Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kledij zomer USA
kledij zomer USA
Hallo,
Een klein vraagje omtrent de kledij.
Wij gaan van 21 juli tot 11 aug op rondreis in het zuidwesten. We lazen reeds veel omtrent temperaturen etc; en wij bezoeken zion, bryce, grand, MV, Sedona, Yose, Death; alsook steden LV, LA en SF.
Nu, wat ivm kledij? Moeten wij er überhaupt aan denken om een (1?) lange broek mee te nemen of is dit eigenlijk uitgesloten? Ik had mss eerder gedacht om een lange 'hike-broek' daar ter plaatse te kopen tijdens onze eerste dag LV vooraleer we naar Zion enzo gaan.
Rekening houdend met het feit dat wij wel regelmatig wandelingen zullen doen. Wat raden jullie tevens aan ivm truien? Zijn 3 truien genoeg of eerder te veel?
Tevens, wat raden jullie aan voor schoenen? 'Botinnen' tot boven de enkel is steeds aangeraden voor het type ondergrond dat we zullen ervaren, maar wat ivm de warmte die daarbij komt bij zo'n volle schoen..
Wij hadden gedacht aan 3 paar schoenen elk: 1 paar botinnen/wandelschoenen, 1 paar sletsen/slippers (type birkenstock), 1 paar casual schoenen (bvb ala type allstars/sportieve schoen)
Ik weet wel, het weer is nooit voorspelbaar maar toch, zomermaanden wordt statistisch gezien wel heel erg heet me dunkt:)
Alvast bedankt.
Een klein vraagje omtrent de kledij.
Wij gaan van 21 juli tot 11 aug op rondreis in het zuidwesten. We lazen reeds veel omtrent temperaturen etc; en wij bezoeken zion, bryce, grand, MV, Sedona, Yose, Death; alsook steden LV, LA en SF.
Nu, wat ivm kledij? Moeten wij er überhaupt aan denken om een (1?) lange broek mee te nemen of is dit eigenlijk uitgesloten? Ik had mss eerder gedacht om een lange 'hike-broek' daar ter plaatse te kopen tijdens onze eerste dag LV vooraleer we naar Zion enzo gaan.
Rekening houdend met het feit dat wij wel regelmatig wandelingen zullen doen. Wat raden jullie tevens aan ivm truien? Zijn 3 truien genoeg of eerder te veel?
Tevens, wat raden jullie aan voor schoenen? 'Botinnen' tot boven de enkel is steeds aangeraden voor het type ondergrond dat we zullen ervaren, maar wat ivm de warmte die daarbij komt bij zo'n volle schoen..
Wij hadden gedacht aan 3 paar schoenen elk: 1 paar botinnen/wandelschoenen, 1 paar sletsen/slippers (type birkenstock), 1 paar casual schoenen (bvb ala type allstars/sportieve schoen)
Ik weet wel, het weer is nooit voorspelbaar maar toch, zomermaanden wordt statistisch gezien wel heel erg heet me dunkt:)
Alvast bedankt.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: kledij zomer USA
Hi Timbre,
Zoek even op het forum naar wandelschoenen en kleding. Er zijn daar meerdere topics over geweest. Ik denk dat je je antwoorden daar wel in kunt vinden!
Succes!
Zoek even op het forum naar wandelschoenen en kleding. Er zijn daar meerdere topics over geweest. Ik denk dat je je antwoorden daar wel in kunt vinden!
Succes!

volledig akkoord, maar dit is vaak afhankelijk van de sportiviteit vd mensen(hoog), de bezochte nationale parken en steden (opgenoemd), de tijd van het jaar (juli-aug), de bewandelde trails, de duur van de reis (3 weken)..enz...
Dus daarom vond ik na een zoektocht niet direct de nuttige informatie die ik zocht:)
Dus daarom vond ik na een zoektocht niet direct de nuttige informatie die ik zocht:)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een (luchtige) lange broek vind ik onmisbaar, zeker als je veel gaat wandelen. Het dient dan ter bescherming, niet voor de warmte. Of je die meeneemt of daar koopt is aan jou natuurlijk. Zelf neem ik dan ook nog een broek mee voor de warmte, voor bijvoorbeeld s avonds of in SF.
Eén trui lijkt mij meer dan genoeg, hooguit 2 als je eens wilt afwisselen maar je zult het niet veel nodig hebben. En mocht je toch het ongeluk hebben opeens in een koufront terecht te komen, dan is dat toch een leuke aanleiding om iets nieuws te kopen!
Je kunt vrijwel overal (snel) wassen, veel motels en campings hebben een coin laundry, en ook in winkelcentra zul je laundries vinden.
Marianne
Eén trui lijkt mij meer dan genoeg, hooguit 2 als je eens wilt afwisselen maar je zult het niet veel nodig hebben. En mocht je toch het ongeluk hebben opeens in een koufront terecht te komen, dan is dat toch een leuke aanleiding om iets nieuws te kopen!
Je kunt vrijwel overal (snel) wassen, veel motels en campings hebben een coin laundry, en ook in winkelcentra zul je laundries vinden.
Marianne
-
- Amerika-expert
hallo,
- 3 paar schoenen : doen we altijd idem. wandelschoenen moeten daarom niet de hoge of middelhoge zijn, meenemen waarmee je gewoonlijk stapt.
- zeker 1 ( dikke ) trui , of misschien trui + lichte regenvest ( neemt weinig plaats , weinig gewicht en is samen met trui goed om wind/mist op te vangen ) want je weet : SF ( ,,mijn koudste winter was een zomer in SF" ). en bryce ligt toch op een hoogte van 3000 m. zonsopgang kan ook wat frisjes zijn.
- wandelen in t shirt/polo : heb je er wel een aantal nodig, wegens het zweten. wij lassen halfweg een dagje ( een paar uurtjes) ,,wassen en plassen" in
- zou toch ook lange broek meedoen.
Jacques
- 3 paar schoenen : doen we altijd idem. wandelschoenen moeten daarom niet de hoge of middelhoge zijn, meenemen waarmee je gewoonlijk stapt.
- zeker 1 ( dikke ) trui , of misschien trui + lichte regenvest ( neemt weinig plaats , weinig gewicht en is samen met trui goed om wind/mist op te vangen ) want je weet : SF ( ,,mijn koudste winter was een zomer in SF" ). en bryce ligt toch op een hoogte van 3000 m. zonsopgang kan ook wat frisjes zijn.
- wandelen in t shirt/polo : heb je er wel een aantal nodig, wegens het zweten. wij lassen halfweg een dagje ( een paar uurtjes) ,,wassen en plassen" in
- zou toch ook lange broek meedoen.
Jacques
3 truien??? Blimey, ik (male) neem nooit meer dan 1 trui en 1 windjack mee. Ook niet als we in september/october gaan en we gaan vaak voor lange tijd. Voor schoenen. 1 pr lage goede schoenen, pr flip flops en goede sandalen. En als we iets missen weet mijn geliefde feilloos de dichtstbijzijnde Outlet te vinden. Ik kan me een vakantie herinneren waarin ik alleen korte broeken heb gedragen en nooit een jack heb aangehad. Een trui(tje) is wel prettig af en toe in de soms steenkoude restaurants. Als je niet zo gauw een laundry kan vinden stop je een blouse gewoon in de wasbad met was zeep, wring hem uit, rol hem in een handdoek en hang hem op een hanger. In de droge warmte is hij zo droog en je hoeft zelfs niet te strijken. Bij lange ritten vind ik zelf een lange broek prettiger dan een korte.
Yeehaw
Yeehaw
Ik neem voor de parken wandelschoenen mee, een paar gewone schoenen voor in de stad en een paar badslippers voor op en neer naar het zwembad en voor wandelingen in de hotelkamer. In het zuidwesten vind ik, naast de tshirts, een dun truitje of tshirt met lange mouwen en een fleecejasje voldoende. Verder 1 spijkerbroek en 1 lange linnen broek en daarnaast een aantal korte broeken. Vaak heb ik trouwens die wandelschoenen, spijkerbroek en fleecejas in het vliegtuig aan. Die wegen het meeste en in Nederland is het meestal wat koeler dus dat werkt dan prima.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een fleecejas weegt normaal toch nauwelijks iets...?jolanxyz schreef:fleecejas in het vliegtuig aan. Die wegen het meeste

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zijn nu drie keer in juli/augustus naar Amerika geweest maar hebben altijd vrijwel de hele vakantie in korte broek en t-shirt gelopen. Alleen in San Francisco was het fris en bij Forks ook (maar daar regent het altijd)
Ik neem altijd 1 lange spijkerbroek mee (wel één die niet te strak zit anders pas ik hem aan het einde van de vakantie niet
)
Truien neem ik niet mee alleen één vest van sweatstof met rits. Als we dan ergens op een berg staan waar het koud is doe ik die heel makkelijk even aan.
Verder twee paar sportschoenen en slippers/sandalen.
Marjon
Ik neem altijd 1 lange spijkerbroek mee (wel één die niet te strak zit anders pas ik hem aan het einde van de vakantie niet

Truien neem ik niet mee alleen één vest van sweatstof met rits. Als we dan ergens op een berg staan waar het koud is doe ik die heel makkelijk even aan.
Verder twee paar sportschoenen en slippers/sandalen.
Marjon
- goldenhills
- Amerika-expert
Dress in layers... da's toch wel het meest nuttige advies wat mij betreft. Wandelbroek met afritsbare pijpen, topje, t-shirt met korte mouwen, t-shirt met lange mouwen, fleece en wind-/regenjack, en je kunt er helemaal tegenaan! En veel smeren natuurlijk. Stevige wandelschoenen, maar ze hoeven niet hoog te zijn. Lange broek is soms noodzakelijk voor zaken als poison ivy. Wandelsokken geschikt voor warm klimaat is wel handig, anders moet je je schoenen en sokken echt buiten de deur zetten 's avonds
Lichte winterhandschoenen zijn handig voor hoge plekken, zoals Lassen of Yellowstone, waar soms het best koud kan zijn!

@Dento:
size does matter als het om gewichtige zaken gaat. Maar inderdaad fleece is niet zwaar en daarom wel zo handig onderweg om bij je te hebben en aan te trekken als je het nodig hebt.

- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit neem ik echt niet mee in de zomer.Lichte winterhandschoenen zijn handig voor hoge plekken, zoals Lassen of Yellowstone, waar soms het best koud kan zijn!

Wij verwonderen ons er wel eens over dat er mensen met handschoenen en mutsen op lopen in de zomer.
Maar gaan er dan vanuit dat deze mensen in een warm gebied wonen en geen kou gewend zijn.
We nemen altijd een fleece vest mee en 1 lange broek, verder alles lekker luchtig.
Wel goede wandelsokken, omdat wandelsokken naadloos zijn heb je minder kans op blaren, geloof niet echt dat je minder zweetvoeten hebt in sokken voor een warmklimaat, merk er in ieder geval weinig van.
Nou Annie ik heb ik Bryce eens handschoenen gekocht omdat ik de zonsopgang om half 6 wilde zien en daar voor vijfen moest staan bij - 5 C, dat vond ik toch wel een beetje koud. En een fleecehaarband die ik bij het hardlopen ook draag was toen ook wel handig geweest. Maar ik fiets niet meer zoveel met dergelijk koud weer, misschien is dat het, verwend....
dit jaar was ik blij dat ik m'n omslagdoek weer bij me had, als het dan 's avond kouder werd en we terug moesten naar het hotel kon ik die even omslaan, maar of dat in de zomer moet
Maar als ik het zo lees moet ik echt in de zomer op vakantie gaan nu we maar 1 koffer meer meemogen; wij zijn dit keer echt elke dag in lange broek begonnen

dit jaar was ik blij dat ik m'n omslagdoek weer bij me had, als het dan 's avond kouder werd en we terug moesten naar het hotel kon ik die even omslaan, maar of dat in de zomer moet

Maar als ik het zo lees moet ik echt in de zomer op vakantie gaan nu we maar 1 koffer meer meemogen; wij zijn dit keer echt elke dag in lange broek begonnen
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Het zal ook wel persoonlijk zijn of je het vlug koud hebt.
Maar het lijkt me in de zomer niet echt nodig, vorig najaar hebben we ook redelijk wat nachten vorst gehad, dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
Maar het lijkt me in de zomer niet echt nodig, vorig najaar hebben we ook redelijk wat nachten vorst gehad, dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ik neem alleszins ook een hele collectie rokken mee hoor
lekker fris aan de beentjes. Zo lang je geen heel erg stevige trails gaat lopen, zou dat prima moeten lukken.

lekker fris aan de beentjes. Zo lang je geen heel erg stevige trails gaat lopen, zou dat prima moeten lukken.
-
- Amerikafan
Ik denk dat van de plaatsen die je opnoemt vooral San Francisco koud kan zijn. Wij waren er begin september in 2006. Ik droeg 's avonds een lange spijkerbroek, t-shirt, trui en zomerjas en wat had ik het toch koud bij de Alcatraz avondtour!
Verder neem ik altijd twee vestjes met lange mouwen mee, waarvan er één standaard in de auto ligt. Niet zozeer voor de grote hoogten, maar de restaurants! Steenkoud daar af en toe, als je daar in je korte broek en t-shirtje recht onder de airco zit.
Maar goed, misschien ben ik wel gewoon een koukleum, want zie nog steeds mensen zweten soms in zo'n restaurant waar ik zit te rillen.
Gr. Sandra
Verder neem ik altijd twee vestjes met lange mouwen mee, waarvan er één standaard in de auto ligt. Niet zozeer voor de grote hoogten, maar de restaurants! Steenkoud daar af en toe, als je daar in je korte broek en t-shirtje recht onder de airco zit.
Maar goed, misschien ben ik wel gewoon een koukleum, want zie nog steeds mensen zweten soms in zo'n restaurant waar ik zit te rillen.
Gr. Sandra
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Doe je dat allemaal tegelijk aan?goldenhills schreef:Dress in layers... da's toch wel het meest nuttige advies wat mij betreft. Wandelbroek met afritsbare pijpen, topje, t-shirt met korte mouwen, t-shirt met lange mouwen, fleece en wind-/regenjack, en je kunt er helemaal tegenaan!

TO gaat van 21 juli tot 11 augustus. Dan is het over het algemeen heel warm tot zeer heet in het zuidwesten.
Wij hebben in Moab, San Diego en Phoenix temperaturen van 40 tot 47 graden gehad.
verder was het steeds rond de 30 graden.
Ik heb inderdaad ook altijd en vestje klaar liggen als we ergens naar binnen gaan i.v.m de airco's. Die staan meestal op standje ijskoud in de VS.
Marjon
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Inderdaad.. Ik heb in Las Vegas ook altijd binnen een vest aan, en buiten een vest uit!vana schreef:Ik heb inderdaad ook altijd en vestje klaar liggen als we ergens naar binnen gaan i.v.m de airco's. Die staan meestal op standje ijskoud in de VS.

Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- goldenhills
- Amerika-expert
Soms wel! Maar niet als het 50 graden in DV is natuurlijk... Met de route die de TO beschrijft zal het niet nodig zijn, zeker niet als je 's nachts in lager gelegen gebieden zit. Maar bovenop de Tioga pas kan het om 5am in je tentje best koud zijn! Niks heerlijker dan met -5 C in de bergen opstaan, pannetje melk op de benzinebrander voor het muesli ontbijt, en dan met elk kwartier dat de zon op is weer een laagje uit te trekken. We zijn een paar keer aardig verrast door de kou in de bergen (Lassen N.P., Grand Teton) zodat we nu gewoon alles meenemen. Maar ook in Lassen zagen we mensen met tennisschoenen, korte broek en t-shirt door de verse sneeuw ploeteren, en die kwamen toch ook heelhuids heen en weer naar de top. 't Is maar net wat je prettig vind.vana schreef:Doe je dat allemaal tegelijk aan?goldenhills schreef:Dress in layers... da's toch wel het meest nuttige advies wat mij betreft. Wandelbroek met afritsbare pijpen, topje, t-shirt met korte mouwen, t-shirt met lange mouwen, fleece en wind-/regenjack, en je kunt er helemaal tegenaan!![]()
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk dat is het verschil; Wij slapen in een comfortabele hotelkamer
Voor mij zou het vreselijk zijn om met -5 C in de bergen uit een tentje te komen
Marjon

Voor mij zou het vreselijk zijn om met -5 C in de bergen uit een tentje te komen

Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 540 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-