Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Paula(58): Phoenix v.v. (AZ-NM-TX-UT)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paula58
Amerika-expert

Reis Paula(58): Phoenix v.v. (AZ-NM-TX-UT)

Bericht door paula58 »

Ook wij zijn weer bezig geweest met de plannen voor volgend jaar, de tickets hebben we vorige week geboekt, misschien wat vroeg maar wij waren tevreden met de prijs en daar gaat het tenslotte om.
We vertrekken 31 mei van Amsterdam naar Phoenix en vliegen na 37 dagen weer terug (6 juli)

Dag 1 - Amsterdam-Phoenix (doorrijden naar Mesa)
Dag 2 - Scottsdale (Apache Trail)
Dag 3 - Scottsdale
Dag 4 - Scottsdale-Tucson
Dag 5 - Tucson
Dag 6 - Tucson
Dag 7 - Tucson-Bisbee
Dag 8 - Bisbee-Safford
Dag 9 - Safford-Silver City
Dag 10- Silver City-El Paso
Dag 11- El Paso-Carlsbad
Dag 12- Carlsbad
Dag 13- Carlsbad-Alamogordo
Dag 14- Alamogordo-Soccorro
Dag 15- Socorro-Santa Fe
Dag 16- Santa Fe
Dag 17- Santa Fe-Albuquerque
Dag 18- Albuquerque
Dag 19- Albuquerque-Holbrook
Dag 20- Holbrook-Chinle
Dag 21- Chinle – Moab
Dag 22- Moab
Dag 23- Moab
Dag 24- Moab
Dag 25- Moab – Torrey
Dag 26- Torrey
Dag 27- Torrey – Escalante
Dag 28- Escalante – Kanab
Dag 29- Kanab
Dag 30- Kanab – Page
Dag 31- Page
Dag 32- Page – Sedona
Dag 33- Sedona
Dag 34- Sedona –
Dag 35- Sedona-Prescott
Dag 36- Prescott-Phoenix
Dag 37- Phoenix – Amsterdam

We proberen er geen race-reis van te maken en hebben vaak wel redelijk veel tijd.
Achter de dagen staan wel bezienswaardigheden tussen haakjes, dit zijn wat ideeën die we eventueel kunnen gaan doen, dus geen vast programma (maar we hebben ook nog even de tijd) en er kan nog veel veranderd worden maar eigenlijk vonden we het zelf wel aardig.
Het enige wat vaststaat zijn de 4 dagen in Moab van 20 tot 24 juni omdat we hier een villa gaan huren samen met Jaap (Jaha van het forum hier)

Graag jullie mening, tips, en wat er eventueel anders moet/kan.
Vooral speciale overnachtingen vinden we wel leuk, dus geen 4 of 5 sterren hotels maar leuke cabins, B&B's, cottages etc.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door paula58 op 13 apr 2010, 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis Paula(58) 2010: AZ-NM-TX-UT

Bericht door Annie »

hihi even de datum aanpassen anders is het een echte race reis. :wink:
Wel een mooie route.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Paula(58): Phoenix v.v. (AZ-NM-TX-UT)

Bericht door Mickey99 »

Schitterende reis Paula, dat heb je heel mooi in elkaar gepuzzeld! :doublethumb:
Lekker dat de tickets al geboekt zijn en als je tevreden bent met de prijs moet je nu gewoon niet meer naar de prijzen kijken ;)

Erg leuk en gezellig dat jullie samen met Jaap een villa gaan huren in Moab en ik wens jullie succes met het zoeken naar een geschikte villa. Ook héél véél plezier met de voorpret want die is nu al officieel begonnen he? ;)

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat gaat een prachtige reis worden door Paula en Jos!

Vind het zelf één van de mooiere gebieden in Amerika. :D

Ben zelf verschillende keren in deze gebieden geweest zoals je ongetwijfeld gelezen zult hebben in mijn reisverslagen. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Prachtige reis Paula! Een gedeelte van jullie reis gaan wij volgend jaar ook doen, alleen hebben wij niet zoveel dagen als jullie ;) Jammer dat wij zijn gebonden aan het hoogseizoen want wij hadden ook wel samen met jullie en Jaap in de villa willen zitten :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat een mooie route Paula! Wat hebben jullie heerlijk veel tijd en ook een mooie rustige route met veel tijd voor alle dingen die jullie willen doen.
Hij lijkt in grote lijnen op de route die wij volgend jaar gaan doen.
En wij gaan pas in juli, dus ik hoop heel erg dat jullie weer een liveverslag gaan bijhouden.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Paula en Jos, dit is werkelijk een super mooie reis. Ik ken de hele route met alle bezienswaardigheden (behalve Little Egypt, dat moet nog) en zelfs mijn persoonlijke top 10 zit er in...... :D

Deze vakantie is echt iets om je op te verheugen.

Veel plezier met de verdere voorbereiding.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dag 19- Albuquerque-Gallup-Holbrook (Sky City, Petrified forest NP)
op dit stuk van de route zou je ook El Malpais NM en El Morro NM mee kunnen nemen, zeker El Morro NM is de moeite waard.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 19 en 20
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je hebt mogelijk een leuk slaapplekje gevonden in Scottsdale, maar ik zou geloof ik na de Apache Trail (weer) in Globe of Florence (bij andersom rijden) overnachten en dag 3 al in Tuscon eindigen.
Saguara NP kun je het beste bewaren voor de namiddag en sunset.
Je hebt nu misschien weinig tijd voor Bisbee (even wat anders) en dag 8 vind ik vrij vol.
Dag 10: voor de sfeer hoop ik dat je "No Country for Old Men" gaat zien (of al hebt gezien).
Dag 14: White Sands is het mooist op de namiddag en begin avond. Na bezoek aan WS zou ik Alamogordo of Las Cruces als overnachtingsplek kiezen.
Dag 17 of 18: http://www.66diner.com/
Dag 19: Ski City was gesloten toen ik er in april was. Ik vermoed dat je buiten weekenden een grotere kans maakt dat het open is.
Dag 25: Vroeg beginnen. Reken op een dag met heel veel stops, want dit is een schitterende route!
Dag 28: Wil je rustig genieten van deze omgeving, dan zou je zelfs nog een nacht in Cannonville of Tropic tussen kunnen voegen (misschien een cabin in Kodachrome).
Johan
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dank jullie wel alvast, datum aangepast (gebeurt me wel vaker :wink: )

@Rob, El Malpais NM en El Morro NM liggen mooi op de route en zien er goed uit voor een bezoekje.

johan1973 schreef:Je hebt mogelijk een leuk slaapplekje gevonden in Scottsdale, maar ik zou geloof ik na de Apache Trail (weer) in Globe of Florence (bij andersom rijden) overnachten en dag 3 al in Tuscon eindigen.
We hebben nog nergens een overnachtingsplaats gevonden en dag 2 en 3 kunnen ook omgedraaid worden, omdat je de eerste dag altijd vroeg wakker bent leek ons dat wel een goed idee om de Apache trail de eerste dag te doen en daarna een relaxdagje in te lassen, we hadden eerst de route anders en eindigend in Florence maar heb begrepen dat de er in de plaats zelf niets te beleven valt

Je hebt nu misschien weinig tijd voor Bisbee (even wat anders) en dag 8 vind ik vrij vol.
Wat er achter de dagen staat zijn ook alleen maar de eerste ideeën, wat er eventueel te doen is

Dag 10: voor de sfeer hoop ik dat je "No Country for Old Men" gaat zien (of al hebt gezien).
Heb ik wel gezien maar zal dat vlak voor vertrek nog een keer kijken, zo zijn er volgens mij nog wel meer films die zich afspelen in onze route zoals "Contact"

Dag 14: White Sands is het mooist op de namiddag en begin avond. Na bezoek aan WS zou ik Alamogordo of Las Cruces als overnachtingsplek kiezen.
Dag 13 willen we op tijd vertrekken uit Carlsbad en dan al naar WS en ook de eveningstroll doen en de volgende ochtend nog terugkeren om het ook in de morgen te zien en daarna doorrijden naar Socorro

Dag 17 of 18: http://www.66diner.com/
Dank je, staat genoteerd

Dag 28: Wil je rustig genieten van deze omgeving, dan zou je zelfs nog een nacht in Cannonville of Tropic tussen kunnen voegen (misschien een cabin in Kodachrome).
Gaan we over nadenken maar als we de volgende dag White Pocket willen doen zullen we vroeg moeten verschijnen.
Johan
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Over speciale overnachtingen:
In Boulder, langs de Scenic Route 12 tussen Torrey en Escalante, hebben wij overnacht bij Mikhaal en Tina die op hun eigen terrein 3 tipi's en 1 yurt hebben staan.
Vonden wij niet duur en het ligt behoorlijk afgelegen. Je moet namelijk nog een mijl of 4,5 over Hells Backbone Road rijden om er te komen.
Bij de tipi's staat een keukentje met hierin eigenlijk alles wat je nodig hebt.
Wij hebben er lekkere eitjes gebakken en kregen sla uit hun eigen tuin :)
Aan het huis van Mikhaal en Tina hebben ze twee kleine badkamertjes gebouwd, met ieder een toilet, douche en wastafel.
Kijk maar eens op http://www.crazycoyote.info of je het iets vindt.
Ik denk dat het niet helemaal goed uitkomt met jullie route, maar misschien lijkt het je bijzonder genoeg om een kleine aanpassing te maken.
Ferran
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferran »

Mooie route wij doen ook het stuk van Alburqueque richting Las Cruces.
Bedankt voor de tips die jullie erbij hebben gezet.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi Paula,
Super route!!
In escalante hebben we in escalante iutfitters geslapen.
Het is wel een gezamelijke badkamer maar super schoon.
Hier hebben we echt een leuk verblijf gehad!!
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ziet er leuk uit Paula! En lekker lang ook! Ben Jaloers hahaha!

Ik kan je geen tips geven want ben totaal niet bekend met het gebied... :dance:

Veel plezier met het verder voorbereiden van de route!
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Ben inderdaad ook jaloers :lol: Mooie reis en lekker lang de tijd zeg!
Veel plezier alvast weer met de verdere voorbereidingen!

Groetjes,

Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

Nou Paula, je hebt lang genoten van die vliegtax die je dan eindelijk hebt teruggekregen. Meteen maar weer nieuwe tickets geboekt :D
Het wordt weer een prachtige reis. Veel plezier met de voorbereidingen.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik ben even wezen speuren bij de cabins die jullie hier opgegeven hebben, alleen jammer dat je bij de tipi's die Claudie als tip gaf minimaal 2 nachten moet verblijven. Ook vinden het wel prettig een eigen toilet te hebben.

In Torrey kwam ik nog wel de Cowboy Homestead cabins tegen, ziet er wel mooi uit, iemand hier al eens geweest?

Ook kwam ik op de route nog Fort Bowie tegen (bij Wilcox) en de Pinery Canyon Road, wie is hier wel een geweest en heeft die bergpas gereden?

Wat mag ik bij El Paso niet overslaan en in welk deel van de stad is het leuk te overnachten?
We zitten wel een beetje te twijfelen over White Pocket in Kanab, die jeeptocht schijnt nogal heftig te zijn dus wellicht iets anders doen.?????
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

The Pinery Canyon Road hebben wij ook op het programma staan voor volgend jaar. Marlous en Karin hebben die route vorig jaar gereden. Had je deze websites al gezien?: http://www.fs.fed.us/r3/coronado/forest ... pinery.jpg en
http://www.fs.fed.us/r3/coronado/forest ... e_cr.shtml
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij zijn vorig jaar via de Pinery Canyon Road naar Chiricahua NM gereden. Een hele mooie route, het grootste deel van de onverharde weg was prima begaanbaar maar er zaten wel enkele slechtere stukken tussen. Geen probleem voor een SUV hoor. Onderweg kom je door Cave Creek Canyon, een mooie rotsomgeving en deels ook veel groen. Verder rijdt je veel door bossen heen, met hier en daar weidse uitzichten op de meer open plekken.

Je schrijft dat je twijfelt over White Pocket omdat de jeeptour nogal heftig schijnt te zijn. Was je van plan de route zelf te rijden? Dan is het inderdaad nogal lastig, vooral op de zanderige gedeeltes loop je (veel!) kans dat je vast blijft zitten. Maar als je het met een gids wilt doen, dan is het goed te doen hoor. Het is een lange rit (vanuit Kanab drie uur heen, drie uur terug) en behoorlijk hobbelig hier en daar. Dat is vermoeiend, maar verder niet echt heftig hoor.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

@Bianca, die website was ik nog niet tegengekomen en heb hem maar gelijk even opgeslagen en denk dat we de Pinery Canyon Road maar toevoegen aan onze route, ziet er wel leuk uit om te rijden.

@Henriëtte, we willen White Pocket zeker niet zelf gaan rijden maar de bedoeling was om dit met Terry te gaan doen. Afgelopen vrijdag hebben we Karin (Karinita) gesproken en die vertelde dat het wel erg hobbelig is en zeker af te raden voor mensen met rugproblemen, vandaar dat we nu wel wat twijfelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer