Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke trails/hikes vonden jullie geschikt voor kinderen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Julia1972
Amerika-ontdekker

Welke trails/hikes vonden jullie geschikt voor kinderen?

Bericht door Julia1972 »

Hallo,

Ik ga over drie maanden met mijn 3,5 jaar oude dochter reizen en de volgende NP aandoen:
Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon en Joshua Tree.

Wat voor dingen hebben jullie daar gedaan die geschikt waren voor jonge kindjes?
Ik las op een reisverslag van een van de leden hier dat zij een fossiel walk had gedaan in de GC en dat dat erg leuk was maar hebben jullie nog meer tips/ adviezen?

Groetjes Christel
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Welke trails/hikes vonden jullie geschikt voor kinderen?

Bericht door dafkapin »

misschien eens kijken op de sites van de NP's zelf, meestal hebben zij aangepaste programma's voor kinderen
je hebt natuurlijk ook altijd de junior ranger programma's, maar ik weet niet of er daar een minimum leeftijd voor is
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou inderdaad ook eens op de NPS-sites kijken. Willen jullie gaan wandelen? Ik neem aan dat de meeste korte wandelingen dan wel geschikt zijn. Die kun je ook vinden op de NPS-site. En informeer bij het visitor center. In Zion zou je ook kunnen fietsen.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

- in zion zou je de river walk kunnen doen, min of meer vlak en de mogelijkheid om op verschillende plaatsen te gaan pootje baden in de rivier( indien water niet te koud natuurlijk). Plus, je krijgt zeker het gezelschap van eekhoorntjes.
- nog in zion maar niet zo vlak de emerald pools walk, en de korte wheeping rock trail

- in bryce : wandelen in het amphitheater betekent steeds dalen en stijgen, maar een stukje Queens Garden trail is zeker doenbaar. ook kan je langs de rim van bv sunrise point naar sunset point wandelen. langs de hoofdweg heb je ook een prairie dogs, is plezierig om eens bezig te zien. Tussen Bryce en Tropic heb je ook de wandeling naar Moki Cave, niet te lang, langs kanaaltje, mooi en rustig.

Jacques
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

In Zion zijn we met de bus naar de Temple of Sinewava gegaan en daar de inderdaad de Riverside Walk gedaan.
Maar pootje baden was er niet bij want die kleine van ons vond het water veel te koud :lol: (toen 20 maanden en nagenoeg het hele stuk zelf gelopen)

Bryce is lastig, gaat toch al snel gepaard met veel hoogteverschil.

Grand Canyon zou je met de bus het park in moeten gaan en af en toe uitstappen en een stukje lopen.

Ik zou me ook ter plekke goed laten adviseren aan de hand van de weersomstandigheden ter plekke.

Veel plezier!
Julia1972
Amerika-ontdekker

Bericht door Julia1972 »

Dank je wel voor de reacties.
Mijn peuter/bijna kleuter is iets van luiige aard dus vandaag hebben we ritueel de buggy weg gedaan onder het mom dat ze moet lopen 'voor de vakantie' :mrgreen:
Het ging heel erg goed, we zijn 2 uur onderweg geweest.
Ik ga jullie tips opschrijven.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Goed gedaan hoor, dapper moppie!

Komt helemaal goed in USA. Vaak zijn ze enthousiast omdat het anders is dan anders en iedereen daar natuurlijk loopt. Ze kan lekker klimmen en klauteren dus dat komt wel goed. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer