Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
eerste week LA-Vegas
eerste week LA-Vegas
Momenteel ben ik aan het kijken wat een goed begin is voor mijn reis eind augustus.
Ik start in LA en eindig uiteindelijk in San Francisco.
Op zaterdagmiddag kom ik aan in LA en ik wil vrijdag en zaterdagavond in Vegas zijn, omdat ik daar heb afgesproken met vrienden.
Nu is de vraag hoe ik de tussentijd moet vullen. Ik wil heel graag naar Antelope Canyon en wellicht naar Bryce, ertussen misschien nog een van de parken die op de route liggen, wie heeft er een goede route en/of tips?
Ik start in LA en eindig uiteindelijk in San Francisco.
Op zaterdagmiddag kom ik aan in LA en ik wil vrijdag en zaterdagavond in Vegas zijn, omdat ik daar heb afgesproken met vrienden.
Nu is de vraag hoe ik de tussentijd moet vullen. Ik wil heel graag naar Antelope Canyon en wellicht naar Bryce, ertussen misschien nog een van de parken die op de route liggen, wie heeft er een goede route en/of tips?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: eerste week LA-Vegas
eerst een paar tegenvragen:
- je komt zaterdag aan in LA, en wilt vrijdag&zaterdagavond in Las vegas zijn?
- hoeveel dagen ga je?
- wat is de rest van je route?
- van LA naar SF, ligt Antelope Canyon niet echt op de route
- je komt zaterdag aan in LA, en wilt vrijdag&zaterdagavond in Las vegas zijn?
- hoeveel dagen ga je?
- wat is de rest van je route?
- van LA naar SF, ligt Antelope Canyon niet echt op de route
-
- Amerika-expert
en nog een vraagje : eerste maal LA ? hoeveel dagen zou je daar doorbrengen ? indien daar bv 2 dagen blijft er al niet veel meer over, zou je nog in 2 dagen naar grand canyon kunnen trekken, eventjes page en dan naar las vegas.
jacques
jacques
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dit zou een route kunnen zijn:
zat : aankomst LA
zon: LA
ma; LA- Grand Canyon (hele lange reisdag)
di: GC- Page (Antelope Canyon)
wo: Page -Bryce
do: Bryce- Zion
vrij: Zion -Las Vegas
Je kunt ook Bryce-Zion-Las Vegas in 1 dag doen, dan houd je een dag over. Die kun je bijvoorbeeld gebruiken voor een stop tussen LA en Grand Canyon.
Marjon
ma; LA- Grand Canyon (hele lange reisdag)
di: GC- Page (Antelope Canyon)
wo: Page -Bryce
do: Bryce- Zion
vrij: Zion -Las Vegas
Je kunt ook Bryce-Zion-Las Vegas in 1 dag doen, dan houd je een dag over. Die kun je bijvoorbeeld gebruiken voor een stop tussen LA en Grand Canyon.
Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 15 mar 2010, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad wat lastig adviseren zo, hoeveel tijd heb je in totaal? Wil je nog iets van LA zien?
Met jouw wensen is daar niet veel tijd voor, je zou zoiets kunnen doen:
za Aankomst LA
zo LA - Palm Springs/Kingman
ma PS/Kingman - Grand Canyon
di GC - Page
wo Page -Bryce
do Bryce -Zion
vr Zion -Las Vegas
za Las Vegas
Je moet dan meteen vanuit LA al gaan rijden, anders heb je voor de parken te weinig tijd. Je kunt in dit schema nog een ochtend LA doen en ergens halverwege LA-GC overnachten.
Marianne
Met jouw wensen is daar niet veel tijd voor, je zou zoiets kunnen doen:
za Aankomst LA
zo LA - Palm Springs/Kingman
ma PS/Kingman - Grand Canyon
di GC - Page
wo Page -Bryce
do Bryce -Zion
vr Zion -Las Vegas
za Las Vegas
Je moet dan meteen vanuit LA al gaan rijden, anders heb je voor de parken te weinig tijd. Je kunt in dit schema nog een ochtend LA doen en ergens halverwege LA-GC overnachten.
Marianne
Wil je de stad L.A. nog bekijken of is het puur een aanvlieghaven? Je zou anders ook op Las Vegas kunnen vliegen. Je zou dan vanuit Las Vegas een rondje kunnen maken naar de Grand Canyon, Page (Antilope) en Bryce.
De totale reis duurt drie weken.
Ik begrijp dat Antelope uit de richting is van de kustlijn LA-SF, maar volgens mij is de route die we nemen niet erg vreemd (dus LA- Vegas- SF).
Van alles wat ik gelezen en gehoord heb, is LA niet echt boeiend. Ik dacht aan maandagochtend vertrekken uit LA.
Mijn vraag is dus hoe de zes dagen te vullen (van zaterdag LA tot de daarop volgende vrijdag in Vegas).
Het plan voor daarna ligt nog niet vast. Het idee is om via Death Valley en dan Kings Canyon of Sequoia richting de kust te rijden om dan uiteindelijk in SF te komen.
In een dag van LA naar Grand Canyon lijkt mij erg ver (ik ben de enige bestuurder)?
Ik begrijp dat Antelope uit de richting is van de kustlijn LA-SF, maar volgens mij is de route die we nemen niet erg vreemd (dus LA- Vegas- SF).
Van alles wat ik gelezen en gehoord heb, is LA niet echt boeiend. Ik dacht aan maandagochtend vertrekken uit LA.
Mijn vraag is dus hoe de zes dagen te vullen (van zaterdag LA tot de daarop volgende vrijdag in Vegas).
Het plan voor daarna ligt nog niet vast. Het idee is om via Death Valley en dan Kings Canyon of Sequoia richting de kust te rijden om dan uiteindelijk in SF te komen.
In een dag van LA naar Grand Canyon lijkt mij erg ver (ik ben de enige bestuurder)?
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan zou je de route die ik hierboven al had gezet kunnen rijden met een dag extra tussen LA en GC.keko schreef:In een dag van LA naar Grand Canyon lijkt mij erg ver (ik ben de enige bestuurder)?
ma; LA- Kingman
di: Kingman- Grand Canyon
wo: GC- Page (Antelope Canyon)
do: Page -Bryce
vrij: Bryce- Zion -Las Vegas
Wij hebben Bryce-Zion-Las Vegas ook in één dag gedaan. je hebt dan voldoende tijd om met de shuttlebus te gaan en een korte hike te maken. Zie hier ons verslag (dag 16)
Marjon
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
De laatste versie van Marjon zou je inderdaad kunnen doen als je persé Page en Bryce Canyon wilt zien.
Toch wil ik nog een alternatief voorstellen, waar je uiteraard niks mee hoeft te doen als je Page en Bryce Canyon echt wilt zien. Dit zou een alternatief kunnen zijn.:
Za: Aankomst Los Angeles
Zo: Los Angeles
Ma: Los Angeles - 29 Palms (Bezoek Joshua Tree)
Di: 29 Palms - Kingman (Route 66, via Oatman)
Wo: Kingman - Grand Canyon (Route 66, via Hackberry en Seligman)
Do: Grand Canyon
Vr: Grand Canyon - Las Vegas
Toch wil ik nog een alternatief voorstellen, waar je uiteraard niks mee hoeft te doen als je Page en Bryce Canyon echt wilt zien. Dit zou een alternatief kunnen zijn.:
Za: Aankomst Los Angeles
Zo: Los Angeles
Ma: Los Angeles - 29 Palms (Bezoek Joshua Tree)
Di: 29 Palms - Kingman (Route 66, via Oatman)
Wo: Kingman - Grand Canyon (Route 66, via Hackberry en Seligman)
Do: Grand Canyon
Vr: Grand Canyon - Las Vegas
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar keko heeft al gemeld dat hij heel graag naar Antelope Canyon wil. En dat is best mogelijk in de tijd die hij heeft.
Dan zal hij toch het beste bij Page kunnen overnachten. En van daaruit is het logisch om ook Bryce en Zion mee te pakken op weg naar Las Vegas.
Marjon
Dan zal hij toch het beste bij Page kunnen overnachten. En van daaruit is het logisch om ook Bryce en Zion mee te pakken op weg naar Las Vegas.
Marjon
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaar ook deze zin.gleuknie schreef:Toch wil ik nog een alternatief voorstellen, waar je uiteraard niks mee hoeft te doen als je Page en Bryce Canyon echt wilt zien.

Groetjes René
Ik vind het alternatief niet eens zo slecht.
Antelope is wel erg ver weg en dat zou veel rijden betekenen.
De vraag is dus dan of de extra uurtjes dat waard zijn, want de route van gleuknie is wel een stuk relaxter (=tijd om ook te genieten)
Antelope is wel erg ver weg en dat zou veel rijden betekenen.
De vraag is dus dan of de extra uurtjes dat waard zijn, want de route van gleuknie is wel een stuk relaxter (=tijd om ook te genieten)
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Misschien kan je eens proberen van je ganse reis uit te schrijven?
Je zegt immers dat je drie weken hebt. Dus 1 week van LA naar LV, dan heb je nog 2 weken om van LV naar SF te gaan. Ik denk wel dat je daar nog mooie dingen mee kan doen
Ligt je vlucht trouwens al vast? Anders zou je misschien in Phoenix kunnen vertrekken en van daaruit in een week naar LV en dan verder naar SF en de kustroute naar LA?
Je zegt immers dat je drie weken hebt. Dus 1 week van LA naar LV, dan heb je nog 2 weken om van LV naar SF te gaan. Ik denk wel dat je daar nog mooie dingen mee kan doen

Ligt je vlucht trouwens al vast? Anders zou je misschien in Phoenix kunnen vertrekken en van daaruit in een week naar LV en dan verder naar SF en de kustroute naar LA?
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Vluchten liggen vast. Wanneer je kan vertrekken op 21 augustus en vliegt met BA/AA en BA/BA voor 425 euro, laat je dat niet liggen...
De rest van de route ligt nog niet vast. Grofweg is de planning om via death valley naar bishop te rijden, vervolgens door sequoia parc, dan rustig richting kust en dan langs de kust naar SF om daar nog een paar dagen te blijven.
Maar punt is dat ik dus op zaterdag in LA aankom en de vrijdag erop in vegas heb afgesproken en dat daar dus geen rek inzit en dat die tijd opgevuld moet worden, vandaar mijn vraag voor alleen die periode...

De rest van de route ligt nog niet vast. Grofweg is de planning om via death valley naar bishop te rijden, vervolgens door sequoia parc, dan rustig richting kust en dan langs de kust naar SF om daar nog een paar dagen te blijven.
Maar punt is dat ik dus op zaterdag in LA aankom en de vrijdag erop in vegas heb afgesproken en dat daar dus geen rek inzit en dat die tijd opgevuld moet worden, vandaar mijn vraag voor alleen die periode...
-
- Amerika-ontdekker
De antilope canyon vind ik t omrijden waard. ZEKER als je de rondleiding van 12uur kan nemen, dan is de lichtinval t mooist zeggen ze. Ik vond dat echt een van de hoogtepunten,vooral ook omdat de gids heel leuk was. WEES ons op bv een bep lichtinval zodat je een hond zag enz. ZEKER GAAN HOOR.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Antelope Canyon is zeker de moeite waard, en helemaal geen omweg als je Bryce Canyon wil bezoeken. Het is zeker best een stuk rijden, maar het laatste schema van Marjon zou ik zo doen. Maar de afstand LA - GC blijft er zijn natuurlijk.
Hou er wel rekening mee, dat als je Joshua Tree NP gaat bezoeken, dat het daar best heet is in de zomer. Geen Death Valley temperaturen, maar het gaat gemakkelijk boven de 40c.
Hou er wel rekening mee, dat als je Joshua Tree NP gaat bezoeken, dat het daar best heet is in de zomer. Geen Death Valley temperaturen, maar het gaat gemakkelijk boven de 40c.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hiervoor heb je in ieder geval meer dan voldoende tijd. Yosemite neem je bewust niet mee op je route?keko schreef:Grofweg is de planning om via death valley naar bishop te rijden, vervolgens door sequoia parc, dan rustig richting kust en dan langs de kust naar SF om daar nog een paar dagen te blijven.
Groetjes René
Yosemite lijkt me geweldig, maar ik kom dan erg noordelijk uit qua route wanneer ik nog langs de kust wil rijden. Wat bovendien niet blij maakt zijn de overnachtingsprijzen (kamperen wordt door mijn ega niet gewaardeerd) en de verwachte drukte in Yosemite...gleuknie schreef:
Hiervoor heb je in ieder geval meer dan voldoende tijd. Yosemite neem je bewust niet mee op je route?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel mogelijk als je na Yosemite naar Cambria rijdt. Het mooiste deel van de Highway 1 ligt tussen Cambria en Monterey. Maar nu jullie dit overslaan heb je uiteraard wel alle tijd voor Sequoia/Kings Canyon. Het lijkt me wel een prachtig park. Ik ben er helaas nog niet geweest. Dit zou een opzetje kunnen zijn voor die laatste 2 weken.
Dag 1: Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Death Valley
Dag 4: Death Valley - Lake Isabella
Dag 5: Lake Isabella - Sequoia/Kings Canyon
Dag 6: Sequoia/Kings Canyon
Dag 7: Sequoia/Kings Canyon
Dag 8: Sequoia/Kings Canyon - Cambria
Dag 9: Cambria - Monterey
Dag 10: Monterey - San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Terugreis
Dag 1: Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Death Valley
Dag 4: Death Valley - Lake Isabella
Dag 5: Lake Isabella - Sequoia/Kings Canyon
Dag 6: Sequoia/Kings Canyon
Dag 7: Sequoia/Kings Canyon
Dag 8: Sequoia/Kings Canyon - Cambria
Dag 9: Cambria - Monterey
Dag 10: Monterey - San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Terugreis
Groetjes René
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Laten we niet vergeten dat Page meer te bieden heeft dan alleen Antelope Canyon.
Persoonlijk vond ik Horseshoe Bend erg mooi en indrukwekkend, daarnaast kun je de Glen Canyon Dam bezoeken en een boottochtje maken op Lake Powel, dus ik zou zeker de extra kilometers maken voor Page.
3 Dagen voor Kings & Sequioa NP lijkt me ook erg veel.
Ik zou Yosemite zeker meenemen, er zijn genoeg leuke en goedkopere alternatieven buiten het park voor te overnachten en ik vind het echt een park dat je niet mag missen, persoonlijk vond ik het echt 1 van de hoogtepunten. Qua drukte ligt het eraan wat je gaat doen; als je vanaf Glacier Point een wandeling naar beneden maakt bv. Panorama Trail, dan zal het wel meevallen qua drukte. De Sequioa bomen kun je ook bekijken in Mariposa Grove, welke ook nog tot Yosemite NP behoort. Vanuit daar zou je inderdaad richting Cambria kunnen rijden voor een deel van de kustroute. Je hebt er in ieder geval voldoende tijd voor.
Persoonlijk vond ik Horseshoe Bend erg mooi en indrukwekkend, daarnaast kun je de Glen Canyon Dam bezoeken en een boottochtje maken op Lake Powel, dus ik zou zeker de extra kilometers maken voor Page.
3 Dagen voor Kings & Sequioa NP lijkt me ook erg veel.
Ik zou Yosemite zeker meenemen, er zijn genoeg leuke en goedkopere alternatieven buiten het park voor te overnachten en ik vind het echt een park dat je niet mag missen, persoonlijk vond ik het echt 1 van de hoogtepunten. Qua drukte ligt het eraan wat je gaat doen; als je vanaf Glacier Point een wandeling naar beneden maakt bv. Panorama Trail, dan zal het wel meevallen qua drukte. De Sequioa bomen kun je ook bekijken in Mariposa Grove, welke ook nog tot Yosemite NP behoort. Vanuit daar zou je inderdaad richting Cambria kunnen rijden voor een deel van de kustroute. Je hebt er in ieder geval voldoende tijd voor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 2819 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties