Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie is er rond 18 juli in Las Vegas geweest ??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ton-L
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Wie is er rond 18 juli in Las Vegas geweest ??

Bericht door Ton-L »

Ik vraag dit omdat wij er ook waren en er toen recordhitte werd
gemeten :shock:
En het om 19.30 in de avond nog rond de 42 C was
en eigenlijk dat veel te warm was voor de kinderen
(leeftijd 11 en 5 jaar)
Nu is mijn vraag wat is de beste tijd in het jaar om er heen te gaan
voor een aangename tempratuur :?:

voor onze planning volgend jaar
Onze Reisverhalen en foto's zijn te zien en te lezen op onze Website:

http://www.loke.nl/

Groetjes Ton,Ria,Debby & Bram
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Wie is er rond 18 juli in Las Vegas geweest ??

Bericht door Njit »

Ton-L schreef:Nu is mijn vraag wat is de beste tijd in het jaar om er heen te gaan voor een aangename tempratuur :?:
Voor dit soort vragen zijn Weer-sites als Weather.com en Wunderground.com perfect :)

Weather.com
Afbeelding
Las Vegas, NV Weather Facts

* The average warmest month is July.

* The highest recorded temperature was 47°C in 1998.

* The average coolest month is January.

* The lowest recorded temperature was -13°C in 1963.

* The most precipitation on average occurs in February.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wie is er rond 18 juli in Las Vegas geweest ??

Bericht door markro »

Ton-L schreef:Nu is mijn vraag wat is de beste tijd in het jaar om er heen te gaan voor een aangename tempratuur :?: voor onze planning volgend jaar
Hoi Ton,

op deze website kan je ook in de geschiedenis kijken en zo gemiddelden opzoeken http://www.wunderground.com/US/NV/Las_Vegas.html .
De weersomstandigheden kunnen volgens mij daar van dag tot dag verschillen. In de echte zomermaanden is de kans op heet weer natuurlijk nadrukkelijk aanwezig, maar wij zijn daar ook zowel in eind mei/begin juni als in september geweest en beide keren hebben wij daar toch ook temperaturen van om de 40 graden celcius meegemaakt. Ook een keer met vrij harde wind en zand in de lucht. Nou, zo'n warme föhn is echt niet lekker hoor.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Wij waren op 25 juli in Las Vegas. Een dag eerder waren we in Mohave en daar vertelden ze ons dat het de week eerder 120 graden, Fahrenheit wel te verstaan, was en wel uitzonderlijk heet. Zelfs de plaatselijke bevolking klaagde over de hitte.
Is er soms iemand die iets afweet van een storm die op 26 juli zou zijn voorbijgeraasd in de omgeving Mohave - Las Vegas ? Ik vind er niets meer over en toch hebben we per toeval een oproep op de radio gehoord dat er een zware storm op komst was. We waren net een paar uur uit Las Vegas vertrokken en nog naar de Hoover Dam geweest, dus we waren nog niet zoveraf.
Vriendelijke groetjes van Dummy
reislientje
Amerika-ontdekker

Bericht door reislientje »

Wij waren er op 23/24 juli en...................het was er "slechts" 36 graden. Daarbij hadden we beide dagen regen (niet de hele dag gelukkig) en was het sávonds heerlijk aangenaam. Zo zie je maar weer, net als hier geen peil op te trekken
Ben een spons als het gaat om interessante tips als het om de westkant van de USA gaat want daar gaat de reis nl naar toe deze zomer
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marjolijn »

Hoi,

Wij waren van 17 t/m 20 juli in Las Vegas en het was inderdaad verschrikkelijk heet! Zelfs 's avonds was het te heet om lang op straat te zijn.
Maar.....beetje rustig aan, veel drinken, korte stukken buiten lopen en dan snel weer ergens naar binnen of de auto in en dan ging het best hoor.

Wel zou ik nog eens terug willen als het wat minder warm is, om lekker uitgebreid over de Strip te lopen, want dat was er nu niet bij!

groetjes Marjolijn
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn, behalve in juli, ook in november en mei in LV geweest en toen waren de temperaturen heerlijk, aan de koele kant zelfs.
Deze zomer is aan de oostkant van de VS ook enorm heet, het wordt vandaag in Washington weer 38 graden. Daarbij vergeleken voelt het hier in Aruba koel aan. Dat is een vreemde gewaarwording: aankomen op een tropisch eiland en het daar eigenlijk aan de koele kant vinden na thuis (het waait hier ook nog eens, wat lekker afkoelt) :shock: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mave200357
Amerika-newbie

Bericht door mave200357 »

Ik was er 22 en 23 juli jl. : ook erg warm en erg druk.
Goliath
Amerika-ontdekker

Bericht door Goliath »

Ik ben er ooit s'zomers geweest en het was er verschrikkelijk warm toen.
Ik ben er in Januari dit jaar geweest, temperatuur tussen de 15 en 20, maar het was er wel vaak bewolkt en af en toe een bui, maar het was wel aangenaam om er lange stukken te lopen over de strip. Alleeen sávonds koelde het best erg af. maar daar heb je wel een jas voor :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer