Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk park is mooier/beter?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
elirob
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Welk park is mooier/beter?

Bericht door elirob »

Wij gaan over twee weken een campertrip maken van Dallas naar LA en gaan via New Mexico en willen daar natuurlijk wat parken bekijken. Nu de vraag welk park jullie zouden bezoeken?

Bandelier, Chaco Culture, Ah Shi Sle Pah of Mesa Verde.

We zijn een gezin met twee kinderen van 6 en 2 jaar.

We bezoeken ook de Grand Canyon en Sedona.

Alvast bedankt,

Robbert en Eline
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Welk park is mooier/beter?

Bericht door Henriëtte »

Ah Shi Sle Pah zou ik zeker niet doen met zo'n jonge kinderen, het kan erg warm worden beneden in de wash tussen de rotsformaties. Bovendien lijkt de route er naar toe me niet echt goed te doen met een camper, je rijdt deels over heel slecht asfalt ('t zit daar vol gaten) en ook nog een heel stuk over een onverharde weg. Het laatste stukje naar de parkeerplaats is alleen maar te doen met een SUV met high clearance.

Om bij Chaco Culture te komen moet je ook een lange onverharde weg rijden, dit zal onder goede weersomstandigheden met een camper wel te doen zijn maar echt comfortabel lijkt 't me niet. Wij hebben dit park in mei 2009 bezocht, en toen was het er ondraaglijk heet.

Bandelier vind ik een wat vriendelijker park, als je met kleine kinderen reist. Geen lastige route er naar toe, schaduwplekken in het park zelf. Wat Mesa Verde betreft, de belangrijkste trails bevatten ladders ed., ik weet niet of die met een kind van 2 jaar te doen zijn.

Zijn jullie al ooit in Utah geweest? Zelf zou ik met jonge kinderen liever naar parken zoals Zion en Bryce Canyon gaan, ik denk dat die voor de kinderen leuker zijn.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Heb je een schouderzitje voor de 2-jarige? Dat werkte bij ons altijd heel goed.
Laatst gewijzigd door markro op 19 jun 2011, 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd.
elirob
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door elirob »

@Henriëtte
Dacht het wel dat de wegen naar die twee parken "slecht" waren vandaar de vraag. Bedankt voor de reactie.

We denken nu via Bandelier naar Navajo Lake, Mesa Verde, Four Corners, Petrified Forest, Sedona, Grand Canyon, Las Vegas, en dan familie bezoek omgeving LA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer