Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lauren: Hulp bij route uitstippelen + update
Reis Lauren: Hulp bij route uitstippelen + update
Volgend jaar ga ik met een paar vrienden op roadtrip door enkele staten maar ik ben bang dat ik heel veel mooie bezienswaardigheden zal missen omdat ik niet echt veel van de staten afweet, voornamelijk mbt nationale parken. (Ik zal er natuurlijk zelf ook dingen over opzoeken maar sommige pareltjes zijn enkel door de locals gekend en sommige heel toeristische dingen zien er geweldig uit op papier maar blijken dan echt tegenvallers te zijn)
http://tinyurl.com/yg7qtz3
Dit is een heeeel grof uitgestippelde route van wat we zouden willen doen.
Enkele dingen die we zeker willen zien zijn:
-Salt Lake City, UT
-Provo, UT
-Las Vegas, NV
-Los Angeles, CA
-San Francisco (en Emeryville), CA
Enkele dingen die we wel graag zouden doen:
-Grand Canyon, AZ
-Mammoth Lakes, CA
-Klamoth Falls, OR
-Reno, NV
-Portland, OR
-Anaheim, CA
-Sequoia bossen
Er zijn heel veel opties en we hebben een ietwat flexibele reistijd (alle tussen de 14 en 21 dagen is ok), maar het is heel moeilijk om prioriteiten te stellen en een efficiënte route te berekenen.
Welke plekken die ergens in de buurt van SLC, Provo, LV, LA en SF liggen zijn zeker de moeite waard om te bezoeken? Welke dingen op het tweede lijstje kunnen best overgeslagen worden en welke zijn echte musts? Welk tijdsframe is haalbaar? Hebben jullie iets gelijkaardigs gedaan? Hoeveel reden jullie dan? (Ik zal er zeker ook de reisverslagen op naslaan)? Enige andere (algemene) tips?
Alvast hartelijk bedankt,
Lauren
http://tinyurl.com/yg7qtz3
Dit is een heeeel grof uitgestippelde route van wat we zouden willen doen.
Enkele dingen die we zeker willen zien zijn:
-Salt Lake City, UT
-Provo, UT
-Las Vegas, NV
-Los Angeles, CA
-San Francisco (en Emeryville), CA
Enkele dingen die we wel graag zouden doen:
-Grand Canyon, AZ
-Mammoth Lakes, CA
-Klamoth Falls, OR
-Reno, NV
-Portland, OR
-Anaheim, CA
-Sequoia bossen
Er zijn heel veel opties en we hebben een ietwat flexibele reistijd (alle tussen de 14 en 21 dagen is ok), maar het is heel moeilijk om prioriteiten te stellen en een efficiënte route te berekenen.
Welke plekken die ergens in de buurt van SLC, Provo, LV, LA en SF liggen zijn zeker de moeite waard om te bezoeken? Welke dingen op het tweede lijstje kunnen best overgeslagen worden en welke zijn echte musts? Welk tijdsframe is haalbaar? Hebben jullie iets gelijkaardigs gedaan? Hoeveel reden jullie dan? (Ik zal er zeker ook de reisverslagen op naslaan)? Enige andere (algemene) tips?
Alvast hartelijk bedankt,
Lauren
Laatst gewijzigd door nightfoal op 07 nov 2009, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Reis nightfoal: Hulp bij route uitstippelen
Tussen Las Vegas en Salt lake City liggen de parken Zion en Bryce. Deze parken zijn absoluut de moeite waard.
Je kunt vanaf Las Vegas de 15 volgen en dan ter hoogte van Hurricane de 9 nemen door het park. Als je dan na een bezichtiging van het park weer aan de oostkant er uit gaat kom je op de route naar Bryce NP.
Ik weet niet hoe je de Grand canyon wilt bezoeken want die heb je niet in de route ingepland. je kunt vanuit Las Vegas een helicoptervlucht naar het park maken. Maar je kunt er ook met de auto naartoe rijden. Dan zou ik je route iets veranderen en na de Grand Canyon via Page naar Zion en Bryce gaan.
Waarom wil je naar Provo, wat is daar voor bijzonders te zien?
Vanaf Portland kun ook via Bend naar Klamath Falls rijden. Echt een schitterende omgeving, zie ons reisverslag (vanaf dag 16)
Ik vind het voor 14 dagen wel een te lange route. Ik zou zelf niet helemaal vanaf Portland naar Salt lake city rijden. Ik zou óf beginnen in San francisco , óf eindigen in las Vegas. Nu ben je heel veel aan het rijden en hebt weinig tijd om ook iets te zien.
Marjon
Je kunt vanaf Las Vegas de 15 volgen en dan ter hoogte van Hurricane de 9 nemen door het park. Als je dan na een bezichtiging van het park weer aan de oostkant er uit gaat kom je op de route naar Bryce NP.
Ik weet niet hoe je de Grand canyon wilt bezoeken want die heb je niet in de route ingepland. je kunt vanuit Las Vegas een helicoptervlucht naar het park maken. Maar je kunt er ook met de auto naartoe rijden. Dan zou ik je route iets veranderen en na de Grand Canyon via Page naar Zion en Bryce gaan.
Waarom wil je naar Provo, wat is daar voor bijzonders te zien?
Vanaf Portland kun ook via Bend naar Klamath Falls rijden. Echt een schitterende omgeving, zie ons reisverslag (vanaf dag 16)
Ik vind het voor 14 dagen wel een te lange route. Ik zou zelf niet helemaal vanaf Portland naar Salt lake city rijden. Ik zou óf beginnen in San francisco , óf eindigen in las Vegas. Nu ben je heel veel aan het rijden en hebt weinig tijd om ook iets te zien.
Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 03 nov 2009, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik ben het met Marjon eens. Ik zou in eerste instantie zeker Oregon schrappen. Voor 2 á 3 weken is dit teveel van het goede om erbij te doen.
Kijk eens in dit topic routekaartjes 2009. Hierin staan tal van voorbeelden voor routes. Tevens krijg je dan ook een idee waar mensen zoal heen gaan, wat voor bezienswaardigheden er zijn en vooral wat haalbaar is in de tijd die jij ter beschikking hebt.
In de openingspost van dat topic staan ook links naar de routekaartjes van de voorbijgaande jaren. Genoeg om je even wat te verdiepen hierin. Het is echt iets om een begin te maken met je planning. Bovendien kun je in het Zuidwestenforum reisverslagen lezen over het gebied wat jij wilt zien. Lees je eens wat in, dan krijg je al een veel beter idee over wat je wilt zien.
Marjan
Kijk eens in dit topic routekaartjes 2009. Hierin staan tal van voorbeelden voor routes. Tevens krijg je dan ook een idee waar mensen zoal heen gaan, wat voor bezienswaardigheden er zijn en vooral wat haalbaar is in de tijd die jij ter beschikking hebt.
In de openingspost van dat topic staan ook links naar de routekaartjes van de voorbijgaande jaren. Genoeg om je even wat te verdiepen hierin. Het is echt iets om een begin te maken met je planning. Bovendien kun je in het Zuidwestenforum reisverslagen lezen over het gebied wat jij wilt zien. Lees je eens wat in, dan krijg je al een veel beter idee over wat je wilt zien.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp Provo ook niet zo goed, en Klamath Falls lijkt me ook niet direct een doel op zich. In je lijstje staat wel Mammoth Lakes maar geen Yosemite. Verdiep je eens in de parken, en probeer niet te veel te doen in 2 weken. Alleen Californië met misschien Las Vegas en de Grand Canyon lijkt me al heel wat voor 2 of 3 weken.
Marianne
Marianne
Wel, het probleem op zich was eigenlijk: Er zijn twee dingen die we met ons groepje eigenlijk zeker gaan doen, de reden van ons trip zeg maar: a) Gaan kamperen met vrienden uit Provo (vandaar dus de stop in Provo
) en b) een bezoek aan de Pixar studio's in Emeryville, bij San Fransisco. Vandaar kwam dus het idee om er ineens een roadtrip van te maken, want als je zoveel centjes betaalt voor een ticket naar Amerika kan je het maar ineens goed doen dachten we zo, vandaar ook dat we misschien de neiging hebben om iets te veel in één keer te proberen doen.

Re: Reis Lauren: Hulp bij route uitstippelen UPDATE
Na overleg hebben we besloten om voor 3 weken te gaan, ik heb de beginpost dus geupdatete.
* Opmerking moderator - Marco:
De update uit het eerste bericht, heb ik naar dit bericht gebracht. Dat is voor de samenhang van dit topic duidelijker.
Update
We hebben ondertussen beslist dat we voor 3 weken zulen gaan, dat geeft ons best wat extra tijd.
Ik heb geprobeerd een beetje een route ineen te puzzelen. We kunnen sowieso niet alles zien wat we zouden willen zien, helaas, dus hier is één van de honderden opties:

Dag 1: Salt lake city
Dag 2: Salt lake city
Dag 3: Salt lake city - Provo
Dag 4: Provo
Dag 5: Provo
Dag 6: Provo - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Death Valley - Mammoth lakes
Dag 11: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Emeryville
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Mendocino (of Bodega Bay)
Dag 18: Mendocino (of Bodega Bay) - Eureka
Dag 19: Eureka - Klamath falls
Dag 20: Klamath falls - Portland
Ik kom zo uit op 3200 kilometer op 21 dagen. Er staan 20 dagen ingepland zodat er nog een dag speling is (en eventueel tijd voor een bezoek aan Portland als alles perfect volgens plan zou verlopen). Ik vind de route eigenlijk net ietsje aan de lange kant, maar ik wil de reis niet in SF beëindigen en weet geen andere ietwat grote luchthaven zijn.
Een andere optie zou zijn om van SF ipv naar het noorden naar het zuiden de PCH te rijden om dan in LA te eindigen, maar ik heb LA in Juni nog bezocht dus dat zou ik toch een klein beetje zonde vinden. Wat zou de beste optie zijn?
* Opmerking moderator - Marco:
De update uit het eerste bericht, heb ik naar dit bericht gebracht. Dat is voor de samenhang van dit topic duidelijker.
Update
We hebben ondertussen beslist dat we voor 3 weken zulen gaan, dat geeft ons best wat extra tijd.
Ik heb geprobeerd een beetje een route ineen te puzzelen. We kunnen sowieso niet alles zien wat we zouden willen zien, helaas, dus hier is één van de honderden opties:

Dag 1: Salt lake city
Dag 2: Salt lake city
Dag 3: Salt lake city - Provo
Dag 4: Provo
Dag 5: Provo
Dag 6: Provo - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Death Valley - Mammoth lakes
Dag 11: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Emeryville
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Mendocino (of Bodega Bay)
Dag 18: Mendocino (of Bodega Bay) - Eureka
Dag 19: Eureka - Klamath falls
Dag 20: Klamath falls - Portland
Ik kom zo uit op 3200 kilometer op 21 dagen. Er staan 20 dagen ingepland zodat er nog een dag speling is (en eventueel tijd voor een bezoek aan Portland als alles perfect volgens plan zou verlopen). Ik vind de route eigenlijk net ietsje aan de lange kant, maar ik wil de reis niet in SF beëindigen en weet geen andere ietwat grote luchthaven zijn.
Een andere optie zou zijn om van SF ipv naar het noorden naar het zuiden de PCH te rijden om dan in LA te eindigen, maar ik heb LA in Juni nog bezocht dus dat zou ik toch een klein beetje zonde vinden. Wat zou de beste optie zijn?
Laatst gewijzigd door nightfoal op 08 nov 2009, 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Reis Lauren: Hulp bij route uitstippelen + update
Wat je ook zou kunnen doen, is een middag ofzo naar Santa Barbara. Erg leuke stad, de Mission is zeker een aanrader, en SB is gewoon erg leuk
. Misschien in te plannen als je van LA naar SF gaat, ligt toch op je route als je de 101 neemt langs de kust.
Groetjes van een andere Lauren haha

Groetjes van een andere Lauren haha

Ik heb mijn dagplanning in mijn updatepost eventjes veranderd in een kaartje. Ik hoop dat jullie er wat feedback kunnen over geven. Ik heb wat over de parken gelezen en ik vind het heel moeilijk om er enkele uit te kiezen. Op dit moment heb ik een voorkeur voor Zion en Yosemite, ten koste van valley of fire state park en de grand canyon (en horse shoe bend en en en...). Graag zou ik ook eens naar de groenere regionen reizen, vandaar dus de keuze om na SF niet naar LA maar naar Portland te rijden, maar zoals ik aangaf vind ik de route een beetje krap.
Je kunt vanuit SLC ook de andere kant langs naar Las Vegas.
SLC
Moab (Dead horse state park, Canyon lands island in the sky, Arches NP)
Natural Bridges
Valley of the gods, Goose neck state park.
Monument valley
Grand canyon south rim
Stukje route 66
Hooverdam
Las Vegas
Death Valley
En dan zuidelijk naar Los Angeles of Noordelijk naar San Francisco. Zelf zou ik LA laten liggen en via het een zuid route uit death valley via Red rock state park en Bakersfield naar Sequoia national park rijden. Vandaar naar San Francisco en wat je verder nog wil zien.

SLC
Moab (Dead horse state park, Canyon lands island in the sky, Arches NP)
Natural Bridges
Valley of the gods, Goose neck state park.
Monument valley
Grand canyon south rim
Stukje route 66
Hooverdam
Las Vegas
Death Valley
En dan zuidelijk naar Los Angeles of Noordelijk naar San Francisco. Zelf zou ik LA laten liggen en via het een zuid route uit death valley via Red rock state park en Bakersfield naar Sequoia national park rijden. Vandaar naar San Francisco en wat je verder nog wil zien.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou toch in LA eindigen. Heb je de kustweg tussen SF en La ook al gedaan? Ik weet niet wat je allemaal gedaan hebt in LA, je hoeft er natuurlijk ook geen tijd door te brengen, maar als je niet in SF wilt eindigen lijkt LA mij wel voor de hand liggen. Je hebt dan iets meer ruimte in je route dan wanneer je naar Portland rijdt.
Als je veel groen wilt zien zou je ook na Yosemite nog naar Sequoia kunnen gaan en vandaar naar SF (met misschien nog een stuk van de kustroute) en dan daar eindigen.
Als je niet naar sequoia gaat kun je in yosemite ook sequoiabomen bekijken, dan is een extra dag daar ook niet gek. Denk er aan dat je op tijd boekt als je in het park wilt overnachten! Gaan jullie overal kamperen?
Marianne
Als je veel groen wilt zien zou je ook na Yosemite nog naar Sequoia kunnen gaan en vandaar naar SF (met misschien nog een stuk van de kustroute) en dan daar eindigen.
Als je niet naar sequoia gaat kun je in yosemite ook sequoiabomen bekijken, dan is een extra dag daar ook niet gek. Denk er aan dat je op tijd boekt als je in het park wilt overnachten! Gaan jullie overal kamperen?
Marianne
Moab lijkt me erg enorm mooi, maar de combo van Moab + GC leek me zo zonde om "snel snel" te doen. Of heb je aan twee dagen per park echt genoeg? Het zou zo ook wel fijn zijn dat ik dan het Sequoia park kan doen, want daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik heb de PCH nog niet gereden nee, daar kijk ik zoooo enorm naar uit. Ik wist niet echt welk deel van de highway het mooiste was, maar dat leek me toch het noordelijk deel te zijn voor zover vriend google maps me daarmee kon helpen. hebben jullie daar misschien ervaringen mee?
Ik heb telkens gecouchsurft, maar dat kan natuurlijk niet in de parken. Ik denk wel dat het eerder traditionele lodging zal worden, voor zover dat daar mogelijk is. De route zal sowieso nog een beetje worden aangepast naar gelang de veblijfsmogelijkheden, daar moet ik me nog eens in verdiepen, maar ik zou graag binnenkort de tickets boeken (worden ze nog goedkoper dan nu?) dus een vastgelegd begin- en eindpunt zou alvast geen overbodige luxe zijn
Ik heb de PCH nog niet gereden nee, daar kijk ik zoooo enorm naar uit. Ik wist niet echt welk deel van de highway het mooiste was, maar dat leek me toch het noordelijk deel te zijn voor zover vriend google maps me daarmee kon helpen. hebben jullie daar misschien ervaringen mee?
Ik heb telkens gecouchsurft, maar dat kan natuurlijk niet in de parken. Ik denk wel dat het eerder traditionele lodging zal worden, voor zover dat daar mogelijk is. De route zal sowieso nog een beetje worden aangepast naar gelang de veblijfsmogelijkheden, daar moet ik me nog eens in verdiepen, maar ik zou graag binnenkort de tickets boeken (worden ze nog goedkoper dan nu?) dus een vastgelegd begin- en eindpunt zou alvast geen overbodige luxe zijn