Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco - Sequoia - Yosemite?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marloesss
Amerika-ontdekker

San Francisco - Sequoia - Yosemite?

Bericht door marloesss »

Wij zijn druk bezig met onze reis van komende zomer. Tickets geboekt! :wink:
Ik lees heeeeel veel in jullie mooie reisverslagen maar heb toch nog een paar vragen:
We starten in San Francisco, na een paar dagen willen we via Yosemite naar Lee Vining . Is het handig om ook nog Sequoia park mee te pakken of is dat veel te ver om voor 'een paar dikke bomen'?
Ik zit ook erg te zoeken naar accommodatie in Yosemite, vind alleen tenten in Curry Village. Begrijp op het forum dat er regelmatig dingen vrijkomen door annuleringen dus blijf het in de gaten houden. Mocht het niet lukken, wat is dan een haalbaar alternatief zo dicht mogelijk bij het park???

Bedankt!!!
Emil1978
Amerika-newbie

Re: San francisco - Seqoia - Yosemite?

Bericht door Emil1978 »

Het is niet zo ver naar de Sequoia's, al weet ik niet meer precies hoe lang het rijden was. Ik bedoel als je een beetje aan het rondtrekken bent, dan wordt zelfs 200km al dichtbij ;)

Ik vond het absoluut de moeite waard. Het is gewoon enorm indrukwekkend. Ik heb gisteren nog de film teruggezien die ik ervan heb gemaakt, dan zie mensjes lopen en verderop een boom die gewoon 50x zo hoog is als een gemiddeld mens.

Er hangt een hele aparte sfeer vond ik zelf. Beetje mysterieus.

Een ding, ga zelf lopen tenzij je niet anders kunt. De rondrit kost geloof ik 26 dollar per persoon (vind ik persoonlijk wat prijzig), terwijl het allemaal best goed te belopen is. Als je weinig tijd hebt, dan is het wel het overwegen waard want die bus (meestal open) stopt bij de grootste en meest bekende exemplaren.

Op een uurtje van Yosemite, zit in Mariposa de Miners inn, leuk, schoon en verzorgd motelletje, met een kleine dorpskern waar je fatsoenlijk kunt eten en ook wat dingen voor onderweg kunt inslaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt in Yosemite ook sequoia's bekijken, zoals in de Mariposa Grove - ik neem aan dat Emil1978 daar ook op doelt. Sequoia NP is een prachtig park waar veel meer te zien is dan alleen sequoiabomen. Maar het kost je wel tijd om het goed te bekijken, je zult weinig vanuit de auto kunnen doen. En als je er toch bent is de Kings Canyon Scenic Byway ook de moeite waard om te rijden. Of het in jullie geval te doen is hangt af van de rest van de route, daar is zo niets van te zeggen.

Wil je niet in Curry Village overnachten? Je zit daar wel erg centraal. Je kunt een tent boeken en later eventueel annuleren als er iets anders vrijkomt. Buiten het park zit je in El Portal het beste qua afstand, vanuit Oakhurst of Mariposa is het aardig ver rijden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 okt 2010, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
jta
Amerika-expert

Re: San Francisco - Sequoia - Yosemite?

Bericht door jta »

hallo,

Sequoia NP vind ik zeker de moeite waard, maar zoals al geschreven : je moet er je tijd voor nemen en enkele wandelingen maken. Best minstens 1 dag, met bezoek aan Moro Rock, een paar wandelingen tussen die ,,grote" bomen, indien tijd kan je ook naar watervallen wandelen. Het kleine eenstraatdorpje Three Rivers is een prima uitgangspunt.

Voor wie graag eens een dagje rust inbouwt ( en zeker voor wie graag zwemt) : vlakbij Three Rivers is er een meer waar je kleine platbodemboten kan huren. Heel makkelijk te besturen. Een dagje compleet alleen ( alhoewel, er volgde ons op de oever een coyote), aanmeren voor een picnic, terug wat verder varen : tussen al het stappen in een heel rustige dag.

Jacques
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Martin & Marianne schreef:Wil je niet in Curry Village overnachten? Je zit daar wel erg centraal. Je kunt een tent boeken en later eventueel annuleren als er iets anders vrijkomt. Buiten het park zit je in El Portal het beste qua afstand, vanuit Oakhurst of Mariposa is het aardig ver rijden.
Andere optie voor Yosemite buiten het park is Fish Camp, aan de zuidkant van het park. Wel een minuutje of 40 rijden tot aan de vallei, maar zeker een leuke rit, een en al bergpas. En in Fish Camp zit je erg mooi en je kunt er ook nog paardrijden. Ik kan het restaurant van de Narrow Gauge Inn zeer aanraden!

Roel.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: San Francisco - Sequoia - Yosemite?

Bericht door RoyBergen »

Ikzelf ben dit jaar mijn reis zo begonnen, sfo, Monterey, sequioa np, dan ook kings canyon, en dan door naar yosemite, verbleef zelf ook in three rivers twee nachten, maar houd er dan wel rekening mee, dat de mooie bossen nog minstens 45 minuten rijden zijn vanaf de parkingang, een mooie wandeling in sequioa is zeker aan te raden, ikzelf heb een aantal kortere wandelingen gemaakt daar van een uur, en heel veel beren gezien in sequioa.
Er zijn inderdaad ook mooie sequioa bomen in mariposa grove in yosemite.
-als je de omweg naar sequioa wil maken, neem er dan minstens een beetje tijd voor en neem de kings canyon road mee voordat je doorreist naar de zuidkant van yosemite.
-neem daar in yosemite beslist glacier point mee.

Veel reisplezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer