Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor hotels in Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Tips voor hotels in Death Valley

Bericht door GPJ73 »

Mijn beste vriend en ik zijn bezig met het plannen van onze trip in VS van 5 tot 23 september. De eerste keer in het zuidwesten. We beginnen in SF en eindigen in LA. We gaan in elk geval via Las Vegas.

Het idee is om na het Sequoia Nat. park via HW 190 naar Las Vegas te rijden. Dit is een aardig stuk autorijden en willen ook nog wel iets zien van Death Valley (denken we). Waar kan je goed en betaalbaar (motel/hotel) overnachten in DV en moet je in september reserveren of kan je gewoon ergens binnenlopen. :?: Gezien de afstanden in dat deel van Cal. en de uitgestrektheid van het gebied wil je niet ergens vast komen te zitten... :(
Is DV zo ie zo de moeite waard of kan je beter gewoon snel naar LV doorrijden :?:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Nou, Death Valley is zeker de moeite waard, ik vind het een schitterend park. Wij hebben er de zandduinen bezocht bij zonsondergang, de hele mooie Devils Golfcourse, het laagste punt van het westelijk halfrond Badwater, en het erg mooie uitkijkpunt Zabriskie Point. Het bezoek aan Death Valley behoort tot de hoogtepunten van onze reis in 2003 (zie ons reisverslag, link staat hieronder).

Ook erg mooi zijn het uitkijkpunt Dantes View en de onverharde weg Artists Drive. Die hebben wij helaas gemist ivm noodweer, waardoor de wegen waren weggespoeld (in 2003 én in 2004 nog een keer :cry: ). En het ergste is, dat laatste noodweer heeft zoveel schade aangericht dat de wegen zelfs nu nog niet helemaal zijn hersteld. Beide wegen zouden naar verwachting in juni of juli zijn opengegaan, maar dat hebben ze dus niet gehaald. Misschien kan je er in september wel terecht??

De hotels in DV zijn het Panamint Springs Hotel (maar dat ligt voor jullie route niet zo gunstig, helemaal in het westen van het park), Furnace Creek Inn (erg duur), Furnace Creek Ranch (wat minder duur) en het eenvoudige Stovepipe Wells Village Hotel (nog wat minder duur). Wij hebben in 2003 in Furnace Creek Ranch overnacht (begin augustus). Toen wij incheckten, kwam er net iemand binnen zonder reservering, die kon toen zonder probleem nog een kamer krijgen. Maar of dat altijd zo is weet ik dus niet zeker.

Groeten,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Hoi Henriëtte,

Bedankt voor de informatie, ik hoop zeker dan dat de onverharde weg dan weer bereikbaar is. We hebben geen 4w-drive gehuurd dus dat lukt dan niet, vraag me zo ie af of dat met onze auto lukt... :D
Ik denk dat we onderweg maar via internet proberen te boeken zodat we niet voor verrassingen komen te staan in de woestijn.
We willen zo veel mogelijk goedkoop overnachten als het mogelijk is om de kosten een beetje binnen ons budget te houden, vorig jaar in Canada gebruikten we ook B&B en Hostels.
Prachtige website hebben jullie, zo iets wil ook ooit nog eens gaan maken...Als ik mooie foto's heb zal ik ze sturen gezien je oproep, hoewel ik de indruk heb dat je al erg veel hebt.

Groeten,
Gert

Henriëtte schreef:Nou, Death Valley is zeker de moeite waard, ik vind het een schitterend park. Wij hebben er de zandduinen bezocht bij zonsondergang, de hele mooie Devils Golfcourse, het laagste punt van het westelijk halfrond Badwater, en het erg mooie uitkijkpunt Zabriskie Point. Het bezoek aan Death Valley behoort tot de hoogtepunten van onze reis in 2003 (zie ons reisverslag, link staat hieronder).

Ook erg mooi zijn het uitkijkpunt Dantes View en de onverharde weg Artists Drive. Die hebben wij helaas gemist ivm noodweer, waardoor de wegen waren weggespoeld (in 2003 én in 2004 nog een keer :cry: ). En het ergste is, dat laatste noodweer heeft zoveel schade aangericht dat de wegen zelfs nu nog niet helemaal zijn hersteld. Beide wegen zouden naar verwachting in juni of juli zijn opengegaan, maar dat hebben ze dus niet gehaald. Misschien kan je er in september wel terecht??

De hotels in DV zijn het Panamint Springs Hotel (maar dat ligt voor jullie route niet zo gunstig, helemaal in het westen van het park), Furnace Creek Inn (erg duur), Furnace Creek Ranch (wat minder duur) en het eenvoudige Stovepipe Wells Village Hotel (nog wat minder duur). Wij hebben in 2003 in Furnace Creek Ranch overnacht (begin augustus). Toen wij incheckten, kwam er net iemand binnen zonder reservering, die kon toen zonder probleem nog een kamer krijgen. Maar of dat altijd zo is weet ik dus niet zeker.

Groeten,
Henriëtte
Steppie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steppie »

Je hebt ook nog een hotel én opera in Death Valley Junction. Ben eens effe door het hotel gelopen en de kamers hadden allen een verschillende inrichting. Was wel heel fijn. Het hotel was nu ook weer ni grote luxe of zo, gewoon een hotel waar je één nachtje moet slapen en dat is het.

Het operagebouw is een oude operazaal waar er een oude bekende danseres zit die daar jaren geleden is blijven hangen na panne te hebben met haar voertuig. In juni zat ik voor een paar weken in de States en heb ik ook even een stop gemaakt in Death Valley Junction. De vrouw en het operahuis heb ik niet gezien omdat ze afwezig was. Het noemt het "Amorgosa Opera House".
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Steppie schreef:Je hebt ook nog een hotel én opera in Death Valley Junction.
http://www.amargosa-opera-house.com/main.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Steppie schreef:Het operagebouw is een oude operazaal waar er een oude bekende danseres zit die daar jaren geleden is blijven hangen na panne te hebben met haar voertuig.
:blink: :shock: Lijkt wel een film! :)

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:
Steppie schreef:Het operagebouw is een oude operazaal waar er een oude bekende danseres zit die daar jaren geleden is blijven hangen na panne te hebben met haar voertuig.
:blink: :shock: Lijkt wel een film! :)

Mack
Zie hier het script: http://www.amargosa-opera-house.com/aboutmarta.html :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
thebes
Amerika-expert

Furnace Creek Ranch

Bericht door thebes »

Op 7 september 2003 hebben we in Furnace Creek Ranch overnacht, zonder tevoren te reserveren.
We kwamen rond half vier 's middags aan en er waren nog meerdere vrije kamers.
Het zijn kleine cabins, maar met alle comforts. O.a. perfect afgestelde airco, die broodnodig is. Je eigen porch met tuinstoelen, waar we 's avonds een coyote langs zagen lopen.
Leuke restaurants in het bijbehorende "centrum" en een mooi zwembad.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Hartelijk bedankt!

Bericht door GPJ73 »

Allemaal bedankt voor jullie reacties, het lijkt me dat we wel een geschikt hotel kunnen vinden en we zullen Death Valley zeker niet overslaan!

Groeten,
Gert
mave200357
Amerika-newbie

Bericht door mave200357 »

Twee weken geleden zonder reservering overnacht in de Furnace Creek Ranch. Er waren nog kamers genoeg voor 110 dollar per kamer. Dante`s View zat dicht ivm noodweer, erg jammer. Zabriskie was na ons vertrek een tijd gesloten. Ik weet niet of het nu weer open is. Sequoia richting Death Valley is in 1 dag te doen. Ongeveer 5 a 6 uur rijden. Veel plezier.
BESNAG1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BESNAG1 »

Je kan natuurlijk ook altijd even een blik werpen op de http://www.furnacecreekresort.com/ of http://www.stovepipewells.com/ voor de 3 hotels in Death Valley NP. Bij het boeken zie je of en hoeveel kamers er nog beschikbaar zijn.
Kristy
Amerika-newbie

reactie ervaring overnachting Stove Pipe Wells

Bericht door Kristy »

Wij zijn net terug van 3 weken US (22 juli t/m 13 augustus). Wij hebben overnacht in Stove pip wells. Wij persoonlijk vonden het er erg armoedig en wat veel minder prettig was het feit dat er van die grote zwarte torren onder je bed door liepen. Ze hebben er momenteel een plaag volgens de eigenaar omdat het een zachte winter is geweest. Het zal wel, ik kan dat niet beoordelen. Maar het sliep niet lekker relax. Ik weet niet of jullie torren lief hebbers zijn, misschien is deze info handig te weten in het maken van jullie keuze van hotel.
Succes en geniet er van!

Groetjes,

Kristy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer