Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtickets + beoordeling route reisbureau

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Vliegtickets + beoordeling route reisbureau

Bericht door Elisa »

Hoi allemaal,

Wij zijn vandaag naar verschillende reisbureau's geweest voor info ivm vluchtprijzen. Het goedkoopste dat we gevonden hebben is 826 euro/pp. Dit voor 23 dagen begin juli. Vliegen naar San Francisco en terug vanuit Los Angeles. Wat vinden jullie van de prijs? Wij hebben geen idee of het nog zou dalen / stijgen en twijfelen momenteel om nu reeds te boeken.

Ook vroeg het reisbureau of we ons route al hadden uitgestippeld. Dat hebben we dus al gedaan en haar ook meegedeeld. Haar reactie was: je gaat wel heel veel tijd over hebben, zo'n korte route in 23 dagen...ik zou nog naar Yellowstone en dergelijke gaan...want nu ga je niet veel zien! Nu begonnen we terug te twijfelen, terwijl we ervoor eigenlijk wel zeker waren omtrent onze route...

Hieronder de planning:

1) Brussel - San Francisco
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco --> Yosemite
5) Yosemite
6) Yosemite --> Mammoth Lakes
7) Mammoth Lakes --> Death Valley
8 Death Valley --> Las Vegas
9) Las Vegas
10) Las Vegas --> Zion
11) Zion
12) Zion --> Bryce Canyon
13) Bryce Canyon --> Kanab --> Page
14) Page
15) Page --> Monument Valley
16) Monument Valley --> Grand Canyon
17) Grand Canyon --> Sedona
18) Sedona --> Laughlin
19) Laughlin --> Los Angeles
20) Los Angeles
21) Los Angeles
22) Los Angeles
23) Los Angeles --> Brussel

Groetjes,

Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Vliegtickets + beoordeling route reisbureau

Bericht door Njit »

Waarom wil je perse je vliegticket boeken bij een reisburo? Gewoon zelf de ticketprijzen in de gaten houden op de diverse boekingsites en op het juiste moment toeslaan (en na het boeken ook niet meer kijken of het misschien toch niet goedkoper kon).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou ook gewoon zelf het vliegticket boeken, het is best wel veel werk en dagelijks prijzen in de gaten houden, maar het kan zeker voordeel opleveren.
Ik zou in 23 dagen echt niet naar Yellowstone gaan hoor, je hebt nu een mooie route met voldoende tijd voor allles, als je meer gaat doen wordt je alleen maar parkenmoe en zie je aan het eind van je reis de schoonheid van de parken niet meer. Ik zou zelf wel de kustroute tussen San Francisco en Los Angeles nog meenemen, dat is echt de moeite waard en weer heel wat anders dan al het andere moois wat je gaat zien.
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wel,

We zijn langs geweest bij reisbureau's, maar hebben ook al op internet gekeken hoor. Met reisbureau bedoel ik ook bijvoorbeeld het bureau van Connections.
De laagste prijs van het reisbureau kwam overeen met de laagste prijs op het internet. We zijn de prijzen reeds enkele weken aan het volgen op internet...maar ik heb niet meteen de indruk dat het nog veel zal dalen, is nl al een week of 2-3 constant.

Harry,

Hoe zie je de kustroute dan terug naar San Francisco? Zou ik dan nachten toevoegen of elders eerst schrappen? Alle suggesties zijn welkom!

Groetjes
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik vind je route prima en zou zeker Yellowstone niet willen toevoegen. Ook de vluchtprijs in het hoogseizoen valt me alleszins mee. Je zou aan deze route nog het volgende kunnen toevoegen:
San Francisco-Cambria.
Cambria-Yosemite.
Dan zie je ook nog het mooiste gedeelte van hw1 tussen Monterey en Cambria en heb je ook nog tijd voor Hearst Castle. Of wellicht nog een extra dag ipv 3 dagen LA.
Van Sedona kan je in een dag naar Los Angeles zonder een stop in Laughlin (route via Phoenix). Misschien een stop in Palm Springs dan.
Yeehaw
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik vind die ticketprijs niet verkeerd. Wij betaalden in 2008 (vertrokken op 30 juli, ook heen SF, terug LA) € 960 pp. Ik denk dat het toen wel goedkoper had gekund, maar was toen niet zo thuis in alle aanbieders, en hebben ze via een reisbureau geboekt. Nu zou ik echt zelf op zoek gaan.
Ook het rondje is bijna hetzelfde. Wij hebben alleen San Diego erbij gepakt, en zijn niet zolang in LA geweest.
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Alvast bedankt voor de reacties!

Harry en Jeehaw,
bedankt voor de goede tips! We denken wel dat we dan een stukje kust gaan meenemen alvorens naar Yosemite te trekken. We ruilen hiervoor dan een dagje Los Angeles in...
We gaan het nog eens allemaal goed bekijken, we hebben nog tijd ;)!

Eerst onze vluchttickets boeken in de loop van volgende week en dan zijn we vertrokken...! De prijs vinden we eigenlijk ook redelijk goed te doen, gezien de periode waarin we willen reizen...

Groetjes
cgr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door cgr »

Hoi,

Je zou ook kunnen overwegen om in LA te starten en via Phoenix terug te vliegen. Je kan dan de gehele kustroute meepakken. Ik zou verder niks aan de route veranderen, ziet er prima uit met voldoende rustpunten. Je route zou er dan ongeveer zo uit gaan zien: LA-kustroute-SF-Yosemite- Death Valley - LV - Zion - Bryce - Page - MV - Grand Canyon - Sedona - Phoenix.
Wat betreft de vliegtickets, wij hebben ze dit jaar ook bij connections geboekt voor 750 euro pp. Dit was op 24 juli. Connections heeft regelmatig acties, dus die zou je nog even af kunnen wachten. Wij hebben deze tickets pas in januari geboekt, maar meestal zijn er in november ook goede acties. Het blijft natuurlijk moeilijk inschatten wanneer je het beste kunt reserveren, de prijzen blijven constant veranderen.
corinazie.waarbenjij.nu
igna
Amerika-newbie

Bericht door igna »

Hoi Eliza,

Wij zijn deze zomer 4 weken in de VS geweest wij zijn ook in de plaatsen geweest waar jullie naar toe gaan. Wij hebben onze tickets in september geboekt via de KLM-site.
In eerste instantie zaten de prijzen steeds vanaf 1000 euro pp, ik heb toen iedere dag naar de prijzen gekeken in september stonden er ineens tickets op de klm-site van 750 euro pp. We hebben toen meteen geboekt. We vlogen rechtstreeks van Schiphol naar Sanfrancisco de terugweg zijn we van Sanfrancisco via Parijs naar Schiphol gevlogen.

Ik zou de route ook niet langer maken, er is op deze route voldoende te zien. Ik denk dat jullie over de tiogapas rijden, daar is veel moois te zien. Aan het einde van de tiogapas heb je Mono Lake dit is ook een erg mooi meer, als je daar nog tijd over hebt zou je nog naar Bodie kunnen rijden. Dit hoef je niet echt in de planning op te nemen maar je kunt daar nog besluiten of je er wel of niet naar toe wilt rijden. Wij hadden Mammoth Lakes niet in onze planning staan maar zijn er wel even geweest, hier is het echt erg mooi. Ik had er best een paar dagen willen blijven.
Als je via Lone Pine naar Death Valley gaat heb je in Lone Pine de mogelijkheid om de Alabama Hills te bezoeken. We hebben in Page een boottocht gemaakt, maar daar kun ju ook zelf boten huren. Als je zelf een boot wilt huren kun je dit beter vooraf bespreken want toen wij er waren was er geen boot meer vrij.

Zo zie je dat er op deze route nog heel veel mogelijkheden zijn, dit zijn maar een paar voorbeelden.

Succes en veel plezier met plannen.

Groetjes,
Igna
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nooit meer naar dat reisbureau dus, met hun rare opmerkingen over je route......
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

@cgr,

Ik heb eens gekeken om te starten in LA en terug te keren vanuit Phoenix, maar momenteel zijn die vluchtprijzen veel duurder... Ik denk dat we gewoon gaan boeken zodra de vluchtprijs voor ons aanvaardbaar is (lees: < 850 euro). Ik zal inderdaad elke dag de sites checken...

@Igna,

We hebben al een iets meer gedetailleerde planning voor de eerste dagen en de tips die je aangaf, zitten daar reeds in :)! Langs de Tiogapass gaan we regelmatig eens stoppen (o.a. Tenaya Lake). Ook gaan we Mono Lake bezoeken en naar Bodie.
We rijden via Lone Pine naar Death Valley en gaan dus ook de Alabama Hills bezoeken...
Het is leuk om via deze weg toch ook een stuk bevestiging te krijgen!

@Pete.Z,

Ze zien ons daar niet meer terug ;)!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kun je na het boeken van je vliegtickets lekker aan het Pricelinen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hmmm... ik wil ook een reis boeken voor juli volgend jaar maar had het idee dat het nog wat vroeg was?????
Ik kijk ook elke dag maar aangezien het nog maar september is, dacht ik nog wat te wachten? Tickets die ik nu steeds vind zijn rond de 980 euro. (Heen naar Las Vegas en terug van Salt Lake City). Ik vind dat nogal prijzig en wacht dus nog... Goeie keuze?

Ik raad je overigens ook aan om de kustroute mee te nemen in jullie trip... Is echt PRACHTIG!!! Ook ik zou daarvoor een dagje LA graag inruilen :)

Veel plezier met plannen!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Njit,

Ja, na het boeken volgt het leuke gedeelte! Ik kijk er al naar uit! Het plannen op zich is al een deel van het plezier he..

Valerie,

Ik zou in je geval ook wachten... 980 euro is redelijk veel! Dan zal het wel nog zakken...je boekt gewoon best wanneer je de prijs voor jezelf ok vindt, denk ik.

En inderdaad, de kustroute gaan we opnemen. Heb al wat opgezocht en het ziet er allemaal prachtig uit!

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Valerie schreef:Hmmm... ik wil ook een reis boeken voor juli volgend jaar maar had het idee dat het nog wat vroeg was?????
Ik kijk ook elke dag maar aangezien het nog maar september is, dacht ik nog wat te wachten? Tickets die ik nu steeds vind zijn rond de 980 euro. (Heen naar Las Vegas en terug van Salt Lake City). Ik vind dat nogal prijzig en wacht dus nog... Goeie keuze?
In het hoogseizoen vind ik 980 euro nog niet eens zo gek moet ik zeggen. Ik denk dat SLC vrij duur is om op te vliegen, is een retour Las Vegas niet een optie? Dan zie ik al prijzen van 958 dollar (ca 750 euro). Het kost je wel een dag, maar dit is wel een groot verschil. En geen drop off kosten.

Marianne
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hmmm... Mocht het veel schelen zouden we dat inderdaad kunnen overwegen maar ik keek net even op cheaptickets, ebookers, ... en ik krijg terug prijzen tussen 980 - 1044 euro. Waar heb jij gekeken Marianne?
We zijn vrij flexibel in datums zolang we ook maar terugkomen in juli en niet voor 2 juli vertrekken.
Ik keek nu voor vertrek 3 juli (dan maken we 4th of July mee) en terug op 24 juli maar vinkte ergens aan dat m'n datums flexibel zijn voor +/- 7 dagen (op ebookers) maar kreeg daar niets onder 1000 euro.
Ik ben dus erg benieuwd waar je die 750 euro vond ;);)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb via Kayak gekeken en willekeurige data in juli gebruikt (1 juli tot 22 juli als ik me niet vergis). Dan komt Delta er als goedkoopste uit met 958 dollar.
Ik zie nu dat het een stuk duurder is als je een dag later gaat!

Marianne
barbamama
Amerika-ontdekker

Bericht door barbamama »

Extra dagje Sedona in je route is ook wel aan te raden, er zijn daar echt mooie wandelingen te maken in de omgeving.
Eindigen met dolfijnen en zeehonden aan de kust en mooie stranden.......kies San Diego! :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Een andere leuke toevoeging is misschien de volgende: één extra nacht voor Capitol Reeve.
het zou dan worden:
Bryce -> Capitol Reef via de prachtig scenic byway 12 (vele toffe dingen te zien onderweg! en Capitol Reef is fantastisch, veel toeristen slagen die over)
Capitol Reef -> Monument Valley (deze route heb ik zelf niet gereden maar ik heb er veel goede dingen over gelezen bvb. in het reisverslag van www.bartenevy.be (2009), je gaat dan via de Moki Dugway en kan Valley of the Gods meepikken)
Monument Valley -> Page (met ev. 2 overnachtingen daar?)
Page -> Grand Canyon

PS wij hebben voor onze reis in juli dit jaar ook bij connections geboekt en zaten ook rond de 800 eur. (in januari geboekt)
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Hey Tipsy_1,

Bedankt voor je suggestie om de route naar Capitol Reef toe te voegen... We gaan het eens bekijken, maar het valt te overwegen. Willicht moeten we dan nog ergens schrappen...
Ik heb ook al eens het reisverslag van Bart en Evy bekeken en het ziet er inderdaad prachtig uit!

Groetjes,

Eliza
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer