Ik vraag dit omdat wij er ook waren en er toen recordhitte werd
gemeten
En het om 19.30 in de avond nog rond de 42 C was
en eigenlijk dat veel te warm was voor de kinderen
(leeftijd 11 en 5 jaar)
Nu is mijn vraag wat is de beste tijd in het jaar om er heen te gaan
voor een aangename tempratuur
voor onze planning volgend jaar
Onze Reisverhalen en foto's zijn te zien en te lezen op onze Website:
Ton-L schreef:Nu is mijn vraag wat is de beste tijd in het jaar om er heen te gaan voor een aangename tempratuur voor onze planning volgend jaar
Hoi Ton,
op deze website kan je ook in de geschiedenis kijken en zo gemiddelden opzoeken http://www.wunderground.com/US/NV/Las_Vegas.html .
De weersomstandigheden kunnen volgens mij daar van dag tot dag verschillen. In de echte zomermaanden is de kans op heet weer natuurlijk nadrukkelijk aanwezig, maar wij zijn daar ook zowel in eind mei/begin juni als in september geweest en beide keren hebben wij daar toch ook temperaturen van om de 40 graden celcius meegemaakt. Ook een keer met vrij harde wind en zand in de lucht. Nou, zo'n warme föhn is echt niet lekker hoor.
Wij waren op 25 juli in Las Vegas. Een dag eerder waren we in Mohave en daar vertelden ze ons dat het de week eerder 120 graden, Fahrenheit wel te verstaan, was en wel uitzonderlijk heet. Zelfs de plaatselijke bevolking klaagde over de hitte.
Is er soms iemand die iets afweet van een storm die op 26 juli zou zijn voorbijgeraasd in de omgeving Mohave - Las Vegas ? Ik vind er niets meer over en toch hebben we per toeval een oproep op de radio gehoord dat er een zware storm op komst was. We waren net een paar uur uit Las Vegas vertrokken en nog naar de Hoover Dam geweest, dus we waren nog niet zoveraf.
Vriendelijke groetjes van Dummy
Wij waren er op 23/24 juli en...................het was er "slechts" 36 graden. Daarbij hadden we beide dagen regen (niet de hele dag gelukkig) en was het sávonds heerlijk aangenaam. Zo zie je maar weer, net als hier geen peil op te trekken
Ben een spons als het gaat om interessante tips als het om de westkant van de USA gaat want daar gaat de reis nl naar toe deze zomer
Wij waren van 17 t/m 20 juli in Las Vegas en het was inderdaad verschrikkelijk heet! Zelfs 's avonds was het te heet om lang op straat te zijn.
Maar.....beetje rustig aan, veel drinken, korte stukken buiten lopen en dan snel weer ergens naar binnen of de auto in en dan ging het best hoor.
Wel zou ik nog eens terug willen als het wat minder warm is, om lekker uitgebreid over de Strip te lopen, want dat was er nu niet bij!
Wij zijn, behalve in juli, ook in november en mei in LV geweest en toen waren de temperaturen heerlijk, aan de koele kant zelfs.
Deze zomer is aan de oostkant van de VS ook enorm heet, het wordt vandaag in Washington weer 38 graden. Daarbij vergeleken voelt het hier in Aruba koel aan. Dat is een vreemde gewaarwording: aankomen op een tropisch eiland en het daar eigenlijk aan de koele kant vinden na thuis (het waait hier ook nog eens, wat lekker afkoelt) .
Ik ben er ooit s'zomers geweest en het was er verschrikkelijk warm toen.
Ik ben er in Januari dit jaar geweest, temperatuur tussen de 15 en 20, maar het was er wel vaak bewolkt en af en toe een bui, maar het was wel aangenaam om er lange stukken te lopen over de strip. Alleeen sávonds koelde het best erg af. maar daar heb je wel een jas voor
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.