Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bekeuring "gevaarlijk" inhalen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
bibitv
Amerikafan

bekeuring "gevaarlijk" inhalen

Bericht door bibitv »

Onze vakantie is maandag voorbij en was tot nu toe super. Vandaag reden we tussen san simeon en morro bay. Voor ons reed een RV die ik op een onderbroken stipellijn inhaalde. Keurig zoals het hoorde, dacht ik. Vanuit de tegenovergestelde richting kwam er pick-up aan en blijkbaar was de 2e wagen een politiewagen. Zo ver dus dat ik dat niet eens kon zien.
Ik voegde netjes terug in en zag de politiewagen onmiddellijk een U-turn maken. We werden onmiddellijk aan de kant gezet. Het gevolg laat zich raden: kaalgeschoren macho met zonnebril en gebleachte tanden kwam uit de politiewagen gestapt, hand op zijn vuurwapen. Ik vroeg hem wat ik mis gedaan had: You were unsafe passing and passing without sufficient clearance. Hij schreef een bekeuring uit en vertelde ons dat we naar de Superior Court in Paso Robles moesten bellen. Tegen de tijd dat we in ons hotel waren was deze echter gesloten. Morgen is het weekend en maandag vertrekken we naar Belgie.

Weet iemand of je zo kan vertrekken?
Heb je de volgende keer in de States heibel?
Of kan je credit card alsnog gecharged worden door Dollar?

We zijn er helemaal niet gerust in en het ergste is dat we ons aan de toegelaten snelheid hielden en absoluut niet gevaarlijk reden. Maar goed... je wist meteen wat voor vlees je in de kuip had als Mr Cop zijn Kop in de auto stak....
:cry: :cry:
:cry:
rhaf
Amerikafan

Re: bekeuring "gevaarlijk" inhalen

Bericht door rhaf »

Hoi Bibitv,

Jaren geleden zijn wij betrokken geweest bij een aanrijding in New Mexico waarbij de tegen partij zwaar lichamelijk letsel opliep.
Ik ben toen mee genomen naar het bureau omdat de agenten ter plaatsen mij bekeurden voor een aantal overtredingen waarvan zij vonden dat
die ten grondslag lagen aan het ongeval.
Er werd iets als een process verbaal opgesteld en ik moest een bepaald bedrag meteen betalen en daarmee dacht ik dat de kous af was. Maar blijkbaar
waren de feiten dusdanig dat ik zou moeten verschijnen voor een rechter die mij additioneel oa tot een soort rij-instructie "cursus"zou kunnen veroordelen.

Eea gebeurde ook op een vrijdag en daar wij op weg waren naar Florida en een redelijk strak schema hadden stonden wij voor een gelijk dilemma.
Ik heb dit destijds ook eerlijk aan de betreffende "desk sergeant" aangegeven. Na enig overleg kreeg ik het advies om mijn reis gewoon te vervolgen.

Maar ja ik zag al situaties ontstaan dat ik of aan de grens van de staat opgewacht zou kunnen worden ala "smoky and the bandit" of "gepakt" zou kunnen worden op het vliegveld van Miami ivm het trachten te ontlopen van een rechtzaak. Tja, je bent een buitenlander en hebt geen verstand van de lokale rechten en plichten etc, dus wat moet je doen?

De betreffende agent gaf toen aan dat gezien de ernst van de overtreding(en) mijn niet verschijnen voor de rechter in zou houden dat er automatisch een plea van no-contest of zo iets ingegeven zou worden. Min of meer zou ik bij verstek tot een voorwaardelijke straf veroordeeld worden en dat zou dan het einde zijn.

Ik heb hier later nooit meer iets van ondervonden mbt het huren van een auto of zo.

Mbt het ongeluk is later een rechtzaak tegen mij aangespannen. Maar deze is na enige maanden tegen mijn en mijn advokaten hun wil in, geschikt door de betreffende verzekeringsmaatschappijen op verzoek van de tegenpartij. Mijn enige genoegdoening was dat mijn advokaten aangaven dat het bedrag waarvoor geschikt werd zo laag was dat deze volledig op zou gaan aan de juridische kosten van de tegenpartij en hij er nooit een dollar van zou zien. Hij was volledig dronken, had verschillende regels overtreden en was achterop mijn auto gereden....wij wisten dit allemaal en het bewijs was veelvuldig. Echter door de welliswaar mindere overtredingen welke ik schijnbaar had begaan had de zaak nog maanden kunnen doorgaan en dat was duurder dan schikken.

Mijn advies zou dus zijn. Vraag morgen bij de receptie of zij het standaard nr van de lokale politie hebben (dus niet 911), bel dat nr en vraag welk politie bureau van enig omvang op zaterdag open is. Ga daarheen en vraag een gesprek aan met een supervisor en leg je situatie voor. Laat hen eea op papier zetten
voor je weer vertrekt, dan weet je waar je aan toe bent en dat het zo afgerond is.
In het ernstigste geval krijg je een bedrag te betalen voor de bekeuring, maar dat is dan waarschijnlijk ook alles.

Succes.

VrGr,
Mark
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

PS.

Dit zijn denk ik de betreffende artikelen:

Passing Without Sufficient Clearance
21751. On a two-lane highway, no vehicle shall be driven to the left side of the center of the roadway in overtaking and passing another vehicle proceeding in the same direction unless the left side is clearly visible and free of oncoming traffic for a sufficient distance ahead to permit such overtaking and passing to be completely made without interfering with the safe operation of any vehicle approaching from the opposite direction.

Amended Ch. 50, Stats. 1973. Effective January 1, 1974.

De tweede vind ik niet exact, maar zal waarschijnlijk hier op neer komen:

Unsafe passing on left;

(1) A person commits the offense of unsafe passing on the left if the person violates any of the following requirements concerning the overtaking and passing of vehicles:

(a) The driver of a vehicle that is overtaking any other vehicle proceeding in the same direction shall pass to the left of the other vehicle at a safe distance and shall not again drive to the right side of the roadway until safely clear of the overtaken vehicle.

(b) Except when overtaking and passing on the right is permitted (Unsafe passing on right), the driver of an overtaken vehicle shall give way to the right in favor of an overtaking vehicle and shall not increase the speed of the overtaken vehicle until completely passed by the overtaking vehicle.

(c) The driver of a vehicle shall not drive to the left side of the center of the roadway in overtaking and passing a vehicle proceeding in the same direction unless the left side is clearly visible and is free of oncoming traffic for a sufficient distance ahead to permit the overtaking and passing to be completed without interfering with the operation of a vehicle approaching from the opposite direction or a vehicle overtaken.

En ter info:

What Happens When the Police Stop You
The police officer will ask for your driver's license, your car's registration, and your proof of insurance and may ask you to step outside your car. For infractions and some misdemeanors, the officer can write a ticket and ask you to sign it. The ticket is also called your "Notice to Appear" in court. The officer will give you a copy. Signing the ticket doesn't mean you admit that you're guilty. It just means that you promise to appear in court or pay the fine.
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Mark, alvast bedankt.
We zullen proberen om maandag voor ons vertrek toch nog even te bellen naar Superior Court....helemaal gerust zijn we er toch niet in. We vinden het vooral erg onterecht, gezien we ons echt aan de verkeersregels gehouden hebben.
Maar jammeren zal helaas niet helpen...
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Hoi Bibitv,

Maak je maar niet zo ongerust.

Veel van deze "bekeuringen" kunnen tegenwoordig via het internet afgehandeld worden. De bekeuringen welke ik gezien heb in de VS
zijn in het algemeen al veel lager dan die welke voor vergelijkbare overtredingen in Nederland worden uitgeschreven.

Maar waarom wachten tot maandag als je je ongerust maakt? Voor je gemoedsrust kun je nog steeds vandaag of morgen langs een lokaal politie bureau,
je verhaal vertellen en dan zijn er twee mogelijkheden naar mijn idee, of je krijgt het voor elkaar dat ze het verscheuren of je moet betalen en dan weet je
hoe en wat je moet doen, toch?

VrGr,
mark
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

We zijn vandaag langs de lokale politie gegaan, maar deze konden er jammer genoeg niet veel over zeggen en verwezen ons door naar de Highway Patrol Office. Deze was gesloten omdat het zaterdag was. er was wel iemand die permanentie deed, maar die had niet veel zin had om de deur open te maken.

Ik denk dat we voorlopig weinig kunnen doen... hopelijk verjaart zo'n boete ooit want ik voel er weinig voor om te gaan betalen voor iets wat we echt niet gedaan hebben.
Hopelijk kunnen we zonder al te veel problemen vertrekken en zien we wel of we er nog iets van horen.

Zijn er nog anderen met gelijkaardige ervaringen ???
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Verjaren zal het niet, ik zou echt even goed informeren, want deze boete is niet gekoppeld aan je kenteken maar aan je naam, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een parkeerboete,die naar Dollar gaat, zal deze dus onbetaald blijven als je geen actie onderneemt.

Het bellen naar de superior court zegt me niks, maar als het (voor de wet althans) een serieuze overtreding is, zou ik desnoods vanuit huis er achter aan gaan, en niet het risico willen lopen dat je een volgende keer bij binnenkomst in de problemen komt omdat er een verkeersovertreding open staat op jou naam die niet betaald is.
Kan je ter plekke geen contact krijgen, desnoods in België via de ambassade proberen op te lossen?

Of het verder terecht of onterecht is kunnen wij niet beoordelen, dat is jou woord tegenover dat van de agent, en drie keer raden wie dat wint.....
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou die agent wint niet altijd hoor.
Het court systeem is hier heel anders dan in Nederland.
Wij zijn hier nu twee keer naar court geweest en twee keer is de boete verlaagd.

De eerste keer reed ik te hard en is de boete verlaagd naar 9 mile te hard.
Moest $15,- boete betalen en $120,- court kosten en geen punten op mijn rijbewijs.
En dat laatste is hier het belangrijkste. In Nederland maakt dat dus niks uit.

De tweede keer hebben we een advocaat het laten regelen, want het naar court gaan is
hier een langdurige kwestie. Er zijn velen met je die de bekeuring verlaagd willen zien.
Hij is dus voor ons naar court gegaan. En nu moest mijn man zelfs geen boete te betalen alleen de Court kosten.

Wat ik zou aanraden is vraag wat de hoogte van de bekeuring is, betaal die, plea guilty
en je bent van de verdere problemen af en hoef je ook niet naar court.
De punten op je rijbewijs krijg je toch niet. (en ook geen verhoging van je verzekerings premie)

Wil je echt gerechtigheid, dan kun je een advocaat nemen die voor jou naar court gaat.
De kosten hangen een beetje van het delict af, maar voor speeding was dat hier $150,- en dan de boete en courtkosten eventueel.
In jullie geval zal de boete denk ik zo maar kwijt gescholden kunnen worden.
Echter je moet wel de courtkosten betalen en als die zo ongeveer even hoog zijn als de advocaat kosten,
heeft het geen zin om dan een een advocaat te nemen.

Kortom het woord Court, maakt het allemaal wat enger in Nederlandse ogen, maar het werkt hier voor verkeerst overtredingen echt anders.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helemaal met Staceybeesie eens. Afhankelijk van de hoogte van de boete loont het zeker om naar court te gaan, als je hier woont. Aangezien jullie daar de gelegenheid niet toe hebben, zou ik de boete betalen, tenzij je echt je stem wilt laten horen, dan een advocaat inhuren. Maar dat kan dus meer in de papieren lopen, dan "gewoon" betalen. Overigens is hier geen landelijk systeem van mensen op het vliegveld tegenhouden vanwege onbetaalde verkeersboetes. Als je dus in Washington bijvoorbeeld zou landen, zou een boete in Californie niet naar voren komen bij immigratie. Of de individuele staten wel zoiets op de vliegvelden hebben, betwijfel ik ook, want USCIS, de immigratie instantie, is een federale instantie en heeft niets met de affaires van de staten te maken. Het zou een eindeloze administratie worden om van alle honderden miljoenen mensen in dit land bij te houden, wie er wel of niet zijn boetes heeft betaald. Als je nu iemand had doodgereden was het misschien wat anders, maar gewoon zo'n inhaalboete, waarbij niets is voorgevallen verder, is een veel te kleine vis is een enorme oceaan.

@Mark -- dat schikken, omdat de litigatie kosten anders hoger zouden zijn, is ons ook een keer overkomen. Een taxichauffeur reed op mijn man in en de passagier van die taxi vervolgde de chauffeur en mijn man, omdat hij zogenaamd RSI had gekregen van dat ongeluk. Om ervan af te zijn betaalde onze verzekering hem $35000, goedkoper, dan voor het gerecht bewijzen, dat dat natuurlijk grote onzin was. Tja...
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Bedankt voor al deze nuttige info.
We kregen ook een mailadres van Superior Court en we gaan trachten vanuit Belgie het nodige te doen en eerst en vooral al eens te informeren wat het bedrag van de boete zal zijn...Het belangrijkste is, is dat we gewoon kunnen vertrekken en daarna bekijken wat we ermee doen.

Vandaag is het onze laatste volledige dag en gaan we er nog even flink van genieten !
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Houdt ons op de hoogte, bibi!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij krijgen elke reis wel eens een bekeuring. De laatste (october 2007) was in Texas (88 mph ipv 80 mph op I10). Aangezien we nog een hele reis voor de boeg hadden (meer dan een maand) hebben we de bekeuring in ontvangst genomen en hebben onze reis afgemaakt. Nooit meer iets van gehoord en niet betaald.
Ik weet echter niet of dit de juiste manier is....
Yeehaw
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Yeehaw, bedankt. Ik denk dat wij dit ook gaan doen. Ze hebben onze adresgegevens opgevraagd en dan zien we wel of we wat ontvangen of niet...
Onze laatste dikke halve dag is ingezet... het is mooi geweest en zonde dat het alweer zo snel voorbij is. Nog even wat gaan genieten toch :dance:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Yeehaw schreef:Wij krijgen elke reis wel eens een bekeuring. De laatste (october 2007) was in Texas (88 mph ipv 80 mph op I10). Aangezien we nog een hele reis voor de boeg hadden (meer dan een maand) hebben we de bekeuring in ontvangst genomen en hebben onze reis afgemaakt. Nooit meer iets van gehoord en niet betaald.
Ik weet echter niet of dit de juiste manier is....
Yeehaw
Zo'n beetje de enige weg in heel amerika waar je sneller mag rijden dan 75 mph en dan nog net daar precies een bekeuring oplopen. Heb je mazzel gehad, want elders in de US was je in dat geval minimaal 13 mph te snel geweest, en vast wel een veel dikkere bekeuring opgelopen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Op die andere wegen rijden we geen 88 mph Loek, alhoewel....
BobDylan
Amerika-ontdekker

Bericht door BobDylan »

Ik kreeg ooit een boete voor te snel rijden in Utah ( 5 mijl te hard ofzo, boete 61 dollar) . Dit moest betaald worden door middel van een cheque (kon niet met creditcard). We hadden nog 2 weken voor de boeg en dachten er niet meer zo over na. Op het vliegveld terug naar huis wilden we het bij een bank gaan regelen, maar er was geen enkele bank open. Toen zijn we maar gewoon op het vliegtuig naar huis gestapt.

De agent had mijn rijbewijsgegevens genoteerd en eenmaal thuis kreeg ik nog een paar brieven, waarin de boete telkens weer wat verhoogd werd. Ik heb er verder niks aan gedaan, maar toen ik dit jaar (3 jaar later) weer naar de States ging was ik wel bang dat dit direct naar voren zou komen bij de douane. Dat is toch niet echt een lekker gevoel, aangezien er in die brief wel gedreigd was dat er een 'arrest warrant' uitgevorderd kon worden door de rechter. Het laatste wat je wilt is toch wel direct weer teruggestuurd worden naar Nederland (of voor enorme kosten komen te staan vanwege zo'n stomme boete). Ik heb toen op internet op een site uitgezocht of er zo'n arrest warrant op mijn naam in Utah te vinden was, en die was er niet, dus heb ik de gok maar gewoon gewaagd. Op het vliegveld in Denver kon ik zo doorlopen, niks aan de hand, maar misschien als ik in Utah nog eens een keer aan de kant gezet wordt, dat dit dan wel nog naar voren komt. Zien we dan wel weer :) Denk wel dat ik voor de zekerheid maar iemand anders laat rijden als ik nog eens in Utah kom.

Moraal van dit verhaal : zo snel mogelijk toch maar gewoon betalen, is het voor je gemoedsrust wel waard. Ook al gaan dit soort dingen nu nog allemaal per staat, je weet nooit of al die gegevens nog eens in een landelijk computersysteem terecht komen, paranoide als die amerikanen zijn tegenwoordig.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die gegevens over kleine verkeersovertredingen komen niet in een landelijk systeem terecht, dat is een Nederlandse uitvinding. Het zou veel te duur zijn om zo'n systeem op te zetten in een land met vijftig autonome staten en 300 miljoen inwoners en nog eens miljoenen toeristen, die allemaal nagetrokken moeten worden in zo'n geval. Veel duurder, dan de niet betaalde boetes bij elkaar. Het is hier al moeilijk om de echte misdadigers na te trekken van staat tot staat. Waarmee ik overigens niet wil zeggen, dat je je boete niet netjes moet betalen, natuurlijk. Doen wij in Nederland ook, tenslotte.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Yeehaw schreef:Op die andere wegen rijden we geen 88 mph Loek, alhoewel....
100mph gaat ook 8)

Al moet ik toegeven dat we toen "hoerenchance" gehad hebben (zoals ze dat hier mooi op z'n Vlaams zeggen)... Ik was samen met nog iemand begeleider van onze reis toen en m'n co begeleider vond het niet leuk dat ik hem volgde... Dus vlamde hij overal serieus door met snelheden +100mph... Aangezien het voor mij de eerste keer in de US was was ik genoodzaakt om hem te volgen omdat hij ook zelden of nooit degelijke info gaf waar we zouden samenkomen... Gelukkig kan ik een aardig stukje autorijden en kon hij me nooit losrijden maar plezant was het alvast niet... Vooral in Yosemite & Death Valley was dit niet echt aangenaam voor de inzittenden. Logischerwijs zijn onze wegen dan ook gescheiden na die bewuste reis... Ik rij graag door hier in de EU maar in de USA doe je dit best niet... De wagens zijn er trouwens niet voor gemaakt ook... Amper na enkele dagen verschenen er al foutmeldingen van het remsysteem op het dashboard...

Binnen enkele weken gaan we het wat kalmer aandoen :)
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Wat een gedoe allemaal; als het goed is zit je nu weer in Belgie.. Zeker als je je niet schuldig hebt gemaakt aan een overtreding.

Ik kreeg laatst een flinke flits in mn neus in LA, door rood gereden. Geen idee of ik nou nog een kadootje krijg uit de States?? Lijkt me sterk dat Alamo dat voor mij gaat betalen?
Gr, Gerben
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De remsystemen van de auto's zijn een stuk beter geworden de laatste jaren, maar ik begrijp wat je bedoelt . Ooit lang geleden een minivan gehuurd en remmen deed het kreng vrijwel niet....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer