Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
sequoia: generals hwy van potwisha naar giant forest in RV
sequoia: generals hwy van potwisha naar giant forest in RV
wij gaan over iets meer dan een maand voor het eerst naar de southwest met een huurcamper van roadbear (27ft) (zie ook: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 90#p376745)
Wij wilden een paar nachten op potwisha campground blijven, maar worden door de rangers sterk afgeraden om via deze weg het park in te rijden. Ik wil voor ik beslis dan maar langs het noorden te rijden en op lodgepole te verblijven graag het volgende van jullie weten:
- zijn er onder jullie die de weg via de south entrance, met name van potwisha tot giant forest museum, in een RV langer dan 22ft hebben gewaagd?
- hoe gevaarlijk is dit? wat zijn jullie ervaringen?
- wie is er wel eens in mei op lodgepole geweest? is het daar niet bitter koud? of is dat wel te doen met kinderen?
ik hoor het graag, groeten, TomV
Wij wilden een paar nachten op potwisha campground blijven, maar worden door de rangers sterk afgeraden om via deze weg het park in te rijden. Ik wil voor ik beslis dan maar langs het noorden te rijden en op lodgepole te verblijven graag het volgende van jullie weten:
- zijn er onder jullie die de weg via de south entrance, met name van potwisha tot giant forest museum, in een RV langer dan 22ft hebben gewaagd?
- hoe gevaarlijk is dit? wat zijn jullie ervaringen?
- wie is er wel eens in mei op lodgepole geweest? is het daar niet bitter koud? of is dat wel te doen met kinderen?
ik hoor het graag, groeten, TomV
Re: sequoia: generals hwy van potwisha naar giant forest in RV
De zuidingang heeft enkele steile en bochtige stukken maar we hebben heel wat RV's op de route gezien en die krengen gingen niet aan de kant -lol- Het weer valt niet te voorspellen. We hebben wel eens prachtig weer in april gehad maar je weet maar nooit.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerikakenner
Wij hebben twee jaar geleden een paar dagen op Potwisha gestaan en vonden het een heerlijke (rustige) campground (beren en herten op de campground gezien!). Maar het is idd wel zo dat de weg van de entrance naar de Campground behoorlijk bochtig is, met soms ook wel behoorlijk scherpe bochten en dat alles berg-op (of -af natuurlijk, LOL). Het lijkt mij in een rustig tempo wel te doen maar ik kan mij best voorstellen dat het niet voor iedereen is, en zeker niet in een camper.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerika-expert
allo,
wat foto's en commentaar over de hwy met een camper : http://www.maliasmiles.com/CALIFORNIA/S ... alshwy.htm
jacques
wat foto's en commentaar over de hwy met een camper : http://www.maliasmiles.com/CALIFORNIA/S ... alshwy.htm
jacques
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik denk ook dat het erg ligt aan je ervaring met het besturen van zo'n grote bak.
Wij zijn vorig jaar voor het eerst met camper geweest en zijn tot aan Giant Forest gereden, hebben overnacht op Stoney Creek campground en Lodgepole en zijn weer teruggereden via de noordelijke weg. Voor ons zou het niks zijn geweest die smalle, bochtige weg.
Qua temperatuur kan ik weinig zeggen. Wij waren er half juni en zaten ineens midden in de sneeuw! Dat hadden we ook niet aan zien komen. De camper heeft een kachel, dus bevriezen zal je niet. En terwijl wij er in de comfortabele camper stonden, waren en ook veel mensen in tentjes (ook met -kleine- kinderen). De bikkels
.
Zorg dus wel voor warme kleren.
Wij zijn vorig jaar voor het eerst met camper geweest en zijn tot aan Giant Forest gereden, hebben overnacht op Stoney Creek campground en Lodgepole en zijn weer teruggereden via de noordelijke weg. Voor ons zou het niks zijn geweest die smalle, bochtige weg.
Qua temperatuur kan ik weinig zeggen. Wij waren er half juni en zaten ineens midden in de sneeuw! Dat hadden we ook niet aan zien komen. De camper heeft een kachel, dus bevriezen zal je niet. En terwijl wij er in de comfortabele camper stonden, waren en ook veel mensen in tentjes (ook met -kleine- kinderen). De bikkels

Zorg dus wel voor warme kleren.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2832 Weergaves
-
Laatste bericht door MarcoUSAUSA