Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis David Nuyttens: Graag tips voor 3 weken reis ZW-Amerika
-
- Amerika-ontdekker
Reis David Nuyttens: Graag tips voor 3 weken reis ZW-Amerika
Beste Amerika kenners,
Graag jullie advies voor onze eerste reis naar Amerika samen met mijn vrouw en dochter Nore (op dat moment 1 jaar). We vertrekken op 18 juli richting San Francisco en vliegen terug op 6 augustus vanuit Las Vegas. Aangezien we met een kindje reizen hebben we gekozen om met een camper rond te trekken. Wij hebben volgend reisschema in gedachten:
18/7: Izegem - San Francisco
19/7: San Francisco
20/7: San Francisco
21/7: San Francisco - Monterey (Santa Cruz, 17 mile drive, Monterey + Monterey Bay Aquarium, Point Lobos)
22/7: Monterey-Oakhurst (Mariposa Groove, eventueel zonsondergang Glacier point)
23/7: Oakhurst - June Lake (Yosemite NP, Mono lake, June lake)
24/7: June Lake - Barstow (Eventueel Devils postpile + rainbow falls, Alabama Hills & Whitney Portal road, eventueel Trona Pinnacles)
25/7: Barstow - Las Vegas (via route 66)
26/7: Las Vegas - Zion NP
27/7: Zion NP - Bryce Canyon
28/7: Bryce Canyon - Moab (bezoek Arches NP)
29/7: Moab (Bezoek Arches Canyonland)
30/7: Moab - Kayente (Monument Valley)
31/7: Kayente - Lake Powell (Hoover dam,...)
01/8: Lake Powell - Grand Canyon
02/8: Grand Canyon
03/8: Grand Canyon - Las Vegas
04/8: Las Vegas (afgifte motorhome)
05/8: Las Vegas (eventueel Death Valley per auto?)
06/8: Las Vegas - Izegem
Lijkt deze route haalbaar rekening? ZIjn er verbetering mogelijk? ZIjn er zaken die we over het hoofd zien?
Alle tips, suggesties zijn welkom om er hopelijk een super-reis van te maken!
Alvast bedankt, David
Graag jullie advies voor onze eerste reis naar Amerika samen met mijn vrouw en dochter Nore (op dat moment 1 jaar). We vertrekken op 18 juli richting San Francisco en vliegen terug op 6 augustus vanuit Las Vegas. Aangezien we met een kindje reizen hebben we gekozen om met een camper rond te trekken. Wij hebben volgend reisschema in gedachten:
21/7: San Francisco - Monterey (Santa Cruz, 17 mile drive, Monterey + Monterey Bay Aquarium, Point Lobos)
22/7: Monterey-Oakhurst (Mariposa Groove, eventueel zonsondergang Glacier point)
23/7: Oakhurst - June Lake (Yosemite NP, Mono lake, June lake)
24/7: June Lake - Barstow (Eventueel Devils postpile + rainbow falls, Alabama Hills & Whitney Portal road, eventueel Trona Pinnacles)
25/7: Barstow - Las Vegas (via route 66)
26/7: Las Vegas - Zion NP
27/7: Zion NP - Bryce Canyon
28/7: Bryce Canyon - Moab (bezoek Arches NP)
29/7: Moab (Bezoek Arches Canyonland)
30/7: Moab - Kayente (Monument Valley)
31/7: Kayente - Lake Powell (Hoover dam,...)
01/8: Lake Powell - Grand Canyon
02/8: Grand Canyon
03/8: Grand Canyon - Las Vegas
04/8: Las Vegas (afgifte motorhome)
05/8: Las Vegas (eventueel Death Valley per auto?)
Lijkt deze route haalbaar rekening? ZIjn er verbetering mogelijk? ZIjn er zaken die we over het hoofd zien?
Alle tips, suggesties zijn welkom om er hopelijk een super-reis van te maken!
Alvast bedankt, David
- martinenelsa
- Amerikafan
Re: Reis David Nuyttens: Graag tips voor 3 weken reis ZW-Ame
Ik vind het een behoorlijk drukke route voor midden in de zomer met een klein kind. Je neemt nergens rust, alleen in SF en LV. Ik zou persoonlijk langer in Yosemite blijven omdat het daar wat koeler is, en het rondje Moab - Monument Valley uit de route halen en die paar dagen verdelen over de bekende plekken om ook eens rust te nemen en/of ff te zwemmen. Ook twee keer door LV lijkt me niet nodig, er van uitgaande dat je aan het einde de zuidrim van de Grand Canyon wilt bezoeken. Je kunt dan van Barstow via Needles naar Williams rijden. Bij Kingman kun je dan een stuk van de 66 rijden. Dan een dag voor de GC uittrekken en dan via Page/Lake Powell, Bryce en Zion naar Las Vegas.
Ik zou dus elke derde dag minimaal een rustdag inplannen (althans, niet verkassen). Ook per auto vanuit LV naar Death Valley lijkt me een behoorlijk tour; 2,5 uur enkele reis en dan ter plaatse nog wat kijken, terwijl je de volgende dag het vliegtuig in gaat.
Martin
Ik zou dus elke derde dag minimaal een rustdag inplannen (althans, niet verkassen). Ook per auto vanuit LV naar Death Valley lijkt me een behoorlijk tour; 2,5 uur enkele reis en dan ter plaatse nog wat kijken, terwijl je de volgende dag het vliegtuig in gaat.
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Dag Martin,
Bedankt voor je feedback.
- Inderdaad een goed idee om de eerste passage door Las Vegas links te laten liggen en via Kingman en Route 66 door te steken richting Grand Canyon. Daarna zouden we de geplande lus in de omgekeerde richting kunnen afwerken.
- Het rondje Moab - Monument Valley hou ik er persoonlijk graag bij ook al zorgt dit inderdaad voor een vrij intense vakantie. Zowel in Moab als Grand Canyon blijven we 2 nachten, dit zouden dagen moet zijn met weinig of geen verplaatsingen
- Yosemite NP had ik inderdaad graag wat langer gedaan. Het probleem is echter dat ik daar geen campeergelegenheid meer vond in het park. Vandaar dat we ons beperken tot 1 namiddag (Mariposa Groove + eventueel Glacier point) en één volle dag voor de 'rest' van het park
- Death Valley per wagen op de laatste dag is een optie maar zullen we ter plaatse beslissen. Het is inderdaad een lange en warme rit, zeker met een kind... ik denk eerder dat we het niet zullen doen... anderzijds is het misschien de eerste en laatste keer dat we de kans hebben om Death Valley te bezoeken.
Nog tips, feedback,...?
Groeten
David
Bedankt voor je feedback.
- Inderdaad een goed idee om de eerste passage door Las Vegas links te laten liggen en via Kingman en Route 66 door te steken richting Grand Canyon. Daarna zouden we de geplande lus in de omgekeerde richting kunnen afwerken.
- Het rondje Moab - Monument Valley hou ik er persoonlijk graag bij ook al zorgt dit inderdaad voor een vrij intense vakantie. Zowel in Moab als Grand Canyon blijven we 2 nachten, dit zouden dagen moet zijn met weinig of geen verplaatsingen
- Yosemite NP had ik inderdaad graag wat langer gedaan. Het probleem is echter dat ik daar geen campeergelegenheid meer vond in het park. Vandaar dat we ons beperken tot 1 namiddag (Mariposa Groove + eventueel Glacier point) en één volle dag voor de 'rest' van het park
- Death Valley per wagen op de laatste dag is een optie maar zullen we ter plaatse beslissen. Het is inderdaad een lange en warme rit, zeker met een kind... ik denk eerder dat we het niet zullen doen... anderzijds is het misschien de eerste en laatste keer dat we de kans hebben om Death Valley te bezoeken.
Nog tips, feedback,...?
Groeten
David
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind het ook een vrij volle route als je met een klein kind reist.
Voor een eerste Amerika reis zou ik Moab en Monument valley uit de route halen. Zo krijgen jullie wat meer rust en doen jullie ook niet teveel parken aan. Natuurlijk zijn Arches, Canyonlands en MV mooie parken maar je moet keuzes maken, zeker met een klein kind erbij. Met zo'n volle route zit het er dik in dat jullie aan het einde "parkenmoe" worden en niet meer volop genieten van de vakantie. Vooral op een eerste reis krijg je enorm veel indrukken en dat kan erg vermoeiend zijn. Bovendien zijn de afstanden vaak wat groter dan je van tevoren in geschat had.
In Moab is het ook vaak heel heet in juli, dus overdag zul je ook geen lange wandelingen maken.
Als je Moab en Monument valley eruit haalt hebben jullie meer tijd voor Yosemite en Zion, zodat je heerlijk wat kunt wandelen of uitrusten met jullie dochtertje.
Ook zou ik, net als martinelsa de volgorde veranderen zodat je niet twee keer naar Las vegas gaat.
Je route zou dan bijvoorbeeld zou kunnen zijn.
22/7: Monterey- Yosemite
23/7 Yosemite
24/7: Yosemite- June Lake
25/7: June Lake - Barstow
26/7: Barstow- Kingman
26/7: Kingman-Grand Canyon
27/7 Grand canyon
28/7: Grand Canyon- Page
29/7: Page (Lake Powell)
30/7: Page -Bryce Canyon
31/7: Bryce canyon
01/08: Bryce canyon- Zion
02/8: Zion
03/8: Zion-Las vegas
04/8: Las vegas
05/8: Las Vegas
Een vrij standaard route maar ik zou het niet drukker maken met zo'n kleintje erbij
Veel succes met plannen.
Voor een eerste Amerika reis zou ik Moab en Monument valley uit de route halen. Zo krijgen jullie wat meer rust en doen jullie ook niet teveel parken aan. Natuurlijk zijn Arches, Canyonlands en MV mooie parken maar je moet keuzes maken, zeker met een klein kind erbij. Met zo'n volle route zit het er dik in dat jullie aan het einde "parkenmoe" worden en niet meer volop genieten van de vakantie. Vooral op een eerste reis krijg je enorm veel indrukken en dat kan erg vermoeiend zijn. Bovendien zijn de afstanden vaak wat groter dan je van tevoren in geschat had.
In Moab is het ook vaak heel heet in juli, dus overdag zul je ook geen lange wandelingen maken.
Als je Moab en Monument valley eruit haalt hebben jullie meer tijd voor Yosemite en Zion, zodat je heerlijk wat kunt wandelen of uitrusten met jullie dochtertje.
Ook zou ik, net als martinelsa de volgorde veranderen zodat je niet twee keer naar Las vegas gaat.
Je route zou dan bijvoorbeeld zou kunnen zijn.
22/7: Monterey- Yosemite
23/7 Yosemite
24/7: Yosemite- June Lake
25/7: June Lake - Barstow
26/7: Barstow- Kingman
26/7: Kingman-Grand Canyon
27/7 Grand canyon
28/7: Grand Canyon- Page
29/7: Page (Lake Powell)
30/7: Page -Bryce Canyon
31/7: Bryce canyon
01/08: Bryce canyon- Zion
02/8: Zion
03/8: Zion-Las vegas
04/8: Las vegas
05/8: Las Vegas
Een vrij standaard route maar ik zou het niet drukker maken met zo'n kleintje erbij
Veel succes met plannen.
Laatst gewijzigd door vana op 01 jun 2010, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Oh, dat ging net langs elkaar heen.
Als je Moab er in wilt houden realiseer je dan wel dat de rit van Bryce naar Moab erg lang is en dat je niet veel rust zal hebben in Moab omdat je maar één volle dag hebt voor Arches en Canyonlands.
Marjon
Als je Moab er in wilt houden realiseer je dan wel dat de rit van Bryce naar Moab erg lang is en dat je niet veel rust zal hebben in Moab omdat je maar één volle dag hebt voor Arches en Canyonlands.
Marjon
-
- Amerika-ontdekker
Nog iemand feedback op onze reisroute? Dankuwel, David
Bij Lake Powell ligt de Glen Canyon dam en niet de Hooverdam.
Hooverdam ligt bij Las Vegas.
Ik vond beide dammen even spectaculair.
Als je M. Valley wil bezoeken, gewoon er in laten!! Ik begrijp persoonlijk nooit waarom mensen adviseren dit over te slaan, voor mij een van de hoogepunten (voor hen waarschijnlijk niet dan
)
edit: route toch maar eruit gehaald
Hooverdam ligt bij Las Vegas.
Ik vond beide dammen even spectaculair.
Als je M. Valley wil bezoeken, gewoon er in laten!! Ik begrijp persoonlijk nooit waarom mensen adviseren dit over te slaan, voor mij een van de hoogepunten (voor hen waarschijnlijk niet dan

edit: route toch maar eruit gehaald

Laatst gewijzigd door Rover op 01 jun 2010, 21:13, 4 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het met Marjon en Martin eens dat het aardig vol is. Nu ben ik gewend om met de auto te reizen en dan is regematig verkassen anders dan met een camper, want dat is een heel andere manier van reizen. Ik stel me voor dat je dan meer onderweg doet. Maar toch. Het blijft vol, en je zult toch ook rekening moeten houden met jullie dochter. Ik zou proberen de ergste hitte te vermijden, anders zitten jullie alleen maar in de camper, hetzij rijdend, hetzij stilstaand. Een camping in het groen waar het niet te heet is lijkt me heerlijk zo nu en dan. Daarom zou ik ook aanraden om Moab te laten vallen.
Waarom niet een groter deel van de kust meenemen, bijvoorbeeld tot aan Cambria, met een overnachting in Big Sur, en dan naar Yosemite (eventueel via Sequoia)? En/of misschien meer tijd voor Yosemite of June Lake. Kijk ook eens naar de route via Tonopah; je kunt dan in 1 dag van June Lake naar Las Vegas.
Er blijft dan minder tijd over voor de rest, maar voor Zion, Bryce en de Grand Canyon zal nog voldoende tijd zijn denk ik. Ook voor Zion is het plezierig om meer tijd te hebben al was het alleen maar om op het gras voor de lodge naar de herten te kijken.
Voor de campings in Yosemite zou je eens naar alternatieven kunnen kijken, bijvoorbeeld Indian Flat. En check regelmatig of er iets in het park vrij komt, dat gebeurt wel eens. Behalve de campings in de vallei zijn ook Crane Flat en Hodgdon Meadows mogelijkheden in het park.
Oakhurst of de Wawona cg is prima voor de Mariposa Grove, en je zou daar in de omgeving nog wel meer kunnen doen, zie bijvoorbeeld hier voor wat ideeën en wandelingen) . Om de dag dat je van Monterey komt ook nog naar Glacier Point rijden lijkt me veel, reken op alleen al aan reistijd op meer dan 6 uur.
Voor de vallei heb je nu geen tijd terwijl dat juist heerlijk is met een kleine. Je zou kunnen fietsen (ze verhuren fietsen met aanhangwagentje) of gewoon aan het strand van de Merced River kunnen zitten.
Ik geef toe, ik ben een Yosemite-fan.
Marianne
Waarom niet een groter deel van de kust meenemen, bijvoorbeeld tot aan Cambria, met een overnachting in Big Sur, en dan naar Yosemite (eventueel via Sequoia)? En/of misschien meer tijd voor Yosemite of June Lake. Kijk ook eens naar de route via Tonopah; je kunt dan in 1 dag van June Lake naar Las Vegas.
Er blijft dan minder tijd over voor de rest, maar voor Zion, Bryce en de Grand Canyon zal nog voldoende tijd zijn denk ik. Ook voor Zion is het plezierig om meer tijd te hebben al was het alleen maar om op het gras voor de lodge naar de herten te kijken.
Voor de campings in Yosemite zou je eens naar alternatieven kunnen kijken, bijvoorbeeld Indian Flat. En check regelmatig of er iets in het park vrij komt, dat gebeurt wel eens. Behalve de campings in de vallei zijn ook Crane Flat en Hodgdon Meadows mogelijkheden in het park.
Oakhurst of de Wawona cg is prima voor de Mariposa Grove, en je zou daar in de omgeving nog wel meer kunnen doen, zie bijvoorbeeld hier voor wat ideeën en wandelingen) . Om de dag dat je van Monterey komt ook nog naar Glacier Point rijden lijkt me veel, reken op alleen al aan reistijd op meer dan 6 uur.
Voor de vallei heb je nu geen tijd terwijl dat juist heerlijk is met een kleine. Je zou kunnen fietsen (ze verhuren fietsen met aanhangwagentje) of gewoon aan het strand van de Merced River kunnen zitten.
Ik geef toe, ik ben een Yosemite-fan.
Marianne
Probeer de dagen minder vol te propppen.
Op de dag van SF naar Monterey wil je al erg veel. Met de rit op zich en een bezoek aan het aquarium ben je die dag wel zoet.
Tijdens de rit van June Lake naar Barstow zul je ook keuzes moeten maken.
Je hebt in de zomer volgens mij weinig te zoeken in Mojave Preserve. ook Barstow en Galico lijken me dan geen pretje.
Je zou i.p.v. via Barstow langs de oostkant van Death Valley (via Tonopah) kunnen rijden en eventueel Death Valley vanuit Pahrump bezoeken (auto huren).
Wanneer je het aandurft (hebben jullie elk een rijbewijs?) dan kun je zelfs vanuit June Lake ver richting Zion komen, bijvoorbeeld St.George. Een lange rit, maar je wint dan wel een dag en kunt die ergens een nacht toevoegen. Bij voorbeeld bij Yosemite, Torrey of Moab.
Hoover Dam ligt niet bij Lake Powell, maar de Glen Canyon Dam is daar wel en die is beter bereikbaar en mooier gesitueerd.
Johan
Op de dag van SF naar Monterey wil je al erg veel. Met de rit op zich en een bezoek aan het aquarium ben je die dag wel zoet.
Tijdens de rit van June Lake naar Barstow zul je ook keuzes moeten maken.
Je hebt in de zomer volgens mij weinig te zoeken in Mojave Preserve. ook Barstow en Galico lijken me dan geen pretje.
Je zou i.p.v. via Barstow langs de oostkant van Death Valley (via Tonopah) kunnen rijden en eventueel Death Valley vanuit Pahrump bezoeken (auto huren).
Wanneer je het aandurft (hebben jullie elk een rijbewijs?) dan kun je zelfs vanuit June Lake ver richting Zion komen, bijvoorbeeld St.George. Een lange rit, maar je wint dan wel een dag en kunt die ergens een nacht toevoegen. Bij voorbeeld bij Yosemite, Torrey of Moab.
Hoover Dam ligt niet bij Lake Powell, maar de Glen Canyon Dam is daar wel en die is beter bereikbaar en mooier gesitueerd.
Johan
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Alvast bedankt voor de interessante feedback. Paar vraagjes/opmerkingen:
- het is inderdaad zo dat we het rijden met de camper enigszins zien als rustmoment waarbij Nore wat kan slapen. Dit is ook één van de redenen waarom we voor een camper gekozen hebben en niet voor een standaard auto. Ik ben ook van plan om een aantal kilometers reeds 's morgens vroeg te doen indien mogelijk...
- ivm de route via Tonopah. Kunnen jullie die aanraden? Wat zijn de bezienswaardigheden?
- Yosemite lijkt me momenteel echt wel vol.
- Tijdens de rit van June Lake naar Barstow willen we zeker de Alabama Hills doen, de rest zijn alternatieven in functie van tijd en goesting
- Mojave preserve laten we dus links liggen net als Galica Ghost
- OK, glen canyon dam dus...
- De twee overnachtingzn 'bij Moab' overnachten we eigenlijk in Arches National Park (Devils Garden Campground), ik hoop dat het daar wat frisser is?
David
Alvast bedankt voor de interessante feedback. Paar vraagjes/opmerkingen:
- het is inderdaad zo dat we het rijden met de camper enigszins zien als rustmoment waarbij Nore wat kan slapen. Dit is ook één van de redenen waarom we voor een camper gekozen hebben en niet voor een standaard auto. Ik ben ook van plan om een aantal kilometers reeds 's morgens vroeg te doen indien mogelijk...
- ivm de route via Tonopah. Kunnen jullie die aanraden? Wat zijn de bezienswaardigheden?
- Yosemite lijkt me momenteel echt wel vol.
- Tijdens de rit van June Lake naar Barstow willen we zeker de Alabama Hills doen, de rest zijn alternatieven in functie van tijd en goesting
- Mojave preserve laten we dus links liggen net als Galica Ghost
- OK, glen canyon dam dus...
- De twee overnachtingzn 'bij Moab' overnachten we eigenlijk in Arches National Park (Devils Garden Campground), ik hoop dat het daar wat frisser is?
David
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Devils Garden Campground is in de zomer snikheet met heel weinig schaduw en je hebt er geen hookups dus kan je ook de airco niet aanzetten.
Verder zal je daar zonder reserveren niet terecht kunnen, een deel van de sites is via reservering vast te leggen en voor de first come, first served sites staan de mensen 's morgens om 07:00am al in de rij voor het visitorcenter om een site te kunnen boeken en er staan altijd meer mensen dan er vrije sites zijn.
Zou een campground in Moab nemen waar je hookup hebt zodat je de airco kan gebruiken zal je echt nodig hebben daar.
Er zijn genoeg campgrounds in en om Moab.
Verder zal je daar zonder reserveren niet terecht kunnen, een deel van de sites is via reservering vast te leggen en voor de first come, first served sites staan de mensen 's morgens om 07:00am al in de rij voor het visitorcenter om een site te kunnen boeken en er staan altijd meer mensen dan er vrije sites zijn.
Zou een campground in Moab nemen waar je hookup hebt zodat je de airco kan gebruiken zal je echt nodig hebben daar.
Er zijn genoeg campgrounds in en om Moab.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weinig, je doet die route alleen om snel van Yosemite in Las Vegas te komen. Als de Alabama Hills een must zijn, vervalt deze optie.David Nuyttens schreef:- ivm de route via Tonopah. Kunnen jullie die aanraden? Wat zijn de bezienswaardigheden?
Marianne
Met zo'n kleintje zou ik toch wat meer rust inbouwen. Ik snap dat ze prima in een camper kan slapen als deze rijdt, maar dan nog. Wil je de hele vakantie rijdend doorbrengen? Opvallend is dat je tussen June Lake en Barstow van alles op de route wilt doen, maarje dat van en naar Moab niet doet. Verdiep je eens in die routes en waarschijnlijk kom je dan tot de conclusie dat je de route Bryce-Moab en Moab-Kayenta te kort doet door er zo door heen te racen. Je hebt echt te weinig tijd om van dit gebied ten volle te genieten. Less is more. Ik zou ook geen dagtocht naar Death Valley doen maar fijn relaxen in Las Vegas.
Ik lees net dat je vroeg wilt vertrekken. Ik weet niet of je daarmee bedoelt dat je in het donker wilt gaan rijden, want dat is af te raden. Donker is daar echt donker en schemering zoals hier, kennen ze daar niet echt. Ook zijn de wegen niet verlicht en ontbreekt reflecterende wegmarkering zoals hier.
Ik lees net dat je vroeg wilt vertrekken. Ik weet niet of je daarmee bedoelt dat je in het donker wilt gaan rijden, want dat is af te raden. Donker is daar echt donker en schemering zoals hier, kennen ze daar niet echt. Ook zijn de wegen niet verlicht en ontbreekt reflecterende wegmarkering zoals hier.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
jolanxyz schreef:Ik lees net dat je vroeg wilt vertrekken. Ik weet niet of je daarmee bedoelt dat je in het donker wilt gaan rijden, want dat is af te raden. Donker is daar echt donker en schemering zoals hier, kennen ze daar niet echt. Ook zijn de wegen niet verlicht en ontbreekt reflecterende wegmarkering zoals hier.
Ik heb dit jaar voor het eerst in 13 Amerikareizen door omstandigheden veel in het donker gereden en het is mij 100% meegevallen, echt niets engs aan, en ook de Amerikanen rijden echt wel in het donker.
-
- Amerika-ontdekker
aan jolanxyz:
- Ik ben momenteel de reis wat concreter aan het inplannen en tracht dit dag per dag te doen. Momenteel ben ik in Las Vegas aangekomen. Vandaar dat er op de route tussen June Lake en Barstow wat meer activiteiten staan (waarschijnlijk beperken we ons tot de Alabama Hills) dan de route Bryce-Moab en Moab-Kayenta. Dit komt echter nog.
- het is niet direct de bedoeling om in het donker te rijden maar wel om reeds wat kilometers te doen voor onze dochter wakker wordt en we ontbijten. Zeker indien het een minder interessant stuk van de route is.
Aan allen:
Probleem met het 'volledig' omgooien van de route is dat er reeds een aantal campgrounds geboekt zijn (o.a. dus ook Devils Garden), vooral in de nationale parken heb ik dat gedaam om zeker een plaatsje hebben. Achteraf bekeken hadden we inderdaad de eerste passage langs LV moeten vermijden en eventueel de route wat korter gehouden. Sowieso denk ik om de daguitstap naar Death Valley achterwege te laten, indien het te druk is kunnen we ook het bezoek aan Canyonlands laten vallen en een dagje ter plaatse blijven in Arches NP.
Deze route telt ongeveer 3400 km voor 15 rijdagen (gemiddeld +/- 230 km per dag). De meeste reacties op het forum zijn dat dit wellicht wat te druk is. Zijn er ook mensen die dit wel haalbaar vinden? Mensen met ervaring met deze lus in ongeveer dezelfde tijdspanne?
Bedankt, David
- Ik ben momenteel de reis wat concreter aan het inplannen en tracht dit dag per dag te doen. Momenteel ben ik in Las Vegas aangekomen. Vandaar dat er op de route tussen June Lake en Barstow wat meer activiteiten staan (waarschijnlijk beperken we ons tot de Alabama Hills) dan de route Bryce-Moab en Moab-Kayenta. Dit komt echter nog.
- het is niet direct de bedoeling om in het donker te rijden maar wel om reeds wat kilometers te doen voor onze dochter wakker wordt en we ontbijten. Zeker indien het een minder interessant stuk van de route is.
Aan allen:
Probleem met het 'volledig' omgooien van de route is dat er reeds een aantal campgrounds geboekt zijn (o.a. dus ook Devils Garden), vooral in de nationale parken heb ik dat gedaam om zeker een plaatsje hebben. Achteraf bekeken hadden we inderdaad de eerste passage langs LV moeten vermijden en eventueel de route wat korter gehouden. Sowieso denk ik om de daguitstap naar Death Valley achterwege te laten, indien het te druk is kunnen we ook het bezoek aan Canyonlands laten vallen en een dagje ter plaatse blijven in Arches NP.
Deze route telt ongeveer 3400 km voor 15 rijdagen (gemiddeld +/- 230 km per dag). De meeste reacties op het forum zijn dat dit wellicht wat te druk is. Zijn er ook mensen die dit wel haalbaar vinden? Mensen met ervaring met deze lus in ongeveer dezelfde tijdspanne?
Bedankt, David
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt, en je kunt dat het beste zelf inschatten. De route is op zich echt wel te doen. Ik vind het echter zelf moeilijk in te schatten hoe het is om dat met een kind van een jaar te doen, wij hebben zelf nooit rondgetrokken toen die van ons die leeftijd hadden. Het zal ook van het kind afhangen. Loopt ze al graag en veel? Slaapt ze makkelijk en overal?
Wat ik niet zou doen is vasthouden aan de route omdat je al iets geresereerd hebt. Ik denk dat je alles wel kunt annuleren. Zeker CircusCircus, daar zou ik echt naar een alternatief zoeken.
Heb je al eens reisverslagen gelezen van mensen die iets vergelijkbaars hebebn gedaan, met een kind van die leeftijd? Kijk bijvoorbeeld naar dat van Dimple, maar er zullen wel meer te vinden zijn.
Marianne
Wat ik niet zou doen is vasthouden aan de route omdat je al iets geresereerd hebt. Ik denk dat je alles wel kunt annuleren. Zeker CircusCircus, daar zou ik echt naar een alternatief zoeken.
Heb je al eens reisverslagen gelezen van mensen die iets vergelijkbaars hebebn gedaan, met een kind van die leeftijd? Kijk bijvoorbeeld naar dat van Dimple, maar er zullen wel meer te vinden zijn.
Marianne
Ik vind de route wel haalboor hoor! Vooral als je een 'vroege vogel' bent en om 9 uur zeker onderweg bent, zie ik niet zo'n problemen.
Persoonlijk denk ik niet dat het echt handig is dat je een volle dag in Grand Canyon zit met een klein kind. Lijkt mij niet dat je daar echt grote wandeltochten gaat maken... Zo geldt dat eigenlijk voor alle parken.
Persoonlijk denk ik niet dat het echt handig is dat je een volle dag in Grand Canyon zit met een klein kind. Lijkt mij niet dat je daar echt grote wandeltochten gaat maken... Zo geldt dat eigenlijk voor alle parken.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Heb je er al eens aan gedacht wat er met je dochter gebeurt als je een onverwachte noodstop moet maken en ze ergens in de camper ligt te slapen..David Nuyttens schreef: - het is niet direct de bedoeling om in het donker te rijden maar wel om reeds wat kilometers te doen voor onze dochter wakker wordt en we ontbijten.
Het is trouwens ook in Amerika verplicht voor alle passagiers om in de gordels te zitten als het voertuig in beweging is, dit is een van de redenen dat men een camper verhuurd aan maximaal het aantal personen waarvoor gordels aanwezig zijn ook al zijn er meer slaapplaatsen.
-
- Amerika-ontdekker
Stel dat we inderdaad Las Vegas bij de eerste passage links laten liggen, is het dan bijvoorbeeld haalbaar/interessnat om op één dag van Barstow naar Zion te rijden om daarna één volle dag (twee nachten) in Zion park te verblijven (Watchman campground)? Of stoppen we gewoon beter ergens onderweg (maar niet in Las Vegas) en zorgen we ervoor om vrij vroeg in Zion aan te komen?
In het kader hiervan, is er vanuit June Lake via Tonopah een kortere weg mogelijk richting Zion Park, waarbij je niet langs Las Vegas moet passeren? Volgens mij niet, vandaar dat ik de voorkeur geef om toch via Barstow te gaan, vooral Alabama Hills blijken de moeite te zijn.
Aan Rover: betreffende de 2 dagen Grand Canyon. Dit heb ik gedaan omdat ik plan om pas in de vooravond aan te komen aangezien we die dag nog een aantal willen bekijken in en rond lake powell. Daarna hebben we een volle dag Grand Canyon om na de 2de overnachting richting Las Vegas te rijden. Wij zijn vrij ervaren wandelaars en zijn zeker van plan om toch enkele wandelingen te doen met dochtertje in de draagrugzak... uiteraard indien de weersomstandigheden niet al te extreem zijn.
Groeten, David
In het kader hiervan, is er vanuit June Lake via Tonopah een kortere weg mogelijk richting Zion Park, waarbij je niet langs Las Vegas moet passeren? Volgens mij niet, vandaar dat ik de voorkeur geef om toch via Barstow te gaan, vooral Alabama Hills blijken de moeite te zijn.
Aan Rover: betreffende de 2 dagen Grand Canyon. Dit heb ik gedaan omdat ik plan om pas in de vooravond aan te komen aangezien we die dag nog een aantal willen bekijken in en rond lake powell. Daarna hebben we een volle dag Grand Canyon om na de 2de overnachting richting Las Vegas te rijden. Wij zijn vrij ervaren wandelaars en zijn zeker van plan om toch enkele wandelingen te doen met dochtertje in de draagrugzak... uiteraard indien de weersomstandigheden niet al te extreem zijn.
Groeten, David
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je komt hoe dan ook langs Las Vegas als je naar Zion gaat vanuit het westen. Van Barstow naar Zion is goed te doen. Wil je Las Vegas vermijden dan kun je van Barstow (of Lone Pine, dat is leuker om te overnachten denk ik, en gunstiger voor een bezoek aan de Alabama Hills) beter eerst richting Grand Canyon gaan, zoals in het vorostel van Marjon. In plaats van Barstow zou je dan ook in Lone Pine kunnen overnachten.
Hebben jullie in de GC al iets gereserveerd? Twee nachten daar lijkt me prima, Mather is een mooie, ruime campground, de andere camping ken ik niet.
Marianne
Hebben jullie in de GC al iets gereserveerd? Twee nachten daar lijkt me prima, Mather is een mooie, ruime campground, de andere camping ken ik niet.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5292 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-