Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Los Angeles, leukste plekjes/buurt voor hotel?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lisab21
Amerika-ontdekker

Los Angeles, leukste plekjes/buurt voor hotel?

Bericht door Lisab21 »

Hoi Allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen horen, wat de leukste buurt in LA is om een hotel te nemen. Bijv. bij het strand, beverly hills, vlakbij hollywood etc etc.
We gaan vanaf de luchthaven met de auto naar het hotel (waar dan misschien rekening mee gehouden moet worden is of de hotels goed bereikbaar zijn kwa drukte op de weg? Of is dit wel te doen als je bijv, vlakbij het strand zit?)

Wat zijn dus eigenlijk de leukste buurten, waarbij de ligging goed is om uitstapjes te maken (dus ook zonder de auto te gebruiken :-) )

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr Lisa
Mel79
Amerikakenner

Re: Los Angeles, leukste plekjes/buurt voor hotel?

Bericht door Mel79 »

Goeie vraag Lisa, dat vraag ik me ook af. Ben er eerder al eens geweest (alweer 11 jaar geleden) en toen vond ik Venice Beach en Santa Monica heel leuk. Maar ja tijden veranderen dus vraag me eigenlijk hetzelfde af als jij

Deze in West Hollywood op Sunset Boulevard vind ik wel heel gaaf. Wel duur (200 Dollar/150 Euro) http://www.westhollywood.andaz.hyatt.co ... /index.jsp

Waar moet je qua prijs voor een hotel eigenlijk rekening mee houden in LA?
Laatst gewijzigd door Mel79 op 12 apr 2010, 00:39, 4 keer totaal gewijzigd.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

kan je ook niet goed helpen, nog geen ervaring
wij hebben gekozen voor een hotel nabij hollywood, niet ver van het hollywood sign (hotel is beverly grant hotel), maar ik weet ook niet of dat zo'n goede keuze is, zal ik pas kunnen vertellen als wij terug zijn in juli
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Lisab21 schreef:Wat zijn dus eigenlijk de leukste buurten, waarbij de ligging goed is om uitstapjes te maken (dus ook zonder de auto te gebruiken :-) )
In LA doe je alles met de auto :wink: , ik verblijf zelf het liefst in de buurt van Bevely Hills of West Hollywood, dan zit je redelijk centraal om de stad (eigenlijk steden :D ) te bekijken. Volgende maand zitten we in het Hyatt Regency Century city, vorig jaar zaten we in een hotel in Westwood village, en een aantal jaren geleden hadden we een hotel op Rodeo Drive.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hallo,

een mogelijk uitstapje zonder auto ( een uitzonderlijk iets in LA) : wij plannen een bezoek aan downtown vanaf hollywood blvd met de metro ( de rode lijn). je bent er in een kwartiertje, geen opstoppingen, geen parking zoeken. Er zijn een paar buildings die je tot op zeker hoogte mag bezoeken met mooie uitzichten over de stad.

welke buurt voor hotel ? gezien het verkeer een beetje rekening houden met de uitstappen die je gaat doen. velen nemen 2 motels : eentje voor bv santa monica/hollywood en eentje voor bezoek aan disneyland in anaheim.

van lax naar hotel : files of niet is moeilijk te voorspellen, één ongelukje en het is patat. we zijn eenmaal naar anaheim en driemaal naar glendale ( via het centrum !) gereden zonder grote problemen. het kan al eens vertragen aan de grote verkeerswisselaars en in het centrum.... Je zou eens kunnen testen op het uur dat je normaal gezien van lax naar het hotel gaat rijden : tel er 9 uur bij en ga dan ( waarschijnlijk is dat hier in het midden van de nacht )naar www.sigalert.com naar de realtime verkeerssituatie in LA kijken. Kun je prachtig zien hoe de verkeerssituatie op je traject is. Als je dat een paar maal doet en er zijn iedere maal grote stukken rood ( = files) zou je misschien beter een ander traject/motel nemen. Maar dat is echt gokken, de situatie is iedere dag anders al zullen de LA-ers van het forum hier wel weten waar het iedere dag koekenbak is.

Jacques
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik ben even op zoek gegaan naar de tips uit de hoge hoed van RiverCola. Zij heeft dit bericht al eens op het forum geplaatst:

Even wat tips uit de hoge hoed: Focus je niet op Hollywood Blvd, daar is niet zoveel te beleven en LA heeft veel meer te bieden dan dat! Ik zou ook niet naar een park gaan, zonde van je tijd. Maar daar denken anderen anders over!

Strand: voor bezoek aan strand is Venice Beach het leukst. Er is een lange boulevard met allemaal leuke winkeltjes en veel apart volk om te bekijken. Het strand is er breed en langgerekt. Ik vind het een mooi strand. Als je in Venice bent is een bezoek aan Abbot Kinney blvd een must. Een leuke straat met veel aparte winkels (kleding, hebbedingen, allemaal van het soort 'niet mainstream/designerig) en een aantal hele leuke restaurants en lunchrooms. Kijk eens op de site's van 'Abbot's Habbit' (lunchroom met heerlijke sandwiches en shakes) en Gjellina (Restaurant met Italiaanse keuken, hip en heeeerlijk!)
- Santa Monica. Stuk minder levendig dan Venice maar er is een pier met een soort kermis erop. In de buurt vind je ook de 3rd Street Promenade, een autovrije winkelstraat waar je veel mainstream winkelketens vind.
- Malibu. Geen stad in de buurt, je bent daar echt een beetje 'de stad uit'. Langs de weg vind je parkeerplaatsen bij stukken strand n er zijn restarurants in de buurt waar je kunt dineren aan het strand (check de website van 'Moonshadows') terwijl de golven tegen de rotsen slaan en je de zon onder ziet gaan.

Winkelen: Het hangt er vanaf waar je van houdt. Een goede plek om te winkelen is 'The Grove' in West-Hollywood. Er zijn een heleboel winkels in een niet-overdekt winkelgebied. Ernaast zit de Farmersmarket met allemaal kleine restaurantjes. Heel gezellig. Je vind er Zara, Victoria's Secret, Barnes & Nobles (boekenwinkel), Abercombie & Fitch enz.
Heb je geld te besteden (of wil je gewoon lekker window-shoppen)? Dan is Melrose Avenue een must. In sommige delen van deze lange straat vind je veel tweedehands designer kleding en meer richting het westen echte mooie designerkledingzaken. Ook zitten er veel restaurants/terassen en lunchrooms waar je heerlijk kunt zitten en misschien nog wel wat sterren kunt spotten!

Musea: The Getty Center is een Must! Dit enorme museum complex ligt bovenop een heuvel vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over heel de stad. Ook als je geen enorme kunstliefhebber bent is het leuk om deze plek te bezoeken. Je kunt ook gewoon 1 van de paviljoens inlopen en daarna door de botanische tuin wandelen en genieten van het uitzicht. MOCA: klein museum voor moderne kunst in Downtown LA. In een uurtje tijd zie je echt hele goede moderne kunst. Even verderop staat de Walt Disney Concert Hall, dit is een spectaculair gebouw van bekende architect Gehry. Je moet er echt even naar binnenwandelen en zowieso het gebouw van buiten bekijken.

Rondrijden met de auto: Rijd Mulholland Drive voor uitzichten over de stad en een blik op de huizen van de Rich&Famous. Rijd vanaf Santa Monica langs de kust en rij vervolgens de Topanga Canyon Blvd. Hier kom je in een prachtige canyon, een kronkelige weg rijd er doorheen. Hier wonen allemaal hippie-achtigen. Overal vind je vegetarische lunchrooms en staan boorden voor yogalessen. Leuk om even rond te rijden en goed te combineren met een ritje naar Malibu.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Haha, Dank je Gleuknie! :wink:

Leuke buurten om te verblijven zijn; Venice Beach, Santa Monica, West-Hollywood, Los Feliz/Silver Lake (mits je een beetje kijkt naar de locatie want niet alles is even leuk, en deze buurt is wat verder verwijderd van de hotspots) of Culver City (als je houdt van kunst en het leuk vind om in een wijk in opkomst te verblijven).

Ik zou niet kiezen voor Downtown vanwege het shabby karakter. Het kan er leuk zijn, er zijn ook mooie en bijzondere bezienswaardigheden, maar het is meer geschikt voor de doorgewinterde LA-reiziger. Ook zou ik niet snel kiezen voor Hollywood vanwege het hoge toeristische karakter en de wat minder aantrekkelijke gebieden. Beverly Hills zou ik links laten liggen, het is als het ware een slaapstad met veel villa's achter hoge hekken. Leuk om een ritje doorheen te maken maar wat minder om er te verblijven.

Ohja; Wij hebben in oktober overnacht in het Andaz hotel in West-Hollywood (waarvan iemand de link hierboven plaatste). Het was fantastisch! De ultieme LA-experience!! Zie ook mijn review op de AllesAmerika website.
Laatst gewijzigd door RiverCola op 12 apr 2010, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha graag gedaan.
En ik kan zeggen dat Abbot's Habit inderdaad een aanrader is. :thumbup:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Venice is inderdaad leuk! Kun je er ook nog steeds fietsen huren? Er ligt namelijk een geweldig pad op het stand, leuk om te skaten of te fietsen. Bijvoorbeeld richting Santa Monica! Enne vergeet de lifeguards niet ;)

Persoonlijk zou ik ook niet naar Downtown gaan. Hollywood is leuk voor een uurtje. Je moet er wel ff geweest zijn als je in LA bent vind ik. Het Chinese Theater en The Walk of Fame wil je denk ik wel ff zien. Beverly Hills is leuk om door heen te rijden, maar om er nou te gaan winkelen.. The Grove en de Farmermarket lijken me trouwens wel heel leuk, maar dat was er nog niet toen ik in LA was.

Tegenover het Andaz (dus in West Hollywood) ligt dit hotel: http://book.bestwestern.com/bestwestern ... Code=05377 Iets goedkoper dan het Andaz en ziet er ook goed uit. Kent iemand dit hotel?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wij waren ook in downtown Los Angeles en liepen door de straat Broadway. Het viel me er nogal op dat we zo'n beetje de enige blanken waren daar. Zijn al meer mensen daar geweest? Je hebt er wel goedkope winkeltjes, dus wij hebben ons er prima vermaakt.
Groetjes René

tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik ben nog nooit in LA geweest, maar wij hebben bewust gekozen voor een hotel aan het strand. Juist omdat tóch alles met de auto moet en dan kunnen we nog een keer bij thuiskomst een duik nemen oid :)

Maar of het bevalt kan ik je ook pas na de vakantie vertellen ;)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat na thuiskomst een duik willen nemen kan wel eens flink tegenvallen, het water van de pacific is namelijk steenkoud.
Zou die duik liever in het zwembad van het hotel nemen.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik vond het best leuk om over Rodeo Drive te lopen en me te vergapen aan de luxe winkels. Misschien ben ik wel over een beroemdheid gestruikeld, maar dan heb ik die niet herkend... Mijn excuus...

Wat wij ook leuk vonden waren de La Brea Tarpits, dit zijn natuurlijke oliepoelen met een bijbehorend museum over wat ze er allemaal in gevonden hebben. Dit natuurverschijnsel ligt midden in de stad.

Wij zaten trouwens in een hotel vlakbij het vliegveld, misschien niet de meest gezellige buurt, maar ach, je bent er toch alleen maar om te slapen.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Haha! Ik had geen idee!

Gelukkig hebben we ook een zwembad bij het hotel ;)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

gleuknie schreef:Wij waren ook in downtown Los Angeles en liepen door de straat Broadway. Het viel me er nogal op dat we zo'n beetje de enige blanken waren daar. Zijn al meer mensen daar geweest? Je hebt er wel goedkope winkeltjes, dus wij hebben ons er prima vermaakt.
Wij hebben aardig wat uurtjes in Downtown vertoefd. Tijdens onze eerste reis omdat we het Museum en de Walt Disney Concert Hall bezochten, de tweede reis omdat mijn vriend daar toen een expositie had. Bovendien hebben vrienden van ons een vriend die in Downtown woont (in een super toffe loft) dus zijn we ook nog bij iemand thuis geweest.
Downtown was tot voor kort echt verpauperd maar het begint zijn glorie enigzins terug te krijgen. Het begon volgens mij allemaal een beetje met de art-scene, veel galleries vestigden zich daar vanwege de goedkope en grote ruimtes. Ook begonnen er steeds meer yuppen in de mooie gebouwen te wonen. Er zijn inmiddels ook een aantal super moderne hippe hotels bijgekomen, compleet met hippe bars en zwembaden op de daken. Tegelijkertijd zijn er nog steeds veel zwervers (maar die vallen echt helemaal niemand lastig).
Het beeld is dus heel gemixt.
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker

Bericht door ericvdvlugt »

Rob schreef:Dat na thuiskomst een duik willen nemen kan wel eens flink tegenvallen, het water van de pacific is namelijk steenkoud.
Zou die duik liever in het zwembad van het hotel nemen.
Ik had ook deze ervaring. De eerste keer dat ik in LA was heb ik tot mijn knieen in de Pacific gestaan en dat was het hoogst haalbare, echt ijskoud (in augustus).
Een paar jaar later kom ik begin juli met wat vrienden weer in LA. Zij wilden gaan zwemmen, ik paste uiteraard maar liep wel mee om hun reactie te zien na hun verfrissende duik ;-) Tot mijn niet geringe verrassing hielden ze het lang vol en bleek het water totaal niet koud te zijn. Het schijnt naar wij later hoorden, erg afhankelijk te zijn van de richting van een bepaalde golfstroom.
Er is dus een kans dat je wel lekker kunt zwemmen maar een garantie heb je zeker niet.
Ik vond zelf Santa Monica Pier erg leuk en ook Venice. (het is een net stukje Europa in LA. )
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Neem anders je wetsuite mee, kun je nog mooi een potje surfen ook en je hebt het niet koud in het water :) Vind het altijd leuk om naar die surferdudes te kijken! Dat heb je hier in Europa toch minder/niet
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dan heb je niet goed gekeken in Europa denk ik ;)
Boldy79
Amerika-ontdekker

Bericht door Boldy79 »

Wij hebben vorig jaar gelogeerd in Hotel Angeleno... was ongeveer 20 minuutjes van LAX... in De buurt van Bel Air...ligt aan de 405... makkelijk om met de auto op pad te gaan...

Leuk hotel, goede ervaringen iig!!
2007 New York 2009 Zuidwest USA 2010 New York
zwaffel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door zwaffel »

Mel79 schreef:Goeie vraag Lisa, dat vraag ik me ook af. Ben er eerder al eens geweest (alweer 11 jaar geleden) en toen vond ik Venice Beach en Santa Monica heel leuk. Maar ja tijden veranderen dus vraag me eigenlijk hetzelfde af als jij

Deze in West Hollywood op Sunset Boulevard vind ik wel heel gaaf. Wel duur (200 Dollar/150 Euro) http://www.westhollywood.andaz.hyatt.co ... /index.jsp

Waar moet je qua prijs voor een hotel eigenlijk rekening mee houden in LA?
Ja dat is een mooi hotel. Heb er afgelopen sept. gezeten. Je loop zo naar de Skybar (aan de overkant) en naar de rest van de " hippe" tentjes. Echter de rest moet je gewoon met de auto doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer