Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is leuk voor de kinderen?
Wat is leuk voor de kinderen?
Wij zijn inmiddels ver met de voorbereidingen voor onze reis door dit gedeelte van de VS.
Ik blijf me alleen maar afvragen of de kinderen, een dochter van 9 en een zoontje van bijna 6, zich wel gaan vermaken...
Hebben jullie nog suggesties? Ik lees ook over ranger activiteiten in de parken, maar is dat niet allemaal in het engels??
Dit wordt onze route dus als jullie ideeen hebben...
San Francisico - Mark Twain Hotel 2 nachten
Yosemite - Yosemite Gateway inn 2 nachten
Bisschop - America´s Best Value Inn 1 nacht
Death Valley - Furnace Creek Ranch 1 nacht
Las Vegas - Hotel Circus Circus 2 nachten
Zion - Best Western Zion Park Inn 1 nacht
Bryce - Best Western Ruby´s inn 2 nachten
Page - Best Western Arizona Inn 1 nacht
Monument Valley - Kayente Monument Valley Inn 1 nacht
Grand Canyon - Quality inn Mountain Ranch 2 nachten
Lake Havasu - Quality inn & Suites 1 nacht
Palm Springs - Royal Sun inn 1 nacht
San Diego - La Quinta inn & Suites Old Town 2 nachten
Los Angeles - Sportmens lodge 3 nachten
Groetjes Eveline
Ik blijf me alleen maar afvragen of de kinderen, een dochter van 9 en een zoontje van bijna 6, zich wel gaan vermaken...
Hebben jullie nog suggesties? Ik lees ook over ranger activiteiten in de parken, maar is dat niet allemaal in het engels??
Dit wordt onze route dus als jullie ideeen hebben...
San Francisico - Mark Twain Hotel 2 nachten
Yosemite - Yosemite Gateway inn 2 nachten
Bisschop - America´s Best Value Inn 1 nacht
Death Valley - Furnace Creek Ranch 1 nacht
Las Vegas - Hotel Circus Circus 2 nachten
Zion - Best Western Zion Park Inn 1 nacht
Bryce - Best Western Ruby´s inn 2 nachten
Page - Best Western Arizona Inn 1 nacht
Monument Valley - Kayente Monument Valley Inn 1 nacht
Grand Canyon - Quality inn Mountain Ranch 2 nachten
Lake Havasu - Quality inn & Suites 1 nacht
Palm Springs - Royal Sun inn 1 nacht
San Diego - La Quinta inn & Suites Old Town 2 nachten
Los Angeles - Sportmens lodge 3 nachten
Groetjes Eveline
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Wat is leuk voor de kinderen?
hallo Eveline,
Wij deden 2 jaar geleden een reis naar het Zuid Westen met onze 3 kinderen van toen 12,11 en 8 jaar.
Je kan zien wat wij deden in ons reisverslag (zie link onderaan)
Aan rangeractiviteiten hebben wij niet meegedaan, omdat ze inderdaad in het Engels waren en de kinderen ook niet alleen met eenr anger mee wilden.
In SF moet je beslist Alcatraz bezoeken.(tickets op voorhand kopen!!) daar krijgen de kinderen een eigen audioguide in het Nederlands.
Die van ons vonden dat geweldig.
Veel succes!
katrien
Wij deden 2 jaar geleden een reis naar het Zuid Westen met onze 3 kinderen van toen 12,11 en 8 jaar.
Je kan zien wat wij deden in ons reisverslag (zie link onderaan)
Aan rangeractiviteiten hebben wij niet meegedaan, omdat ze inderdaad in het Engels waren en de kinderen ook niet alleen met eenr anger mee wilden.
In SF moet je beslist Alcatraz bezoeken.(tickets op voorhand kopen!!) daar krijgen de kinderen een eigen audioguide in het Nederlands.
Die van ons vonden dat geweldig.
Veel succes!
katrien
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
Alleen met een ranger mee zullen ze ook zeker niet doen!!! Wil ik eigenlijk ook helemaal niet...
En Alcatraz, kan ik dat hier in NL al regelen dan?? En zo ja, waar??
En Alcatraz, kan ik dat hier in NL al regelen dan?? En zo ja, waar??
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Ik lees dat jullie ook een SUV hadden, had deze genoeg ruimte? Wij willen deze namelijk ook nemen, maar de kofferbak schijnt niet zo groot te zijn...
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Alcatraz tickets kan je hier boeken: https://www.alcatraztrips.com/index2.as ... DgodRGe9Hg
Je reserveert dan voor de dag en de tijd waarop je wilt. Tickets print je thuis uit en neem je mee. Ik zou het wel van tevoren doen want het kan erg druk zijn. Toen wij er dit jaar waren was de eerste vrije plek 2 dagen later.
Je reserveert dan voor de dag en de tijd waarop je wilt. Tickets print je thuis uit en neem je mee. Ik zou het wel van tevoren doen want het kan erg druk zijn. Toen wij er dit jaar waren was de eerste vrije plek 2 dagen later.
- katrienenluc
- Amerikakenner
Toch wel hoor, wij hebben al 2 jaar een Dodge Grand Caravan gehuurd:heel luxueus met dvd in het dak voor de kinderen, glazen dak,satellietradio ed.(dit is een full size SUV, midsize is te klein)
Er zijn 7 zitplaatsen:2 vooraan, 2 daarna, en 3 achteraan. daar deden wij 1 van plat, omdat we maar 5 zitplaatsen nodig hebben.
Zo konden daar onze 3 grote valiezen naast elkaar staan.
De andere tassen konden er nog voor. achter de laatste zetel was een diepte gemaakt, waar dan de frigobox in kon.
Ik heb er een foto van, maar ben niet zeker dat die ergens op onze blog staat. Dan mail je maar.
Tickets voor Alcatraz kochten wij op:http://www.alcatrazcruises.com/
katrien
Er zijn 7 zitplaatsen:2 vooraan, 2 daarna, en 3 achteraan. daar deden wij 1 van plat, omdat we maar 5 zitplaatsen nodig hebben.
Zo konden daar onze 3 grote valiezen naast elkaar staan.
De andere tassen konden er nog voor. achter de laatste zetel was een diepte gemaakt, waar dan de frigobox in kon.
Ik heb er een foto van, maar ben niet zeker dat die ergens op onze blog staat. Dan mail je maar.

Tickets voor Alcatraz kochten wij op:http://www.alcatrazcruises.com/
katrien
Groeten, Katrien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze hoeven echt net alleen met een ranger mee, meestal zijn het activiteiten voor de hele familie. Je kunt eens ons 2002-verslag bekijken voor kindvriendelijke activiteiten, onze kinderen waren toen 7 en 9.eveline77 schreef:Alleen met een ranger mee zullen ze ook zeker niet doen!!! Wil ik eigenlijk ook helemaal niet...
Heb je de overnachtingen al vast liggen? Ik vind de keuze erg reisbureau-achtig, en niet zo spannend. Voor Monument valley is een cabin bij het park veel leuker, en voor Yosemite zit je te ver van de vallei af. Waarom niet iets in het park zelf? Dat is voor de kinderen ook leuker, nu zit je een groot deel van de tijd in de auto.
Ook begrijp ik niet waarom je in Lake Havasu en in Palm Springs gaat zitten, één tussenstop is wel voldoende op dat stuk.
Zion of Bryce is hier ook al vaker besproken; met kinderen is Zion leuker denk ik.
De Quality inn Mountain Ranc is in Williams, dat is niet zo handig voor de Grand Canyon. Jammer, ik zou toch echt een nacht in het park doen.
Ik weet niets van auto's, maar een Dodge Grand Caravan is een minivan en geen SUV dacht ik.
Marianne
De hotels liggen nog niet vast, maar het is onze eerste rondreis en ik vind het best spannend. Daarom wil alles dus middels een reisburo vastleggen. Bovendien is ons engels ook niet echt geweldig en gaan we ook nog eens in het hoogseizoen...
Lake Havasu hebben we puur voor de afstand er tussen gezet, we willen niet veel km per dag maken.
Lake Havasu hebben we puur voor de afstand er tussen gezet, we willen niet veel km per dag maken.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- katrienenluc
- Amerikakenner
marianne, je bent beslist een betere autokenner als ik (ik vroeg het hier even na):een Dodge Grand Caravan is inderdaad een minivan
Wij hadden oorspronkelijk een jeep Grand Cherokee gehuurd.dat is blijkbaar wel een SUV, vandaar mijn verwarring.
Die bleek echter te klein voor alle bagage, maar we kregen we (heel goekoop) een uprgrade naar een Dodge.

Wij hadden oorspronkelijk een jeep Grand Cherokee gehuurd.dat is blijkbaar wel een SUV, vandaar mijn verwarring.
Die bleek echter te klein voor alle bagage, maar we kregen we (heel goekoop) een uprgrade naar een Dodge.
Groeten, Katrien
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Voor een gezin met 2 kinderen is een standaard SUV ook voldoende. Je hoeft echt geen Fullsize SUV te nemen.
- katrienenluc
- Amerikakenner
Bedoel je met standaard SUV een mid-size SUV?
Dan hangt het er toch vanaf hoe groot je koffers zijn. Bij ons kon de koffer van de auto nl. net niet toe. Het scheelde maar een paar cm, maar hij was toch te klein.
Dan hangt het er toch vanaf hoe groot je koffers zijn. Bij ons kon de koffer van de auto nl. net niet toe. Het scheelde maar een paar cm, maar hij was toch te klein.
Groeten, Katrien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is echt heel goed te doen met 1 overnachting, die dag kun je ergens anders veel beter gebruiken.eveline77 schreef:De hotels liggen nog niet vast, maar het is onze eerste rondreis en ik vind het best spannend. Daarom wil alles dus middels een reisburo vastleggen. Bovendien is ons engels ook niet echt geweldig en gaan we ook nog eens in het hoogseizoen...
Je moet de hotels wel van te voren reserveren, maar doe het zelf; hotels vastleggen is echt het makkelijkste wat er is, en als je er niet uit komt is hier hulp genoeg. Kijk eens op www.yosemitepark.com voor yosemite (bijvoorbeeld Curry Village ), en op www.xanterra.com voor de Grand Canyon. Die twee zou ik al eerste reserveren.
En kijk voor Monument valley eens naar de cabins op Gouldings Campground (zie ons 2008-verslag), dat lijkt me toch leuker dan Kayenta.
Marianne
Ik heb de laatste 2 sites bekeken.
Voor Yosemite was de ene een tent zonder eigen douche en de ander te duur.
Voor Grand Canyon zat ook een fors prijsverschil.
Kayenta lijkt idd niet zo leuk maar ik kijk nog voor oplossing.
Voor Yosemite was de ene een tent zonder eigen douche en de ander te duur.
Voor Grand Canyon zat ook een fors prijsverschil.
Kayenta lijkt idd niet zo leuk maar ik kijk nog voor oplossing.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Het voordeel van zelf je hotelkamers boeken is dat je (vaak) een tarief hebt dat je nog kunt annuleren. Dit maakt je schema een stuk flexibeler. Mijn kinderen waren bijvoorbeeld heel snel uitgekeken op de Grand Canyon, maar Zion wilden ze een nacht langer blijven. Mijn ervaring is dat zelf hotels boeken (bijvoorbeeld met korting van de ANWB/ AAA) ook goedkoper is dan via het reisburo : je betaalt per kamer, en niet per persoon.
Waar ik altijd op let bij het zoeken naar hotels zijn de zwembaden: heerlijk de energie eruit na een dag in de auto.
Waar ik altijd op let bij het zoeken naar hotels zijn de zwembaden: heerlijk de energie eruit na een dag in de auto.
Is dit in het hoogseizoen ook te doen? Ik heb begrepen dat dan alles redelijk gauw is volgeboekt en dat ik niet te lang moet wachten met boeken.
Ik vind de prijzen van de reisburos ook niet heel erg hoog. Zal het zelf boeken nog voordeliger zijn??
Ik vind de prijzen van de reisburos ook niet heel erg hoog. Zal het zelf boeken nog voordeliger zijn??
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf boeken betekent dat je vanaf nu zelf online je hotels gaat boeken. Voor bijvoorbeeld Yosemite en de Grand Canyon is tijdig boeken echt noodzakelijk hoewel je vaak ziet dat er op het laatst ook nog wel weer wat vrij komt. Maar neem een tent in Yosemite, dat is het leukste voor de kinderen. En misschien komen er nog cabins vrij. Je kunt ook bij Housekeeping Camp kijken, nog leuker.
Wij laten een enkele keer iets open, als we niet weten hoever we willen rijden en als we weten dat er wel iets te vinden is. Maar als ik jou was zou ik gewoon alles van te voren boeken. Maar wel zelf doen dus.
Het voordeel van zelf boeken is ook dat je desnoods kunt annuleren (vaak tot 24 uur van te voren gratis), en dat kan niet als je via een reisbureau boekt.
Je hebt ook meer keuze als je zelf boekt. Soms zal het duurder zijn, soms goedkoper. Maar altijd leuker.
Marianne
Wij laten een enkele keer iets open, als we niet weten hoever we willen rijden en als we weten dat er wel iets te vinden is. Maar als ik jou was zou ik gewoon alles van te voren boeken. Maar wel zelf doen dus.
Het voordeel van zelf boeken is ook dat je desnoods kunt annuleren (vaak tot 24 uur van te voren gratis), en dat kan niet als je via een reisbureau boekt.
Je hebt ook meer keuze als je zelf boekt. Soms zal het duurder zijn, soms goedkoper. Maar altijd leuker.
Marianne
Goh, jullie maken het me niet makkelijker en daar kwam ik toch juist voor op dit forum...
Maarja, het is pas november dus kan me ook nog in het zelf boeken verdiepen.
Ik heb nu rechtstreekse vluchten voor 4444 euro in optie staan. Van AMS naar SF en van LA weer terug naar AMS. Zullen de tarieven eerder lager of hoger worden??
De auto wil ik ook wel vast boeken.
En de rit van Grand Canyon naar Palm Springs lijkt mij erg lang, maar hier lees ik weer dat dat makkelijk op één dag te doen is... Lake Havasu ligt echt in het midden. Lijkt mij dus voor het rustige reisritme wel geschikt. Ik wil met de kinderen niet meer dan 400km per dag rijden.
Weet verder iemand nog leuke opties in plaats van Kayenta, dat staat niet zo best aangeschreven.

Maarja, het is pas november dus kan me ook nog in het zelf boeken verdiepen.
Ik heb nu rechtstreekse vluchten voor 4444 euro in optie staan. Van AMS naar SF en van LA weer terug naar AMS. Zullen de tarieven eerder lager of hoger worden??
De auto wil ik ook wel vast boeken.
En de rit van Grand Canyon naar Palm Springs lijkt mij erg lang, maar hier lees ik weer dat dat makkelijk op één dag te doen is... Lake Havasu ligt echt in het midden. Lijkt mij dus voor het rustige reisritme wel geschikt. Ik wil met de kinderen niet meer dan 400km per dag rijden.
Weet verder iemand nog leuke opties in plaats van Kayenta, dat staat niet zo best aangeschreven.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vind je de cabins die ik noemde niets? Het View hotel is natuurlijk prachtig (en duur), of kijk eens bij Goulding's Lodge. Allemaal in Monument valley of er tegenaan.
Marianne
Marianne
- katrienenluc
- Amerikakenner
Marianne,
Als ik het goed heb moet je voor de cabins je eigen beddegoed meenemen? Of niet? Dat is nl.de hoofdreden waarom wij nooit in een cabin verblijven. (en ook omdat we wel een beetje comfort willen
)
De andere hotels in Monument Valley zijn erg duur, vandaar dat wij toch in Kayenta overnacht hebben. En wij waren daar erg tevreden over.
Ik denk dat Eveline eerst zelf moet uitmaken wat zij zien zitten als logement, en dan gericht op zoek gaan.
Maar de overnachtingen in de nationale parken zou ik zeker snel vast leggen!
katrien
Als ik het goed heb moet je voor de cabins je eigen beddegoed meenemen? Of niet? Dat is nl.de hoofdreden waarom wij nooit in een cabin verblijven. (en ook omdat we wel een beetje comfort willen

De andere hotels in Monument Valley zijn erg duur, vandaar dat wij toch in Kayenta overnacht hebben. En wij waren daar erg tevreden over.
Ik denk dat Eveline eerst zelf moet uitmaken wat zij zien zitten als logement, en dan gericht op zoek gaan.
Maar de overnachtingen in de nationale parken zou ik zeker snel vast leggen!
katrien
Groeten, Katrien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, niet voor de cabins in de parken en die bij Monument Valley. In Yosemite zijn de tenten ook voorzien van beddengoed, behalve bij Housekeeping Camp. Maar daar kun je wel lakens en dekens huren voor een klein bedrag.
Voor de cabins op de KOA campings moet je wel zelf je beddengoed meenemen, maar dat zou ik voor het zuidwesten niet aanraden want daar liggen de KOA's minder gunstig.
Marianne
Voor de cabins op de KOA campings moet je wel zelf je beddengoed meenemen, maar dat zou ik voor het zuidwesten niet aanraden want daar liggen de KOA's minder gunstig.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3328 Weergaves
-
Laatste bericht door redeye
-