Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley - Sunset jeep tour

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Freti
Amerika-ontdekker

Monument Valley - Sunset jeep tour

Bericht door Freti »

Hoi

Tijdens onze reis naar ZW-USA in juni 2012 wensen mijn vriendin en ik graag een sunset jeep tour te maken (en de valley drive dus niet zelf rijden).

Is het nodig om zo'n tour vooraf te boeken of zijn er genoeg mogelijkheden om dit ter plekke te doen? Maakt dit een verschil in prijs uit?
Zijn er bepaalde maatschappijen die erbovenuit steken of juist te vermijden zijn?
Om hoe laat (ongeveer) begint zo'n sunset tour begin juni, want hierover vind ik niet zoveel terug op het internet?

Alvast bedankt voor jullie hulp :) !
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Re: Monument Valley - Sunset jeep tour

Bericht door hanneke_vv »

Hallo! Wij hebben twee jaar geleden de sunset tour geboekt bij Kéyah Hózhóní. Eenmaal gearriveerd moesten we een tel. nr bellen en zouden we de tour gaan maken rond 18.00 uur geloof ik. Helaas was het weer ontzettend slecht (onweer, regen) en kon het niet doorgaan. We kwam hier echter pas laat achter. Op het telefoonnummer kregen we telkens een voicemail. We gingen maar op goed geluk naar het visitor center en kregen daar te horen dat alles afgelast was. We hadden gelukkig nog niet betaald, dus hoefden niet achter ons geld aan.
De ervaringen met deze tourguide leken wel heel goed, dus wie weet lukt het jullie wel!
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
angelino
Amerikafan

Bericht door angelino »

Hallo,

Wij hebben begin juni 2011 een jeeptour gemaakt in MV. Het was geen sunset tour, maar wel een gecombineerde tour: sunrise horseride (van 7 tot 9u30) en daarna een jeeptour (van 10 tot 13u). Heel positieve ervaring, de mooiste dag van onze 23 dagen rondreis.

Geboekt bij Sacred Monument Tours (http://www.monumentvalley.net/jeep) met een uitstekende Indiaanse gids David. Zoals vermeld op hun website kan jij ook sunset jeeptours aanvragen.

Foto's van mijn tour kan jij zien op : http://www.picasaweb.google.com/onzedad ... ENTVALLEY#.
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

je foto's zien er top uit!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Wij hebben tijdens ons 2-daags verblijf het rondje zelf meermaals per dag gereden. Da's goed te doen met 'n huurauto en je kunt zo alle lichtomstandigheden meepakken voor de foto's.
Als we wel 'ns zo'n touristenjeep voorbij zagen komen hoorden we vooral het geschreeuw door de megafoon. Haalt wat mij betreft toch wel de sfeer van 't geweldig gave landschap af.
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Maar volgens mij mag je dat met een huurauto officieel niet rijden dacht ik :?: :?:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Jawel hoor. De gewone lus mag je zelf rijden. Met een geboekte tour kom je nog op wat extra plaatsen waar je met je eigen wagen niet komt.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Die route is prima te rijden, je komt er niet vast te zitten ofzo. Er reden zelfs mensen met campers.

De extra plaatsen die zo'n jeeptour doet, kun je ook te paard doen (voor 'n extra western-gevoel)
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Oke duidelijk! Welk deel van de dag is dit het mooiste om te rijden?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Is het te doen om van daaruit naar mexican hat te rijden?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

's Morgensvroeg voor de zonsopgang op 's avonds voor de zonsondergang lijken me het beste. Dan kleuren de Mittens het mooiste.
Wij zijn om 7u vertrokken en waren maar met 2 jeeps in de vallei. Zalig! 8)
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Ik had begrepen dat de valley drive toch niet meer zo denderend onderhouden werd en vaak wat moeilijkheden oplevert met een eigen wagen... Is dit dan toch niet zo?
Het is natuurlijk de bedoeling dat het ontspanning blijft en ik wil dan ook niet, indien ik zelf rij, dat ik de hele tijd met de 'schrik' moet rondrijden om niet vast te komen zitten.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Vorig jaar in september vond ik dat hij er toch niet zo schitterend bij lag. Wij hebben het dan ook niet zelf aangedurfd, maar een tour geboekt. Het is vooral het eerste stuk (en dus ook het laatste) dat toen moeilijk was en waar veel wagens niet goed omhoog geraakten.

Je moet altijd op je zelf vertrouwen en niets doen waar je je niet 100% goed bij voelt. :wink:
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Dan denk ik toch te opteren voor een geboekte tour.

Indien begin juni deze tour inderdaad rond 18u gemiddeld vertrekt, dan zou dit bijzonder aangenaam zijn. Kwestie van diezelfde dag in de voormiddag/na de middag nog wat van de Grand Canyon en ev. Coal Mine Canyon mee te nemen (+ de klok 1 uur verder zetten).
Giant
Amerikafan

Bericht door Giant »

Tour, nee joh, niet doen. :offtopic:

Gewoon lekker zelf het rondje rijden. Een paar kuilen kan iedere auto hebben en je rijdt gewoon super rustig als er een paar kuilen in de weg zitten.
Laat je niet opjagen als er iemand wat sneller wil rijden.
En als er iemand voorbij wilt dan zet je even je auto aan de zijkant van de rijbaan en is het meer dan breed genoeg om te passeren.

Je hebt vakantie, neem er lekker alle tijd voor en geniet van de prachtige natuur. Stop wanneer je wilt en rij weer verder als je dat wil.
Ieder met een rijbewijs en weet hoe een kuil eruit ziet kan deze route rijden. Wil je graag zandhappen snel door het park crossen en nog wat extra dollars betalen voor de vakantie, dan zou ik de tour boeken.

Ik heb niet veel foto's van Monument Valley op mijn website staan maar als je er de tijd voor neemt kan je echt prachtige exemplaren maken op de plaatsen waar jij graag wilt stoppen.
door died79 » 02 aug 2011, 08:57

Is het te doen om van daaruit naar mexican hat te rijden?
Half uurtje en een prima overnachtingsplek.
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Wij zijn nu in Amerika en hebben een paar dagen geleden een deel van de 17-mile drive gereden met een minivan. Goed te doen, maar wel voorzichtig rijden natuurlijk. Er gingen heel veel huurauto's de drive af, niemand gezien die vast kwam te zitten of niet omhoog kwam. Wij hadden het vermoeden dat het afgeraden wordt, zodat maar veel mensen een tour boeken.....
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Achzo... Dan kunnen we het misschien beter ter plekke bekijken. Ziet de drive er goed te doen uit, dan gaan we zelf en anders kijken we eens rond voor een tour.

Bedankt voor alle info!
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

jvandijk65 schreef:Wij zijn nu in Amerika en hebben een paar dagen geleden een deel van de 17-mile drive gereden met een minivan. Goed te doen, maar wel voorzichtig rijden natuurlijk. Er gingen heel veel huurauto's de drive af, niemand gezien die vast kwam te zitten of niet omhoog kwam. Wij hadden het vermoeden dat het afgeraden wordt, zodat maar veel mensen een tour boeken.....
Dat idee heb ik ook, dat ze zo klanten proberen te ronselen.

Het gaat alleen om het eerste stukje waarbij je heuvel af gaat en er wat kuilen in de weg zitten. Deze weg is echter hard en geen mul zand, dus je komt er prima doorheen. Rij wel 'ns in 't Nederlandse bos en da's veel risicovoller wat vast komen zitten betreft, want mul zand en diepe sporen.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

jvandijk65 schreef:Wij zijn nu in Amerika en hebben een paar dagen geleden een deel van de 17-mile drive gereden met een minivan. Goed te doen, maar wel voorzichtig rijden natuurlijk. Er gingen heel veel huurauto's de drive af, niemand gezien die vast kwam te zitten of niet omhoog kwam. Wij hadden het vermoeden dat het afgeraden wordt, zodat maar veel mensen een tour boeken.....
Dat idee heb ik ook, dat ze zo klanten proberen te ronselen.

Het gaat alleen om het eerste stukje waarbij je heuvel af gaat en er wat kuilen in de weg zitten. Deze weg is echter hard en geen mul zand, dus je komt er prima doorheen. Rij wel 'ns in 't Nederlandse bos en da's veel risicovoller wat vast komen zitten betreft, want mul zand en diepe sporen.
Giant
Amerikafan

Bericht door Giant »

Vorig jaar ben ik met de huur auto echt volle vaart door die eerste scherpe bocht heen gesjeest. Ik zag te laat het bord voor de afslag en wilde rechtdoor de weg volgen. Het staat er ook niet duidelijk aangegeven en dan heb je nog zo'n slagboom ook die de verkeerde kant uit wijst. Dus dat ging echt veels te hard om eigenlijk nog de bocht door te gaan :confused3:
Na flinke humpiebumps en alle koffie :coffee2: over mijn schoot ging mijn fotocamera ook nog van de achterbank af op de grond.
Ik was echt pissed en echt doodsbenauwd dat het nu echt foute boel zou zijn :cwm21:

Gelukkig de bocht doorgekomen maar daarna meteen echt met een veels te hoge snelheid stijl naar beneden half naast de weg geketst. Nondeknetter...In de war met die stomme auto met automaat en een andere manier van remmen gingen we keihard door een diepe kuil. Toen ging het helemaal mis en gingen we zo de berm in, het was niet meer te houden.
Gelukkig ging het nog net goed voor een tegenligger langs.

Na nog een paar meter met diepe kuilen en flink schudden, flink schudden, nou nou, wat een geschudt hoorde ik mijn vrouw zeggen, wakker worden, wakker worden . En na nog wat schudden bleek ik gewoon in mijn bed te liggen :thumbright: .

Eigenlijk veels te lang dit topic gevolgd . Met nog een droge mond van het zand en aarde van Monument Valley toch nog even uit liggen puffen en uiteindelijk smorgens weer in mijn eigen auto gestapt en veilig naar het werk gereden.

Vanavond nog maar eens wat mooie foto's kijken van die prachtige vakantie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer