Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 strandplaatsjes in LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kimster82
Amerika-ontdekker

2 strandplaatsjes in LA

Bericht door kimster82 »

Hoi,

ik kom er niet meer uit. Ik zoek 2 verschillende strandplaatsen in LA voor de eerste 5 dagen (waarvan 4 volle dagen) en de laatste 5 dagen (waarvan 3 volle dagen) van onze reis. Ik heb al een hoop gelezen op dit forum over LA, maar toch kan ik niet kiezen. Dit willen we in ieder geval gaan doen: de highlights bezoeken, disney of universal studio's, warner bros tour, shoppen, af en toe een paar uurtjes aan het strand/ zwembad liggen en andere kustplaatsjes bezoeken.
Waar kan ik dan het beste zitten, gelet op: dichtbij het strand maar ook niet te ver van alle bezienswaardigheden in LA, veilige buurt en betaalbare maar goede hotels/ motels (max. zo'n 50 euro p.n). Lijkt mij logisch om de eerste keer wat hoger te zitten in LA en de andere keer wat lager. Dan kunnen we vanaf de ene kant Hollywood, warner bros enz. bezoeken en vanaf de andere kant naar Anaheim en kustplaatsjes tussen LA en SD bezoeken.

Ik dacht eerst aan de eerste paar dagen in Santa Monica/ Venice te gaan zitten en de laatste dagen in Long beach/ San Pedro. Nu vond ik de prijzen van hotels/ motels daar een stuk duurder dan bijv. in Huntington beach. Is dit een goede optie? Of Newport beach? Is dat te doen naar Anaheim? En hoe zijn Manhattan beach en Rodendo beach?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen de knoop door te hakken. Alvast bedankt!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 2 strandplaatsjes in LA

Bericht door RiverCola »

Dit schreef ik je al over deze vraag in je andere topic:
Ik zou zelf niet voor Marina del Rey kiezen, vlakbij heb je Venice Beach wat echt een ontzettend leuke plek is! Verder is er natuurlijk nog Santa Monica (meer upscale en duurder) en naar het zuiden de strandplaatsen Long Beach, Manhatten Beach en Redondo Beach. Met name die laatste 2 hebben goedkopere overnachtings-mogelijkheden. Van horen en zeggen zijn die twee plaatsen best leuk maar ik ben er nog nooit geweest. Het is natuurlijk een minder goede uitvalsbasis om LA te verkennen aangezien ze een flink stuk naar het zuiden liggen.
LAX is wel een redelijk goede uitvalsbasis maar heeft 0,0 sfeer. Er is niets in de buurt aan eettentjes (behalve een fast-food ding hier en daar) en eigenlijk is het helemaal gericht op transportatie van en naar de luchthaven. Wij hebben er voordat we naar West-Hollywood verhuisden 2 nachten overnacht om de kosten een beetje te drukken. De eerste nacht maakte niet zoveel uit omdat we toch vrij laat landden maar de nacht erna was het toch wel aardig wat heen en weer rijden. Je verkijkt je toch altijd weer op die afstanden in LA.
Wij sliepen toen in het Hilton (redelijk luxe maar wel vergane glorie). Geboekt via Hotwire voor ongeveer $65 per nacht.

Downtown heeft een aantal hele goed, super hippe hotels , maar wederom...daar betaal je echt meer voor. Downtown is een interessante plek in LA, het zit op het randje van.... Je ziet er nog heel veel zwervers maar die doen niemand kwaad. Toch is het niet zo'n prettig gezicht als je daar wat gevoelig voor bent (de één is gewoon wat sneller geïntimideerd dan de ander). Aan de andere kant heeft Downtown toch wel veel te bieden; mooi (oude en moderne) gebouwen, een Korean Quarter/Chinese markt, wat kunstgaleries en winkeltjes. Maar je moet toch echt wel van een beetje pionieren houden om dat te waarderen.
Dus in principe heb je al alle informatie die je nodig hebt om een keuze te maken.

Maar ik kan het nog wel een keer herhalen. Ten eerste; 50 dollar per nacht ga je NIET halen. Zelfs een motel6 in een buitenwijk van LA is nog duurder. Dat schreef ik in dat andere topic ook al.
Huntington Beach en Newport Beach horen niet bij LA, je zult zeker een uur of anderhalf onderweg zijn naar Los Angeles vanaf beide stadjes (ze zijn trouwens wel erg leuk!).

Ik zou je aanraden de eerste dagen in West-Hollywood of Hollywood te verblijven (je kunt dan een uitstapje maken naar bv Santa Monica) en de laatste dagen zou ik doorbrengen in Venice of Santa Monica.

Verder maakt het niet zoveel uit waar je verblijft als je naar San Diego wilt, het blijft een rit van ongeveer 3 uur (rekening houdende met drukte op de wegen).
Californiagirl
Amerika-ontdekker

Bericht door Californiagirl »

Als je iets dichter bij West Hollywood wilt zitten, vind ik persoonlijk Manhattan Beach en Hermosa Beach ook hele leuke plaatsen. Iets verder naar het zuiden in Orange County vind ik aanraders: Huntington Beach en Laguna Beach. Via de snelweg 405 is dat niet ver rijden, je moet alleen rekening houden met de spits.
Huntington Beach is een typisch Amerikaans surfplaatsje met brede stranden en Laguna Beach is heel sfeervol met galeries etc.
Succes met het plannen van je/jullie trip!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Hai!

Wij zitten komende zomer bij Redondo Beach. Voornamelijk omdat wij een hotel aan het strand wilden en de prijzen bij Redondo en Manhattan nog wel oke zijn. Wij hebben geboekt via Hotwire en hadden kans op beiden en het is dus Redondo geworden. Wij hebben het Crowne Plaza gekregen.

Het is inderdaad wat verder rijden van de stad, maar omdat we toch alles met de auto moeten doen hebben we liever een hotel aan het strand met een lekker zwembad :)
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

bedankt voor jullie reacties. RiverCola ik weet dat je al had gereageerd in een eerder topic maar toen was ik nog niet van plan 2 verschillende slaapplaatsen te boeken in LA. Ook vind ik het fijn om ervaringen van meerdere personen te lezen. Zo vind jij Marina del Ray niet leuk maar ik las dat andere mensen het weer wel leuk vinden. Hoe meer ervaringen hoe beter, toch? Zelf ben ik nog nooit in LA geweest en is het dus moeilijk kiezen daarom vraag ik zo veel mogelijk advies. Je schreef ook dat ik voor 50 euro p.n nooit wat zou kunnen vinden in LA, zelfs niet in een buitenwijk, maar dat is niet waar hoor. Op expedia bijvoorbeeld vind ik prijzen vanaf 29 euro p.n. Dus voor 50 euro p.n. gaat het me vast wel lukken.
Toch bedankt voor het meedenken. Ik doe echt wel wat met je tips. :thumbup:
groetjes Kim
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik snap dat je graag meer informatie (ook van verschillende personen) wilt hebben. Ik kan je aanraden om de Lonely Planet pocket editie van LA te kopen. Naast kaartjes van de verschillende wijken vind je hierin ook een beschrijving van elke wijk (wat voor karakter heeft de wijk, waar te eten, waar te winkelen enz.). Dit is echt heel erg leuk en geeft je een goed beeld van wat je aanspreekt in deze inmens grote stad!

Ik ben toch heel nieuwsgierig naar zulke goedkope slaapplekken. Kun je me wat voorbeelden noemen? Want ik ken ze niet. Ik weet wel dat LA meerdere hostels heeft. Er zitten er geloof ik ook 2 in Venice Beach en daar vind je wel dat soort prijzen. Alhoewel hostels wel vaak prijzen per persoon rekenen. En als je dan zo'n 30 dollar per nacht betaald komt dat gewoon neer op 60 dollar met z'n tweeen. Maar dan slaap je wel op een slaapzaal met 6 man, heb je niet je eigen badkamer en kun je je bagage niet beveiligd achter laten. Mijn afweging is dan dat ik liever iets meer betaal voor een 'privé' kamer met faciliteiten in een beetje een fatsoenlijk hotel.

Over het algemeen is Motel6 wel de meest basic en betaalbare mogelijkheid om te overnachten. Nadeel is dat ze in veel grote steden niet in het centrum liggen. In LA heb je er wel een aantal maar die liggen vaak op de wat mindere locaties. Zo is er 1 in Calabasas, wat een goede wijk is maar erg ver van 'de stad' ligt. De motels die dichter bij het centrum liggen liggen vaak in slechte wijken (zoals Inglewood).
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

hoi,

als je even kijkt op expedia dan zie je verschillende opties rond de 50 euro, het zijn er best veel, in verschillende wijken. Je moet dan denken aan motels als Days inn, motel 6, motel 8 enz. Om 1 voorbeeld te noemen: motel 8 voor 50 euro p.n (op 5 min. rijden van venice beach). Een motel is voor ons goed genoeg maar een hostel is niets voor ons. Wil wel gewoon m'n eigen badkamer en een goede kamer met tv.
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door TerlinguaCreek »

Let bij het selecteren van je hotel in LA wel even op de meningen over de wijk/buurt, dit kan nog al eens verschillen.
Je kunt veel informatie halen uit de reviews op Google of TripAdvisor.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Inderdaad belangrijk. Je kunt ook hier posten wat je op het oog hebt, dan kijken we even mee!
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Mijn broertje had een goedkoop motel 6 geboekt voor LA. Toen ze na hun vlucht daar aankwamen bleek dat het een hotel was waar ook kamers per uur werden verhuurd. Erg smerig en ze hadden er zeker geen veilig gevoel. Ze zouden 3 nachten blijven, maar zijn de eerste ochtend om 5 uur weer vertrokken en naar een duurder hotel gegaan. Helaas hebben ze hun geld voor die 3 nachten niet teruggekregen. In zijn geval was goedkoop dus duurkoop..... Ik zou wel echt goed de reviews lezen van de goedkopere hotels...

Succes!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

hallo,

voor de eerste paar dagen heb ik Days Inn Hollywood Near Universal Studio's op het oog. Komt gemiddeld op 63 euro per nacht (wel voor een queensize bed, anders gelijk $21 p.n duurder). Ik heb nog een kortingscode van 7% gevonden op internet (voor hotels.com), dus dat gaat nog van de totaalrekening af.
Misschien dat we dan gewoon vanaf hier een dagje Venice en Santa monica kunnen bezoeken, dan hoeven we daar geen hotel te nemen.
Voor de laatste paar dagen denk ik erover om dat te verdelen over Huntington Beach en Long beach of Manhattan beach. Welke van de laatste 2 plaatsjes heeft jullie voorkeur? Waar is meer te beleven en is gezelliger?

ps: ik lees trouwens altijd eerst de recensies voor ik iets boek. Dat doe ik voor elke vakantie, waar dan ook :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Perfect! Doen!!

Je zit daar echt 'right in the middle' van alles!! Naar het zuiden vind je Melrose Ave waar je fantastisch kunt winkelen en waar leuke restaurantjes met terrasjes zitten. Ten noorden vindt je het meest toeristische deel van Hollywood Blvd. Ik vind er niet zoveel aan maar je kunt er lekker shoppen en de Walk of Fame willen jullie waarschijnlijk wel even gezien hebben! Naar het zuiden, op de kruising van 3rd street en Fairfax vind je winkelcentrum The Grove en de Farmersmarket.
Het stuk Sunset ten westen van dit hotel is echt het hipste gedeelte met goede restaurants, clubs en winkels. Natuurlijk kan je vanaf hier Venice en SM bezoeken. Je bent dan wel wat langer onderweg, maar je rijdt altijd een mooie route en er is genoeg te zien onderweg. Hou wel rekening met verkeer, probeer de spits een beetje te mijden.

Het is een super locatie maar vergeet niet; straten als Sunset, Santa Monica en Melrose zijn geweldig alleen liggen niet alle leuke spots op een rijtje. Sommige delen zien er wat minder uit, of hebben alleen tankstations, terwijl iets verderop weer hele leuke winkels en restaurants zitten. Soms moet je dus een beetje heen en weer rijden om de leuke plekken te vinden.

Lekker Japans eten bij Katana op Sunset; http://www.katanarobata.com/

Goede Franse salades voor de lunch; http://www.saladesdeprovence.com/homepage.html

Urth Cafe is een lunchbar die je niet over mág slaan; http://www.urthcaffe.com/ (organic food, errug lekker, super hippe locatie op Melrose Ave)
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

LA is perfect met hotwire of priceline te boeken !
Wij vonden pasadena juist geweldig als uitvalsbasis.Hele leuke plek !! Lagen daar in het westin voor 89 $ pernacht via hotwire.....
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Dat klinkt super RiverCola. Dan denk ik dat Hollywood voor ons echt de beste keus is. Vanuit hier kunnen we lekker shoppen, naar universal, warner bros, walk of fame, chinese theatre, hollywood sign, strand enz.

Weet iemand toevallig wat de afmeting is van een queensize bed? is dat net als een klein 2 persoonsbed (1.40 x 2.00) of is het een twijfelaar (1.20 x 2.00). Vorig jaar in Florida hadden we altijd een kingsize of 2 2-persoonsbedden. Als het gewoon 1.40 x 2.00 is vind ik het geen probleem. Ik vind het dan niet nodig om $21 p.n meer te betalen voor een kingsize.

Wij hadden het vorig jaar in Florida trouwens ontzettend naar ons zin Orlando, wij hadden een hotel midden op de international drive. Super locatie, op loopafstand van veel winkels en restaurants, tegenover Ripley's museum. Veel malls, pretparken en bioscopen in de buurt. Is Hollywood dan een beetje het Orlando van LA?

En wat raden jullie ons nu aan; Long Beach of Manhattan Beach? Wat is nu mooier, veiliger, gezelliger enz?
Of gewoon de laatste 4 nachten in Huntington Beach? Vanuit hier is Disney volgens mij ook heel goed te bereiken. De hoogtepunten van LA hebben we in de eerste dagen toch al gezien.
Thanks!!!!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik ben in beide strandplaatsen niet geweest maar van wat ik gehoord heb is Long Beach toch een beetje een 'slaapstad', beetje saai. Manhattan beach heeft in de Lonely Planet (pocket editie van LA) wel een aardige beschrijving.

Maar als jullie echt voor het strand gaan en de gezellige sfeer zou je ook Huntington Beach, Newport Beach, en Laguna Beach (in diezelfde volgorde liggen ze steeds zuidelijker van LA) kunnen overwegen. Alledrie zijn het leuke plaatsen. Alleen in Huntington ben ik niet geweest maar dit staat bekend als Surfers-paradise. Newport Beach is een leuk plaatsje met een echte strand-sfeer; brede stranden, leuke pastellerige huisjes op het schiereiland, winkeltjes enz. Er is ook een pier vanaf waar mensen staan te vissen.
Laguna Beach is heel anders, heeft meer een mediterrane sfeer met rotskusten en verborgen strandjes. Een klein leuk centrum met restaurants,winkeltjes en kunstgalleriën. Wat mij betreft vind je hier de mooiste stranden van Zuid-California. En ook als je er niet gaat overnachten is het zeker de moeite van een dagtrip waard!
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

nog een vraagje:
ik wil nu boeken voor het days inn Hollywood. Nu heb ik verschillende sites vergeleken en hotels.com is wel het goedkopst met die kortingscode, maar er staat bij dat het ontbijt niet is inbegrepen terwijl dat bij die andere sites (eigen site, expedia en hotelclub) wel is inbegrepen (continental). Zou het niet gewoon toch inbegrepen zijn? Ze zullen in dat hotel toch geen onderscheid maken waar je je hotel hebt geboekt? Het ontbijt staat toch gewoon klaar?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik kan je hier helaas geen antwoord op geven, heb geen idee!

Ik zou zeggen, ga voor het goedkopere tarief. Ontbijt in de simpele hotels in de US stelt meestal niets voor. Ontbijt ergens in de stad of haal wat lekkere dingen in de supermarkt.
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Ik heb het zojuist geboekt:
21 tot 26 mei (5 nachten) voor 334 euro (incl. kortingscode).

Heb tot nu toe het volgende al geboekt:
LA - Days Inn Hollywood Near Universal Studio's
Las Vegas - Flamingo
Yosemite - Curry Village
San Francisco - Holiday Inn Golden Gateway

M'n vriend roept nu dat een nieuwe aswolk het vliegverkeer van en naar Amerika bedreigd. Zal toch niet waar zijn dat we straks niet kunnen gaan. Al een jaar lang naar uitgekeken en al een hoop betaald. Dat geldt voor ons allemaal natuurlijk.
Voor ons nog 2 weken te gaan.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Voor ons ook nog 2 weken, we kunnen misschien tesamen die wolk wegblazen :thumbup:

Jacques
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

kimster82 schreef:En wat raden jullie ons nu aan; Long Beach ...
In Long Beach ligt aan de kade het tot hotel omgebouwde lijnschip, de Queen Mary. Tevens museumschip.
Leuk en interessant voor een bezoek en heel apart om een kamer te huren en de nacht door te brengen.

Wikipedia - Queen Mary
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer