Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heel veel vragen over de NP enz enz

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
4me
Amerikafan
Contacteer:

Heel veel vragen over de NP enz enz

Bericht door 4me »

Ik blijf vragen, maar ja dan weet ik ook wat mij te wachten staat.

Zion NP, ik begrijp dat er mooiere plekjes zijn ( oeps dat klinkt verwend :? ) Maar ik mag het niet overslaan. Als vanuit Hurricane vertrek is het dan te doen om via de US 9 door het park te rijden en het park dan weer te verlaten. Hoelang duurt deze rit ongeveer, enkele stops onderweg inbegrepen. Of raden jullie mij aan de scenic route met de shuttle bus te doen?

Ik wil daarna via de US 89 richting Page rijden ( 2 nachten). Er staat 187 km voor, maar ik heb geen idee hoelang deze rit in beslag gaat nemen ( conditie van de wegen)
Kan ik Zion en de rit naar Page in een dag halen of moet er een overnachting tussen?

Na Page via de 89A en 89 terug richting Bryce NP .Ik kan niet elk plekje zien, maar zijn er hoogtepunten die ik beslist niet mag missen? Bij Red Canyon beginnen? Kan ik de US 12 via Boulder naar Torrey rijden of ben ik dan dagen onderweg? Ik krijg een afstand van Page naar Torrey van 431 km. Op zichzelf valt dat mee, maar ben ik dan aan het racen? Als het niet te doen is in 1 dag waar zou ik dan onderweg moeten overnachten? En als het wel in 1 dag te doen is, waar kan ik dan het beste overnachten?

Daarna richting Moab ( daar blijven we een paar nachten) voor Canyonlands NP en Arches NP. Voor Canyonlands een bezoek aan Needles North? Of raden jullie wat anders aan? En dan Arches Np. Wederom het probleem je kan niet alles zien en ik moet weer uitkomen in Moab. Tot welk punt moet je rijden om een zeer goede indruk te krijgen en echte mooie dingen te zien? Ik zag Balanced Rock en Parade of Elephants staan.

Laatste vraag ( voorlopig :? ) We gaan daarna richting Colorado. Dat wordt behoorlijk stijgen, maar hoe zijn de wegen daar. Ik ben nogal een :oops: als het twee baans wegen met stijle afgronden zijn. Of van die enge haarspeldbochten :( Heb geen idee wat ik mij daar moet voorstellen. En de afstanden daar ( door het stijgen) hoe lang doe je over ca. 250 km, 75 mph geen interstates.

Ik kijk uit naar jullie antwoorden, want dit helpt mij met het inplannen van overnachtingen en de route. Alle suggestie zijn welkom! :D

Jeannine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Heel veel vragen over de NP enz enz

Bericht door Martin & Marianne »

4me schreef:Ik blijf vragen, maar ja dan weet ik ook wat mij te wachten staat.

Zion NP, ik begrijp dat er mooiere plekjes zijn ( oeps dat klinkt verwend :? ) Maar ik mag het niet overslaan. Als vanuit Hurricane vertrek is het dan te doen om via de US 9 door het park te rijden en het park dan weer te verlaten. Hoelang duurt deze rit ongeveer, enkele stops onderweg inbegrepen. Of raden jullie mij aan de scenic route met de shuttle bus te doen?

Jeannine
Jeannine,
Zeker het park in gaan met de shuttlebus!
Ik weet niet hoe lang het duurt om er gewoon doorhee te rijden, niet erg lang, maar ik zou je aanraden om je auto bij het visitor center te zetten (en daar meteen een kijkje te nemen) en dan met de shuttlebus het park in te gaan. Ik zou er minstens een halve dag voor uittrekken. Bekijk vantevoren welke wandelingen er zijn (die zijn allemaal te vinden via http://www.nps.gov met lengte, duur, moeilijkheidsgraad etc). Lunchen kun je heel goed bij de lodge.
Waarom overnacht je niet in Springdale? Dan kun je daar meteen op de bus stappen voor Zion.

Ik denk dat je in een dag wel door kunt naar Page, kijk eens op http://www.mapquest.com voor afstanden en reisduur.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik wil daarna via de US 89 richting Page rijden ( 2 nachten). Er staat 187 km voor, maar ik heb geen idee hoelang deze rit in beslag gaat nemen ( conditie van de wegen)
Kan ik Zion en de rit naar Page in een dag halen of moet er een overnachting tussen?
Wat Zion betreft ben ik het met Marianne eens. Trek hier minimaal een halve dag voor uit en ga met de shuttlebus. Daarna vervolg je je tocht door het park met je eigen auto op weg naar Page. In Zion heb je wat haarspeldbochten naar boven (prachtige uitzichten), daarna moet je door de (lange) tunnel. Soms moet je wachten voor de tunnel, maar om te rijden allemaal goed te doen. Na Zion rij je in een paar uurtjes naar Page over een grote brede vlakke geasfalteerde weg.
Na Page via de 89A en 89 terug richting Bryce NP .Ik kan niet elk plekje zien, maar zijn er hoogtepunten die ik beslist niet mag missen? Bij Red Canyon beginnen? Kan ik de US 12 via Boulder naar Torrey rijden of ben ik dan dagen onderweg? Ik krijg een afstand van Page naar Torrey van 431 km. Op zichzelf valt dat mee, maar ben ik dan aan het racen? Als het niet te doen is in 1 dag waar zou ik dan onderweg moeten overnachten? En als het wel in 1 dag te doen is, waar kan ik dan het beste overnachten?
Het is en blijft je eigen keus. Ga je alleen voor de highlights dan is Page - Torrey in 1 dag te doen. Red Rock Canyon rijd je langs en is leuk voor een fotostop.
Wil je iets meer zien dan alleen de viewpoints en bijv. ook de schitterende wandeling maken onder door Bryce, dan zou ik hier in de buurt overnachten. Bijv. Cannonville o.i.d.

Dit geeft je iets meer ruimte om de volgende dag te genieten van de schitterende scenic way nr. 12 en 's middags het prachtige Capitol Reef NP te bekijken. Slapen kun je dan in Torrey of ietsjes verder rijden naar Hanksville.
Van hieruit heb je een mooie "oversteek" naar Moab, met onderweg evt. het Goblin Valley SP (prachtig).
Daarna richting Moab ( daar blijven we een paar nachten) voor Canyonlands NP en Arches NP. Voor Canyonlands een bezoek aan Needles North? Of raden jullie wat anders aan? En dan Arches Np. Wederom het probleem je kan niet alles zien en ik moet weer uitkomen in Moab. Tot welk punt moet je rijden om een zeer goede indruk te krijgen en echte mooie dingen te zien? Ik zag Balanced Rock en Parade of Elephants staan.

Moab is een uitstekende uitvalsbasis om van hieruit tochtjes te maken en de Nat. Parken te bezoeken. Arches en Canyonlands en ook Dead Horse SP zijn dichtbij. Ik weet niet hoeveel nachten je hier gepland hebt, maar vanuit Moab is nog een heleboel meer moois te zien. Bovengenoemde parken kun je in 1 dag doen (alleen de hightlights), maar ik zou hier in ieder geval 2 dagen voor uittrekken zodat je ook wat trails kunt doen en ten volle van de schoonheid hier kunt genieten. Moab is mijn favoriete plek en ik probeer dan ook steeds om deze plaats weer in de route op te nemen. Inmiddels heb ik hier met elkaar al wel zo'n drie weken doorgebracht en ik ben nog lang niet uitgekeken.
Laatste vraag ( voorlopig ) We gaan daarna richting Colorado. Dat wordt behoorlijk stijgen, maar hoe zijn de wegen daar. Ik ben nogal een als het twee baans wegen met stijle afgronden zijn. Of van die enge haarspeldbochten Heb geen idee wat ik mij daar moet voorstellen. En de afstanden daar ( door het stijgen) hoe lang doe je over ca. 250 km, 75 mph geen interstates
Wat ben je van plan in Colorado? Ga je vanaf Moab zuidwaarts en dan richting Cortez (mesa Verde NP)? Dat is een vlakke weg brede geasfalteerde weg en daar doe je een halve dag over. Voor het Mesa Verde Park moet je omhoog de berg op rijden, maar is ook een "salonweg"

Ben je wat anders van plan in Colorado, laat het dan weten. Ook als je wat meer zicht hebt op de te volgen route, kan ik je wel wat meer gedetailleerd over de "must sees" vertellen.

Succes met de planning

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Springdale was een stuk duurder qua overnachtingen, vandaar het uitwijken naar Hurricane.

Hier even een klein opzetje van het schema:

Hurricane 1 overnachting - Zion - Shuttlebus nemen, dat is beslist een goede tip.
Trails zijn voor mij jammergenoeg geen optie ( medisch) , dus ik moet het hebben van fotostops onderweg.
Dezelfde dag door via de US 9 naar Page ( 2 overnachtingen)

Daar bezoek aan Antelope Canyon en Lake Powell.

Daarna door naar Bryce. Wandelingen maken kan ik dus niet.
Maar welke highlights zijn "echte musts"? in dit park
Zonder die wandelingen dan toch maar een extra overnachting in bv. Cannonville inlasten? Extra genieten van de route via de US 12.

Ik wil niet alles in een sneltreinvaart doen.

( 2/3 nachten) is dus een goed uitgangspunt voor meerdere lokaties.
Geen wandelingen dus :?
Maar wat zijn de echte highlights in deze parken waar we met de auto naar toe kunnen. Ik heb zoveel namen op de maps gezien, jullie zijn mijn experts. Balanced Rock ? Needles?

De bedoeling is via Grand Junction (interstate 70) naar Colorado
slapen in Dillon (2 nachten)
via US 40 & US 34 door RMNP, Estes Park( 1 nacht)
via 36 & 25 naar Colorado Springs ( Garden of God) - 1 nacht
via de US 24 en US 285 ( misschien nog 1 nacht onderweg) naar Alamosa( 2 nachten) . Sand Dunes bekijken via US 160 naar Durango ( 2 nachten) en dan via 4 state corners terug naar Arizona Monument valley

Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen over die wegcondities ( enge stijle weggetjes :wink: ). In de planners staat keurig de afstanden en de tijdsduur, maar of ze dan rekening houden met hellende wegen enz ?

Jeannine :D
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jeannine,

In alle nationale parken krijg je bij de ingang wat informatie over het park en een plattegrond waar alle viewpoints en bezienswaardigheden op staan. Verder kun je alle info van alle parken vinden op deze site
http://www.nps.gov/

Begin altijd met een bezoek aan het visitorcenter die meestal in het park vlakbij de ingang ligt. Hier krijg je ook veel info over het park, vaak is e.e.a. mooi uitgebeeld via foto's, maquettes e.d. en ook vaak worden er films vertoond. Er is altijd een winkel bij waar je souveniers e.d. kunt kopen. Ter plekke kunnen de rangers ook al jouw vragen beantwoorden.

Ondanks dat je niet echt wandelingen kunt maken, krijg je toch een heel mooi beeld van zo'n park als je er met de auto doorheen rijdt en bij de aangegeven punten stopt om foto's te maken en van het uitzicht te genieten. Alle Nationale Parken hebben grote brede asfaltwegen waar niks "engs" aan is.

Voor Bryce zou ik kiezen om eerst (na een bezoek aan het Visitorcenter) helemaal naar het eindpunt te rijden en op de terugweg alle viewpoints aandoen. Ze zijn stuk voor stuk even mooi.

Arches NP is maar 5,5 mijl en 10 min van Moab af. Hier heb je een link van de map van het park
http://www.nps.gov/applications/parks/a ... hmap%2Epdf
Zoals je hier goed kunt zien, volg je gewoon de rode hoofdweg, ook de rode "zijarmen". Ook hier geldt weer: ga alle punten bij langs. Je ziet de bezienswaardigheden al wel staan op de kaart en verder staat onderweg ook alles duidelijk aangegeven. Bij Balanced Rock en de Windowssectie zijn hele korte trails.

Vanaf de ingang van Arches is het nog een paar minuten rijden om links af te slaan de SR 313 op naar Canyonlands. Na 15 mijl heb je aan de linkerkant de afslag naar Dead Horse Poinst State Park. Ik zou in jullie geval hier beslist naar toe gaan. Een fantastisch uitzicht heb je hier op de Coloradoriver en het canyonlandschap. Omdat het een State park is, moet je hier wel apart $ 5 toegang betalen. Hierna rij je weer terug naar genoemde afslag en vervolg je de weg naar Canyonlands NP. Heb je tijd genoeg, kun je alle viewpoints weer bij langs. In ieder geval is Islands in the Sky een "must".

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Ter aanvulling op wat al geschreven is het volgende. Zion is alleen per shutle te bezoeken. Vanaf het visitor center tot aan het eindpunt “de Temple of Sinawava” is ongeveer 10 km met onderweg 8 stops. Sommige stops zijn het begin van een wandeling, maar deze variëren van enkele meters tot enkele KMs . vergeet niet vlak voor je Zion verlaat via de oostelijke uitgang even te stoppen bij de Checkerboard mesa om foto’s te maken. Ook Brice is goed te doen zonder veel te lopen. De meeste uitzichtpunten zijn daar per auto goed bereikbaar of met een korte wandeling van 10 tot 100 m . Een echte aanbeveling wil ik niet doen want ieder heeft zo zijn voorkeuren. Mijn ervaring is dat de wegen in Amerika meestal in prima staat zijn. Zeker in Brice want daar hebben ze pas nieuw asfalt neergelegd. Als je een tocht over Lake Powell maakt overweeg dan de trip naar de Rainbow Bridge (zie mijn avatar). Je moet wel een eind voor varen maar als je van varen houd is het zeker de moeite waart
Harm
Laatst gewijzigd door hdeweert op 09 dec 2005, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
dianne.rovers
Amerika-ontdekker

Bericht door dianne.rovers »

Hoi,

Ik zou persoonlijk kiezen voor 1 overnachting in Page.
Op de dag dat je vanuit Bryce/Zion komt kun je de rond het middaguur Antelope Canyon doen en 's middags de Glen Canyon Dam bezichtigen ( gratis rondleidingen in de dam, echt een aanrader ).

Wijzelf kwamen met bewolkt weer aan in Page ( dus niet geschikt voor Antelope ) en we hebben ons aardig verveeld. Het meer was niet echt toegankelijk, alleen maar heel veel boothuizen en jachten. Antelope hebben we toen bewaard voor de volgende dag ( gelukkig nu wel mooi weer ) en daarna doorgereden naar Grand Canyon ).

Wijzelf hebben de rit van LV naar Bryce gecombineerd met een bezoek aan Zion. De rit met de bus en een wandeling waren goed te doen op 1 dag. Zonsondergang meegepikt in Bryce en daar de volgende dag doorgebracht.

Groetjes, Dianne
2004 Florida,2005 de West. In 2006 gaan we 'vreemd' tijdens onze huwelijksreis naar Mexico
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

dianne.rovers schreef:Hoi,

Ik zou persoonlijk kiezen voor 1 overnachting in Page.
Op de dag dat je vanuit Bryce/Zion komt kun je de rond het middaguur Antelope Canyon doen en 's middags de Glen Canyon Dam bezichtigen ( gratis rondleidingen in de dam, echt een aanrader ).

Groetjes, Dianne
Laat bij een bezoek aan de Glen Canyon Dam in Page je handtas, zakmes etc in de kofferbak van de auto achter want met een handtas etc kom je niet binnen
Harm
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hdeweert schreef:Laat bij een bezoek aan de Glen Canyon Dam in Page je handtas, zakmes etc in de kofferbak van de auto achter want met een handtas etc kom je niet binnen
Harm
Zelf een foto/videocamaratas kan al problemen geven als die een beetje groot is uitgevallen, om problemen cq helemaal teruglopen naar de auto te voorkomen kan je beter alleen de camera meenemen.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer