Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Propvolle routes in het Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Propvolle routes in het Zuidwesten

Bericht door vana »

Het moet me toch eens van het hart dat veel mensen op dit forum de laatste tijd zoveel in hun reis proberen te proppen. Ook sommige forumleden die advies geven maken zich daar regelmatig "schuldig "aan.

Wij hebben in 2004 de standaard route gedaan maar zonder Moab, Antelope Canyon, Monument Valley, Bodie, Mono lake en Capitol Reef en we hadden er 26 dagen voor.
Zowel wij als de kinderen hebben een geweldige en onvergetelijke reis gehad waarin we heel veel mooie parken en steden hebben gezien. Ik ben heel blij dat we Moab en capitol Reef toen niet in de route gepland hadden want wij waren de laatste week gewoon "parkenmoe"en hadden amper nog fut voor Yosemite.
Toen was het AA forum "gelukkig" nog heel klein en wisten we van een aantal plekjes amper dat ze er waren.

Nu krijgen mensen zoveel informatie dat ze ook alles gezien willen hebben. Ik zie regelmatig routes van mensen die 21 dagen voor de standaarroute hebben en dan ook nog Moab erin willen proppen. En alles wat maar op de buurt van de route ligt willen ze ook gezien hebben, want dat is zonde, je komt er toch bijna langs. Ik vind dat zo jammer, het wordt vaak zo'n haastreis. En als je alleen Bryce, Zion, Grand Cnyon, Death Valley en Yosemite bezoekt heb je ook al een geweldige reis met heel veel indrukken.

Het argument van "we gaan maar één keer dus willen we ook zoveel mogelijk zien" begrijp ik ook niet. Waarom wil je dat?
Als je naar Australië gaat gaat je toch ook niet in 3 weken de hele oostkust af omdat je nooit meer terugkomt?

Ben ik nou de enige die dat zo voelt of zijn er meer mensen die dit opvalt?

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Propvolle routes

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben het met je eens Marjon. Albert noemt het altijd het 'afstreeplijstje'.

Ik zat dan te plannen en riep: o, ja, en ik heb hier over gelezen en ze zeggen dat je dat nog gezien moet hebben en daar is een prachtige plek, die mag je niet missen'. En hoe meer je leest, hoe meer je ontdekt en hoe meer je wil.

Ook wij waren erg parkenmoe tijdens onze tweede reis in 2006. We hebben knallende ruzie gehad onderweg over mijn 'lijstjes' en de kinderen vonden het verschrikkelijk. Ik heb toen een paar stukken uit de reis geknipt en dat is erg goed bevallen. Sindsdien zien onze reizen er heel anders uit.

En toch, ook de laatste reis was weer teveel. Vooral te veel mijlen met stukken waar geen bal te beleven was. Uren rijden langs de interstate is een keer leuk, maar geen week. We hebben bewust na New Orleans besloten dat we alleen nog deden waar we zin in hadden, het interesseert me ook niets meer dat ik dingen oversla die misschien wel historisch heel belangrijk zijn en die je gezien 'moet' hebben.

Zo hebben we in San Antonio de Alamo gemist, maar wel heerlijk in de omgeving getoerd. In Dallas zijn we niet bij de plaats geweest waar Kennedy vermoord is en hebben we niet het museum daarover gezien. Maar ik heb wel een hardstikke gave meubeltjes-fröbeltjeszaak bezocht en Albert is drie keer bij zijn geliefde Bass Pro Shop geweest.

En weet je? Ik ben al aan het knippen (en goed ook!) in onze route voor het najaar, want ik weet nu al dat het voor Anita veel te zwaar zal worden als we elke dag een aantal uren moeten rijden. Dus gaan we dat eens heel anders doen, want we willen ook nog een beetje gezond naar New York aan het eind van de reis.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

wij slaan bewust enkele plaatsen over, zodat we telkens nog een reden hebben om het volgende jaar nog eens terug te gaan!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hier nog iemand die het met je eens is.
Dat de vragenstellers te drukke routes op het forum plaatsen vind ik niet vreemd, want velen hebben inderdaad nog geen ervaring met reizen in de V.S.
Waar ik me dan inderdaad ook over verbaas, zijn de antwoorden hierop.
Soms komt er een te drukke route op het forum en krijgen ze als antwoord soms ook nog: Prima route.
Ik zie de "fout" Yosemite - Death Valley en Moab - Bryce Canyon vaak voorbij komen.
Daarnaast zie ik ook vaak tips als routes die dan ook te druk zijn.

Even een klein voorbeeldje: Als je de route Yosemite - Death Valley in 1 dag wilt doen, zie je weinig tot niks van de Tioga Road, heb je geen tijd voor Bodie en Mono Lake en kom je pas laat aan in Death Valley. Als je Yosemite - Lee Vining en Lee Vining - Death Valley doet, heb je alle tijd voor de Tioga Road en kun je Bodie en Mono Lake bezoeken.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Hoi,

Ik ben dus ontdekker!
Vraag is dan ook of onze voorgenomen route dan niet te druk is, en waar we dan wat rust kunnen bouwen.
Ik zal onze route dan ook naar voren halen...route toetjero....want ik wil zeker niet parkenmoe thuis komen, terwijl ik daar wel bang voor ben.....

gr. Annet
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:Zo hebben we in San Antonio de Alamo gemist
:shock: Dan ben je niet echt in San Antonio geweest... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Ik vind dat het met de antwoorden van forumleden toch redelijk goed meevalt. Je moet het ook een beetje bekijken in functie van het aantal dagen dat mensen hebben. Ik weet dat Gleuknie bijvoorbeeld een voorstander is van een overnachting in Death Valley (en dus 2 nachten tussen LV en Yosemite), maar soms kan het met het aantal dagen dat je hebt niet anders dan maar 1 nacht in te plannen (in Lone Pine bv.). Wij hebben dat zo moeten doen, maar dat was zeer niet gehaast of propvol. ;-)

Maar voor de rest ben ik het wel eens met het feit dat de mensen teveel willen. Ergens snap ik de redenering wel: je bent er misschien maar 1 keer, dus wil je zeker veel gezien hebben. Ik deel die mening echter niet en ben er van overtuigd dat je met minder een even mooie reis hebt. Ik stel me dus soms ook wel vragen bij routes van 16 dagen waar mensen van LA naar SF gaan en hier Monument Valley of Moab willen "inproppen". Wij hebben een route van 14 dagen ter plaatse gemaakt met Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Valley of Fire, Las Vegas, Death Valley, Mono Lake, Yosemite en SF. Het was een mooie, rustige route, maar ik zou er nooit Monument Valley of Moab ofzo bijnemen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het is toch heel persoonlijk hoe iemand een route invult :? , het valt mij juist op dat de laatste tijd iedereen zo ongeveer hetzelfde advies krijgt, straks rijd iedereen die dit forum bezoekt dezelfde route in het zuid-westen, voor de een is een rustige route met voldoende tijd overal prettig, terwijl een ander juist zoveel mogelijk wil zien in zo'n kort mogelijke tijd, we zijn allemaal anders, en ik vind dat mensen die een route plaatsen meer in hun waarde gelaten zouden kunnen worden i.p.v. onmiddelijk "aangevallen" worden omdat ze in de ogen van anderen teveel in hun reis willen stoppen. (er zijn uitzonderingen voor mensen die een reis maken die echt niet kan :wink: )
Vaak geven mensen gewoon aan dat ze niet rustig aan willen doen en zoveel mogelijk willen zien, en toch zijn er dan weer ervaren forumleden die (welliswaar goed bedoelt) advies geven om het vooral rustiger aan te doen, dat bepaalt iemand toch gewoon zelf.
Ik denk dat je juist een veel waardevoller advies kunt geven als je rekening houd met de persoonlijke wensen van iemand, als iemand aangeeft juist voor de steden te gaan, heeft het geen zin om dan 2 of 3 nachten Yosemite aan te raden, of Zion of welk natuurpark dan ook, misschien vind je dat zelf wel heel erg mooi, maar dat hoeft een ander natuurlijk niet te vinden.
Om even bij mezelf te blijven en mijn Las Vegas manie :wink: , als er gevraagt wordt naar een mooi hotel in Las Vegas en de kosten maken niet zoveel uit, dan advieseer ik Het Wynn, Encore, Bellagio enz., geeft iemand aan met 2 kinderen naar Las Vegas te gaan en een zo goedkoop mogelijke overnachting te zoeken, en vraagt zal ik Circus Circus nemen of het Excalibur, dan geef ik aan neem het Excalibur, en ook waarom ze beter daarvoor kunnen kiezen, en laat ik mijn eigen persoonlijke voorkeur achterwege.
gleuknie schreef:Ik zie de "fout" Yosemite - Death Valley en Moab - Bryce Canyon vaak voorbij komen.
Even een klein voorbeeldje: Als je de route Yosemite - Death Valley in 1 dag wilt doen, zie je weinig tot niks van de Tioga Road, heb je geen tijd voor Bodie en Mono Lake en kom je pas laat aan in Death Valley. Als je Yosemite - Lee Vining en Lee Vining - Death Valley doet, heb je alle tijd voor de Tioga Road en kun je Bodie en Mono Lake bezoeken.
En als mensen nou aangeven dat ze zoveel mogelijk willen zien, dat slaan ze dat toch gewoon over, wij zijn een aantal jaar geleden van Lake Tahoe via de 395 naar Las vegas gereden, hebben ook nog een paar uur Bodie bezocht en zijn door Death Valley gereden, voor ons prima te doen, voor jou waarschijnlijk niet, maar het is mijn vakantie, en ik bepaal zelf wel hoe ik die indeel, ik zou graag zien dat er veel meer advies gegeven zou worden naar de persoonlijke wensen i.p.v. je eigen voorkeur altijd uit te spreken.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Laat ik zeggen dat ik het topic routes eigenlijk niet zo volg en misschien geen recht van spreken heb, maar ..... ik vind dat men best kan adviseren dat(naar jouw mening) routes wellicht te vol zitten en de reden waarom, maar aan de andere kant kun je het ook zo bekijken dat zo'n eerste reis een oriënterende reis is, waarbij men zoveel mogelijk plaatsen aan doet, e.e.a ziet en wellicht tijdens een andere reis een bepaald gebied nog eens uitgebreid bekijkt. Het is maar waar je je fijn bij voelt, de een wil dagen besteden in een park, de ander heeft genoeg aan een scenic route door het park, en weer een ander voelt zich heerlijk bij het rijden van vele miles.

Om even het laatste voorbeeld aan te halen over Yosemite, in '94, de eerste keer dat wij er waren hebben wij ook de Tioga pas niet gereden, en zijn we alleen in de valley geweest, maar voor een eerste indruk was het perfect en ik heb de Tioga pass niet gemist :wink: Jaren later gingen we weer en kwamen we via de andere kant (Tioga Pass) het park binnen.

Ik zou de mensen die routeadvies aanvragen adviseren om de reisverslagen te lezen in betreffend gebied om zo een beetje een idee te krijgen van haalbare routes.
Ik ben wel eens benieuwd wat men het maximaal aantal miles vindt om per dag te rijden. Wij vinden zo'n 250-300 miles goed te doen maar dan zeker niet elke dag en persoonlijk vind ik het ook fijn om geregeld minimaal 2 nachten te blijven. En je moet helaas keuzes maken, je kunt niet alles in 1x zien (goede reden om te blijven gaan :)
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Doockles schreef:Ik deel die mening echter niet en ben er van overtuigd dat je met minder een even mooie reis hebt.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat je reis juist mooier wordt met minder. Vaak worden de reistijden onderschat, waardoor je eigenlijk meer in de auto zit dan er buiten in een overvolle route. Ik ben inderdaad een voorstander van een overnachting in Death Valley (indien toegestaan) en aan de oostkant van Yosemite. Zo heb je meer tijd voor Death Valley en uiteindelijk ook meer tijd voor Bodie, Mono Lake en de Tioga Road.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Harry schreef:...het valt mij juist op dat de laatste tijd iedereen zo ongeveer hetzelfde advies krijgt... ik zou graag zien dat er veel meer advies gegeven zou worden naar de persoonlijke wensen i.p.v. je eigen voorkeur altijd uit te spreken.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn...
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

gleuknie schreef:
Doockles schreef:Ik deel die mening echter niet en ben er van overtuigd dat je met minder een even mooie reis hebt.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat je reis juist mooier wordt met minder. Vaak worden de reistijden onderschat, waardoor je eigenlijk meer in de auto zit dan er buiten in een overvolle route. Ik ben inderdaad een voorstander van een overnachting in Death Valley (indien toegestaan) en aan de oostkant van Yosemite. Zo heb je meer tijd voor Death Valley en uiteindelijk ook meer tijd voor Bodie, Mono Lake en de Tioga Road.
Maar dat blijft natuurlijk nog altijd onze mening. ;-)

Ik ken zelf ook mensen die een route maken waarvan je denkt :shock: :shock: . Maar dat zijn mensen die graag met de auto rijden en die dat op zich al een hele belevenis vinden. Het is gewoon belangrijk van veel te lezen over het gebied waar je naartoe wilt en ook hier op het forum lang genoeg mee te lezen. De ene zegt immers zus en de andere zo. Uiteindelijk moet je zelf weten wat je wilt doen natuurlijk!

Maar ik vind wel dat het forum zeker mag adviseren dat bepaalde routes veel te vol zijn. En het feit dat er nogal veel dezelfde routes voorkomen lijkt me ook wel logisch. Voor heel veel mensen is het de eerste keer en dan wil je natuurlijk het klassieke rondje. :lol:
Laatst gewijzigd door Doockles op 10 mar 2010, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Harry schreef:wij zijn een aantal jaar geleden van Lake Tahoe via de 395 naar Las vegas gereden, hebben ook nog een paar uur Bodie bezocht en zijn door Death Valley gereden
Je hebt het in ieder geval goed verwoord. Jullie zijn door Death Valley gereden, maar hadden er dus geen tijd voor. Ik adviseer mensen zeker tijd te nemen voor Death Valley. Als je mijn routes verder eens zou bekijken, zie je dat ik wel rekening houd met de wensen van de vragensteller. Zo was er eens iemand die alleen maar steden wou zien en toen heb ik daar ook een route naar gemaakt.
Groetjes René

jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

dat zo'n eerste reis een oriënterende reis is, waarbij men zoveel mogelijk plaatsen aan doet
een logische redenering en evolutie: tijdens onze eerste reis veranderden we iedere dag van motel, tijdens onze (voorlopig) laatste verbleven we 3 dagen in Tropic, 3 in Kanab en 3 in Springdale. En we hebben er nog een pak wandelingen te doen.

Alles is trouwens relatief. Voor wie graag stevige wandelingen doet is de hier doorgaans opgegeven ,,twee dagen Moab" veel veel te kort, wie parken vanop de viewpoints bekijkt en enkel de kortste wandelingen maakt heeft dan weer minder tijd nodig. Wie routes opgeeft vermeldt er nooit bij hoe men parken/natuurgebieden wil bezoeken - weinig wandelen, veel wandelen - waardoor ideaal en persoonlijk route-advies eigenlijk onmogelijk is. Een passend voorbeeld is hier al een paar maal aangehaald : de Grand Canyon. 1 dag is voldoende, behalve als je de canyon een beetje in wil ( langs de trails, niet langs de vlugste weg), dan heb je 2 dagen nodig.

Vast staat dat doorgaans tijdens de vele miles heel veel moois zomaar voorbijgereden wordt, zeker in Zuid-Utah. En dat er heel dikwijls te veel miles gereden worden. Allemaal een beetje luisteren naar onze Belgische topchef Peter Goossens : ,,minder is meer".

Jacques
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Wij gingen vorig jaar voor het eerst en hadden de camper voor 19 dagen gehuurd. We bleven een hele dag in SF en hebben pas de dag erna de camper opgehaald, dus SF tel ik dan niet helemaal mee. We wilden ook heel veel zien, maar niet ten koste van alles. Ik heb heel veel gelezen in verslagen en op het forum en we hadden SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Joshua Tree - Los Angeles - Kustroute - SF bedacht. De route heb ik geplaatst en toen hebben we nog wat tips gekregen over de lengte van rijdagen (want km zegt niet altijd alles, bv. snelweg of binnendoor is natuurlijk heel wat anders). We hadden 1 hele dag in Yosemite, in de vallei, en hebben alleen de sequoia's langs de Tioga pas bekeken, omdat het zuiden te ver was. We hebben Bodie en Mono Lake bewust overgeslagen om in 1 keer naar Death Valley te kunnen, alles werd inderdaad teveel dus die keuze hebben we gemaakt. Verder hadden we vaak 's ochtends rijden, 's middags het park bekijken en zo nodig de volgende ochtend en anders vast door. De kustroute hebben we in 3 dagen gedaan (2 overnachtingen), zodat we ook tijd voor Hearst Castle. LA hebben we bewust 1 dag een tour genomen, maar dat is een persoonlijke keuze. Wij wilden eigenlijk ook eerst naar Monument valley, Moab vond ik sowieso te ver en teveel worden. Monument Valley zou echter alleen zijn rijden vanaf Page, klik-klik en weer terug, dit vonden we te gek worden.

Wij hebben heel veel aan de tips gehad, maar gewoon als tip en uiteindelijk beslis je zelf. Wij vonden af en toe een lange dag rijden niet erg, mits er ook af en toe 2 nachten bij elkaar in de buurt bij zaten. Zoals hierboven al gezegd is, het is je eigen keuze en je kunt niet meer dan tips geven. Opmerkingen als een belachelijke route vind ik sneu voor de mensen die gaan, maar als je zegt het is 10 uur rijden weet je het zeker, dan is dat natuurlijk een hele goede tip. je kunt niet alles zien en wat de een gezien moet hebben vindt de ander drie keer niets, dus dat is toch lastig. Wij dachten ook niet meer te gaan, maar wilden wel een goede vakantie. Dit jaar gaan we toch nog een keertje en we gaan nu verder waar we vorige keer gebleven zijn :) Ik had echter voordat ik wist dat ik terugging geen spijt dat ik dingen over heb geslagen, wel jammer, maar de rest heb ik nu (naar onze mening en zoals wij vakantie willen vieren) goed gezien. Ook nu ga ik niet terug naar Bodie, maar wel Moab en Monument Valley en ik wil nog steeds misschien wel teveel zien, maar we huren de camper nu ook 6 dagen langer dus moeten dezelfde reis kunnen regelen als vorig jaar, dus ik heb er alle vertrouwen in ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Harry schreef:Ik denk dat je juist een veel waardevoller advies kunt geven als je rekening houd met de persoonlijke wensen van iemand, als iemand aangeeft juist voor de steden te gaan, heeft het geen zin om dan 2 of 3 nachten Yosemite aan te raden, ...
Ik probeer altijd rekening te houden met de wensen van de vragensteller, maar vaak is helemaal niet duidelijk wat de wensen zijn, of hoe het reisgezelschap er uit ziet, etc. En ja, dan krijg je natuurlijk een standaardadvies. Het zou veel leuker en makkelijker zijn als mensen zelf al duidelijk ideeën hadden, maar het gebeurt regelmatig dat men nog geen idee heeft wat er te zien en te doen is. Veel mensen nemen ook niet de moeite om zich eerst in te lezen en dan worden de adviezen natuurlijk heel algemeen.
Iedereen adviseert natuurlijk vanuit zijn eigen ervaring en voorkeuren, maar als je als vragensteller de goede dingen vraagt en aangeeft waar je wensen liggen, dan krijg je vanzelf de juiste adviezen, zelfs als het een haastig rondje wordt, hoewel er denk ik niets mis mee is als in eerste instantie aangegeven wordt dat iets wellicht wat veel is.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Volledig eens met Marianne. Eigenlijk zou bij het indienen van een route automatisch een hoop standaardinformatie moeten gegeven worden :

- steden/natuur ?
- hoe wandelen ?
- kinderen mee ? leeftijd ?

en nog een aantal andere zaken. Dan pas kan echt persoonlijk advies gegeven worden.

jacques
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Mooi topic. Wil hier even op ingaan:

Een aantal zaken wegen wel zwaar:
ben je van plan nog vaker die kant op te gaan,
reis je met kinderen of met zn 2-en. Kids zijn over het algemeen iets eerder parkenmoe denk ik……….,
leeftijd en conditie EN
sommigen willen gewoon zoveel mogelijk zien/doen!!!

Met zn 2-en zeg ik: lekker volproppen die reis. Onze 2 reizen zaten aardig vol en we stonden elke dag weer op met veel energie en goesting (zoals de Belgen dat zo mooi zeggen!). Al moet ik er bij zeggen dat onze reizen relatief kort waren (18 en 10 dagen) en ik dus de term ‘parkenmoe’ niet ken (tip: stop Las Vegas in het midden van je trip!). Komende trip zal met zn 3-en zijn, dus…we gaan het rustiger aan doen.

Zelf vond ik van mijn reizen de regio Moab een van de mooiste die ik gezien heb (specialer dan Yosemite en Zion, hoe mooi deze parken ook zijn). Al is dit natuurlijk erg subjectief. Wel zou ik Monument Valley altijd bij je eerste reis inplannen. Zover om is dat niet en de wegen daar zijn rustiger dan de A12 hier..

En je kan Death Valley bijv in 4 dagen doen, maar inplannen voor 1 dag in je eerste reis is perfect: pak je alle hoofdpunten mee.

etc etc, zoveel mensen, zoveel meningen.
Gr, Gerben
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik ben nog een behoorlijk groentje op dit forum, maar ook wat betreft Amerika. Ik heb heel erg veel nuttige informatie en tips van dit forum waar ik erg dankbaar voor ben en waarvan zeker weet dat ze een goede en leuke toevoeging zijn op onze reis.

Nu is het mij wel opgevallen dat de actievelingen uit het ZuidWesten soms wel een beetje hard van toon zijn. Men plaatst misschien inderdaad overvolle routes (waar ik geen mening over kan geven), maar juist omdat men alles uit de route gehaald wil worden. Het argument dat je er niet snel meer terug komt wordt van tafel geveegd, maar daar ben ik het dan totaal niet mee eens. Voor heel veel mensen is een reis naar Amerika een trip waar zij misschien wel jaren voor hebben moeten sparen en zij weten dus zeker dat ze er niet snel meer terug komen.

Dit geldt ook voor de parken tijdens de route. De meesten zullen het ZW bezoeken juist voor die parken, maar wij zelf bijvoorbeeld niet. Wij hebben straks ruim 3 weken voor reis van Las Vegas naar uiteindelijk San Diego. In die dagen gaan we 1 dag GC bezoeken vanuit Las Vegas, 1 dag Death Valley en 1 dag Yosemite. Verder hebben wij ook maar 1 overnachting tussen San Francisco en Los Angeles. Volgens vele van dit forum zijn wij dus echte barbaren :D..Toen ik dit forum net begon te lezen ben ik er enorm gaan twijfelen of wij wel een "goede" reis gingen maken. Misten we niet veel te veel dingen, hebben we onze dagen wel goed verdeeld? Tot ik op een gegeven moment dacht, dít is de route zoals we hem zelf uitgestippeld hebben en er zitten allemaal dingen in die wij zelf leuk vinden!

Wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is dat sommige het juist wel fijn vinden om een drukke route hebben om dan zoveel mogelijk te zien!

PS. Wij gaan volgend jaar naar Australië (weliswaar voor 4 weken) en zullen daar dan ook proberen een zo groot mogelijk deel van de oostkust in te doen ;)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Martin & Marianne schreef:Ik probeer altijd rekening te houden met de wensen van de vragensteller, maar vaak is helemaal niet duidelijk wat de wensen zijn, of hoe het reisgezelschap er uit ziet, etc.

Dat zou dan toch de eerste vraag moeten zijn i.p.v. een algemeen advies geven, jij doet dat inderdaad regelmatig, maar ik zie dat bij anderen toch maar heel weinig.
gleuknie schreef:Je hebt het in ieder geval goed verwoord. Jullie zijn door Death Valley gereden, maar hadden er dus geen tijd voor.
Het was op dat moment onze keus om het op die manier te doen, Death Valley waren we al eens geweest (met een overnachting in het park), en ik vond er niet zo veel aan, ik zou er ook nooit meer overnachten, maar ik geef mensen niet het advies om het niet te doen, dat ik het niks vind om in Death Valley te overnachten betekent niet dat iemand anders het ook niks zal vinden. Jij geeft altijd het advies om er wel te overnachten zonder te vragen of mensen wel tegen de extreme warmte kunnen, in juli en augustus is het er verschrikkelijk voor mensen die de warmte slecht kunnen verdragen, een advies om in dat geval buiten het park te overnachten of het helemaal over te slaan is dan veel waardevoller.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer