Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen in Tucson

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
oever
Amerika-newbie

Ervaringen in Tucson

Bericht door oever »

Hallo,

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de camper in Amerika rondreizen. Ik ben zelf al 2x eerder in het zuidwesten van de USA geweest, en heb eigenlijk nog nooit de "grote'' cactussen in het echt gezien. Deze zijn o.a. in de buurt van Tucson te zien. Heeft er iemand ervaring in dit (Suguaro NP), bij Tucson en is dit de moeite waard, gezien de afstand (424 mijl) van Las Vegas? Is het ook mogelijk om het '' vliegtuigkerkhof'' bij Tucson te bekijken?
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Ervaringen in Tucson

Bericht door pollyblue »

vorig jaar in juli in Tucson geweest, bloedheet maar als je dat van tevoren weet, kan je er wel tegen. De stad zelf stelt nauwelijks wat voor, maar saguaro np (east en west) heeft wel een onuitwisbare indruk nagelaten. vooral de zonsondergang is er prachtig, maar dan moet je er eventueel wel - zoals ons - de ratelslangen, black racers en tarantula's bijnemen. Nog nooit zo hard gelopen als toen haha!
patrick99
Amerikafan

Bericht door patrick99 »

De cactussen zijn mooi, maar niet zo een omweg waard. Bij de Apache trail bijvoorbeeld zie je ze ook. Ik zou in ieder geval niet speciaal vanaf Las Vegas afzakken voor de cactussen.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Allo,

is toch wel een enorme afstand voor die ( uitzonderlijke) cactussen. In ruil voor de cactussen kan je met de vrijgekomen tijd zonder twijfel verschillende andere toffe dingen doen/zien.

Indien jullie toch gaan : ook zeker de nabijgelegen dierentuin bezoeken, is de moeite waard.

Die zomerhitte in de woestijn kan voor kinderen toch wel heel zwaar om dragen zijn.

jacques
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij zijn in 1999 op het vliegtuigkerkhof geweest, ze hadden er toen een rondleiding met busjes.
We waren er enorm van onder de indruk, zo ook onze jongens, toen 15 en 17 jaar!
Vlakbij is ook het Pima vliegtuigmuseum waar je byzondere vliegtuigen, o.a. de Blackbird kunt bekijken!
Je kan daar ook de tickets krijgen voor het vliegtuigkerkhof.:
http://pimaair.org/
Zeker de moeite waard, kijk maar eens op Google maps wat je daar allemaal kan aanschouwen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij zijn al verschillende keren in de parken rond tucson geweest kijk eens naar onze verslagen van 1999, 2001 en 2005.
http://www.robenannie.nl/index.html
Dit voorjaar zitten we er weer een paar dagen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het vliegtuigkerkhof kun je idd bezoeken. Wij zijn hier met een bus naar toe geweest. We hadden vooraf kaarten gereserveerd. Zie deze site
Onze ervaringen in Tucson en omgeving kun hier lezen.

Elly
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Is de afstand van Scottsdale via de Apachetrail naar Tucson in 1 dag te doen, zodat je ook nog op tijd bent voor de zonsondergang in het Saquara park?
patrick99
Amerikafan

Bericht door patrick99 »

Van Scottsdale naar Tucson via de Apache Trail is goed te doen, maar dan is je dag ook wel vol. Wij hebben dat vorig jaar gedaan. Als je ook onderweg nog af en toe wilt kunnen kijken om van de omgeving te genieten is je dag daarmee wel gevuld.
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hallo,

Wij hebben in Tucson de Mission San Xavier bezocht met indiaanse begraafplaats ernaast, doorgereden naar Old Tucson studios, Desert Museum en zonsondergang in Saguaro gezien. Prima te doen op een dag en het was heet maar erg leuk.

Groetjes Elfje
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Hi,

Tuscon is heet, maar wel erg leuk. Saguaro NP is prachtig om te zien vooral als de zon onder gaat en je prachtige foto's kunt maken van de rode hemel met een drie-armige cactus. Pima Air Museum zag er erg indrukwekkend uit, helaas waren wij er op een dag dat er geen rondritten waren. Zou er best nog een keer voor terug gaan. Wat rond Tuscon ook erg indrukwekkend is om te doen zijn de mission San Xavier del Bac en het Titan Missile Museum (zie http://www.titanmissilemuseum.org/).

Op ons reisverslag http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl ... slagNo=248 vind je wat foto's en verhalen (kijk ook even op de volgende dag).

Groetjes,
Ingeborg en Erwin
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik las in een aantal verslagen dat men door buurten reed waar je liever niet wil zijn, en daarom daar meer geen hotel nam, welk delen van Tucson kan je het beste een motel boeken en waar beter niet?
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wij zijn 2 jaar terug 3 dagen in Tucson geweest. In juli, dus het was erg warm. Niettemin met volle teugen genoten van Saquaro NP met het Desert Museum. 's-Avonds met een ranger een mooie 'sunset hike' gedaan waarbij we oa. langs petroglyphen en een oude kopermijn kwamen. Was zeer de moeite waard.

Old Tucson studio's was superstil waardoor het eens temeer op een echt dorp leek.
3 overnachtigen in de Best Western Inn & Suites aan de Oracle Road. Aardig motel met grote kamers (met koelkast en microwave), behoorlijk ontbijt (in te kleine ruimte) en een Happy Hour waarbij je zomaar 2 drankjes gratis krijgt. Was een leuke verrassing. Toen $ 68,- per nacht.

Geen tarantula's of ratelslangen gezien, wel een soort grote kat, weet niet precies wat het was. Daarvoor was hij te snel weer verdwenen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Bedankt, ik ga op de website van BW kijken. Mijn dochter zei al ik vind weinig dieren eng, vroeger zocht ze allerlei dieren, (ze had zelfs een grote pad! in haar kledingkast met een bakje water en gras verstopt om te verzorgen, een verzorg pad, ik zoog hem bijna op met stofzuigen) maar slangen dat vind ze maar niks, ik had gelezen dat in de AZ woestijn de grootste populatie ratelslangen zit van de VS. Goed oppassen waar je loopt dus! Ik heb idd gelezen dat het er erg warm is in juli maar dat het een droge warmte is dat dat iets scheelt. Vorig jaar waren we in Florida daar was het 40 graden en erg vochtig.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die slangen zal je (zeker overdag) weinig last van hebben het is veel te warm voor die dieren.
Op al onze reizen zijn we nog maar drie ratelslangen en een aantal (niet giftige) Gobferslangen tegen gekomen.
De laatste was trouwens in West Glacier niet echt een heet woestijn gebied dus.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Dan blijft de vraag over, in welke buurt van tuscon moet je geen hotel boekne, en welke buurten zijn wel goed en veilig ????? Ik heb erg zin aan mn dagen in tuscon in juli....... ik heb nog geen hotel besproken echter....
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Wij zaten in de "Ramada Inn" in Tucson, direct aan de highway...perfect motel, mét een diner er pal naast..helaas sloeg de bliksem in in 3 powerlines in de buurt, zodat het hele block zonder stroom zat, en voor de rest van de nacht bleef! Na 3 uurtjes zonder airco en licht zijn we verhuisd naar een dichtbij gelegen Days Inn, uiteraard zonder kosten!
We vonden het wel sneu voor de (zeer vriendelijke en behulpzame) eigenaars, zodat we de volgende nacht daar weer hebben gelogeerd, toen wel mét stroom! :mrgreen: Dit werd trouwens onzettend gewaardeerd!

Maar om je vraag te beantwoorden: De Ramada Inn dus...ook een prima buurt, niets aan de hand!
Deze dus: http://www.tucsonramadalimited.com/location.asp
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Mochten jullie van wandelen houden: Sabino Canyon is erg leuk om te wandelen en verder is de tocht naar Summerhaven, "boven" Tuscon is ook geweldig!!!
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Wij zaten net buiten Tuscon zelf in Oro Valley en huurden daar een heel huis op een (vrijwel verlaten) golfbaan voor ik meen 90 dollar per nacht. Zie http://www.thegolfvillas.com/
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Hoi Erwin

Die zag er echt goed uit, hoever is het rijden naar saquaro np west ? Ik ben erg onder de indruk van de luxe en lage prijzen........ En je eigen wasmachine en droger is ook wel fijn :-)
Je zou bijna je reisschema omgooien om nog een dagje meer hier te blijven....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer