Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

LA: beste dag om aan te komen/buiten te rijden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dirkD
Amerika-ontdekker

LA: beste dag om aan te komen/buiten te rijden?

Bericht door dirkD »

Hallo iedereen,

Zoals je in mijn andere posts kan zien, zijn we druk bezig een reis in het zuidwesten van de usa aan het uitplannen, voor april volgend jaar. 8)
Gezien de werksituatie van mijn vrouw zouden we op het einde van een week vertrekken, namelijk vrijdag of zaterdag.
Bedoeling is dan 1 volle dag in LA te blijven, en de ochtend van de derde dag door te richting Joshua Tree NP.

Ik vroeg me af wat de beste dagen zijn om in LA aan te komen en buiten te rijden.
Wanneer we vrijdag op reis vertrekken, komen we rond de middag aan. dan nog door immigrations en douane + wagen halen.. ik vermoed dat we dan recht in het spitsuur van LA terechtkomen?
Zondagochtend zouden we dan LA verlaten, wat waarschijnlijk relatief rustig kan dan?

Wanneer we zaterdag vertrekken, is het aankomen waarschijnlijk rustiger (of toch op de baan in LA, misschien is de vlucht drukker dan?), maar zou dit betekenen dat we op maandagochtend LA moeten verlaten.
De maandagochtendspits kan echter waarschijnlijk ook vrij zwaar zijn daar?
(we zouden verblijven in north hollywood, dus moeten wel een stukje door LA)

Waarschijnlijk zal het zowiezo zaterdag worden om op reis te vertrekken, mijn vrouw moet tot woensdagavond werken, we moeten de hond nog wegdoen, valiezen inpakken, en de avond voor onze vlucht naar Schiphol gaan overnachten (komen van Antwerpen)..
op vrijdag vertrekken lijkt me dan te krap..

We gaan trouwens binnenkort de vlucht al boeken denk ik, dan ligt die toch al vast!! :thumbup:

Bedankt voor de feedback!

Groetjes,

Dirk
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: LA: beste dag om aan te komen/buiten te rijden?

Bericht door Pete.Z »

LA is altijd druk, maar als de tickets nog geboekt moeten, denk er eens over om ergens anders aan te komen, en uit LA weer te vertrekken, dat is vaak een mooi alternatief, en levert meestal ook nog eens een wat rustigere route op.

Ik zou eerst eens beginnen met je plannen hier te posten voor je boekt, we horen maar al te vaak dat de vluchten al geboekt zijn, waardoor mensen soms veel onhandiger uitkomen met route en tijd. :thumbup:

En welkom, natuurlijk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou voor de eerste nacht een hotel bij LAX nemen, je hebt dan echt geen zin meer om door de stad te gaan rijden. Dan maakt het ook niet uit op welke dag je aankomt. De stad uit zal nooit een probleem zijn, als je de eerste dag meteen weg rijdt ben je waarschijnlijk heel vroeg op en kun je vroeg vertrekken, dat scheelt misschien.
Waarom zou je van Schiphol vertrekken? Ik krijg altijd het idee dat het vanaf Brussel goedkoper is, of is dat niet zo?

En ja, zoals Piet zegt, eerst de route definitief en dan pas boeken!

Marianne
Makki
Amerikafan

Bericht door Makki »

Het verkeer in LA kan soms zeer intens zijn.
Vooral tijdens de morgen en de late namiddag zitten bepaalde Highways stropvol.
Vertrek gewoon de vrijdag met het vliegtuig naar LA. Wanneer je aankomt en alle formaliteiten vervuld hebt, kun je misschien best even een nacht verblijven in een hotel nabij de luchthaven. Een (shuttle)bus komt je er gratis ophalen en voert jullie naar het hotel. Na zo' n lange vlucht ben je vermoeid en is het niet opportuun onmiddellijk een huurwagen in te stappen en je (in de schemering of duisternis) op de baan te begeven.
Na een rustige nacht, kun je dan de wagen ophalen en fris de weg op. Zo zul je minder gestresseerd de weg op kunnen naar je geplande bestemming.
Makki
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

verkeer is er inderdaad erg druk! wij stonden onlangs op een een woensdag avond ongeveer 1.5u in file (richting noord)
rond 17u vertrokken in hollywood... we hadden het dus wel kunnen denken...
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij zijn net terug in onze kamer, zijn deze namiddag nog naar santa monica gegaan
zijn vertrokken rond drie uur vanuit het hotel in north hollywood en waren op een groot halfuur in santa monica, we hebben rustig kunnen rijden maar het was redelijk druk
in het terugkeren was het verkeer veel drukker, dat was rond halfnegen - negen uur
hou er rekening mee dat de snelwegen hier 's avonds amper verlicht zijn, dus als je dan na een lange vlucht nog op een drukke onverlichte snelweg moet rijden, zou ik eventueel ook opteren voor een hotel bij de luchthaven
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hallo,

