Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nova25: Advies over de te rijden route per dag

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nova25
Amerika-ontdekker

Reis Nova25: Advies over de te rijden route per dag

Bericht door Nova25 »

Over ruim een week is het eindelijk zover! We gaan voor de 1e keer naar Amerika :D .
Nu ben ik via Google Maps bezig met het uitprinten van de te rijden route per dag. Voor sommige bestemmingen zijn er meerdere opties.
Wij willen natuurlijk graag de mooiste routes rijden, dus jullie advies is van harte welkom! We rijden in een midsize SUV (Chevrolet Equinox).

Monterey- San Francisco
Voorgestelde routes
US-101 N
119 mijl 2 uur 9 min.

CA-1 N en I-280 N
118 mijl 2 uur 6 min.

Bryce Canyon - Page
Voorgestelde routes
US-89 S
155 mijl 3 uur 9 min.

Cottonwood Canyon Rd en US-89 S
78,2 mijl 3 uur 4 min.

Johnson Canyon Rd en US-89 S
121 mijl 3 uur 45 min

Page- Monument Valley
Voorgestelde routes
AZ-98 E en US-160 E
121 mijl 3 uur 12 min.

US-89 S en US-160 E
173 mijl 3 uur 38 min.

Needles- San Diego
Voorgestelde routes
I-40 W en I-15 S
319 mijl 5 uur 6 min.

US-95 S, CA-78 W en I-8 W
313 mijl 5 uur 51 min.

Zijn er ook nog leuke plaatjes tussen Needles en San Diego om te stoppen?
Is er in Needles zelf nog wat te doen?

Van San Diego naar Los Angeles Airport willen we graag via Laguna Beach, Newport Beach en Huntington Beach rijden, zodat we (als de tijd het toelaat) nog een aantal leuke stranden kunnen zien. Iemand deze route al een keer gereden?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies over de te rijden route per dag

Bericht door Pete.Z »

Van Monterey naar SF is simpel, blijf zo dicht mogelijk langs de kust, de 1 dus.

Bryce naar Page, Cottonwood is leuk, maar wel vrij slecht, vooraf informeren naar wegconditie is nodig.
Via de 89, en dan bij Kanab de 89A op is erg mooi, en mijn favoriet.

Page-Monument Valley, de 98 en de 160 is het handigst, altijd een dodelijk saaie rit, in mijn belevenis.

Needles-SD, ik zou zelf via de 95 en 78 rijden, maar je kan ook Joshua Tree meenemen.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Pete.Z schreef:Van Monterey naar SF is simpel, blijf zo dicht mogelijk langs de kust, de 1 dus.
Let wel even op in Santa Cruz, de 1 staat daar nogal slecht aangegeven, althans dat is onze ervaring. Zo kwam het dat wij (mede door de TomTom) opeens op de 17 terecht kwamen en zodoende uiteindelijk via de highway 880 via Oakland naar SF zijn gereden. Uiteindelijke voordeel van deze route is dat je via de Bay Bridge San Francisco binnen komt en een fantastisch uitzicht hebt over de stad (zie foto). Was best een mooie route op zich, beetje slingerig in het begin, maar ik kan het natuurlijk ook niet vergelijken met de 1.

Afbeelding
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Pete.Z: je bedoelt de US-89 Alt N langs Kalibab National Forest? Lijkt me een mooie route! Wel jammer dat je er 1 uur en 45 minuten langer over doet om naar Bryce Canyon te komen.

Michel: bedankt voor de tip! Heb het bij de route geschreven.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog een week....spannend.
Monterey-SF.
Hebben dit alleen via Santa Cruz gedaan. Dat lukte niet in 2 uur. 3 uur kwam er dichterbij.
Bryce-Page:
Snelste route (3 uur) is gewoon via Kanab en us89. Vergeet die dirtroads. Ik heb nog nooit op welk forum dan ook gelezen dat iemand via Johnson Canyon Road is gereden. Zou een verharde weg zijn maar mijn GSENM map is daar niet zo zeker van. Us89A neemt zonder stoppen een uur langer dan us89 maar tel er nog maar gauw 1-2 uur bij op met wat korte stops. Wel een prachtige route maar alleen als je de tijd er voor hebt. Geen tijd? Dan maak je maar tijd -lol-
Page-Monument Valley Tribal Park is 2.5 uur rijden. Maximaal. We hebben het wel eens een stuk sneller gereden. Er is maar een weg dus nogal gemakkelijk. Niemand rijdt van Page via 89 en 160. Je kan ook wel nagaan dat 161 miles geen 3h12m neemt. Google kan Monument Vallet Tribal Park nooit vinden.
Needles-San Diego. Snelst via I40 en I15 idd. Wij houden meer van de byways alhoewel us95 niet erg opwindend is. 78 gaat door Imperial Sanddunes en is een mooie route tot je in Brawley en El Centro komt. Houd nogal op en 6 uur via 95 etc is minimaal. De mooiste route vinden wij via Amboy, Twentynine Palms en Joshua Tree NP maar dan wordt het wel een erg lange dag.
In Needles is van alles te doen. Het stoplicht springt op rood enz. Niet moeders mooiste evenmin als Blythe.
San Diego-LA. Laguna Beach en San Clemente vinden wij "oudjes" een prima lokatie. Voor een jonger volkje zou ik Huntington aan willen bevelen. Nog een eind van Lax trouwens. Onderschat de reistijd niet tussen SD en LA als je langs de kust gaat rijden.
Yeehaw
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Yeehaw: inderdaad heel erg spannend! Ik zag dat een andere routeplanner ruim 2 uur rijden aangeeft bij de route Page- Monument Valley. Google Maps klopt dus niet helemaal.

We hebben overwogen om naar San Diego te rijden via Joshua Tree NP, maar we vinden deze route toch wat te lang. Ik denk dat we voor de 95 en 78 gaan. Ook wel leuk dat we dan vlak naast de Mexicaanse grens rijden.

Van de Grand Canyon naar Needles willen we graag de Route 66 rijden (dus via Williams-Seligman-Peach Springs-Hackberry-Kingman-Sitgreaves Pass-Oatman). Google Maps geeft bijna 7 uur rijden aan. Lange dag, maar het wel waard?

Als ik het goed begrijp zou jij via Huntington Beach naar LAX rijden en Laguna Beach en Newport Beach overslaan? Wat is jouw geschatte reistijd als we via deze route naar LAX rijden? We vliegen om 19.50 uur 's avonds, dus we hebben op zich nog wel wat uurtjes over.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nova25 schreef:Pete.Z: je bedoelt de US-89 Alt N langs Kalibab National Forest? Lijkt me een mooie route! Wel jammer dat je er 1 uur en 45 minuten langer over doet om naar Bryce Canyon te komen.
Die bedoel ik, is de moeite van de wat langere duur meer dan waard, onderweg kan je desnoods Coral Pink sand dunes meepikken, eten in Jacobs lake, Lees ferry en navajo Brdige.
Is echt de moeite, dat beloof ik.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij zouden naar Laguna beach gaan. Stuk rustiger. Ben al aan het zoeken daar in de buurt om nog een weekje te gaan zitten.
Als je om 7.50 pm vertrekt dan moet je toch wel 3 uur van te voren je auto inleveren denk ik zo. Je hebt dan nog tijd genoeg om even aan het strand te liggen denk ik, maar vraag me niet om rijtijden in Los Angeles. Voor je het weet sta je ergens vast. Waarom ga je niet al dichter bij Lax zitten, bv in Manhattan Beach?
GC naar Needles via R66. Zeker doen! Vinden die route altijd prachtig maar het stuk tussen Seligman en Kingman is gewoon een gladde asphaltweg met max 65 mph. Hangt er dus vanaf hoe vaak je wil stoppen. En in Seligman wil je zeker wat tijd besteden en Hackberry vonden we ook heel aardig. In Kingman heb je Mr. D'z restaurant voor wat R66 nostalgie en het fraaiste stuk R66 vinden wij tussen Kingman en Oatman over Sitgreaves Pass. Oude pompen, junkyards, een verlaten goldmijn. Je kan diverse malen stoppen. In Oatman kan je de burro's voeren maar koop de wortels in Oatman en help de lokale economie. En de jonkies moet je niet voeren. Beetje toerist trap maar wel een leuke. Oatman is ook helemaal niet zo oud.....Als je 7 uur telt tussen GC en Needles heb je genoeg tijd voor stops.
Yeehaw
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Yeehaw: de laatste dagen zijn echt bedoelt voor een luieren :wink: en zonnen aan het strand. San Diego lijkt ons ook leuk en willen we eigenlijk niet missen. Maar nu begin ik weer een beetje te twijfelen of we niet beter wat dichter bij LA aan een mooi strand kunnen gaan zitten.. Is ook dichter bij Needles en dan hebben we ook meer aan onze laatste dag. Aan de andere kant is het eind mei waarschijnlijk wel wamer in San Diego en mocht het geen strandweer zijn dan is er in San Diego wel meer te doen denk ik. Mmmm lastig.
Het plan was ook eerst om vanaf San Diego terug te vliegen, maar dat bleek een stuk duurder. Daarom hebben we gekozen voor Los Angeles.
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

Nova25 schreef:Yeehaw: inderdaad heel erg spannend! Ik zag dat een andere routeplanner ruim 2 uur rijden aangeeft bij de route Page- Monument Valley. Google Maps klopt dus niet helemaal.
volgens mij staat sinds kort wel de 564 naar Navajo NM op google maps of ben ik nou gek, dacht dat ik m paar weken geleden nog niet zag.
Weet iemand of het de moeite waard is om vanaf MV naar Page de 564 richting navajo NMen dan de 98 te nemen en is dit een goede weg?
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Nova25: Advies over de te rijden route per dag

Bericht door Yeehaw »

San Diego zou je een paar dagen voor moeten nemen. Veel te zien en te doen maar als het alleen om het strand te doen is en je maar kort de tijd hebt lijkt de omweg me weinig zinvol.
De weg naar Navajo NM staat gewoon op elke kaart zoals Rand McNally. Is geen doorgaande weg maar alleen naar het NM en weer terug tenzij je dirtroads wil gaan rijden en dat moet je in die buurt echt niet gaan doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer