Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route van Gunnison naar Denver

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anss
Amerika-ontdekker

route van Gunnison naar Denver

Bericht door anss »

Ik zit nog met een gedeelte van onze route waarvoor ik graag advies wil hebben. Het gaat om het gedeelte van Gunnison naar Denver.
Er zijn diverse mogelijkheden die ik zo hier op het forum lees:
- via weg 285 Nathrop - Fairplay - Denver
- via weg 24 naar Colorado Springs
- via weg 50 naar Canon City - Colorado Springs

Wat is de mooiste route, die wel goed te berijden is met een camper. Ook zijn tips welkom over de bezienswaardigheden die we dan tegen komen, campings etc.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: route van Gunnison naar Denver

Bericht door Rob »

Mischien heb je wat aan onze route van 2007 was wel andersom maar zeker de moeite waard en gereden met een 34 ft dus dat moet geen probleem zijn.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag12
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In 2005 zijn wij vanuit Gunnison naar Denver gereden via Highway 285, zie ons reisverslag 2005, dag 27 (sommige links zullen misschien niet meer werken in het verslag). Bovenaan het dagverslag vind je een knop om naar onze foto's van die dag te gaan.

En ook dit jaar heben wij deze weg weer afgelegd. Het is een prachtige weg, die ook goed met een camper te rijden is. Hierbij ga je hoog over de Rockies heen via de Monarch Pass, bovendien kan je in Fairplay (afhankelijk van het tijdstip dat jullie reizen) het openluchtmuseum South Park City bezoeken, dat wij zeer de moeite waard vonden. In het najaar kleuren de berghellingen goudgeel van de geel kleurende bladeren van onder andere de 'aspen'.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ook wij reden in 2009 via Fairplay en bezochten het openluchtmuseum South Park City (een goudzoekers plaatsje). We bezochten ook Colorado Mills, een grote shopping mall in Lakewood aan de westkant van Denver. Zie verslag van die dag.
anss
Amerika-ontdekker

Bericht door anss »

Allemaal bedankt voor jullie reakties. Ik ben weer veel verder gekomen met mijn route. Leuke reisverhalen met heel veel informatie. Maar ik moet een keuze maken en als ik zo de route van Markro lees, zit ik meer te denken om via Canon City, Manitou te gaan richting Denver. Volgens mij zijn hier meer bezienswaardigheden (of heb ik het helemaal mis).
O.a. de treinrit(ten), Royal Gorge Bridge, Garden of Gods, de USA Air Force Academy lijkt me ook wel leuk te bezoeken.
Het grappige is dat ik las dat Rob zowel Markro bij Loek en Gepke zijn geweest. Dat is ook ons reisdoel daar aan te gaan.
- Markro: als we een keus moeten maken in treinrit, welke is aan te raden, de Pike Peak Railway of de Royal Gorge Railroad.
anss
Amerika-ontdekker

Bericht door anss »

Markro sorry, ik zie nu pas dat je Marco heet.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij zijn dit jaar met de auto omhoog gereden over de Pikes Peak Highway. Waanzinnig mooi!!

Marjon
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Pikes Peak is inderdaad erg mooi, en de Airforce Academy is ook de moeite van een bezoek meer dan waard, alleen al vanwege de prachtige uitzichten en de meer dan schitterende kapel die je er kunt bewonderen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

anss schreef:Maar ik moet een keuze maken en als ik zo de route van Markro lees, zit ik meer te denken om via Canon City, Manitou te gaan richting Denver. Volgens mij zijn hier meer bezienswaardigheden (of heb ik het helemaal mis).
O.a. de treinrit(ten), Royal Gorge Bridge, Garden of Gods, de USA Air Force Academy lijkt me ook wel leuk te bezoeken.
In deze hoek van Colorado zijn inderdaad een aantal bezienswaardigheden, die de moeite van een bezoek waard zijn.
In Manitou Springs is ook nog een stukje van de Indianencultuur te bekijken, namelijk de Manitou Cliff Dwellings.
In mijn reisverslag 2004 is daarover op dag 26 te lezen en zijn foto's (button bovenaan het dagverslag) te bekijken.
anss schreef:Markro: als we een keus moeten maken in treinrit, welke is aan te raden, de Pike Peak Railway of de Royal Gorge Railroad.
De Pikes Peak Cog Railway is als tandradspoorbaan, met zijn steile traject tegen de Pikes Peak op, te verkiezen boven de vlakke treinrit van de Royal Gorge Route Railroad door de Royal Gorge-kloof langs de Arkansas River, alhoewel deze laatste ook best de moeite waard is om te doen.
Marco.

anss
Amerika-ontdekker

Bericht door anss »

Wat is dit toch een geweldig forum, zoals je door iedereen wordt geholpen.
Marco, bedankt voor de laatste informatie. Ik ben er nu helemaal uit, heb mijn route nu compleet. Gaan ook naar de
Manitou Cliff Dwellings. Vond het al jammer, dat we niet bij de Mesa Verde kwamen. Is het toch een beetje opgelost.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

anss schreef:Is het toch een beetje opgelost.
Zoals jij schrijft, een beetje opgelost. :wink:
Mesa Verde NP is heel wat uitgebreider, groter, indrukwekkender dan de rotswoning in Manitou Springs. Bij deze laatste is nog een Indianenmuseum in pueblostijl en het geheel is een kort bezoek zeker waard.
Marco.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer