Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over bezoek aan Mariposa Grove in Yosemite NP
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Vragen over bezoek aan Mariposa Grove in Yosemite NP
Eén van de dingen op mijn US verlanglijstje is een wandeling in Mariposa Grove!
veel info heb ik teruggevonden in oa reisverslagen van verschillende forum-leden.
Nu vraag ik me het volgende af:
(wij gaan in juli)
- ik heb gelezen dat het hier heel druk is (moelijk parkeren en dan moet je vanaf wawona de shuttle bus nemen) => is dit zo? bij voorkeur in de ochtend te bezoeken? is het 's avonds (laat ons zeggen na 17-18u) al wat rustiger?
- hoeveel tijd voor voorzien (kwestie dat we hier niet in het pikkedonker rondlopen)? 3u? (wij logeren in oakhurst, want de (betaalbare) valley accomodatie zat al vol ...
bedankt!
groetjes,
Leen
veel info heb ik teruggevonden in oa reisverslagen van verschillende forum-leden.
Nu vraag ik me het volgende af:
(wij gaan in juli)
- ik heb gelezen dat het hier heel druk is (moelijk parkeren en dan moet je vanaf wawona de shuttle bus nemen) => is dit zo? bij voorkeur in de ochtend te bezoeken? is het 's avonds (laat ons zeggen na 17-18u) al wat rustiger?
- hoeveel tijd voor voorzien (kwestie dat we hier niet in het pikkedonker rondlopen)? 3u? (wij logeren in oakhurst, want de (betaalbare) valley accomodatie zat al vol ...
bedankt!
groetjes,
Leen
Laatst gewijzigd door markro op 24 feb 2010, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: mariposa grove
Als je vanuit Oakhurst komt zou ik Mariposa Grove eerst bezoeken, zeker als je vroeg start is er nog voldoende parkeergelegenheid.
MG is het eerste wat je tegenkomt na de parkingang.
MG is het eerste wat je tegenkomt na de parkingang.
Re: mariposa grove
In Oktober toch naar Wawona moeten rijden om de shuttle te nemen, en toen ook nog moeten rechtstaan op de bus. Dit§ was echter niet vroeg op de morgen.
Wij logeereden ook in Oakhurst en hou rekening dat het toch vlug zo een 45 min duurt voor je aan Maripose Grove bent.
Je kan in de Grove uren rondlopen en zeker niet aan te raden in het donker. Vooral als je een paar van de beroemde bomen zoals de Grizzly will zien, een van de eerste op de hike, maar toch reeds een goed stuk lopen.
Als je toch de shuttle moet nemen probeer dan misschien eerst ontbijt in het Wawona hotel.
Wij logeereden ook in Oakhurst en hou rekening dat het toch vlug zo een 45 min duurt voor je aan Maripose Grove bent.
Je kan in de Grove uren rondlopen en zeker niet aan te raden in het donker. Vooral als je een paar van de beroemde bomen zoals de Grizzly will zien, een van de eerste op de hike, maar toch reeds een goed stuk lopen.
Als je toch de shuttle moet nemen probeer dan misschien eerst ontbijt in het Wawona hotel.
Re: Vragen over bezoek aan Mariposa Grove in Yosemite NP
Ik heb begrepen dat je ook kunt parkeren bij de South-entrance en dan van daaruit met de shuttle naar MG kunt komen?
Daar is een kleine parking, maar die stond reeds vol toen we aankwamen en we hadden geen keuze dan de shuttle te nemen.
Die stopte wel aan de parking, maar zat heel vol en ik zie niet in hoe er nog iemand zou bijkunnen.
Die stopte wel aan de parking, maar zat heel vol en ik zie niet in hoe er nog iemand zou bijkunnen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn er in 2002 geweest, in juli, en hadden toen geen probleem met parkeren of met plaatsen in de bus (en we kwamen uit de vallei, dus we waren er niet heel erg vroeg). Maar goed, dat is al wel een aantal jaren geleden.
Ik denk dat je aan 2 a 3 uur vanaf Wawona voldoende hebt, afhankelijk van hoever je wilt wandelen.
Wij hebben toen dezelfde dag nog de Pioneer Village bezocht, en een rit gemaakt met de postkoets, en daarna nog Glacier Point bezocht.
Vanaf Wawona kun je ook lopend naar de Grove, zie op onderstaand kaartje. Is wel 6 mijl.

Wawona-Mariposa Grove Shuttle Bus
The free Wawona-Mariposa Grove shuttle bus shuttles passengers between Wawona and the Mariposa Grove of Giant Sequoias spring through fall. The bus picks up and drops off passengers at the Wawona Store, South Entrance, and at the Mariposa Grove Gift Shop. The Mariposa Grove Road closes several times each day from spring through fall when the parking lot becomes full. Visitors arriving on the shuttle bus are guaranteed access into the Mariposa Grove even when the parking lot is closed (as a result of being full).
Als de bus vol zit zou je ook een tram tour kunnen overwegen, zie hier.
En er zijn nog meer sequoia's in Yosemite (Merced Grove, Tuolumne Grove), misschien is dat iets? Is zeker rustiger.
Marianne
Ik denk dat je aan 2 a 3 uur vanaf Wawona voldoende hebt, afhankelijk van hoever je wilt wandelen.
Wij hebben toen dezelfde dag nog de Pioneer Village bezocht, en een rit gemaakt met de postkoets, en daarna nog Glacier Point bezocht.
Vanaf Wawona kun je ook lopend naar de Grove, zie op onderstaand kaartje. Is wel 6 mijl.

Op de NPS-site staat dit:obeliks schreef:Ik heb begrepen dat je ook kunt parkeren bij de South-entrance en dan van daaruit met de shuttle naar MG kunt komen?
Wawona-Mariposa Grove Shuttle Bus
The free Wawona-Mariposa Grove shuttle bus shuttles passengers between Wawona and the Mariposa Grove of Giant Sequoias spring through fall. The bus picks up and drops off passengers at the Wawona Store, South Entrance, and at the Mariposa Grove Gift Shop. The Mariposa Grove Road closes several times each day from spring through fall when the parking lot becomes full. Visitors arriving on the shuttle bus are guaranteed access into the Mariposa Grove even when the parking lot is closed (as a result of being full).
Als de bus vol zit zou je ook een tram tour kunnen overwegen, zie hier.
En er zijn nog meer sequoia's in Yosemite (Merced Grove, Tuolumne Grove), misschien is dat iets? Is zeker rustiger.
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
thx voor de info!
Wij hebben in Yosimite gewoon de Auto gebruikt om overal te komen in Augustus, soms moest je inderdaad even zoeken naar een parkeer plekje maar het was niet onmogelijk 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je gewoon op tijd komt, zal je meer dan genoeg parkeerplaats vinden. Wij waren er rond half tien, en toen waren er nog maar een paar plaatsjes vrij.
Op het begin was het bij ons trouwens heel druk, maar na 500 meter te wandelen in dat bos, liep je bijna alleen rond. Het blijft me verbazen dat veel mensen niet verder gaan dan de bekendste boom en dan stoppen.
Op het begin was het bij ons trouwens heel druk, maar na 500 meter te wandelen in dat bos, liep je bijna alleen rond. Het blijft me verbazen dat veel mensen niet verder gaan dan de bekendste boom en dan stoppen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik zie dat dit topic inmiddels 3 jaren oud is, maar kon geen ander topic hierover vinden. Toch zou ik graag een update willen over de huidige situatie. Op een maandagochtend eind juli rijden we van Yosemite Valley naar San Francisco. Onderweg willen we de Mariposa Grove bezoeken. We rijden in een camper van ruim 28 ft en willen graag parkeren op de parking lot in Mariposa Grove. We nemen aan dat de afstand binnen een uur is af te leggen. Hoe laat raden jullie ons aan om te arriveren, zodat we zeker zijn van een parkeerplaats? gr Karin
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren er ruim een week geleden, op woensdag. We waren aan het eind van de ochtend bij de toegang tot het parkeerterrein en kregen te horen dat het vol was. Ik durf niet te zeggen of het 's morgens vroeg makkelijker is, maar ik vermoed van wel. Je kunt natuurlijk altijd bij Wawona parkeren en de shuttlebus nemen.
Ik denk trouwens dat het met een camper wel iets langer rijden is dan een uur vanuit de vallei.
Marianne
Ik denk trouwens dat het met een camper wel iets langer rijden is dan een uur vanuit de vallei.
Marianne
Wij waren er vorig jaar eind juli. Ook toen was de parking vol en moesten we staan in de bus. Maar dat was niet zo erg. De wandeling was leuk, wel druk. We zijn een andere weg teruggelopen, daar was bijna niemand en toch mooie sequoia's gezien. We hebben er zo'n 2 uur rondgelopen.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Vorige week vrijdag rond 15.00uur was er nog veel plek op de parking. We hebben enkel de bekende bomen gezien omdat er een hittegolf was en we ook niet in het toeristen treintje wilden zitten. Mooi park iig om mee te pakken (i.c.m. Glacier Point en Tunnel View op de route).
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij zijn er 15 mei dit jaar geweest zo rond de middag. Hebben even moeten wachten tot een parkeerplaats vrij kwam maar goed te doen. Ondanks de drukte merk je in het bos er niet zoveel meer van. Zeker een aanrader om voor een paar uur, mee te nemen als je in de buurt bent.
-
- Amerikafan
Met een 28 feet camper mag je daar niet staan en moet je de shuttlebus gebruiken. Wij werden opgemeten en met onze 23 feet camper mochten we daar nog net parkeren.
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook een vraagje m.b.t. Mariposa Grove:
Wij rijden eind juli vanaf San Francisco naar Yosemite. Daar verblijven we drie nachten op North Pines Campground, waarna we het park verlaten via de Tioga Pass. Uiteraard willen we tijdens ons bezoek ook graag de sequoia's in Mariposa Grove zien. Wat raden jullie aan:
Optie 1: vanaf San Francisco via de zuidingang het park in (via de 41), daar meteen de Mariposa Grove bezoeken en dan door rijden naar Yosemite Valley. Vervolgens hebben we dan twee hele dagen in Yosemite Valley, waarvan we in ieder geval één dag de Panorama Trail zullen gaan doen (de bus naar Glacier Point is al gereserveerd).
Optie 2: vanaf San Francisco rechtstreeks naar Yosemite Valley (westelijke ingan, via de 120) en dan op de volgende dag vanuit de Valley op en neer rijden naar Mariposa Grove.
Ben benieuwd naar jullie tips / ervaringen!
Wij rijden eind juli vanaf San Francisco naar Yosemite. Daar verblijven we drie nachten op North Pines Campground, waarna we het park verlaten via de Tioga Pass. Uiteraard willen we tijdens ons bezoek ook graag de sequoia's in Mariposa Grove zien. Wat raden jullie aan:
Optie 1: vanaf San Francisco via de zuidingang het park in (via de 41), daar meteen de Mariposa Grove bezoeken en dan door rijden naar Yosemite Valley. Vervolgens hebben we dan twee hele dagen in Yosemite Valley, waarvan we in ieder geval één dag de Panorama Trail zullen gaan doen (de bus naar Glacier Point is al gereserveerd).
Optie 2: vanaf San Francisco rechtstreeks naar Yosemite Valley (westelijke ingan, via de 120) en dan op de volgende dag vanuit de Valley op en neer rijden naar Mariposa Grove.
Ben benieuwd naar jullie tips / ervaringen!
Laatst gewijzigd door Juuth op 16 jun 2013, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het scheelt je qua reistijd om vanuit SF naar de Mariposa grove te gaan ruim een uur, dus ik zou het op weg vanuit SF doen. Dan hoef je het stuk van de vallei naar de Mariposa grove niet 2 keer te rijden en heb je een volle dag voor de vallei, en die kun je goed gebruiken.
Marianne
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Helemaal eens met Marianne.
Ik zou het ook zo doen.
Misschien kan je dan ook nog Glacier Point meenemen op deze dag.
Groetjes,
Ingrid
Ik zou het ook zo doen.
Misschien kan je dan ook nog Glacier Point meenemen op deze dag.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Wij rijden een vrijdag van San Francisco naar Yosemite - we logeren in El Portal- en twijfelen nog of we via Oakhurst rijden en een wandeling maken in Mariposa Grove onderweg, of een kortere route nemen en de bomen gaan bekijken in Tuolumne Grove op weg naar El Portal.
We twijfelen, omdat ik denk dat er meer en grotere bomen te zien zijn bij Mariposa, maar aan de andere kant is de route via Tuolumne waarschijnlijker korter en is het daar misschien ook wel rustiger....moeilijk in te schatten als je nog nooit daar bent geweest
We arriveren waarschijnlijk pas in de namiddag, als we 's ochtends vertrekken in San Francisco, iemand een idee of de parking bij Mariposa Grove dan al minder overvol is?
Alvast bedankt voor alle tips!
We twijfelen, omdat ik denk dat er meer en grotere bomen te zien zijn bij Mariposa, maar aan de andere kant is de route via Tuolumne waarschijnlijker korter en is het daar misschien ook wel rustiger....moeilijk in te schatten als je nog nooit daar bent geweest

We arriveren waarschijnlijk pas in de namiddag, als we 's ochtends vertrekken in San Francisco, iemand een idee of de parking bij Mariposa Grove dan al minder overvol is?
Alvast bedankt voor alle tips!
@marianne
Zo wou ik hem dus ook gaan doen.
Het scheelt je qua reistijd om vanuit SF naar de Mariposa grove te gaan ruim een uur, dus ik zou het op weg vanuit SF doen. Dan hoef je het stuk van de vallei naar de Mariposa grove niet 2 keer te rijden en heb je een volle dag voor de vallei, en die kun je goed gebruiken.
Dan een volle dag om trail te doen dag erna, en de volgende dag via tiago road het park uit, dan heb je denk ik in een (te) korte tijd een mooie indruk van het park denk ik
Zo wou ik hem dus ook gaan doen.
Dan een volle dag om trail te doen dag erna, en de volgende dag via tiago road het park uit, dan heb je denk ik in een (te) korte tijd een mooie indruk van het park denk ik
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1150 Weergaves
-