het positieve van na aankomst naar het gewenste motel te rijden ( dus niet omgeving LAX ) is dat je de volgende dag niet weer met valiezen moet sleuren. Het verkeer kan je nergens voorspellen, zelfs in een drukke stad als LA kan dat ook best meevallen. Zijn onmiddellijk na aankomst al naar Anaheim gereden ( in het donker), naar Glendale ( dag, door het centrum), en naar Hollywood (donker), slechts tweemaal tien minuutjes vertraagd verkeer gehad ( eenmaal bij grote verkeerswisselaar en eenmaal downtown). Dat kan dus ook best meevallen.

Jacques
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

Bedankt voor de reacties! :thumbup:

We zouden aankomen om 12:40, dus zelfs als we een aantal uren verliezen aan immigrations, douane, en auto afhalen, zou het nog steeds maar late namiddag zijn wanneer we naar het hotel moeten..

Het liefste zouden we inderdaad onmiddelijk naar het gewenste hotel rijden, zodat we onmiddelijk gesettled zijn..
Dan kunnen we even een uurtje rusten, en misschien zelfs nog naar een wallmart of zo, zodat we de dag erna volledig kunnen besteden aan LA.
We blijven immers maar één volle dag in LA, dus als we dan 's morgens nog naar Alamo moeten en van hotel wisselen enz verliezen we wel heel veel tijd?

Merk op dat de avond voor vertrek zouden overnachten in een hotel aan Schiphol, en een rechtstreekse vlucht nemen (11u vliegen).. valt die reistijd dan voldoende mee om nog relatief "fris" achter het stuur te kunnen kruipen? (zouden in de heenvlucht eventueel ook Comfort Zone proberen te bekomen).
Ik zag dat je met overstap soms wel veel langer onderweg kan zijn, en dan waarschijnlijk ook harder moe?

Groetjes,

Dirk
Afbeelding
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Merk op dat de avond voor vertrek zouden overnachten in een hotel aan Schiphol, en een rechtstreekse vlucht nemen (11u vliegen).. valt die reistijd dan voldoende mee om nog relatief "fris" achter het stuur te kunnen kruipen?
zou geen enkel probleem mogen zijn, zoals al vaker geschreven : ook de volgende dag zullen jullie vroeg willen in actie schieten.

Indien jullie geen gps nemen ( wij hebben dat nog nooit gedaan, buiten de steden zijn er toch amper straten), enkel de route van LAX naar motel een beetje bestuderen ( zoals bv aan Lax 405 north nemen, dan 10 east en je zit in downtown).

jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het met name het tijdverschil is waar je last van zult hebben, niet zozeer de lengte van de vlucht. Als je om 12.40 in LA aankomt is het voor je gevoel al 21.40. Dat gaat dus nog wel, maar voor je op weg bent is het (qua gevoel) tegen middernacht. Of je nog redelijk fris bent zal er ook van afhangen of je een ochtend- of avondmens bent. Ik hou het zelf nooit zo lang vol, ben ook al eens in NY tijdens een musical in slaap gevallen, maar de rest van de familie kan altijd nog uren doorgaan (heel gezellig).

Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom je die dag LA in het begin doet en niet aan het eind. Zeker omdat je op het eind nauwelijks ruimte hebt met maar 1 overnachting tussen SF en LA. Als je na één overnachting uit LA wegrijdt ben je ook niet aan een bepaalde wijk gebonden om te overnachten.

En kijk ook eens naar de mogelijkheid om in SF te beginnen en eindigen. Je hebt daar niet het probleem van eerst nog de stad door te moeten rijden.

Marianne
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

Hi Marianne,

Ik ben gelukkig meer een avondmens, dus dat zit wel snor :)

We dachten die eerste dag in LA te doen, vnl omdat:
- de dag na LA redelijk vol zit (LA -> Joshua Tree -> Needles of Kingman)
- we indien we op dag van aankomst total loss zijn, en niet meer naar Wallmart enz zouden geraken, we dit rustig tijdens onze dag LA zouden kunnen doen (minder stress?)
- indien er een probleem zou zijn met huurwagen, we nog in LA zitten en nog kunnen omwisselen (ik hoor toch af en toe dat dat gebeurt?)

De kustroute op de terugweg, daar gaan we waarschijnlijk een dagje langer voor inplannen in onze reis.. ik begrijp van iedereen dat dit de moeite is?

Groetjes,
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou mijn planning niet af laten hangen van de kleine kans dat er iets mis is met de wagen. Als dat zo zou zijn, dan merk je dat vrij snel. Of pas veel later. Die Walmart: is een geweldige (grote)winkel, maar er zijn er veel meer, staar je daar niet blind op. Ik neem aan dat het om alleen wat eten en drinken en eventueel een koelbox gaat en niet voor een kampeeruitrusting of zo?
Die eerste dag kun je net zo lang maken als je wilt, naar Needles is het nog geen 5 uur rijden. Tijd genoeg ook voor een stuk Joshua TRee NP.
Het ging mij niet zozeer om de tijd die je neemt voor de kustweg, maar om het feit dat je meteen gaat vliegen na aankomst in LA. Ik vind het persoonlijk wel prettig om daar wat marge in te bouwen.

En de optie van SF?

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hi Dirk,

Vanuit mijn eigen ervaring wil ik je toch wat 'stress' rondom je vraag weg nemen. Wij hebben dit al een aantal keer gedaan; op LA gevlogen, altijd met tussenstop onderweg, en vandaar een auto gehuurd en gaan rijden richting familie in Agoura Hills of hotel. We hebben dit nooit als probleem ervaren. Tuurlijk, je bent wat moe maar de snelwegen in LA zijn heel simpel in uit mijn ervaring rijd het bijna altijd lekker door in LA, ook al is het druk.
Ik ben, alles bij elkaar, toch al 2 volle weken in LA geweest en we hebben er flink wat rond gecruised, we hebben er slechts 2 keer een erge file meegemaakt. 1 keer was op een zaterdagochtend toen we richting Laguna Beach reden (het zuiden). Er was een ongeluk gebeurd en daarom hadden ze de weg afgezet. 1 keer reden we de 405 north in de spits en ter hoogte van Beverly Hills stond het verkeer bijna stil door de drukte.
Ik zou me dus niet zo druk maken om die hele verkeers-issue en gewoon boeken wanneer jullie willen vliegen. Het verkeer is onvoorspelbaar maar, geloof me, over het algemeen valt het heel erg mee. Zelfs als het druk is.

Dan je Walmart vraag; Ik zou me ook over het vinden van een walmart niet zo druk maken. Waarschijnlijk vind je geen walmart in de buurt waar jullie in LA zitten. Wel genoeg supermarkten zoals Wholefoods waar je ook wat boodschapjes in kunt slaan. Ik neem aan dat je naar de walmart wil voor een koelbox? Die kun je vast ook wel bij een andere supermarkt vinden of anders koop je 'm toch een paar daagjes later?

Ik zou dit soort vragen niet meewegen wanneer je je planning maakt. Gewoon lekker doen, alles komt zoals het komt en geloof me; een ritje na aankomst in de VS gaat je echt wel lukken!!
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

tsja, we zitten hier nog wat onderling te praten over de reacties, en hoe we het gaan aanpakken.. )

De optie SF, zeer vreemd, maar telkens komen we met onze route en dagenplanning terug op een route die start uit LA :)
Gevoelsmatig ligt dit bij ons het beste, dus misschien dat we het dan zo moeten houden..

We denken inderdaad dan voor het einde van de reis de kustroute/LA een dag langer te voorzien..
we hadden nog 1 dag die we ergens konden inpassen (dachten eerst een dagje langer Vegas of zo, maar das eigenlijk niet nodig, we blijven daar al 2 nachten)
Zo hebben we inderdaad wat meer ruimte naar het einde toe..

Onmiddelijk na het vliegtuig vertrekken zien we niet zitten, we zijn toch een beetje bang dat we hiervoor te moe gaan zijn.. het is onze eerste reis die zo ver is, dus weten niet wat dat met ons lichaam gaat doen (ik heb ook wat gezondheidsproblemen met schildklier etc, dus te veel stressen mag niet :wink: en koffie en red bull zijn volledig uit den boze.. )

De dag LA denken we toch nog te houden in het begin (aankomst op zaterdag, nog een dagje op zondag), lekker wat in Hollywood en Beverly Hills kijken :)
Even was ik zelfs aan het denken om op zondag in de late namiddag of vroege avond dan al de stad uit te rijden, en ipv in LA te blijven overnachten, in PS de nacht door te brengen.. geen zorgen over de maandagochtend spits (hoewel ik lees dat dan best nog meevalt, en ik ben Brussel gewend ;)) dan, en de volgende dag eigenlijk al een eind op weg.. :)
Langs de andere kant denken we de stop in Needles te veranderen naar een half uurtje verder (Avi Resort in NV); is een goede uitvalsbasis voor de dag erna (Oatman - Kingman - GC)
Eigenlijk is deze dag dan ook nog goed te doen vanuit LA... is op zich 5.5 uur rijden zonder stops (eten, Joshua Tree, ..)

Qua winkelen, idd, we hebben de gewone zaken nodig, geen kampeermateriaal of zo, dus dat kunnen we in principe overal kopen :)
Laatst gewijzigd door dirkD op 25 jul 2010, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

RiverCola schreef:Hi Dirk,

Vanuit mijn eigen ervaring wil ik je toch wat 'stress' rondom je vraag weg nemen. Wij hebben dit al een aantal keer gedaan; op LA gevlogen, altijd met tussenstop onderweg, en vandaar een auto gehuurd en gaan rijden richting familie in Agoura Hills of hotel. We hebben dit nooit als probleem ervaren. Tuurlijk, je bent wat moe maar de snelwegen in LA zijn heel simpel in uit mijn ervaring rijd het bijna altijd lekker door in LA, ook al is het druk.
Ik ben, alles bij elkaar, toch al 2 volle weken in LA geweest en we hebben er flink wat rond gecruised, we hebben er slechts 2 keer een erge file meegemaakt. 1 keer was op een zaterdagochtend toen we richting Laguna Beach reden (het zuiden). Er was een ongeluk gebeurd en daarom hadden ze de weg afgezet. 1 keer reden we de 405 north in de spits en ter hoogte van Beverly Hills stond het verkeer bijna stil door de drukte.
Ik zou me dus niet zo druk maken om die hele verkeers-issue en gewoon boeken wanneer jullie willen vliegen. Het verkeer is onvoorspelbaar maar, geloof me, over het algemeen valt het heel erg mee. Zelfs als het druk is.

Dan je Walmart vraag; Ik zou me ook over het vinden van een walmart niet zo druk maken. Waarschijnlijk vind je geen walmart in de buurt waar jullie in LA zitten. Wel genoeg supermarkten zoals Wholefoods waar je ook wat boodschapjes in kunt slaan. Ik neem aan dat je naar de walmart wil voor een koelbox? Die kun je vast ook wel bij een andere supermarkt vinden of anders koop je 'm toch een paar daagjes later?

Ik zou dit soort vragen niet meewegen wanneer je je planning maakt. Gewoon lekker doen, alles komt zoals het komt en geloof me; een ritje na aankomst in de VS gaat je echt wel lukken!!
Thanks, dat geeft me toch een beetje minder stress rond het verkeer (maakte me daar toch echt wel wat zorgen over) :)
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Verkeer rond LA vonden wij vooral heel onvoorstelbaar. Maandagochtend reden we overal zo naartoe en dinsdag rond 22u stond alles en iedereen vast. We hebben redelijk wat file's gezien maar dankzij de carpool stroken ook wel veel file's voorbij kunnen rijden.
Het verkeer vond ik niet onoverzichtelijk of raar. Wij hadden navigatie en dat hielp wel heel fijn als we een keer een verkeerde afslag pakten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dirkD schreef:De dag LA denken we toch nog te houden in het begin (aankomst op zaterdag, nog een dagje op zondag), lekker wat in Hollywood en Beverly Hills kijken :)
Even was ik zelfs aan het denken om op zondag in de late namiddag of vroege avond dan al de stad uit te rijden, en ipv in LA te blijven overnachten, in PS de nacht door te brengen.. geen zorgen over de maandagochtend spits (hoewel ik lees dat dan best nog meevalt, en ik ben Brussel gewend ;)) dan, en de volgende dag eigenlijk al een eind op weg.. :)
Langs de andere kant denken we de stop in Needles te veranderen naar een half uurtje verder (Avi Resort in NV); is een goede uitvalsbasis voor de dag erna (Oatman - Kingman - GC)
Eigenlijk is deze dag dan ook nog goed te doen vanuit LA... is op zich 5.5 uur rijden zonder stops (eten, Joshua Tree, ..)
Via Palm Springs rijden is ook niet zo gek. Bekijk het gewoon ter plekke. Je hoeft niets te reserveren, zou ik ook niet doen, behalve misschien de eerste nacht als je dat prettig vindt. En kijk dan gewoon hoe moe je bent en wat je wilt doen. Het is jammer om iets vast te leggen en dan te ontdekken dat je niet zo ver meer wilt rijden, of juist veel verder wilt rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer