Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ingridh007: wij zijn vertrokken volg ons live verslag

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ingridh007
Amerika-ontdekker

Reis Ingridh007: wij zijn vertrokken volg ons live verslag

Bericht door Ingridh007 »

Note: inmiddels zijn wij vertrokken en kun je ons liveverslag volgen op: http://www.ingridenramonindeusa.mooiesite.nl/

Hi allemaal,

In mei ga ik voor de eerste keer in mijn leven een lange verre reis maken samen met mijn vriend. Ik vind het super spannend en lees al een tijdje mee op dit forum om zo goed mogelijk beslagen ten ijs te komen.

Hieronder kun je onze route lezen zoals we die op dit moment gaan maken. We hebben er bewust voor gekozen om het reistempo rustig te houden en op belangrijke plaatsen 2 nachten te blijven. In het verleden ben ik nl een paar keer ziek geworden op vakantie, vandaar :).

Het plan is om iedere week 1camping te reserveren op de belangrijkste plaatsen. Ik hoop dat jullie wat tips hebben qua goede campgrounds dicht bij de NPs. Ik wil eigenlijk niet in de NPs logeren, omdat daar geen full hook up plaatsen zijn.

We beginnen onze reis in SF waar we in een hotel verblijven, op de laatste dag halen we de Cruise America camper op en beginnen we aan onze rondreis.
Ik zit nog een beetje met LA in mijn maag, we willen dit graag met de camper bezoeken maar ook de bekende attracties bezoeken zoals Universal Studio's, het Hollywood sign en de boulevard waar de sterren liggen. Denken jullie dat dit te doen is?

Ik hoop dat jullie me wat goede tips kunnen geven, we kunnen nu de route nog aanpassen omdat we tot nu toe alleen het hotel in SF hebben geboekt.

de route:

2-mei San Francisco Hotel Carlton
3-mei San Francisco Hotel Carlton
4-mei San Francisco Hotel Carlton

5-mei Carmel/Monterey RV Park

6-mei Yosemite RV Park
7-mei Yosemite RV Park

8-mei Bakersfield RV Park

9-mei Las Vegas RV Park
10-mei Las Vegas RV Park

11-mei Zion RV Park
12-mei Zion RV Park

13-mei Page RV Park
14-mei Page RV Park

15-mei Monument Valley RV Park

16-mei Grand Canyon RV Park
17-mei Grand Canyon RV Park

18-mei Laughlin RV Park

19-mei Anaheim RV Park
20-mei Anaheim RV Park
21-mei Anaheim RV Park

22-mei terugvliegen naar AMS vanuit LAX
Laatst gewijzigd door Ingridh007 op 05 mei 2010, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Ingridh007: 3 weken met de camper door het Zuidwesten

Bericht door gleuknie »

Ik zou Monterey uit de route laten. Het mooiste deel van de Highway 1 ligt onder Monterey en zo heb je weer een dag over tussen Yosemite en Death Valley. Ik heb Death Valley er ook bij gepland. Als het goed is mag je begin mei nog wel met een camper door Death Valley. Anders zou je ook nog bovenlangs kunnen. Bakersfield zou ik niet in de route opnemen. Je kunt namelijk als de Tioga Pass niet open is, ook nog bovenlangs rijden. De 88 is altijd open. Ik zou ook nog een nachtje bij Bryce Canyon doen ten koste van een nachtje Anaheim als ik jullie was. Bryce Canyon is ook een prachtig park.
Je zou dan deze route krijgen:

2-5: Aankomst San Francisco
3-5: San Francisco
4-5: San Francisco
5-5: San Francisco - Yosemite
6-5: Yosemite
7-5: Yosemite - Lee Vining
8-5: Lee Vining - Death Valley
9-5: Death Valley - Las Vegas
10-5: Las Vegas
11-5: Las Vegas - Zion
12-5: Zion
13-5: Zion - Bryce Canyon
14-5: Bryce Canyon - Page
15-5: Page
16-5: Page - Monument Valley
17-5: Monument Valley - Grand Canyon
18-5: Grand Canyon
19-5: Grand Canyon - Laughlin
20-5: Laughlin - Anaheim
21-5: Anaheim
22-5: Anaheim - LAX - Amsterdam
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die Tioga Pass is een risico, maar de 88 kan inderdaad ook, de route van René is prachtig.
Jullie zijn al te laat om een camping in Yosemite Valley te reserveren (moest op 15 december), maar misschien lukt het nog; als je buiten de vallei zit rij je veel heen en weer. Ik heb geen camperervaring, maar het is toch niet zo erg om eens zonder hook up te zitten? Het lijkt mij juist de charme van een camper dat je midden in de natuur staat.
Bij de Grand Canyon heb je Mather CG en Trailer village. Ik weet niet hoe het met de voorzieningen is, dat kun je wel opzoeken. Anders is Williams een mogelijkheid, maar je zit dan wel erg ver van het park af - niet handig als je een zonsondergang wilt zien.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij de Grand Canyon heb je Mather CG en Trailer village. Ik weet niet hoe het met de voorzieningen is,
Mather is dry camping, Trailer Village is full hookup.
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

Ingridh007 schreef:Ik wil eigenlijk niet in de NPs logeren, omdat daar geen full hook up plaatsen zijn.
Waarom niet een paar dagen zonder full hook up en dan juist wel in de NP? ( wij hebben oa 2 nachten in NP Grand Canyon en 3 nachten Yosemite NP gestaan met de camper afgelopen zomer en dat was voor herhaling vatbaar. Terwijl ik chronisch last heb van anale lekkage ivm bijwerkingen medicatie )

Succes een ook veel plezier met de voorbereidingen!

groet,
es
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Ik zou je aanraden om juist wel in de NP te gaan staan. Vooral de campgrounds in Yosemite zijn prachtig. Goed, geen hooked-up, maar je kunt wel water lozen en aanvullen, ook kan je af en toe de generator even aanzetten. Bij Zion stonden wij bij Zion Canyon Campground & RV park, net buiten het NP en full hooked-up, ook Trailer Village in Grand Canyon is full hooked-up. Bij Bryce heb je Ruby's Inn Campground, ook aan de rand van het NP. Er rijden dan vaak shuttle-bussen naar het park, zodat je de camper kan laten staan. Vooral Trailer Village vonden wij prachtig, nergens een mooiere sterrenhemel gezien als daar en de herten lopen vlak langs je heen.
Ingridh007
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

super bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ga vanavond/morgenavond met mijn vriend al jullie tips bekijken en evt de route aanpassen/onze plannen om niet in een NP te kamperen aan te passen.

Heel erg bedankt en ik houd jullie op de hoogte.

Ik blijf me aanbevolen houden voor tips!!

Groeten,
Ingrid
Ingridh007
Amerika-ontdekker

Hi allemaal,

Dankje voor jullie tips, gisteren zijn we ervoor gaan zitten en hebben we toch besloten in een NP te verblijven wanneer we Yosemite bezoeken.
We konden helaas geen 2 nachten op dezelfde camping meer reserveren, dus we hebben nu 1 nachtje North Pines and 1 nachtje Upper Pines.

Ook hebben we nog even naar de route gekeken. Ondanks het grenzeloze optimisme van mijn vriend zal de Tioga pas (helaas!) waarschijnlijk nog gesloten zijn op 8 mei.

We hebben in ons huidige schema 1 overnachting zitten tussen Yosemite en Las Vegas.
In eerste instantie heb ik die op Bakersfield gezet. Zo 'breken' we de afstand, maar zien we eigenlijk niets.

Wanneer we doorrijden naar Death Valley komen we uit (volgens google maps) op een rit van 8,5 uur. Mij staat dat erg tegen. Wanneer we daar overnachten kunnen we echter wel de volgende dag Death Valley bekijken en daarna doorrijden naar Las Vegas.

Wie heeft er voor ons wat tips over wat we nu het beste kunnen doen?

Groetjes,
Ingrid
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In eerste instantie heb ik die op Bakersfield gezet. Zo 'breken' we de afstand, maar zien we eigenlijk niets.
Je kunt ook een klein stukje door rijden naar Lake Isabella. Hebben wij vorig jaar ook gedaan en is een prachtige route.
zie ook dag 5 in ons verslag
Ingridh007
Amerika-ontdekker

Hi Marja,

Dankjewel voor je tip, Lake Isabella ziet er inderdaad mooi uit. Maar misschien dat we elders in de route maar een nachtje moeten schrappen. Ik ben er nu wel achter dat we niet en de afstand kunnen breken en Death Valley kunnen bezoeken.

Keuzes, keuzes....
Ingridh007
Amerika-ontdekker

Hi allemaal,

Na heel veel overleg en routes plannen in Google Maps hebben we besloten om na Yosemite door te rijden naar Lone Pine, waar we overnachten op http://www.bouldercreekrvresort.com/ . De volgende dag rijden we door Death Valley naar Las Vegas waar we via hotwire.com 2 nachten geboekt hebben in een 4,5 *-en hotel aan de Strip: PH Towers! (http://www.phtowers.com/)

Wellicht verklaren jullie ons voor gek om met een camper toch naar een duur hotel te gaan, maar voor mij is dit wel een droom. Als ik denk aan Las Vegas denk ik aan mooie hotels en overnachten in een dure penthouse suite. Nu zitten we niet in een dure penthouse suite, maar wel in een heel mooi hotel. Qua prijs scheelde het maar 50 dollar met het KOA Circus Circus RV park en dat hadden we er wel voor over.

Ook hebben we een RV park geboekt in Monument Valley: Gouldings RV park. http://www.gouldings.com/english/campground.htm

We hebben er zin in!

Groetjes,
Ingrid
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik ging ook nog niet op de KOA staan in Las Vegas, dat is veel geld voor een plek op asfalt.
Ken de PHtowers niet, maar ziet er luxe uit.
Veel plezier daar.
Ingridh007
Amerika-ontdekker

PHtowers is net open (sinds dit jaar!) en daarom is het dus wel een gok. Aan de andere kant, voor 83 dollar per nacht kan je met een 4,5 *en hotel niet snel fout zitten volgens mij...

Ik houd de reviews hier in de gaten of er nog meer mensen naar PH Towers gaan :D
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Nee als ik de foto's zo zie, ziet het er ook goed uit.
En voor zo'n bedrag midden op de strip.
Ingridh007
Amerika-ontdekker

En nu zitten we weer een beetje vast....

Ik heb mijn zinnen gezet op de 17 mile drive en ik zou eigenlijk graag op een RV park willen overnachten tussen Monetery en Carmel en beide stadjes kort bezoeken. Nu zitten er alleen weinig RV parks en helemaal weinig betaalbare.

Nu ziet Marive Dunes RV park ( www.marinadunesrv.com/ ) er erg mooi uit, maar vinden we toch wel wat duur. Zeker voor 1 nachtje (tussen de 70 en 80 dollar).

Iemand tips?

Ook zitten we te twijfelen tussen 2 prachtige parken bij Zion:
- http://www.zioncamp.com/ goedkoper, dicht bij het park
- http://www.olwm.com/zionriverresort/ verder weg van het park, duurder, maar Good Sam geeft er heel hoog boven op en stiekum houden we wel van een mooi zwembad en veel faciliteiten.

Wie kan ons weer een beetje de goede richting in helpen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Aan de kust zul je niet echt veel goedkoper uitkomen dan Marina Dunes. Alternatief is de Moss Landing KOA, maar dat is nog iets verder van Monterey vandaan. Marina Dunes ligt wel mooi.

Zioncamp is goed, maar het andere inderdaad mooier, maar dat ligt wel in Hurricane bijna. Ze hebben er een shuttle die je naar Zion brengt.
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Wij hebben in 2008 op Watchman Campground in Zion gestaan (http://www.zionnational-park.com/zion-n ... ground.htm) en vonden het geweldig zo bij de rivier. Is op loopafstand van de bushalte die je het park of Springdale in brengt. Alleen inderdaad niet veel faciliteiten, maar voor twee nachten goed te doen.

Katja
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Op de Watchman campground heb je alleen electra hookup. verder zijn er alleen restrooms.
Bij de ingang van de campground is een dumpstation voor je vuilwater en kan je schoon water innemen, wij hebben er al een paar keer gestaan en staan er liever dan op een van de full hookup campgrounds buiten het park.
Ingridh007
Amerika-ontdekker

Wederom bedankt voor jullie tips. We hebben vandaag Marina Dunes bij Monterey, Zion River Resort en Wahweap (Lake Powell) geboekt.

Volgende week willen we het lastigste RV park gaan zoeken, namelijk ergens in de buurt van LA. We willen graag 1 dagje pretpark doen (Universal/Disney), de walk of fame bezoeken en Hollywood (+sign) en we leveren de camper in in LA op onze laatste dag waarvan we in de middag weer terug vliegen naar huis.

Wie kan ons adviseren waar we het beste kunnen verblijven? We zagen dat er een heel mooi RV resort is in Malibu, maar misschien ligt dit te ver af van de dingen die we willen bezoeken?
maikelvanhout
Amerika-newbie

Bericht door maikelvanhout »

We hebben het niet goed op elkaar afgestemd Ingrid!
We lopen elkaar telkens op een dag of 3 mis :wink:

Veel plezier alvast!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer