Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paardrijden Monument Valley
Paardrijden Monument Valley
Eind april gaan we 'n rondreis maken door het zuidwesten en ik ben benieuwd of het mogelijk is om in Monument Valley paard te rijden. Ik weet dat er toeristische stapvoets ritjes worden aangeboden, maar ik zoek juist 'n mogelijkheid waar we met de paarden flink mogen scheuren. Bestaat er zoiets en zoja, heeft iemand 'n linkje?
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Paardrijden Monument Valley
Flink scheuren kan je denk ik vergeten, maar wij hebben in MV paardgereden (ook met draf en galop) in het park zelf.
Hier een link Ik vond het prachtig! Overigens is er al een vrij uitgebreid topic over geweest.
Hier een link Ik vond het prachtig! Overigens is er al een vrij uitgebreid topic over geweest.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Papier scheurt, paarden niet.
Zeker niet het type scharminkels dat ze daar in de verhuur hebben.
Zeker niet het type scharminkels dat ze daar in de verhuur hebben.
Bedankt voor de tip.Ceetje schreef:Flink scheuren kan je denk ik vergeten, maar wij hebben in MV paardgereden (ook met draf en galop) in het park zelf.
Lijkt me leuk om te doen. Zie dat je ook 'n tocht in je eentje kunt boeken (wel dubbele prijs) maar dan is er vast meer mogelijk qua galop dan wanneer je toevallig wordt ingedeeld bij 'n beginner die nog nooit eerder op 'n paard gezeten heeft.
Ik heb via deze link http://www.monumentvalley.net/horse.htm contact proberen te leggen met deze organisatie, maar ze beantwoorden de mails (inmiddels 2) niet. Weet iemand of deze organisatie nog wel bestaat en/of een andere organisatie die tochtjes te paard organiseert?
-
- Amerika-ontdekker
Ik zit ook te kijken om bij deze organisatie een paardenritje te boeken.
Zelf ben ik een absoluut beginner. Ik heb 2 maanden geleden voor het eerst 10 minuten op een paard gezeten.
Op de 1 of andere manier lijkt het me toch helemaal gaaf en 'cowboy' en 'western' om een tour op een pard te maken in Monument Valley.
Ik hoor ook graag ervaringen van anderen, in een groep van 30 achter elkaar aan sjokken is nl al heel wat minder cowboy en western....
Zelf ben ik een absoluut beginner. Ik heb 2 maanden geleden voor het eerst 10 minuten op een paard gezeten.
Op de 1 of andere manier lijkt het me toch helemaal gaaf en 'cowboy' en 'western' om een tour op een pard te maken in Monument Valley.
Ik hoor ook graag ervaringen van anderen, in een groep van 30 achter elkaar aan sjokken is nl al heel wat minder cowboy en western....
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij waren met z'n tweetjes en mijn partner heeft nu in totaal 5½ uur rijervaring
Maar hij vond een beetje draven en een galopje erg leuk. Ik weet niet hoe groot ze de groepen maken in MV (Yellowstone was vrij druk en in Canada waren we met een man of zeven), maar het belangrijkste is om te genieten van de omgeving en het feit dat je dit op een paard beleefd. Ik vind het de mooiste tocht die ik ooit gemaakt heb (en mijn rijevaring is wel iets meer dan 5½ uur)

En dat ze mail beantwoorden verbaast me niks, rij gewoon de valley in tot de stallen en regel daar je tochtje.

En dat ze mail beantwoorden verbaast me niks, rij gewoon de valley in tot de stallen en regel daar je tochtje.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
Hoi,
Ik wil ook graag van de zomer een ritje te paard door Monument Valley maken. Ik heb op het forum gelezen over Roy Black die tours organiseert: http://www.blacksmonumentvalleytours.com/horsetour.html. Wellicht kun je bij hun informeren voor je trip. Hij staat bij mij in ieder geval op de lijst.
Groet!
Denise
Ik wil ook graag van de zomer een ritje te paard door Monument Valley maken. Ik heb op het forum gelezen over Roy Black die tours organiseert: http://www.blacksmonumentvalleytours.com/horsetour.html. Wellicht kun je bij hun informeren voor je trip. Hij staat bij mij in ieder geval op de lijst.
Groet!
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de link van die andere organisatie.
Ben benieuwd of zij wel bereikbaar zijn.
Ben benieuwd of zij wel bereikbaar zijn.
Deze mailt idd wel terug, dus dat is al 'n pluspunt tov die andere, maar deze biedt géén tours in de omgeving van de Mittens. Dus helaas pindakaas.
Waarom lees ik op internet toch overal over paardrijden met Indianen in dat Mittens deel terwijl ik nergens kan vinden wie dat organiseert?
Waarom lees ik op internet toch overal over paardrijden met Indianen in dat Mittens deel terwijl ik nergens kan vinden wie dat organiseert?
Ben vanochtend gaan paardrijden via Roy Black en 't was super!!!
Was alleen en dan kun je het zo gek maken als je wilt. We hebben bijna de hele tijd gecrosst, heuvel op, heuvel af. En ondertussen nog genieten van de mooie uitzichten. Er wordt gereden in 't deel waar je niet met de auto mag komen. Het deel waar veel films zijn opgenomen.
Je moet dus niet bij die 'ranch' zijn in 't park, maar reserveren bij Roy Black (hij heeft 'n stalletje bij 't View Hotel op de parking)
Was alleen en dan kun je het zo gek maken als je wilt. We hebben bijna de hele tijd gecrosst, heuvel op, heuvel af. En ondertussen nog genieten van de mooie uitzichten. Er wordt gereden in 't deel waar je niet met de auto mag komen. Het deel waar veel films zijn opgenomen.
Je moet dus niet bij die 'ranch' zijn in 't park, maar reserveren bij Roy Black (hij heeft 'n stalletje bij 't View Hotel op de parking)
Hi Elninjoo,elninjoo schreef:Ben vanochtend gaan paardrijden via Roy Black en 't was super!!!
Gaaf om te horen! Plaats je binnenkort een foto? Had je trouwens vooraf gereserveerd of het gewoon ter plekke geregeld? Dan weet ik dat alvast voor mijn trip.
Nog onwijs veel plezier!
Groet,
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
elninjoo schreef:Ben vanochtend gaan paardrijden via Roy Black en 't was super!!!
.
Wij zijn vorig jaar juli geweest en wilden ook graag paardrijden daar. Vooraf in Nederland al van alles opgezocht maar ter plekke niet gevonden. Alleen twee plekken in het park zelf...ontzettend magere beestjes, zagen er slecht uit dus daar hebben we vanaf gezien. Hebben later bij Bryce paardgereden ( wel alleen stap) maar het was geweldig in die omgeving. Hier zagen de paarden er beter uit...
Wij zaten in het hotel de View maar hebben het standje van die Roy helaas gemist! Misschien was het er toen nog niet of we hebben het niet gezien...
Het hotel was wel geweldig... mooi uitzicht...
Paardjes tonen idd wat skinny, maar hebben 'n wereldconditie. Je hoeft van te voren niet perse te reserveren, want volgens mij hebben ze helemaal niet zoveel klanten. Als je in 't park zelf bent, doorrijden tot je vrachtwagen ziet staan met paarden er om heen, die zijn van Roy Black. Een paard dat zonder hijgen 2 uur kan crossen en nog staat te stuiteren voor 'n eindsprintje als je bijna terug bent, die is echt niet in slechte conditie. Het is het type paard waarschijnlijk. Het zijn mustangs en zijn sowieso kleiner/tengerder dan de paarden die wij gewend zijn.
Zo'n 'disney ride' met alleen maar stappen heb ik ook gedaan in Moab. Had gewoon zin om er even tussenuit te zijn en tussen de paarden te zijn, maar het is natuurlijk wel heel saai als je alleen maar kan stappen. Geen wonder dat die beesten er daar beter uitzien, die doen niet anders dan stappen. Leuk voor beginners en als je gewoon even iets anders wil doen, maar echt rijden is het natuurlijk niet. En dat was in Monument Valley wel anders. Was echt 'n heerlijke rit!!!
- Gringo
- Amerika-ontdekker
Ook wij hebben gisteren paardgereden in Monument Valley
. Op de rand van de parkeerplaats bij het visitors centre staan 2 loketjes, wij hebben bij Slacks Horsebacktrail anderhalf uur gereden voor $ 152. Het zijn mensen die in het park zelf werken (native Navajo) ze bieden jeep tours en paardrijden aan. Het seizoen is nog rustig gisteren was het nog geen 20 graden, in de zomer wordt geadviseerd om 's morgens vroeg of later 's middags te rijden vanwege de hitte(rond de 40 graden) en het welzijn van de paarden. De gids nam ons mee op een prachtige route en afhankelijk van je ervaring en wensen wordt de rit door hem begeleid. Draf en galop is mogelijk en kun jezelf aangeven. Ik had zelf een uur ervaring onder het zadel
mijn vrouw was ervaren en we hebben gedraafd en gegaloppeerd. Ze beginnen om 08.00 uur en eindigen bij zonsondergang, in de zomer organiseren ze bij volle maan ook nachtritten, de paarden zagen er goed uit. Het was het leuke afwisselende en zeer mooie rit.
Groetjes uit Moab

Groetjes uit Moab

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3930 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders