Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Antelope Canyon

Bericht door Maarten-Annique »

Wij gaan volgend jaar juni onder andere naar Page, Arizona.
Wij willen ook graag Lower of Upper Antelope Canyon bezoeken. Maar ik heb hier nog (veel) vragen over. Ik hoop dat iemand ons meer informatie kan geven.
- Wat is het verschil tussen upper en lower Antelope Canyon? Welke raad je aan?
- We hebben een kind van dan vier jaar oud. Hoe zwaar en lang is deze wandeling? En hoe lang duurt de tocht?
- Waar kun je een tour "boeken"? (adres, internetsite) Hoe gaat dit in zijn werk?
- Wat is de prijs van een tour?
Alvast bedankt voor de eventuele moeite.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Antelope Canyon

Bericht door Valerie »

Op ontdek-amerika.nl staat een mooie vergelijking.
Ik twijfel ook heel erg maar denk dat ik voor Lower ga, gewoon ook omdat die langer is en de textuur lijkt me specialer.
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij hebben de lower gedaan.
Je moest niet op voorhand reserveren; wij konden - ondanks veeeeeeel volk op de parking - binnen het kwartier mee.
Prijs.. euh weet niet meer zeker? rond de 30 dollar?
duur: een uurtje: afstand 400 m door de canyon (met ladders, nauwe doorgangen,... erg leuk) - en dan naast de canyon over vlak land terugwandelen.
wij vonden het helemaal :thumbup: hoewel het natuurlijk toch wel toeristisch "rijtje" lopen is
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Je kan de zoekfunctie gebruiken om enorm veel info hierover terug te vinden.
kort samengevat:
1) Upper Antelope Canyon
+ Vlak, geen klimwerk
+ Zeer speciale lichtinval rond de middag, beter dan in Lower
- Eerder kort
- Enkel via reservatie en dus in groep met gids te bezoeken
- Enorm veel volk in hoogseizoen, zeker de tours rond de middag
- Hoog tempo, zeker niet op het gemak
- Duurder

2) Lower Antelope Canyon
+ Goedkoper
+ Langer
+ Meer klimwerk en dus spannender
+ Minder volk
+ Een gids is aanwezig maar meestal mag je gewoon vrij lopen
- Klimwerk problematisch voor heel kleine kinderen
- Minder spectaculaire lichtinval

ik heb Upper bezocht met de tour van Ekis om 11h30
angelino
Amerikafan

Bericht door angelino »

Stan,

Ik ga in juni. Wanneer zou ik de 11u30van Ekis in Uppper best reserveren, nu reeds?

angelino
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij zijn in september geweest ( op een zondag), wij hadden niet gereserveerd, dus de tour van 11.30 uur was vol. Wil je persé met deze tour mee raad ik toch aan om van te voren te reserveren via internet.

Wij hebben de Lower Antelope Canyon gedaan. Deze canyon is ook heel mooi. Heel spannend is de smalle doorgang waardoor je de canyon in gaat.
Je mag tegenwoordig niet meer alleen de canyon in, alleen nog met een gids en het duurt ongeveer een uurtje. Ook hier kan je heel mooie foto's maken.
Deze tour hoef je niet te boeken, je kan hier gelijk naar toe rijden.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Wij hebben in 2006 de upper en in 2010 de lower gelopen, beide keren zonder te reserveren bij een bureau. Als je in juni gaat is dit mijnsinziens ook niet nodig en scheelt het je wel wat dollars, want het ritje vanaf Page moet je ook betalen. Ons advies is ga er heen met je eigen vervoer en meld je aan voor de tour. Bij de upper moet je zowiezo met een terreinwagen +gids er naar toe en ook weer terug. Bij de lower ga je met een gids erin . Eenmaal weer boven loop je op eigen gelegeheid terug naar de parkeerplaats. De lower is ook goed te doen met een kind van 4 jaar, je zult hem of haar af en toe moeten helpen bij de trappen. Het voordeel van de lower is, dat het echt geen jaagwerk is en de gids loopt achteraan en wacht ook op de langzaamste, tot iedereen van zijn groep weer boven is.Misschien dat je bij de upper zowel als bij de lower even moet wachten om mee te kunnen gaan met een groep.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij hebben vorig jaar de Upper gedaan in September. Het leek de Kalverstraat op zaterdag wel. MEGADRUK!!!
Jaren geleden de lower gedaan en dat is imo toch mooier.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik ben mij een ongeluk geschorkken toen wij deze zomer (eind juli) de parking van de lower opreden. zo veel volk!
ik zag dat echt niet zitten.
Maar eerlijk, we hebben er niet zo veel last van gehad. Wij liepen zowat vanachter in de groep. Er liep een "gids" (kan je echt geen gids noemen maar soit) achter ons om in de gaten te houden dat iedereen toch gewoon doorliep (zonder fotografen batch mag je niet blijven rondhangen) maar we hebben eigenlijk genoeg tijd gehad. En omdat de kloof zo smal is kan je toch niet ver vooruit kijken en heb je dus helemaal niet het idee dat je rotje loopt (hoeweel je dat eigenlijk wel doen :D ) De "gids" was trouwens wel best aardig: ze heeft zelfs enkele mooie foto's van ons genomen :thumbup:

Weet niet hoe de upper er uit ziet, maar de lower is zo mooi!
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Corry schreef:Wij hebben vorig jaar de Upper gedaan in September. Het leek de Kalverstraat op zaterdag wel. MEGADRUK!!!
Jaren geleden de lower gedaan en dat is imo toch mooier.
Het kan rond de middag (mooiste lichtinval ) bij de Upper inderdaad heel druk zijn, maar dat komt ook omdat dan massaal de tours vanuit Page ook komen. Met name de foto tours. Voor de normale toerist zoals de meesten van ons zijn is een bezoek van de Upper tussen 10.00 en 12.00 uur en s,middags na 14.00 uur ook nog geweldig mooi en kun je ook nog hele mooie foto,s maken.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Hartelijk dank voor alle reacties en informatie!
Ik twijfel nog steeds welke we moeten kiezen Upper of Lower Antelope Canyon... maar ik begrijp dat meer mensen hierover blijven twijfelen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor een eerste bezoek in de zomer zou ik Upper kiezen. De sunbeams komen dan tot aan de canyonflooor en dat zijn magisch momenten. Wel druk idd. Maar bij de gids hoef je echt niet te blijven. Je gaat met je groep naar de ingang en dan verdwijnen wij in de canyon op ons eigen houtje. Btw, een paar weken geleden waren we ook weer even in Page en het was drukker bij Lower dan bij Upper. "Druk" natuurlijk relatief gezien de tijd van het jaar begin november. Doodstil eigenlijk.
Giant
Amerikafan

Bericht door Giant »

Als je voor de eerste keer gaat zou ik de lower kiezen. Lekker genieten van de prachtige natuur.
Je kan het niet vergelijken met de upper omdat je die nooit gezien hebt.
En het is rustiger, langer en ook prachtig mooi.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=28694
Hierin meer info over Antelop Canyon. WIj zijn zelf naar de Lower AC gegaan. Voor kinderen werd dat aangeraden vanwege iets meer klauterwerk. Dat klauterwerk stelt niet zo veel voor, maar de Canyon is erg mooi. En aangezien ik de Upper niet ken was dit adembenemend!
Ga er dan wel 's morgens vroeg naartoe volgens mij zijn ze al erg vroeg open. Om 8 uur iig maar misschien wel om 7 uur; dan heb je mooiste licht en het zal ook minder druk zijn. Ik bofte want met mijn statief kon ik voor hetzelfde geld 4 uur in de Canyon blijven!

Het is jammer om te zeggen, maar ik denk wel dat er steeds meer een commercieel slaatje geslagen wrodt uit de canyons. Misschien dat je bij de Lower wel meer kans hebt op rust omdat daar maar 1 familie de touwtjes in handen heeft. Bij de Upper gaan 3 organisaties erin.

Uit mijn blog:
" Rond kwart over negen staan we op de parkeerplaats waar een stuk of 10 auto’s staan. Het zou fijn zijn als het niet zodruk is voor het maken van foto’s. Bij de kiosk (het stelt weinig voor) kopen we kaartjes ($26 p.p. en Raoul $18).Omdat ik een statief mee heb (dank Ben!!) krijg ik voor hetzelfde geld een fotografenpas waarmee ik 4 uur in de Canyon mag blijven. Jeroen kan er ook een krijgen, maar ja de kinderen dan..? IN juli was er een falshflood En ze zijn net gisteren weer helemaal open gegaan, als er zo’n flashflood langskomt met enorm geweld dan spoelt ie ook al het zand weg waar bezoekers op kunnen lopen. Dat moet er dus weer worden ingebracht, anders komen bezoekers makkelijk vast te zitten met hun voeten.
Met Sue gaan we alle vier en nog een stuk of 10 man naar de plek waar je naar beneden duikt. Het is erg vreemd; je staat boven op een stuk slickrock zeg maar en dan ga je (het lijkt moeilijk maar is gewoon een trapje) tussen een spleet van twee rotsen de grond in. Even later sta je tussen de plaatjes van de beroemde Slot Canyon (een soort droge sloecht zoals in Duitsland maar dan vele malen mooier vanwege de kleuren. De vormen van steen worden gevormd door water. Het is erg mooi en gelijk begin ik met kijken voor het maken van foto’s. Omdat ik de enige fotograaf van de groep ben blijf ik relatief alleen achter. Niet erg want ik vermaak me wel. Een statief opstellen in zo’n slot canyon is nog niet altijd gemakkelijk: het is soms erg smal en niet recht natuurlijk, bovendien moet je van je statief soms bijna een monopod maken. Dan staat het geval en dan kun je je hoofd niet meer achter je camera krijgen.a dan moet je Live View gebruiken op je camera (laat ik dat nou net niet gelezen hebben in het boekje )Dus soms is het een heel geworstel om het spul neer te zetten en een foto te maken. Net voor de helft kom ik een stel Amerikanen tegen die ook foto’s aan het maken zijn, een ervan heeft een met een panoramatoetsel. Dat is erg lastig want hij moet in de toch wat drukker worden kloof 15 – 30 s belichten. Uiteindelijk maakt hij foto’s met een gewone camera en hij zegt over een maand terug te komen voor meer.Dan lopen we ook Sam tegen het lijf die de mannen en mij helpt met het vinden van de goede plekken en hoeken. Dankzij Sam heb ik denk ik wel meer en mooiere fotot’s. Dat zullen we thuis wel zien. Op het schermpje ziet het er al veelbelovend uit.Die Sam wist wel een en ander van foto’s maken en photoshoppen dus dat was niet gek! Bovendien gingen de andere mannen op een moment weg en zo was ik niet alleen. Groepen hield Sam soms even tegen als ik net aan het opstellen (worstelen) was. Ennfin we gingen om 9:15 weg en ik kwam rond 12:15 boven aan het einde. Het was inmiddels boven bloedheet en ik had het al niet koud vanwege het worstelen. Dus ik was blij met de limonade, dextro en rozijnen. (...) Zij (man en kids) hadden aan Sue niet zo’n heel erg goede gids en ook een die wat haast had. Ze vertelde soms iets terwijl de hele groep achter haar liep (niemand die dan nog iets hoort). Stay with the group riep ze steeds."
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hallo. Zal moeilijk kiezen worden. De Upper of de Lower. Iedereen heeft zijn eigen mening en ervaring. Denk dat je zelf moet kiezen wat jullie kind al kan doen. Kan hij veel dan bijvoorbeeld de Lower. Wil je wat gemakkelijke dan de Upper. Met ons gezin hebben wij in oktober 2006 de Upper gedaan. Geweldig. Als we weer een keer gaan nemen we dan de Lower. We hebben van tevoren gereserveerd bij Chief Tsosie in Page. http://www.antelopeslotcanyon.com/about_us/chief.html Vonden het erg mooi de gids speelde in de canyon op een fluit en dat was heel indrukwekkend. Succes met de planning. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Johny Leoni
Amerika-ontdekker

Bericht door Johny Leoni »

Afgelopen september zowel lower als upper gedaan.

We begonnen met lower, rond half 10 in de ochtend. Er waren op dat moment weinig bezoekers en dus konden we zonder probleem een statief opstellen en prachtige foto's maken. De canyon zelf is gewoonweg prachtig en dit was een geweldige ervaring!

Tegen 11u zijn we vervolgens naar upper antelope canyon gereden. De lichtinval zou dan op zijn mooist zijn en na lower waren de verwachtingen zeer hoog, deze zou nog mooier zijn hadden we gelezen. De canyon was inderdaad mooi, maar desondanks was dit voor ons één van de grootste tegenvallers van de reis. Bij de ingang werden de hordes toeristen in de jeeps gepropt en zo snel mogelijk naar de canyon gereden. In de canyon zelf was het een en al gedrum, enkele meters wandelen, aanschuiven, wachten en de voorgekauwde verhaaltjes van de gids aanhoren. Een statief plaatsen was absoluut niet mogelijk en altijd stond er wel iemand in de weg. Wij hadden het gevoel hier commercieel uitgemolken te zijn. Zo veel mogelijk toeristen door de canyon jagen en geld incasseren. De canyon zelf is prachtig, dat is zeker, maar achteraf hadden we spijt dat we 2x 26 USD betaald hadden. Ik veronderstel dat het in bepaalde periodes rustiger zal zijn, maar in en rond het hoogseizoen zal ik hier nooit meer naartoe gaan. En lower is in mijn ogen zeker even prachtig.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij reden ook langs de parkeerplaats bij de Upper. Even hebben we het idee geopperd om te proberen tickets te krijgen maar toen we de enorme rijen bij de kassa, het hysterische gedoe op de parkeerplaats en de veewagens vol met mensen zagen zijn we snel doorgereden.

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

wat ben ik blij dat ik begin mei 2007 ben geweest rond de klok van tien. Met een groepje van 8 de hele canyon voor ons zelf. Het enige nadeel was dat de zon niet zo wilde meewerken, maar ondanks dat toch geweldige ervaring.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Duren zowel upper als lower iets van een uurtje?
En als je ze allebei doet , ben je dan een halve of een hele dag kwijt ?

Als ik het goed begrijp kan je de lower best rond 10 doen en de upper rond half 12?
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je bent er een halve dag aan kwijt als je beide wil doen, je kan dus na het bezoek aan Upper eventueel nog doorrijden naar bijvoorbeeld Monument Valley of de Grand Canyon, of gaan varen op Lake Powell
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer