Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen met de tent

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Theskippys06
Amerika-newbie

Kamperen met de tent

Bericht door Theskippys06 »

Goedemorgen allemaal,

Wij gaan van 13 oktober tot 28 oktober naar California/Nevada. We zijn op dit moment bezig met het maken van een route maar de focus van onze vakantie zal vooral liggen op de steden SF, LA en Las Vegas (natuurparken hebben we al in een eerdere vakantie gedaan)
We zijn van plan om de meeste nachten kamperend door te brengen. We huren dus een auto en nemen zelf een tentje en wat spulletjes mee (de rest kopen we daar). Nu ben ik op zoek gegaan naar leuke kampeerplekken in of rondom de steden die we willen bezoeken. Wat mij opvalt is dat er wel genoeg RV parks zijn maar ik krijg toch sterk de indruk dat deze enkel bedoeld zijn voor campers. Zo te zien is er alles geasfalteerd dus dan kun je niet zo goed je tentje met haringen !! opzetten lijkt me zo :).
Als je bijvoorbeeld naar SF kijkt dan kom ik uit op het RV park van SF zelf (prachtige en handige ligging), zou ik zo tussen willen staan met mijn tent maar of dat handig is? Of je komt bijvoorbeeld op een camping als Petaluma uit. Lijkt me an sich niet zo heel verkeerd maar ligt wel echt een stuk buiten SF.
Onze concrete vraag: zijn er hier mensen die ons tips kunnen geven over welke campings in of zeer nabij de 3 steden handig zijn voor tentkamperen? Heel veel luxe is niet echt nodig; een douche en een beetje stroom is voor ons al voldoende. Wel is belangrijk dat zo'n camping echt in of nabij de steden ligt. Als ze mooi gelegen zijn aan een strand of een ander geweldig uitzicht dan is dat natuurlijk meegenomen maar geen must. Liever natuurlijk niet in een of andere achterbuurt. We zullen het kamperen enkel gebruiken als overnachtingsmogelijkheid, eten, drinken en andere leuke dingen zullen we in of rondom de stad gaan doen.

Wij zouden erg blij zijn als iemand concrete tips heeft die aansluiten bij onze wensen :).
Alvast bedankt voor eenieders hulp!!
Groetjes
Theskippys
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Kamperen met de tent

Bericht door Isis »

Ja dat zal wellicht niet meevallen. Het land is meer gericht op auto's en RV's.
Nabij SF heb je over de Golden Gate het GG Nat Rec Area. Dara zijn verschillende campings alleen voor tenten. Dit is nog prima te doen met de bus/ auto. In de stad weet ik niks. Ook met de RV stonden we in Marin City (dus aan die kant van de baai) maar die camping is geen optie voor tent.
Bij LA zou ik het niet goed weten en LV vind ik echt geen tent stad... Steden zijn van beton en de grond is duur en schaars daar maak je gene camping die kostbare plek inneemt. dat is ook niet rendabel denk ik.
Het enige dat ik kan bedenken is zoek eens op state parks / state beach en misschien toch ook hier.. http://www.rvparkreviews.com/
Ik heb ook wel gewoon "camping/ campground, tent" (in ons geval RV campground) gezocht als ik google maps op een stukje CALIFORNIA had ingezoomd...
http://www.woodalls.com/tent-camping/ Misschien heb je hier nog wat aan...?
http://www.woodalls.com/campground/defa ... &radius=50
succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Ik vrees dat die campings die jij zoekt niet bestaan in de steden. Als men gaat kamperen gebeurt dat buiten de steden in de natuur voor 1 of 2 dagen. Voor lange tijd neemt toch snel een RV. Sommige RV campings hebben soms ook 1 of 2 plaatsen waar je tenten kan plaatsen maar deze staan wel in de volle zon. Je kan contact opnemen met de RV grounds die je gevonden hebt en vragen of je er ook met een tent kan staan.

Beter kan je zoeken naar budget hotels zoals Motel 6, Knights Inn, Red Roof Inn om daar te verblijven. Wil je zelf koken dan kan je ook kijken naar Extended stay hotels. Deze keten heeft in elke kamer een keukentje.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb me ook suf gezocht naar een leuke tent kampeerplek in de buurt van San Francisco. Uiteindelijk hebben wij een plaats in het China Camp SP http://www.parks.ca.gov/?page_id=466 gehad. Dit is wel nog 18 mijl noordelijk van de Golden Gate brug. Het is een mooie camping met douches gelegen aan de baaikant dus dan heb je minder last van de mist. Volgens mij hing er een briefje dat de camping ging sluiten (blijkbaar doen meerdere SP's dat) maar volgens de site nog niet dit jaar.

In Los Angeles hebben we ook buiten de stad gekampeerd nl in Malibu https://www.maliburv.com/

Elly
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

voor las vegas zou je het lake mead rec. area kunnen overwegen. (richting hoover dam rijden)
het ligt wel wat buiten de stad maar is goed te doen. als ik mij niet vergis is het ongeveer een half uurtje rijden.
ik heb er al meerdere keren gestaan met mijn tentje
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Las Vegas heeft genoeg campgrounds maar geen en waar ook tenten welkom zijn, in de omgeving heb je het al genoemde Lake Mead NRA, Mount Charleston RA heeft twee campgrounds is wel 3/4 tot 1 uur rijden, Valley of Fire SP is ook een uur rijden en Red Rock Canyon NCA heeft een campground deze ligt op ongeveer 20 minuten van LV langs de NV-159.
Valley of Fire heeft douches en wc, Red Rock heeft alleen wc en een watertappunt de andere campgrounds weet ik niet welke voorzieningen er zijn.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij gaan meestal ook kamperen, maar in de grote steden, waar de campings met tentplekken ver buiten de stad liggen, kiezen we voor een hotel. Ook ik heb voor afgelopen jaar gezocht naar een camping in SF, de enige camping die ik vond lag meer dan een uur rijden van SF. Wij kozen dus voor een hotel, alles mooi op loopafstand en geen stress over de verkeersdrukte en waar af te slaan enz. Het is ons prima bevallen.
Als je goed zoekt hoeft een hotel niet superduur te zijn, en af en toe een beetje luxe is een leuke afwisseling (vinden wij)
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

lyan schreef:Wij gaan meestal ook kamperen, maar in de grote steden, waar de campings met tentplekken ver buiten de stad liggen, kiezen we voor een hotel. Ook ik heb voor afgelopen jaar gezocht naar een camping in SF, de enige camping die ik vond lag meer dan een uur rijden van SF. Wij kozen dus voor een hotel, alles mooi op loopafstand en geen stress over de verkeersdrukte en waar af te slaan enz. Het is ons prima bevallen.
Als je goed zoekt hoeft een hotel niet superduur te zijn, en af en toe een beetje luxe is een leuke afwisseling (vinden wij)
ik vind de afwisseling hotel/motel ook een mooie afwisseling. in Vegas hoeft een hotel geen stukken van mensen te kosten.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

haha je bedoelt een rib uit je lijf? Ik moest even denken... wat je bedoelde.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Isis schreef:haha je bedoelt een rib uit je lijf? Ik moest even denken... wat je bedoelde.
haha, dit is een Belgische uitdrukking :lol: dat een hotel niet duur hoeft te zijn...
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Heb je er wat aan .. Theskippys06??
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Jo usalover »

Wij hebben met camper en tent gekampeerd op de camping naast Circus Circus in Las Vegas.
Ik weet niet meer of het toen een uitzondering was maar m'n zus mocht haar tent op een spaarzaam stukje gras opzetten.
Qua locatie natuurlijk perfect, gelijk aan de Strip.
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Zijn in LV de kosten van een hotel niet goedkoper dan een normale kampeerplaats? Als 't echt goedkoop moet: Imperial Palace ($ 20,-), Circus Circus ($ 24,-) Excalibur ($ 30,-), Rio 4* ($ 30,-) of Flamingo ($ 32,-). Je zou ook voor de grap de Bellagio kunnen mailen of ze in hun conservatorium in de lobby nog een plekje vrij hebben, naast het reuzenrad.
Theskippys06
Amerika-newbie

Bericht door Theskippys06 »

Hallo allemaal,
Hartelijk dank voor alle input. Ik heb er zeker wat aan en het bevestigde ook al een beetje ons vermoeden. Overigens kamperen wij niet met een tent omdat dit de goedkoopste optie zou zijn maar gewoon omdat we het gevoel van kamperen erg relaxed en fijn vinden en een camper voor het doel van deze reis voor ons niet handig was. Zijn we het tentje moe dan blijft het fijn in de auto en nemen we een heerlijk hotel -> op dit forum al zoveel goede tips voor hotels gezien dus het komt helemaal goed. We hebben er ontzettend veel zin in.
Zou iemand nog een goede tip van een leuke campground hebben waar een tentje ook welkom is dan houden we ons natuurlijk graag aanbevolen.
Nogmaals bedankt voor alle hulp en informatie.
Groetjes theskippys06
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer