Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zion of Bryce
-
- Amerika-ontdekker
Zion of Bryce
Als jullie mochten kiezen, wat zou het dan worden als je een dag over hebt,
Zion of Bryce??
Zion of Bryce??
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Zion of Bryce
Oei! Hier ga je heel verschillende reacties op krijgen!!
Mijn overduidelijke voorkeur; Zion!
Waarom? Zion is een park waar je veel diversiteit vind. Je kunt lange en korte wandelingen maken. Lange wandeling naar een bergtop (Angels Landing) met een waanzinnig uitzicht over de canyon, of The Narrows waarbij je langs (en door!) de rivier loopt in de steeds smaller wordende canyon. Ook een wandeling buiten de canyon behoort tot de mogelijkheden, langs de oranje/witte rotsen. Ook heeft Zion een leuk verzorgingsstadje; Springdale. Er zijn leuke restaurantjes, winkeltjes...het heeft sfeer.
Bryce heeft dat laatste niet, er ligt enkel een hotelcomplex bij de ingang van het park waar het afgeladen druk is met bussen vol toeristen. Bryce is prachtig en je kunt ook wandelingen in de canyon maken maar veel diversiteit is er niet.
(maar dit is slechts mijn mening!)
Mijn overduidelijke voorkeur; Zion!
Waarom? Zion is een park waar je veel diversiteit vind. Je kunt lange en korte wandelingen maken. Lange wandeling naar een bergtop (Angels Landing) met een waanzinnig uitzicht over de canyon, of The Narrows waarbij je langs (en door!) de rivier loopt in de steeds smaller wordende canyon. Ook een wandeling buiten de canyon behoort tot de mogelijkheden, langs de oranje/witte rotsen. Ook heeft Zion een leuk verzorgingsstadje; Springdale. Er zijn leuke restaurantjes, winkeltjes...het heeft sfeer.
Bryce heeft dat laatste niet, er ligt enkel een hotelcomplex bij de ingang van het park waar het afgeladen druk is met bussen vol toeristen. Bryce is prachtig en je kunt ook wandelingen in de canyon maken maar veel diversiteit is er niet.
(maar dit is slechts mijn mening!)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe veel tijd heb je? Waar kom je vandaan en wat is de volgende stop? En wanneer ben je er (weekend, door de week, tijd van het jaar?)
Met heel weinig tijd zou ik voor Bryce kiezen, is toch heel bijzonder om te zien. Hou ook rekening met de wegwerkzaamheden bij Zion.
Marianne
Met heel weinig tijd zou ik voor Bryce kiezen, is toch heel bijzonder om te zien. Hou ook rekening met de wegwerkzaamheden bij Zion.
Marianne
Bryce, kwamen er dit jaar per ongeluk terecht ( nergens hotelkamers vrij elders) en vonden het opnieuw zo mooi om te zien, die kleuren en vormen. Onze derde reis, veel in die regio rondgereden, veel hoodoo's en andere vormen gezien. Maar dit is toch anders en erg mooi. Voor de derde keer weer. Nu lag er nog sneeuw (klein beetje)
Ook hier kun je wandelen, mooi paardrijden en trouwens ook wel winkelen, inderdaad bij dat grote complex. Daar moet je niet voor gaan, dat kun je elders beter doen.
Ook hier kun je wandelen, mooi paardrijden en trouwens ook wel winkelen, inderdaad bij dat grote complex. Daar moet je niet voor gaan, dat kun je elders beter doen.
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Zion!! Waarom, Rivercola heeft het goed omschreven.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik vind het een heel moeilijke keuze ...
Ik ben vorige week in Zion geweest en het was zoveel meer dan ik er van had verwacht.
The Narrows waren bij ons wel gesloten.
Maar drie jaar geleden ben ik in Bryce geweest, en dat was ook prachtig!
Succes met je keuze. Ik kan je niet helpen. Welke keuze je ook maakt, fout kan die echt niet zijn
Ik ben vorige week in Zion geweest en het was zoveel meer dan ik er van had verwacht.
The Narrows waren bij ons wel gesloten.
Maar drie jaar geleden ben ik in Bryce geweest, en dat was ook prachtig!
Succes met je keuze. Ik kan je niet helpen. Welke keuze je ook maakt, fout kan die echt niet zijn

2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik denk dat je keuze niet makkelijker gaat worden na de reacties
Mijn keuze zou Bryce zijn. Het is voor mij namelijk het meest unieke park. Zion is ook prachtig, maar Bryce is mijn favoriete NP in het Zuidwesten! En dan natuurlijk de Queens Garden Trail in combinatie met je Navajo Loop trail!
Maar inderdaad, welke keuze je ook maakt. Beide parken zijn fantastisch!

Mijn keuze zou Bryce zijn. Het is voor mij namelijk het meest unieke park. Zion is ook prachtig, maar Bryce is mijn favoriete NP in het Zuidwesten! En dan natuurlijk de Queens Garden Trail in combinatie met je Navajo Loop trail!
Maar inderdaad, welke keuze je ook maakt. Beide parken zijn fantastisch!
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind Zion vele malen mooier en indrukwekkender dan Bryce. Je kan er schitterende en zeer diverse wandelingen maken. De tocht naar Angel's Landing en door The Narrows zijn nog steeds twee absolute hoogtepunten van onze reizen naar het Zuidwesten. Ik kan ook rustig drie of vier dagen verblijven in Zion zonder mij te vervelen. Bryce had ik na een halve dag wel gezien. Ook erg mooi, maar minder interessant.
Ik vind overigens wel, dat wil je echt kunnen genieten van Zion, je de tijd moet nemen om de vallei te ontdekken. Voor een goede eerste indruk moet je dan wel aan minimaal twee dagen denken. Het is geen park waar je even doorheen rijdt, wat indrukken opdoet en weer verder gaat.
Ik vind overigens wel, dat wil je echt kunnen genieten van Zion, je de tijd moet nemen om de vallei te ontdekken. Voor een goede eerste indruk moet je dan wel aan minimaal twee dagen denken. Het is geen park waar je even doorheen rijdt, wat indrukken opdoet en weer verder gaat.
Zonder enige twijfel: Bryce !!
De natuur/rotseformaties zijn zo bijzonder - kleuren en vormen - dat zie je nergens anders.
Tropic - een klein dorpje - dichtbij Bryce is ons goed bevallen als uitvalsbasis (niks bussen en hordes toeristen).
De natuur/rotseformaties zijn zo bijzonder - kleuren en vormen - dat zie je nergens anders.
Tropic - een klein dorpje - dichtbij Bryce is ons goed bevallen als uitvalsbasis (niks bussen en hordes toeristen).
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Precies hierom zou ik Bryce kiezen en Zion bewaren voor een andere keer. Om een enigszins goede indruk van Zion op te doen ben je meer tijd kwijt, bij Bryce heb je aan 1 dag genoeg.Ik vind overigens wel, dat wil je echt kunnen genieten van Zion, je de tijd moet nemen om de vallei te ontdekken. Voor een goede eerste indruk moet je dan wel aan minimaal twee dagen denken. Het is geen park waar je even doorheen rijdt, wat indrukken opdoet en weer verder gaat.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Maar dat is dus afhankelijk van de rest van de route vand de topicstarter, en die weten we niet.thebruins schreef:
Precies hierom zou ik Bryce kiezen en Zion bewaren voor een andere keer. Om een enigszins goede indruk van Zion op te doen ben je meer tijd kwijt, bij Bryce heb je aan 1 dag genoeg.
Ik heb trouwens in Tropic verbleven tijdens mijn bezoek aan Bryce, veel rustiger inderdaad en geen hordes toeristen. Aan de andere kant is het er wel hééél erg rustig, 2 restaurants en een supermarktje en that's it. Maar wij verbleven die nacht in een cabin (Bryce Country Cabins) en hebben er slechts wat boodschapjes gehaald, verder hebben we er genoten van de rust.
-
- Amerika-ontdekker
Jullie maken het ons wel moeilijk
Dit is echt een luxe probleem.
Maar we kunnen inderdaad niet verkeerd kiezen, we komen vanaf Denver en gaan na Bryce of Zion naar Page en dan verder naar Grand Canyon en Las Vegas.
Meer dan een dag hebben we waarschijnlijk niet en we zullen er rond 6 juni zijn. Qua afstand maakt het ook niet zoveel uit.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie zover!

Maar we kunnen inderdaad niet verkeerd kiezen, we komen vanaf Denver en gaan na Bryce of Zion naar Page en dan verder naar Grand Canyon en Las Vegas.
Meer dan een dag hebben we waarschijnlijk niet en we zullen er rond 6 juni zijn. Qua afstand maakt het ook niet zoveel uit.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie zover!
Ik zou kiezen voor Bryce als je maar 1 dag hebt!
(Niet dat Zion niet geweldig is, hoor)
Lilo
(Niet dat Zion niet geweldig is, hoor)
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat je de dag ervoor uit Moab vertrekt en niet uit Denver? Dan zou ik van Moab via Capitol Reef naar Bryce rijden. En dan de volgende dag naar Page.
Of je kunt van Moab naar Page gaan, en dan via de Grand Canyon North Rim en Zion naar Las Vegas.
Ik heb je route even bekeken en je reist met een camper en 3 oudere kinderen. Is ook handig om te weten. Voor de kinderen is Zion wel leuker denk ik, zeker als je tijd hebt om een wandeling als The Narrows of Angels's Landing te doen.
Marianne
Of je kunt van Moab naar Page gaan, en dan via de Grand Canyon North Rim en Zion naar Las Vegas.
Ik heb je route even bekeken en je reist met een camper en 3 oudere kinderen. Is ook handig om te weten. Voor de kinderen is Zion wel leuker denk ik, zeker als je tijd hebt om een wandeling als The Narrows of Angels's Landing te doen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Zion!!
Rivercola heeft het heel goed omschreven. Zion is prachtig, Springdale een heel sfeervol plaatsje, ik ben er één keer geweest en wil zeker nog een keer terug. Na Zion zijn we naar Bryce gegaan en in eerste instantie vond ik dat wat tegenvallen in vergelijking met Zion. Wat wandelingen gemaakt en de zonsopgang bekeken. Ik ben het park wel gaan waarderen, maar het wauw-gevoel van Zion had ik niet bij Bryce. Maar het blijft persoonlijk natuurlijk
Rivercola heeft het heel goed omschreven. Zion is prachtig, Springdale een heel sfeervol plaatsje, ik ben er één keer geweest en wil zeker nog een keer terug. Na Zion zijn we naar Bryce gegaan en in eerste instantie vond ik dat wat tegenvallen in vergelijking met Zion. Wat wandelingen gemaakt en de zonsopgang bekeken. Ik ben het park wel gaan waarderen, maar het wauw-gevoel van Zion had ik niet bij Bryce. Maar het blijft persoonlijk natuurlijk

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Oef moeilijk. Marianne geeft aan dat Zion spectaculairder is met zijn speciale wandelingen. Ze heeft gelijk (dit jaar gaan wij dat beleven in 2 dagen) en is toch is Bryce ook spectaculair, is mijn mening. Het eerste aanzicht bij de uitzichten is iets dat ik van mijn eerste keer (1990) Bryce nog zoooo goed herinner. Dat was een Kadoeng impressie overdonderend. Bryce maakte meer indruk dan Grand Canyon! Van Zion herinner ik me niet zoveel eigenlijk, alleen dat het er ook erg druk is en ik een mooie maar dode vlinder vond. De weg langs Checkerboard Mesa (Oost uitgang) vond ik erg mooi.
Als je minder tijd hebt zou ik echt voor Bryce gaan! Su6 met keuzes maken.
Als je minder tijd hebt zou ik echt voor Bryce gaan! Su6 met keuzes maken.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
Het wordt waarschijnlijk toch Bryce omdat dit in 1 dag goed te doen is en iets beter in de route past.
Het is blijft een luxe probleem
Heeft iemand weleens op Ruby's Inn - RV Park & Campground gestaan??
Ligt wel gunstig voor Bryce of wet iemand een beter rv park hier in de buurt?
Het is blijft een luxe probleem

Heeft iemand weleens op Ruby's Inn - RV Park & Campground gestaan??
Ligt wel gunstig voor Bryce of wet iemand een beter rv park hier in de buurt?
Goede keuze. Vond Bryce héél gaaf en apart om te zien!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Ayayay. Zion of Bryce. Deze vraag wordt op de Utah forums ook altijd gesteld en de uitkomst is ook altijd 50/50 Gooi een muntje op....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1230 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-
- 10 Reacties