Zoals je in mijn andere posts kan zien, zijn we druk bezig een reis in het zuidwesten van de usa aan het uitplannen, voor april volgend jaar.

Gezien de werksituatie van mijn vrouw zouden we op het einde van een week vertrekken, namelijk vrijdag of zaterdag.
Bedoeling is dan 1 volle dag in LA te blijven, en de ochtend van de derde dag door te richting Joshua Tree NP.
Ik vroeg me af wat de beste dagen zijn om in LA aan te komen en buiten te rijden.
Wanneer we vrijdag op reis vertrekken, komen we rond de middag aan. dan nog door immigrations en douane + wagen halen.. ik vermoed dat we dan recht in het spitsuur van LA terechtkomen?
Zondagochtend zouden we dan LA verlaten, wat waarschijnlijk relatief rustig kan dan?
Wanneer we zaterdag vertrekken, is het aankomen waarschijnlijk rustiger (of toch op de baan in LA, misschien is de vlucht drukker dan?), maar zou dit betekenen dat we op maandagochtend LA moeten verlaten.
De maandagochtendspits kan echter waarschijnlijk ook vrij zwaar zijn daar?
(we zouden verblijven in north hollywood, dus moeten wel een stukje door LA)
Waarschijnlijk zal het zowiezo zaterdag worden om op reis te vertrekken, mijn vrouw moet tot woensdagavond werken, we moeten de hond nog wegdoen, valiezen inpakken, en de avond voor onze vlucht naar Schiphol gaan overnachten (komen van Antwerpen)..
op vrijdag vertrekken lijkt me dan te krap..
We gaan trouwens binnenkort de vlucht al boeken denk ik, dan ligt die toch al vast!!

Bedankt voor de feedback!
Groetjes,
Dirk