Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tijdverschil NV-AZ-UT

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Tijdverschil NV-AZ-UT

Bericht door Nici »

Wij rijden (in meerdere dagen) van Las Vegas via Peach Spring, Page, Kanab naar Zion.
Waar 'verliezen' we een uur, is dat na Page?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tijdverschil NV-AZ-UT

Bericht door Doockles »

Er vanuit gaand dat jullie in de zomer gaan: volgens mij wel ja ;-)
AZ doet (buiten de reservations dan toch) niet mee aan DST en heeft dus dezelfde tijd als Nevada. Pas wanneer je naar Utah gaat, moet je de klok een uur vooruit draaien.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Om 17 uur in Nederland is het

in Winter (nu):
8 uur in California, Nevada
9 uur in Arizona, Utah

in zomer:
8 uur in California, Nevada, Arizona zonder Najavo-gebied (maar inclusive Hopi-gebied!)
9 uur in Navajo-gebied, Utah
Groetjes, Thomas.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik veronderstel dat je tussen maart en november komt.
Het enige reservaat in Az dat meedoet aan de zomertijd is Navajo. De rest van az niet. Dus bv van Page (of GC) naar Monument Valley: Je verliest een uur.
Van Page naar Zion of Bryce en andere plaatsen in Utah: Je verliest een uur. Ik zal het niet ingewikkelder maken dan het is maar van GC naar Page via Cameron ben je even een uur kwijt en in Page het uur weer terug. Merk je niets van tenzij je in Cameron gaat overnachten
Dus Page en Zion/Bryce verlies je een uur. Je wint weer een uur tussen Utah en Nevada. Tussen Las Vegas en Page via GC houd je dezelfde tijd.
Yeehaw
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

onze route is phoenix - grand canyon - bryce - zion - las vegas - mammoth lakes. ik vroeg me af waar ik nu precies met tijdverschil te maken heb.

Gr laura
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen Grand Canyon en Bryce, en dan weer tussen Zion en Las Vegas.
Het maakt natuurlijk helemaal niets uit, behalve als je ergens op een bepaald tijdstip hebt afgesproken.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Of als je laat gaat ontbijten en er wordt geen ontbijt meer geserveerd, terwijl je in de overtuiging bent dat je toch echt zou kunnen ontbijten. :oops:

Maar als ik het dus goed begrijp is er tussen Page en Monument Valley geen tijdsverschil, maar van MV naar Moab weer wel?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er is een uur tijdsverschil tussen Page en Monument Valley maar Monument Valley en Bryce hebben dezelfde tijd.
lovely_laura
Amerikakenner

ok bedankt!! Wij hadden de vorige reis een overnachting ergens bij Bryce en op de ochtend dat we uitcheckte werden we wakker gebeld of we nog gingen of voor een nacht bij wilde betalen. Bleek dus dat de klok een uur verder was gegaan en we al een half uur te laat waren met uitchecken.... Ook een stom grapje van degene die voor ons in die kamer had geslapen want de tijd stond wel nog op de oude tijd dus een uur te vroeg.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Op je cell phone, Ipod/pad/phone etc zit ook een wekker....
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

En verspringt deze automatisch van tijd eigenlijk? Heb geen idee hoor. Normaal als je per vliegtuig in een ander land aankomt zet je je telefoon weer aan en vraagt ie gelijk of je de tijd wilt verzetten. Maar ik weet niet hoe dat gaat als je tijdzones passeert in de VS.
lovely_laura
Amerikakenner

:? het ging ook niet om de wekker maar als je al twijfelt of je een tijdzone gepasseert bent en op de wekker op je kamer is de tijd nog hetzelfde..... We dachten dat we er nog net voor zaten dus de wekker op mijn telefoon zou ook een uur te laat zijn af gegaan. Aan de receptie waren ze ook niet erg verbaasd dus denk dat we niet de enige zijn met die vergissing.
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

blijft toch nog een beetje onduidelijk..

Wij reizen van
7 juni Las vegas --> Springdale (Zion)
8 juni Springdale (Zion) --> Bryce Canyon City
9 juni Bryce Canyon City --> Page
10 juni Page --> Tusayan
11 juni Tusayan --> Palm Spring

Welke dag moet mijn klok een uur vooruit? en welke dag weer achteruit?
bedankt alvast!
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

7 juni: 1 uur vooruit
9 juni: 1 uur terug

Marianne
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Vito schreef:En verspringt deze automatisch van tijd eigenlijk? Heb geen idee hoor. Normaal als je per vliegtuig in een ander land aankomt zet je je telefoon weer aan en vraagt ie gelijk of je de tijd wilt verzetten. Maar ik weet niet hoe dat gaat als je tijdzones passeert in de VS.
Je hoeft je telefoon niet uit te zetten, zolang hij maatr op Flightmode staat; zodra de telefoon weer signaal oppakt, meestal als je na aankomst, hem uit flightmode haalt, krijg je de juiste plaatselijke tijd.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Tijd/Tijdzone moet dan wel op "automatisch" staan ingesteld natuurlijk, je kan dat vinden onder Instellingen -> Algemeen -> Datum & Tijd -> "Automatisch".
Normaal zal hij zelf wel de locatie bepalen & dan merken dat je in een andere tijdszone zit.

Ik heb me voor de duidelijkheid een tijdszone kaart in 't roadbook gekopieerd, kan ik altijd even kijken moest ik twijfelen :)

Afbeelding
Reisblog: thisisfraa.be
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik heb ook nog een hele goede tip over tijdzones: leg je horloge weg. Het is vakantie. Heb mij nog nooit druk gemaakt over tijdzones en ben altijd weer heel veilig en uitgerust teruggekomen! Alleen de een-na-laatste dag komt het horloge weer tevoorschijn zodat ik mijn vlucht niet mis.
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Fijn dat dat voor jou werkt, maar als je ergens iets gereserveerd hebt of medicijnen gebruikt die op bepaalde tijden ingenomen moet worden, heb je toch je horloge nodig. Of om op tijd voor die mooie sunset te zijn.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Nee joh, dat snap ik ook wel. Het was maar een tip.

Maar ik moet zeggen: Ik doe dit al jaren zo en het geeft mij echt heel veel rust.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou me voor kunnen stellen dat het juist bij medicijnengebruik niet uitmaakt of er ergens tijdverschil is. Je houdt dan je eigen tijd aan lijkt me en niet de plaatselijke tijd. Voor reserveringen is het wel handig. En sommige restaurants zijn nogal onverbiddelijk met sluitingstijden. Voor de zonsondergang is het niet relevant; als de zon in Arizona om Arizona-tijd om 8 uur ondergaat dan gaat hij in Utah ook om 8 uur Arizona-tijd onder.

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer