Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotel San Francisco
Hotel San Francisco
Hallo,
Op de valreep nog 1 vraagje.
We hadden voor San Francisco hotel Ramada (in de buurt van Fishermann Warf) geboekt, maar lezen nu veel negatieve verhalen.
We kunnen ook nog kiezen voor het Grant Hotel (dicht bij Union Square, Bushstreet). Wie heeft hier ervaringen mee en kan ons aanbevelen?
Welk hotel is er beter/ gunstiger? Welke buurt is leuker?
Fishermann Warf of Union square?
Er is in laatst genoemde hotel nog 1 kamer vrij. Hoop dat iemand ons hier op korte termijn in kan adviseren?
Dank je
Op de valreep nog 1 vraagje.
We hadden voor San Francisco hotel Ramada (in de buurt van Fishermann Warf) geboekt, maar lezen nu veel negatieve verhalen.
We kunnen ook nog kiezen voor het Grant Hotel (dicht bij Union Square, Bushstreet). Wie heeft hier ervaringen mee en kan ons aanbevelen?
Welk hotel is er beter/ gunstiger? Welke buurt is leuker?
Fishermann Warf of Union square?
Er is in laatst genoemde hotel nog 1 kamer vrij. Hoop dat iemand ons hier op korte termijn in kan adviseren?
Dank je
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Hotel San Francisco
Bij de AllesAmerikabeoordelingen zie ik 1 review voor The Grant Hotel, zie http://beoordelingen.allesamerika.com/495-Grant+Hotel
Ik weet niet of ik de goede Ramada heb, op Lombard Street.
The Grant Hotel komt er heel wat beter uit. Ik ken ze beide niet, maar ik denk dat ik voor The Grant zou gaan, maar lees zelf de reviews eens goed door.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van op welke locatie jij wilt zitten en de prijs. Parkeerkosten?
Tripadvisor Grant Hotel: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html
Tripadvisor Ramada: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html
Ik weet niet of ik de goede Ramada heb, op Lombard Street.
The Grant Hotel komt er heel wat beter uit. Ik ken ze beide niet, maar ik denk dat ik voor The Grant zou gaan, maar lees zelf de reviews eens goed door.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van op welke locatie jij wilt zitten en de prijs. Parkeerkosten?
Tripadvisor Grant Hotel: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html
Tripadvisor Ramada: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html
Ik wil het niet moeilijker voor je maken maar wij zaten vorig jaar in hotel Parc 55 bij Union Square.
Wanneer we terug zouden gaan naar SF zouden we hier weer blijven.
We zaten erg hoog waardoor we een fantastisch uitzicht hadden.
Je ziet zowel bij Union Square als bij FW zwervers op straat lopen.
Wij hebben een keer rond 22.30 de openbare bus teruggenomen van FW naar Union Square.
Het wachten bij bij de bushaltes is dan minder leuk maar ik vond het niet vervelend.
succes met kiezen.
Wanneer we terug zouden gaan naar SF zouden we hier weer blijven.
We zaten erg hoog waardoor we een fantastisch uitzicht hadden.
Je ziet zowel bij Union Square als bij FW zwervers op straat lopen.
Wij hebben een keer rond 22.30 de openbare bus teruggenomen van FW naar Union Square.
Het wachten bij bij de bushaltes is dan minder leuk maar ik vond het niet vervelend.
succes met kiezen.
Bedankt voor jullie snelle reacties.
In de eerste instantie hadden wij Ramada geboekt omdat dat bij FW zou liggen. Later lazen wij pas dat Union Square ook levendig is....
Ik heb geen idee wat ik mij bij beide moet voorstellen..... Vandaar de vraag, welk hotel ligt 'beter'.
We halen pas een auto op als we SF verlaten, dus geen last van parkeerkosten e.d.
Is FW voornamelijk leuk voor overdag? (dan loop/ rij, kabelbaantje) ik daar wel heen. Vind het ook wel leuk als er 's avonds nog iets te doen is en door het forum krijg ik het idee dat dan US meer geschikt is.
Maar ik lees ook dat er her en der door de stad 'goede' en 'slechte' straten zijn. Omdat ik nu zo snel moet beslissen (voordat de kamer weg is) heb ik het dus hier gepost.
Er zijn hier zoveel kenners.....
Ik neig nu dus ook naar het hotel bij US, maar puur van wat ik alleen maar snel gelezen heb.
In de eerste instantie hadden wij Ramada geboekt omdat dat bij FW zou liggen. Later lazen wij pas dat Union Square ook levendig is....
Ik heb geen idee wat ik mij bij beide moet voorstellen..... Vandaar de vraag, welk hotel ligt 'beter'.
We halen pas een auto op als we SF verlaten, dus geen last van parkeerkosten e.d.
Is FW voornamelijk leuk voor overdag? (dan loop/ rij, kabelbaantje) ik daar wel heen. Vind het ook wel leuk als er 's avonds nog iets te doen is en door het forum krijg ik het idee dat dan US meer geschikt is.
Maar ik lees ook dat er her en der door de stad 'goede' en 'slechte' straten zijn. Omdat ik nu zo snel moet beslissen (voordat de kamer weg is) heb ik het dus hier gepost.
Er zijn hier zoveel kenners.....
Ik neig nu dus ook naar het hotel bij US, maar puur van wat ik alleen maar snel gelezen heb.
- Sabrina1985
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou zelf het hotel bij Union Square nemen! Heb er net zelf gezeten (Warwick Hotel aan Geary St) maar de buurt is zeer levendig! Tuurlijk heb je straten waar er zwervers zitten. Sterker nog, die zitten overal maar dat heb je hier in NL of Be ook.
Daarnaast is het zo druk dat je vrij weinig last heb van ze. Ik liep s nachts daar alleen over straat en t was goed te doen.
Je kunt altijd OV pakken richting FW of een auto huren en daar naar toe rijden.
Daarnaast is het zo druk dat je vrij weinig last heb van ze. Ik liep s nachts daar alleen over straat en t was goed te doen.
Je kunt altijd OV pakken richting FW of een auto huren en daar naar toe rijden.
Reisverslag Berkeley 2011:http://sabincal.waarbenjij.nu/reisversl ... berkeley/1
Reisverslag USA 2015: http://sabstravels.reislogger.nl/
Reisverslag USA 2015: http://sabstravels.reislogger.nl/
Nu ik een keer daar heb rondgelopen, zou ik zelf niet snel een hotel bij Fisherman's Wharf kiezen.
Maar dat is omdat wij het wat al te levendig vonden in de zin van té toeristisch.
Om even doorheen te wandelen prima, maar wij waren er toen ook wel klaar mee.
Wij zaten zelf een stuk daarvandaan, maar vonden dat ook achteraf, prima.
Union Square bij avond weet ik niet, maar kan mij voorstellen dat als dat ook levendig is, het wat meer "gewoon stads" levendig is, en dus wat authentieker in die zin.
Maar dat is omdat wij het wat al te levendig vonden in de zin van té toeristisch.
Om even doorheen te wandelen prima, maar wij waren er toen ook wel klaar mee.
Wij zaten zelf een stuk daarvandaan, maar vonden dat ook achteraf, prima.
Union Square bij avond weet ik niet, maar kan mij voorstellen dat als dat ook levendig is, het wat meer "gewoon stads" levendig is, en dus wat authentieker in die zin.
-
- Amerika-ontdekker
Wij zaten in het Radisson in Fishermens Wharf. Ik vond het een super locatie. Het is 's avonds gezellig op straat (hoewel je door de koude mist blij bent als je ergens binnen bent
) en de restaurants daar zijn ook levendig en gezellig. Ook overdag zit je zo overal waar wat te doen is, je zit ook dicht bij de hop on hop off bus, vind ik zelf altijd fijn om in korte tijd een stad te zien. Op loopafstand van Pier 39 (zeehonden, winkeltjes en gezelligheid) en Pier 33 (Alcatraz). Wij zijn met de bus langs Union Square gereden rond 17.00 uur, op dat moment was het daar nogal rustig, niet veel te doen leek mij.

Bedankt voor jullie reacties.
We hebben toch gekozen voor het hotel bij US.
Vooral gebaseerd op de verhalen, maar ook omdat het andere hotel er niet zo rooskleurig uitkomt op internet en omdat we de huurauto nu praktisch naast het hotel kunnen ophalen.
Ik zal laten weten hoe het bevalt.
Groetjes,
Kim
We hebben toch gekozen voor het hotel bij US.
Vooral gebaseerd op de verhalen, maar ook omdat het andere hotel er niet zo rooskleurig uitkomt op internet en omdat we de huurauto nu praktisch naast het hotel kunnen ophalen.
Ik zal laten weten hoe het bevalt.
Groetjes,
Kim
Vlakbij US aan Market Street zit een grote mall: Westfield. Hier onder zit een erg grote foodcourt waar je prima en snel even wat kunt eten 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zit heel erg te twijfelen om the grant hotel in san francisco te boeken. De review hier ziet er goed uit. Zijn er nog meer ervaringen hier? Het liefst met kleine kinderen.
GR Laura
GR Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
Wij hebben uiteindelijk voor dit hotel gekozen.
Grote kamers, het gebouw deed mij aan een oud herenhuis denken.
Wij hebben het hier prima naar onze zin gehad. Het zit echt bijna op het Union Square en je bent ook zo bij de cable car. Denk dat je met kleine kinderen daar wel gebruik van gaat maken
Zijn er meer specifieke dingen die je wilt weten i.v.m. kinderen?
Grote kamers, het gebouw deed mij aan een oud herenhuis denken.
Wij hebben het hier prima naar onze zin gehad. Het zit echt bijna op het Union Square en je bent ook zo bij de cable car. Denk dat je met kleine kinderen daar wel gebruik van gaat maken

Zijn er meer specifieke dingen die je wilt weten i.v.m. kinderen?
Ik heb ook het Grant hotel overwogen maar uiteindelijk toch gekozen voor Travelodge the Presidio. Dit hotel ligt op een rustig plekje aan Lombard Street, vlakbij Fishermans Warf. Het grote voordeel (althans voor ons) is dat we er gratis kunnen parkeren. Dit scheelt toch al gauw 90 dollar bij 4 nachten. Ook krijg je hier een fatsoenlijk Kingsize bed en niet een twijfelaar of 1 queen. Uiteraard is dit persoonlijk maar zeker met kinderen goed nadenken over mijn kamer. Voor zover ik kan zien kan er maximaal 1 extra bed geplaatst worden in de kamer. Je zult dus een kamer met 2 tweepersoonsbedden moeten boeken (2 queens). Die kamers zijn al snel ruim 100 euro duurder bij 4 nachten.
misschien toch eens naar The Presidio kijken? Is nummer 35 bij tripadvisor (The Grant is 97!) http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... ornia.html
Succes met je keuze!
misschien toch eens naar The Presidio kijken? Is nummer 35 bij tripadvisor (The Grant is 97!) http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... ornia.html
Succes met je keuze!
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben ook de travelodge at the presidio geboekt voor 3 nachten.
Veel positieve reacties op internet gevonden en je kunt er boeken met AAA korting.
Veel positieve reacties op internet gevonden en je kunt er boeken met AAA korting.

2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hoe kan ik ze boeken voor meer dan 3 dagen of ze geven korting voor groepen van meer dan 10 personen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij vonden dat het rond Union Square 's avonds wat drukker was dan bij FM. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat we dat een beetje vonden tegenvallen. Kunt er lekker eten en we hebben er in de sportsbar een NBA en SF Giants baseball wedstrijd gekeken (ze wonnen gelukkig ook), maar zo heel bijzonder is het ook niet. Rond Union Square en die winkelstraat was het veel drukker. Wel liep er, als je vanaf market Street, Ellis street inliep daar heel veel beveiliging rond. Verder reed bij ons de cable car vanuit het centrum niet naar het cable car museum en vanuit Fishermans Wharf alleen maar tot het cable car museum...heen konden we een bus nemen, maar 's avonds laat terug was het best een eind lopen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik ben net terug van een zakenreis naar San Francisco en heb geslapen in Nikko Hotel vlakbij Macy's en Market Street wat echt een perfecte locatie was. In juni gaan we terug en slapen we in Club Donatello ook vlakbij Union Square. Ik heb even bij Fishermans Warf gelopen en dat vond ik helemaal niets, veel te toeristisch, dan liever bij Union Square. Wij pikken de auto toch pas op als we uit SF vertrekken naar Napa.
niet veel over terug te vinden hier, maar hotel Mayflower is zeer goed! Vlakbij Chinatown, US is ook niet ver weg.
Kreeg goede reviews op Tripadvisor.
Het is wel even met je bagage de heuvel opsleuren (tenzij je taxi neemt natuurlijk maar dat wilden wij niet omdat we net aankwamen en al ns de sfeer wilden opsnuiven).
Hotel heeft vrij goed ontbijt, je kunt er gezellig zitten ontbijten terwijl CNN opstaat
Vriendelijke en behulpzame ontvangst (leggen je uit waar wat is, en waar je best niet komt).
Wij hadden nog geen huurauto in SF en deden vanuit ons hotel dus ALLES te voet (behalve de tram naar de pier voor de boot nr alcatraz). En we hebben bijna de hele stad gezien...
Na dag 1 waren onze kuiten ongelooflijk stijf
Prijzen van Hotel Mayflower zijn goed te doen (check website), kamers ruim, stil en net (met minikeukentje)!
Kreeg goede reviews op Tripadvisor.
Het is wel even met je bagage de heuvel opsleuren (tenzij je taxi neemt natuurlijk maar dat wilden wij niet omdat we net aankwamen en al ns de sfeer wilden opsnuiven).
Hotel heeft vrij goed ontbijt, je kunt er gezellig zitten ontbijten terwijl CNN opstaat

Vriendelijke en behulpzame ontvangst (leggen je uit waar wat is, en waar je best niet komt).
Wij hadden nog geen huurauto in SF en deden vanuit ons hotel dus ALLES te voet (behalve de tram naar de pier voor de boot nr alcatraz). En we hebben bijna de hele stad gezien...
Na dag 1 waren onze kuiten ongelooflijk stijf

Prijzen van Hotel Mayflower zijn goed te doen (check website), kamers ruim, stil en net (met minikeukentje)!
-
- Amerikafan
Wij zijn weekend van 24-25-26 augustus in San francisco en schrik enigszins van de prijzen voor 2 nachten. Ik begriojp dat ik door net in het weekend daar te zijn, ik de hoofdprijs zal betalen, maar zelfs €100 voor een nacht, voor een hotel met slechte review vind ik toch erg hoog.
Iemand goede tips voor enigszins betaalbaar. We hebben een auto bij ons, de liefst met gratis parkeren.
Ik heb al vele sites bezocht maar vind dit de lastigste plek om een geschikt hotel te vinden.
Dank je
Iemand goede tips voor enigszins betaalbaar. We hebben een auto bij ons, de liefst met gratis parkeren.
Ik heb al vele sites bezocht maar vind dit de lastigste plek om een geschikt hotel te vinden.
Dank je
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Wij hebben via Hotwire de Bay Bridge Inn geboekt voor iets minder dan 100 dollar per nacht eind juni. Krijgt prima ratings en zit redelijk centraal.
-
- Amerikafan
Thanks voor de tip. Hotwire had ik nog niet bekeken.
Ik ga weer eens verder zoeken!
Ik ga weer eens verder zoeken!
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht