Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reistijden Zuid-West route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Reistijden Zuid-West route

Bericht door mvangils27 »

Hoi allemaal,

de reistijden die je hoort van alle forumleden veschillen nogal van de reistijden die googlemaps aangeeft. Misschien kunnen we hier onze ervaringen uitwisselen over de daadwerkelijk reistijden tussen verschillende plaatsen... Dit maakt het plannen van je route ook iets makkelijker.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang je ongeveer over doet van:

San Fransisco --> Monterey
Monterey --> Santa Barbara
San Fransisco --> Cambria

Groetjes Mariska
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reistijden Zuid-West route

Bericht door Mrs.Bean »

Voor ik ga zoeken;
reistijden zijn natuurlijk ook nog erg individueel bepaald: stop je vaak onderweg, voor foto's, voor pauzes, voor dingen bekijken of doen. Wat voor rijder ben je. En er zullen ongetwijfeld nog meer van dat soort zaken zijn.
Google maps is niet de slechtste schatter is mijn ervaring, heb het er 2 keer meegedaan. STreet & Trips is beter.

O ja en welke route wil je vanaf SF naar Monterey, langs de kust of anders?
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Wij willen langs de kust gaan rijden. Ik heb eigenlijk geen idee of we veel willen gaan stoppen, in elk geval geen uren op een strandje... We slapen 3 nachen in SF, daarna in Monterey en de volgende dag in Santa Barbara en ik ben bang dat deze laatste rit te lang is en dat ik betere Monterey kan wisselen voor Cambria; dan kunnen we beide dagen gewoon op ons gemak lekker doorrijden en stoppen wanneer we zin hebben. De vertrekdag uit SF kunnen we vroeg starten... (SF en LA staan al vast dus niet te wijzigen: we hebben 2 nachten over tussen SF en LA)

bedankt voor je snelle reactie
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Is Street en Trips trouwens een programma dat je moet kopen of kun je een gratis versie downloaden?
2008 Florida rondreis
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik denk dat anderen dan beter kunnen reageren over de exacte tijden. Wij hebben destijds de camper gehaald en zijn naar Santa Cruz gereden.
De volgende dag via Monterey naar Morro Bay. Wel veel gestopt, dat kostte ons gewoon de hele dag. Hierna zijn we landinwaarts gegaan.

Als ik googlemaps en street en trips vergelijk zijn de miles het zelfde maar geeft google maps een langere reistijd aan met name op het stuk Monterey - Cambria. En dat is nu juist het mooiste stuk. En dus het stuk waar wij inderdaad een dag over deden. Daar zou ik de meeste tijd voor nemen.
Een indicatie we vertrokken voor 7 uur uit Santa Cruz en waren om 6 uur in Morrobay. Hebben uitgebreid Monterey bezocht, gelopen en ontbeten. Hierna langs de kust en de 17 miles drive, ook veel gestopt voor foto's; in Carmel de missie bezocht; Big Sur de stops en gelunched. het was geen strandweer, maar ook geen regen of zo.

Str & Tr moet je Kopen
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Ja wij reizen idd per auto dus dat gaat iets sneller. Het eerste stuk van Noord naar Zuid is dus het mooiste...met dat gegeven kom ik al een eind, dank je daarvoor. Wat raad je me aan: SF-Monterey-SB-LA of SF-Cambria-SB-LA?
2008 Florida rondreis
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je kunt iig met google maps al een indruk krijgen met routebeschrijving... Je voert 2 adressen in of plaatsnamen. En de route kun je daarin aanpassen aan je wensen door hem ergens anders heen te slepen. ik heb al heel wat geprobeerd .. erg handig. voor tijden en km-ers (bij opties miles of km) :wink:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

mvangils27 schreef:Is Street en Trips trouwens een programma dat je moet kopen of kun je een gratis versie downloaden?
Je moet het kopen, wel kan je een gratis probeer versie downloaden waar je dan 60 dagen mee kan werken.
Het is volgens mij trouwens alleen in Amerika te koop.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ik weet niet zo goed wat ik over het laatste stuk moet zeggen omdat we dat niet gereden hebben. iemand anders??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is genoeg te doen onderweg ook al ga je niet aan het strand liggen. Kijk eerst eens wat je wilt gaan doen, en stem daar je overnachtingen op af. Wil je bijvoorbeeld het aquarium in Montrey ebzoeken, of gaan whalewachen, of Hearst Castle bekijken of een wandeling bij Big Sur maken, etc. Als het alleen om het rijden gaat is het heel goed te doen met 2 overnachtingen, en zelfs met 1 gaat het wel lukken. Wij hebben het in 2002 gedaan met een stop in Pismo Beach en in Monterey, met een bezoek aan het strand, de Missie in Carmel en het aquarium in Monterey. En heel lang geleden met een stop in Big Sur en vlak boven LA. Ging allemaal prima.
Je kunt ook kijken waar je mooi of juist goedkoop kunt overnachten - de kust is druk en prijzig, hou daar ook rekening mee. Ik heb al tijden het Ripplewood Resort bij Big Sur op mijn verlanglijstje staan. Ziet er leuk uit en toch betaalbaar.
Om een idee te krijgen wat er allemaal te doen is langs de kust kun je eens op het lijstje van SpaceAce kijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 jun 2010, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is zinloos die routeplanners hier op los te laten. Die houden geen rekening met verkeersdrukte, roadworks, tankstops etc etc.
Reken erop dat je van San Francisco al 8 uur kwijt bent met het rijden naar Santa Barbara. Geen scenic stops maken (en dat wil je beslist!) Als je naar zo'n planner gaat en bv SF naar Cambria invoert stuur hij je over 101 en niet over hw1. Met twee overnachtingen zou ik naar Monterey gaan van SF, bekijk het Bay aquarium, wellicht die 17 miles drive, Cannery row maar er zijn bv ook whale watch cruises. Zal je niet allemaal kunnen doen. Dan vinden wij Santa Cruz ook altijd leuk met zijn boardwalk. Je kan dus gemakkelijk de gehele dag tussen SF en Monterey doorbrengen.
Dan de twee dag. Ik zou die helemaal aan hw 1 tussen Monterey en Cambria besteden. Bekijk de prachtige standen van Carmel, bezoek Point Lobos SR, Big Sur en dan naar Cambria of bv San Simeon. Hearst Castle (tour 1) is een bezoek waard.
De derde dag naar LA over 101. Daar kan je ook langer over doen als je bv Solvang (Deense dorp, sommigen vinden dit een tourist trap maar we zijn allemaal anders)) en Santa Barbara bezoekt. Laatste stuk weer over hw1 van Oxnard naar Santa Monica via Malibu, deze weg heet Pacific Coast Hw maar heeft ook het nummer 1. We hebben wel eens een week over het stuk SF naar LA gedaan. Btw, als er meer dan 5 auto's achter je rijden stop dan om ze langs te laten. Dat is een wet in California.
Tet
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

Wij hebben 2 overnachtingen gedaan tussen SF en LV. Vooral het stuk tussen Monterey en San Simeon vonden wij prachtig, zie dag 18 t/m 20 van ons reisverslag 2009.
Succes met je planning, Marry
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zantman »

Rob schreef:
mvangils27 schreef:Is Street en Trips trouwens een programma dat je moet kopen of kun je een gratis versie downloaden?
Je moet het kopen, wel kan je een gratis probeer versie downloaden waar je dan 60 dagen mee kan werken.
Het is volgens mij trouwens alleen in Amerika te koop.
het is inderdaad alleen in amerika te koop, maar mocht je gebruik maken van nieuwsgroepen is MS street 2010 redelijk eenvoudig te downloaden
Abbey
Amerika-newbie

Bericht door Abbey »

Hi!

Ik heb gebruik gemaakt van www.viamichelin.nl. Ik heb de berekende routes nog niet gereden (we gaan in augustus) maar ze leken me wel betrouwbaar (qua tijd en km's). Misschien heb je hier wat aan? Veel plezier alvast op je vakantie!

Groetjes Abbey
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bedankt allemaal voor de goede tips, Yeehaw en Marry ik ga het id maar even omgooien en mijn boeking SB wijzigen in cambria of Pismo Beach, goed plan! Ik had nl geen idee of nou juist het eerste of laatste stuk de mooiste was; wij hebben bedacht om SB en Salvang te bezoeken: het aquarium in Monterey trekt ons niet zo, de whale watch trip dan weer wel...hoe lang duurt deze laatste eigenlijk?
2008 Florida rondreis
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een uur of drie staat hier: http://montereywhalewatching.com/whalewatching.html Heb hem zelf niet gedaan maar wel in andere landen (Hervey Bay Australia bv). Die duurde 5 uur maar we moesten een heel eind varen. Wij vonden die whalewatch cruise geweldig. Wel lang geleden in het aquarium geweest terwijl wij ook niet zo van die aquarium bezoekers zijn. Deze sprong er wel uit http://www.montereybayaquarium.org/
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Wij zullen in eind juli in 1 dag vanuit Los Angeles naar Monterey rijden via de Highway 1. Het wordt een zeer drukke dag maar we kunnen niet anders. Ik hoop dat dit doenbaar is. We plannen eveneens wat stops in Big Sur enzo maar we beseffen wel dat het een zeer lange dag wordt. Daarna kunnen we wel 2 dagen uitrusten adhv een whalewatching trip en wat golfsurfplezier..:)

Trouwens, wie MS Streets & trips wil, ik kan misschien wel wat helpen met wat deskundig advies.

groetjes
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Ik ga mijn santa Barbara nachtje cancellen: wat zijn de voor en tegens voor: San Simeon, Cambria en Morro Bay?? Tips voor goede accommodaties zijn meer dan welkom.

grtjs mariska
2008 Florida rondreis
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

mvangils27 schreef:het aquarium in Monterey trekt ons niet zo, de whale watch trip dan weer wel...hoe lang duurt deze laatste eigenlijk?
Wij hebben de whale watch trip 's middags in Santa Barbara gedaan bij http://www.condorcruises.com/. We stapten om 13:00 uur op de boot en waren om 17:30 uur weer terug in de haven.

Edit: Als je dit adres "Sycamore Canyon Rd, Big Sur, CA 93920" in Google Maps in geeft kom je aan het eind bij een mooi strandje (Pfeiffer Beach) en wat je zeker niet mag overslaan: http://www.hikinginbigsur.com/hikes_mcwayfalls.html. Allebei hele korte wandelingen om er te komen.
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Dat is een goeie....erg handig zo;n adres.

Wij zijn van plan om in Monterey de WhaleWatchTour te doen en denken eraan om die van middags te doen zodat we hem de dag van aankomst vanuit SF kunnen doen, dan hebben we de volgende dag geheel om van Monterey naar Cambria te gaan...Of heeft iemand pre's om juist de ochtend tour te doen? Hoelang zal het eigenlijk rijden zijn SF-Monterey??
2008 Florida rondreis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer