voor mij niet maar mss voor mijn reisgenoten ) en wat weinig stadjes, dorpjes, cultuur, ... => Iemand tips voor speciale of gezellige plaatsen of andere bezienswaardigheden op deze route?
Je zou via Sacramento kunnen rijden. Ook langs de CA49 (de goudzoekersroute) heb je leuke plaatsjes (zie ook ons 2006-verslag).

- Kan iemand mij een boek aanraden met dagtrips en meerdaagse hikes van alle nationale parken in Cali?
Ik ken geen boek waarin voor meerdere parken hikes staan, hoewel Fodors The Complete Guide to the narional Parks of the West in de buurt komt. Er zijn gidsen van Lonely Planet per park, of voor een aantal parken (Yosemite, en Yosemite en Sequoia NP) en Rough Guides, waarin de meeste dayhikes staan. Heel handig en hanteerbaar. Verder heb je series als Best easy day hikes en Great walks. In elk park kun je bij het visitor center keizen uit een enorm aantal gidsen. Of kijk alvast eens hier voor Yosemite, en op de NPS-site.

- Is LA de moeite? Ik heb gehoord dat LA wat overroepen is en voor ons de omweg niet waard is(zie kaart), wat vinden jullie hiervan?
Is zeker de moeite maar het hangt helemaal van je interesses af. Pretparken, studiotours, musea, winkels, hollywood, stranden, te veel om op te noemen.

- Is Bodie de meest interessante ghost town? Iemand mss minder touristische of speciale alternatieven?
Ja, Bodie is zeer zeker de moeite, ik vind het ook niet echt toeristisch. Het ligt alleen niet op de route, tenzij je via Lake tahoe en de 395 naar Yosemite rijdt. Wat natuurlijk wel een goed idee is (maar je mist dan de CA49).

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik denk dat je heel veel tijd hebt en nog veel meer zou kunnen doen/bezoeken!!! Leuk hoor!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie de route nu. Sequoia/Kings Canyon laat je hierin links (of eigenlijk rechts) liggen.
Om die mee te nemen moet je na Yosemite (waar je dus via Bodie en de Tioga Pass naar toe rijdt) naar Sequoia en dan daarvandaan naar Death valley.
Afhankelijk van hoe lang je overal blijft zou je na Monument Valley nog naar Moab (Arches en Canyonlands) kunnen gaan.
En wellicht valt Page ook nog ergens in te passen.

Marianne
Linda81
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda81 »

wannes schreef: Kan iemand mij een boek aanraden met dagtrips en meerdaagse hikes van alle nationale parken in Cali?
Wij gaan zelf 6 september die kant op en hebben het boek: Verenigde staten zuidwest van de anwb gekocht...
Er staat voor ons erg veel nuttige info in ook over de parken.
Misschien dat het iets voor jullie is?
Bento
Amerikafan

Re: Reis Wannes: San Francisco - Las Vegas

Bericht door Bento »

Hoeveel kilometer is het? Wij doen in 30 dagen 5200 km pure route, we zijn nu 27 dagen onderweg en zitten al over de 6400 km :) Je kan waarschijnlijk nog véél meer toevoegen aan je route en er ook meer tijd besteden. Voor de meeste parken hadden wij maar 1-2 dagen uitgetrokken namelijk.
wannes
Amerika-newbie

Bericht door wannes »

Het is een 4000 km ongeveer. We kunnen er inderdaad nog wel wat bijdoen (LA bvb) maar best ook niet te veel zodat we alles op ons gemak kunnen doen. Gemiddeld honderd km per dag rijden, dat is toch heerlijk :)
Als je nog tips zou hebben laat het maar weten!

Geniet nog van je reis!

Wannes
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zou je adviseren om Moab toe te voegen. Canyonlands en Arches zijn echt heel mooi! En vooral ook de Scenic Byway 128 die langs de Colorado River loopt, echt de moeite waard en ik denk dat jullie er genoeg tijd voor hebben.

Willen jullie de focus echt op natuur leggen of wil je ook steden zien? Want naast LA is natuurlijk ook San Diego nog een optie. Je zou zelfs kunnen overwegen een beetje van Colorado mee te pakken.
wannes
Amerika-newbie

Bericht door wannes »

Iedereen al bedankt voor de zeer nuttige tips!
Ik heb mijn route aangepast!
Meer suggesties zijn nog altijd welkom!!

Wannes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer